بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع

رشته مهندسی صنایع رشته‌ای است که مورد تقاضای خیلی افراد قرار دارد. افراد بسیاری هر سال برای ادامه تحصیل یا به‌عنوان نیروی کار به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند. اگر مهندس صنایع هستید و می‌خواهید برای ادامه تحصیل یا کار به خارج از کشور سفر کنید بهتر است با بهترین کشور برای مهاجرت مهندس صنایع آشنا شوید. این رشته در خیلی از کشورها بازار کار خوبی دارد و درآمد بالایی هم می‌توان در این رشته به دست آورد. در ادامه به معرفی بهترین کشور برای مهاجرت مهندس صنایع خواهیم پرداخت. می‌توانید با مؤسسه مهاجرتی الو ویزا تماس گرفته و دررابطه‌با مهاجرت مهندس صنایع مشاوره اولیه رایگان دریافت کنید.

فهرست مطالب

شرایط مهاجرت مهندس صنایع

مهندسی صنایع شغلی است که از سراسر جهان دانشجو جذب می‌کند. یکی از مسیرهای شغلی مهندسی که از سراسر جهان هزاران دانشجو را جذب می‌کند، رشته مهندسی صنایع است.

ساخت محصول، طراحی‌ها، تولید کالاها و حتی فرایندهای تجاری به دانشجویان مهندسی صنایع آموزش داده می‌شود. درآمد یک مهندس صنایع با یادگیری و به‌کارگیری بهترین روش‌های مدیریت فرایند و پروژه و به‌علاوه تئوری‌های توسعه و دیگر سیستم‌ها و پروسه‌های ناب شغل پردرآمدی خواهد داشت. یک مهندس صنایع برای اینکه بتواند مهاجرت کند باید حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشد. سابقه کاری افراد هم برای کارفرماها مهم است.

اگر می‌خواهید در زمینه رشته مهندسی صنایع به خارج از کشور مهاجرت کنید، مضاف بر تحصیلات و سابقه کار، باید مدرک زبانی که معتبر باشد داشته و توانایی مفید بودنتان را در بازار کار کشور مقصد اثبات کنید. برای مهاجرت مهندس صنایع از روش‌های job offer، اگر قصد مهاجرت کاری به خارج از کشور را در زمینه رشته مهندسی صنایع دارید، علاوه بر تحصیلات و سابقه کاری، لازم است مدرک زبان معتبر داشته باشید و نشان دهید که می‌توانید در بازار کار کشور مقصد مؤثر باشید. به‌طورکلی روش‌های جاب آفر، جاب سیکر و اسکیل ورکر برای مهاجرت مهندس صنایع استفاده می شود که روش جاب آفر در بیشتر کشورها مورد تایید است، روش جاب سیکر تنها برای آلمان، اتریش و سوئد است و اسکیل ورکر بیشتر در کانادا و استرالیا مورداستفاده است.

شناخت بازار کار مهندسی صنایع در خارج

در سال ۲۰۱۸ مهندسین صنایع حدوداً دارای ۲۸۴۶۰۰ شغل بودند و مهم‌ترین کارفرمایان مهندسی صنایع مطابق جدول زیر بودند.

مشاغل در حوزه مهندسی صنایع

درصد اشتغال

تولید تجهیزات حمل‌ونقل

۱۸%

کامپیوتر و تولیدات محصولات الکترونیکی

۱۳%

خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی

۱۲%

ماشین‌سازی

۸%

تولید محصولات فلزی ساخته شده

۵%

مهندسی صنایع در خارج از کشور دارای شاخه‌های کیفیت و زنجیره تأمین، مهندسی تولید، مهندسی فرایند تولید، لجستیک و تولید صنعتی است. یک مهندس صنایع می‌تواند در دو حوزه بهبودی حرفه‌ای تنظیمات و یا در دفاتر به کار مشغول شود. مثلاً در زمانی که مشکلات را بازدید می‌کنند، نظارت بر کار کارگرانی می‌کنند که قطعات را در یک کارخانه مونتاژ می‌کنند. مهندسین صنایع برای حل این مشکلات به جمع‌آوری داده‌هایی پرداخته و آنها را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند.

آنها پس از جمع‌آوری داده‌هایی که با مشکل موجود در ارتباط هستند، تیم‌ها را سازماندهی کرده و با کمک آنها راه‌حل‌های موجود را اجرا می‌کنند. به‌علاوه مهندسان صنایع امکان دارد برای مشاهده نمودن فرایندها و ارزیابی‌کردن آنها مجبور به سفر باشند. رشته مهندسی صنایع در کشورهای مختلف بسیار پرکاربرد است و متقاضیان می‌توانند از طریق این شغل برای کشورهایی که بازار کار این رشته در آنها داغ است، درخواست دهند.

شرایط استخدام مهندس صنایع در خارج از کشور

شرایط استخدام مهندس صنایع بسته به سمت شغلی، کشور و نوع کارفرما در کشورهای مختلف تفاوت دارد. شرط اصلی استخدام که در بیشتر کشورها وجود دارد این است که متقاضی مهارت متناسب با مدرک کارشناسی یا بالاتر داشته باشد. در بعضی کشورها مثل استرالیا امکان دارند علاوه بر صلاحیت‌های رسمی سطح مهارت ANZSCO 1 شما را هم بسنجند. به‌علاوه باید بدانید که رزومه شما نقش مهمی در استخدام شما دارد؛ بنابراین در نوشتن رزومه خودتان دقت کنید تا گرفتن تأییدیه کارفرمایان برای شما آسان‌تر شود.

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع

تعداد زیادی از مهندسان می‌خواهند برای مشاغل مهندسی به خارج از کشور مهاجرت کنند که از میان آنها مهندسی صنایع بیشتر مورد استقبال است. این رشته به دلیل متقاضی استخدام بسیاری که دارد و همچنین مزیت‌های کاری که در بعضی کشورها دارد، مورد استقبال افراد برای مهاجرت است.

دانمارک

دانمارک متخصص نوآوری است و بازار کارش خوب و پرسودی برای یک مهندس صنایع دارد. اکثر تقاضا برای مهندسان صنایع در حوزه انرژی است. برای اینکه بتوانید شانس کاریابی خود را افزایش دهید، ابتدا می‌توانید در یکی از دانشکده‌های مهندسی دانمارک در رشته صنایع تحصیل‌کرده و بعد  تحصیلتان به عنوان مهندس وارد بازار کار این کشور بشوید. بهترین دانشگاه‌های دانمارک در حوزه صنایع عبارت‌اند از: دانشگاه جنوب دانمارک، دانشگاه آلبورگ و دانشگاه آرهوس. صنعتی‌ترین شهرهای دانمارک برای اشتغال کپنهاگ،آرهوس و اودنسه هستند.

آلمان

آلمان تاریخی غنی در زمینه مهندسی دارد. پررونق بودن صنعت داروسازی و خودروسازی در آلمان این کشور را  به مکانی پردرآمد جهت کار برای مهندسان مبدل کرده است. از نظر تحقیقات علمی دانشگاه‌های آلمان از بهترین دانشگاه‌های جهان هستند و انتقال این روحیه خلاقانه به بخش‌های حرفه‌ای آن، این کشور را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است.

دلایل محبوبیت کشور آلمان برای ادامه تحصیل و یافتن شغل در رشته مهندسی صنایع دانشگاه‌های مطرح، برنامه درسی بین‌المللی، شهریه پایین، بازار کار بسیار خوب و درآمد بالای آن است. آلمان هم مانند سایر کشورهایی که در این مقاله به آن اشاره کرده‌ایم، یک قدرت فوق‌العاده در رشته مهندسی صنایع است. به همین علت دانشجویان از سرتاسر جهان حاضرند در آلمان به تحصیل در رشته مهندسی صنایع ادامه دهند. به دلیل انتخاب‌های زیادی که موجود است، آلمان گزینه بسیار خوبی برای کار و تحصیل در این رشته است.

آمریکا

آمریکا مزیت رقابتی در بازار جهانی دارد و برای مهاجرت مهندس صنایع کشور مناسبی است. فناوری‌های بزرگی مانند فیس‌بوک، اپل و گوگل سبب شده که نیاز این کشور به مهندس صنایع بیشتر شود. آمریکا گزینه خوبی برای مهاجرت مهندس صنایع بوده و به دلیل بازار کار خوبی که دارد دانشجویان فراوانی را جذب می‌کند. با ادامه تحصیل در کلیه رشته‌های مهندسی در این کشور شانستان برای پیداکردن شغل خوب افزایش پیدا خواهد کرد.

استرالیا

رشته مهندسی صنایع از رشته‌هایی است که هر سال در لیست شغل‌هایی که کشور استرالیا نیاز دارد دیده می‌شود. متقاضیان مهاجرت برای کار در این رشته توسط این کشور ارزیابی می‌شوند. بعد از بررسی شرایط فرد متقاضی طبق استاندارهای این کشور، امکان ارسال درخواست برای متقاضی وجود خواهد داشت. درآمد مهندس صنایع در استرالیا بالاست و باتوجه‌به تجربه و سابقه کار حقوق متقاضی افزایش پیدا خواهد کرد.

امارات

امارات اقتصاد غنی داشته و جزء کشورهای حوزه خلیج‌فارس به شمار می‌آید. بازار کار کشور امارات برای مهندسان صنایع خوب است. به‌علاوه با دانشگاه‌های برتری که این کشور برای رشته مهندسی صنایع دارد، سبب شده افراد زیادی برای ادامه تحصیل و کار به این کشور مهاجرت کنند. درآمد این رشته در کشور امارات خوب است و داشتن دعوت‌نامه از سوی یک کارفرما از شرایط لازم برای کار در این کشور است.

سوئد

کشور سوئد به دلیل برنامه‌هایی که برای توسعه اقتصادی و صنعتی خود دارد به استخدام نیروی مهندس صنایع نیازمند است. متقاضی برای مهاجرت کاری از طریق رشته مهندسی صنایع می‌بایست به زبان سوئدی تسلط کافی داشته باشد؛ بنابراین متقاضی می‌تواند در این کشور یا در کشور مبدأ زبان سوئدی را یاد بگیرد. این کشور بازار کار خوبی برای مهندسین صنایع دارد.

درآمد مهندسان صنایع در بهترین کشورها

مهندسین صنایع در بهترین کشورها به طور میانگین ۸۶۰۰۰ دلار درآمد دارند که تجربه کاری و محل کار در افزایش این درآمد به ۱۲۵۰۰۰ دلار مؤثر است. مهندسی صنایع یک شغل خوب با حقوق مکفی است.

مهارت‌های لازم برای مهاجرت مهندس صنایع

مهندسان صنایع راه‌هایی برای حذف فرایندهای تولید و ضایعات موجود پیدا می‌کنند. به‌علاوه آنها با اختراع سیستم‌های کارآمد به یکپارچه‌سازی انرژی، اطلاعات، مواد، ماشین‌آلات و کارگران می‌پردازند. مسئولیت‌های یک مهندس صنایع شامل موارد زیر است:

  1. پیشرفت فناوری و توسعه بخشیدن به بهبود عملکرد فرایندها
  2. بررسی برنامه‌های تولید، فرایندها و مشخصات آنها
  3. طراحی فرایندهای تولیدی که به افزایش کارایی و کاهش ضایعات کمک می‌کنند
  4. آموزش‌دادن و ارائه دستورالعمل‌ها به کارکنان بابت فرایندهای جدید
  5. مشخص نمودن نیازهای پرسنل و طراحی چیدمان تأسیسات
  6. تهیه‌کردن لیست مواد و تجهیزات لازم، تجزیه‌وتحلیل هزینه و برآورد هزینه‌های تولید و سفارش‌های خرید
  7. تدوین‌کردن استانداردهای طراحی و تولید که با همکاری مدیریت و پرسنل کاربر صورت می‌گیرد
  8. طراحی سیستم‌های کنترلی برای اینکه هزینه ها و مسائل مربوط به تولید را به حداقل برسانند

وظایف یک مهندس صنایع کاستن ناکارآمدی، استانداردها کیفیت و مطمئن شدن از مطابقت محصول است. آنها با تجزیه‌وتحلیل عملیات و طراحی جریان کار و فرایندهای تولید به کاهش ازدست‌دادن در طول مسیر کمک کرده و نیازهای مشتری را نیز فراهم می‌کنند. در آخر مهندس صنایع با کمک رهبران سازمانی و دیگر مهندسان بهره‌وری را به حداکثر رسانده و اتلاف در فرایند تولید را کاهش می‌دهند. به‌علاوه، مهارت‌ها و الزامات دیگر نیز وجود دارند که عبارت‌اند از:

  1. به‌عنوان مهندس صنایع یا نقش مشابه  سابقه کار اثبات شده داشته باشید
  2. در زمینه ماشین‌آلات تولید، فرایندها و استانداردها دارای دانشی پیشرفته باشید
  3. تفکر انتقادی و داشتن مهارت حل مسائل
  4. متخصص بودن در عیب‌یابی و توجه به جزئیات

مهندسان صنایع به دلیل روحیه تطبیق‌پذیری می‌توانند در فعالیت‌هایی که برای انواع مشاغل، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی مفید است، شرکت کنند. برای مثال مهندسان صنایع با مشارکت در مدیریت زنجیره تأمین به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا هزینه‌های موجود را به حداقل ممکن برسانند. به‌علاوه آنها با فعالیت‌های تضمین کیفیت به کسب‌وکارها در راضی نگه‌داشتن پایگاه‌های مشتریان خود کمک می‌کنند. صنایع در اقتصاد به دنبال کنترل هزینه‌ها و به حداکثر رساندن است.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *