شرایط و مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

سالانه میلیون ها نفر برای دیدار با خانواده و دوستان یا بازدید از کانادا به این کشور سفر می کنند. کانادا کشوری مهاجرپذیر و مقصدی ایده آل برای تماشای جاذبه های طبیعی، بناهای تاریخی و فرهنگ های متنوع است. شهروندان ایرانی برای اقامت کوتاه مدت در کانادا ملزم به اخذ ویزای توریستی کانادا هستند. در واقع با دریافت ویزای توریستی کانادا که ویزای ویزیتوری نیز نامیده می شود می توانید حداکثر تا ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشید. در این مطلب، شرایط و نحوه اخذ ویزای ویزیتوری کانادا را بررسی می کنیم.

فهرست مطالب

شرایط ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به نوعی