شرایط مهاجرت کادر درمان به استرالیا

استرالیا به عنوان مهم‌ترین کشور قاره اقیانوسیه و ششمین کشور پهناور جهان شناخته می‌شود. آب و هوای متنوع، سطح رفاه بالا، سیستم آموزشی معتبر و به طور کلی زندگی باکیفیت از جمله عوامل جذب مهاجرین به این کشور هستند. به واسطه اقتصاد قوی و توسعه یافته، بسیاری با هدف دستیابی به موقعیت شغلی بهتر به استرالیا مهاجرت می‌کنند. مهاجرت کادر درمان به استرالیا از جمله پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت کاری به این کشور است.

فهرست مطالب

استرالیا به منظور توسعه هرچه بیشتر اقتصاد خود، از ورود نیروی کار متخصص به کشور استقبال می‌کند. بسیاری از اعضای کادر درمان به منظور داشتن موقعیت شغلی بهتر و درآمد بالاتر، تصمیم به کار در خارج از کشور می‌گیرند. خوب است بدانید که استرالیا قطعا یکی از ایده‌آل ترین مقاصد آن‌ها به حساب می‌آید. چرا که در این کشور توجه ویژه‌ای به بهداشت و درمان می‌شود. در سال‌های اخیر، شمار افرادی که به عنوان کادر درمان به این کشور مهاجرت می‌کنند، بالا رفته است. این دسته از مهاجرین با انتخاب استرالیا، فرصت کار در سیستم درمانی پیشرفته و کسب تجارب ارزشمند را به دست می‌آورند. نرخ پایین بیکاری، شرایط مساعد زندگی و امکان دریافت اقامت دائم از دیگر مزایای مهاجرت کادر درمان به استرالیا محسوب می‌شوند. در ادامه مقاله، اطلاعات بیشتری پیرامون شرایط مهاجرت رشته‌‌های پرتقاضای کادر درمان به استرالیا ارائه خواهد شد.

رشته‌های پرتقاضا در مهاجرت کادر درمان به استرالیا

به طور کلی، مشاغل مرتبط با بهداشت و درمان از پرتقاضاترین مشاغل در سراسر دنیا به حساب می‌آیند. همین موضوع موجب نیاز همیشگی کشورها به جذب نیروی بین‌المللی و همچنین افزایش تمایل کار درمان به مهاجرت شده است. بسیاری استرالیا را برای فعالیت کاری انتخاب می‌کنند. نکته قابل توجه این است که مهاجرت کادر درمان به استرالیا همانند هر کشور دیگری، مستلزم داشتن شرایط و الزامات خاصی است. مدرک تحصصیلی مرتبط، مدرک زبان انگلیسی و سابقه کاری از مهم‌ترین این شرایط هستند. تقریبا تمامی اعضای کادر درمان (پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران و …) که وارد کشور استرالیا می‌شوند، امکان کار در مراکز درمانی خصوصی و دولتی را خواهند داشت. با این حال، متخصصین برخی از رشته‌ها بازار کار مناسب‌تری در این کشور داشته و شانس بیشتری برای مهاجرت دارند. در اینجا لیستی از رشته‌های پرتقاضای کادر درمان در استرالیا ارائه شده است:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • مامایی
  • دامپزشکی
  • پرستاری
  • فیزیوتراپی
  • رادیولوژی

مهاجرت ماما به استرالیا

مامایی از جمله رشته‌های پرطرفدار استرالیا چه برای کار و چه برای تحصیل به حساب می‌آید. به همین دلیل، این کشور همواره با کمبود نیروی مامایی خصوصا در مناطق کم جمعیت روبه رو است. شاید این موضوع روند مهاجرت ماما به استرالیا را آسان‌تر کرده باشد. متقاضیانی که از این طریق برای مهاجرت کادر درمان به استرالیا اقدام می‌کنند، فرصت فعالیت در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها را خواهند داشت. امکان دریافت اقامت دائم، تجربه زندگی مرفه و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از مزایای مهاجرت از طریق رشته مامانی هستند. این مسیر مستلزم داشتن برخی شرایط و طی کردن مراحل متعددی است.

در بیشتر مواقع، شما به عنوان یک ماما لازم است بدین طریق برای دریافت ویزا و ورود به استرالیا اقدام کنید:

  • با کارفرمایان استرالیایی ارتباط بگیرید.
  • مدارک و شرایط خود را برای آن‌ها ارسال کنید.
  • اگر این مدارک مورد تأیید قرار گیرند و دعوت‌نامه شغلی بگیرید، موفق به دریافت ویزای جاب آفر خواهید شد.

پیش از همه این موارد، ابتدا لازم است مدرک تحصیلی متقاضی مورد قبول کشور مقصد باشد. یکی از مهم‌ترین شرایط لازم جهت مهاجرت ماماها به استرالیا، داشتن مدرک معتبر مامایی است. متقاضی باید مدرک خود را از دانشگاه معتبر و مورد تأیید این کشور دریافت کرده باشد. بدین منظور، لازم است مدرک تحصیلی توسط انجمن پرستاری و مامایی استرالیا (ANIMAC) مورد ارزیابی قرار گرفته و مراحل معادل‌سازی انجام گیرد.

اگر متقاضی مهاجرت کادر درمان به استرالیا از طریق رشته مامایی هستید، سابقه کاری شما نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. شما لازم است در این زمینه حداقل ۵ سال سابقه کار در کشور خود را داشته باشید. در مواردی، با یک سال تجربه کاری در استرالیا و ۳ سال کار مامایی در کشور خود نیز می‌توانید برای مهاجرت اقدام کنید.

داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی نیز از شرایط مهم مهاجرت ماما به استرالیا محسوب می‌شود. بدین منظور، می‌توانید در آزمون‌های معتبری چون تافل، آیلتس و PTE شرکت کنید. کسب حداقل نمره ۷ در آزمون آیلتس برای این شیوه مهاجرتی ضروری است.

مهاجرت دندانپزشک به استرالیا

استرالیا از جمله کشورهایی است که در لیست مقاصد بین‌المللی دندانپزشکان قرار دارد. دندانپزشکی نیز از جمله مشاغلی است که این کشور در آن با کمبود نیرو مواجه است. از این رو، مهاجرت کادر درمان به استرالیا از طریق دندانپزشکی یکی از پرتقاضاترین روش‌های مهاجرت کاری محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت دولت و مردم به این حوزه بهداشت و درمان، دندانپزشکان بازار کار ایده‌آلی در این کشور دارند. طبیعتا انتظار می‌رود که به سطح درآمد بالایی نیز دست پیدا کنند. متقاضیان مهاجرت به استرالیا در کنار این موارد، از مزیت زندگی مدرن و مرفه نیز برخوردار خواهند شد. توجه ویژه به این زمینه شغلی موجب شده که شرایط و الزامات خاصی نیز برای پذیرش آن لحاظ شود. مهاجرت کادر درمان دندانپزشکی به این کشور بر پایه یک سیستم امتیازدهی استوار است. متقاضیانی که براساس سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کاری و … امتیاز لازم را به دست می‌آورند، شرایط اقدام را خواهند داشت. خوب است بدانید که شمار زیادی از دندانپزشکان بین‌المللی، از طریق جاب آفر به استرالیا راه پیدا می‌کنند. در واقع آن‌ها با ارسال مدارک خود، موفق به دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای استرالیایی می‌شوند.

در اولین قدم، اعتبار مدرک تحصیلی فرد مطرح می‌شود. توجه داشته باشید که تنها دارندگان مدرک از دانشگاه‌های مورد تأیید استرالیا، می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند. سازمان تنظیم مقررات پزشکی استرالیا (AHPRA) مسئولیت ارزیابی مدارک را بر عهده دارد.

داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز از ضروری‌ترین الزامات مهاجرت کادر درمان به استرالیا با مدرک دندانپزشکی به حساب می‌آید. انگلیسی زبان رایج این کشور است. دندانپزشکان جهت عملکرد موفق در محیط کار خود، لازم است تا حد قابل قبولی به آن مسلط باشند. بدین منظور باید در آزمون‌های معتبر شرکت کرده و نمره تعیین شده را به دست آورند.

متقاضیانی که از استانداردهای لازم برخوردار هستند، با ثبت نام در هیئت دندانپزشکی استرالیا می‌توانند برای ورود به بازار کار کشور اقدام کنند.

مهاجرت پزشک به استرالیا

خوب است بدانید که استرالیا یکی از برترین کشورهای جهان در حوزه بهداشت و درمان به حساب می‌آید. همانند سایر رشته‌های مرتبط با کادر درمان، استرالیا در بخش پزشکی نیز با کمبود نیرو مواجه است. این موضوع در مورد پزشکان عمومی و متخصص هر دو صدق می‌کند. از این رو، همواره شرایط مساعدی را برای کار و زندگی پزشکان بین‌المللی فراهم کرده است. پزشکان نیز به منظور بهره‌مندی از موقعیت‌های شغلی ایده‌آل، پیشرفت در تخصص خود و کسب درآمد بالا استرالیا را انتخاب می‌کنند. آن‌ها می‌توانند در بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشت و درمان مشغول به کار شوند. برخی نیز فعالیت‌شان را در مطب خود آغاز می‌کنند. در هر صورت، به منظور کار و اقامت در این کشور، لازم است استانداردهای مشخص شده را دارا بوده و مدرک خود را معادل‌سازی کنند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین الزامات مهاجرت پزشک به استرالیا آشنا می‌شویم.

داشتن مدرک تحصیلی معتبر یکی از اصلی‌ترین شرایط لازم جهت مهاجرت کادر درمان به استرالیا از طریق پزشکی است. برخی از پرشکان مهاجر مدرک خود را از کشوری به غیر از استرالیا و نیوزلند دریافت کرده‌اند. در این صورت، لازم است مدرک‌شان مورد تأیید نهادهای مربوطه در استرالیا قرار گیرد.

اگر در فکر مهاجرت کادر درمان به استرالیا از طریق پزشکی هستید، مدرک معتبر زبان انگلیسی را نیز در نظر داشته باشید. بدین منظور، لازم است در یکی از آزمون‌های معتبر بین‌المللی همچون آیلتس یا OET شرکت کنید. در بیشتر موارد، کسب نمره ۷ در آزمون آیلتس برای مهاجرت پزشک ضروری است.

در این شیوه مهاجرتی، محدوده خاصی برای سن متقاضیان مشخص نشده است. با این حال، افراد زیر ۴۵ سال شانس بیشتری برای مهاجرت کادر درمان به استرالیا و اشتغال در این کشور دارند.

پزشکانی که مدرک تحصیلی و سایر شرایط‌ آن‌ها مورد تأیید هیئت پزشکی استرالیا (AMC) قرار می‌گیرد، می‌توانند برای دریافت ویزا و مهاجرت اقدام کنند.

مهاجرت پرستار به استرالیا

در سال‌های اخیر، شمار پرستارانی که استرالیا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند روند صعودی داشته است. خوب است بدانید که پرستاری یکی از پرتقاضاترین مشاغل کشور بوده و همواره در لیست مشاغل مورد نیاز قرار دارد. شاید همین موضوع شرایط مهاجرت کادر درمان به استرالیا با مدرک پرستاری را راحت‌تر کرده است. پرستارانی که واجد شرایط مهاجرت به این کشور هستند می‌توانند در گرایش‌های مختلف این حوزه مشغول به کار شوند: پرستار اورژانس، پرستار اطفال، پرستار بالینی، پرستار سلامت روان، پرستار مراقبت از سالمندان، پرستار ICU، پرستار معلولین و … . همانند سایر شیوه‌های مهاجرت کادر درمان به استرالیا، مهاجرت پرستار نیز مستلزم داشتن شرایط خاص و طی کردن مراحل پیچیده‌ای است.

در اولین قدم برای مهاجرت کادر درمان به استرالیا به عنوان پرستار، لازم است مدارک شما مورد بررسی قرار گیرد. این مدارک شامل مدرک تحصیلی، سابقه کاری و مدرک زبان هستند که توسط هیئت پرستاری و مامایی کشور ارزیابی می‌شوند. توجه داشته باشید که این کار در واقع مرحله‌ای از روند معادل‌سازی مدرک در استرالیا به حساب می‌آید. بنابراین، ارائه مدرک تحصیلی معتبر و مورد تأیید کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

با توجه به انگلیسی زبان بودن کشور، در این شاخه از مشاغل کادر درمان نیز تسلط به زبان انگلیسی مورد توجه است. شرکت در آزمون‌های معتبر زبان همچون آیلتس، PTE یا OET و کسب نمره قابل قبول، شانس شما برای مهاجرت موفق به استرالیا را افزایش می‌دهد.

متقاضیانی که استانداردهای لازم برای مهاجرت کادر درمان به استرالیا را دارند، مجوز ثبت نام در سازمان تنظیم مقررات پزشکی استرالیا (AHPRA) را به دست می‌آورند.

سؤالات متداول

۱. حقوق کادر درمان در استرالیا چه قدر است؟

  • حقوق کادر درمان در این کشور بسته رشته تحصیلی، میزان تخصص و محل کار متفاوت خواهد بود.

۲. آیا در مهاجرت کادر درمان به استرالیا، امکان دریافت ویزای همراه وجود دارد؟

  • بله، متقاضیان می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را با خود همراه کنند.

۳. شرایط دریافت اقامت دائم استرالیا برای کادر درمان چیست؟

  • شرایط اقامت استرالیا برای کادر درمان بسته به حوزه کاری، تخصص، میزان تجربه، نوع ویزای دریافتی و … متفاوت است.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *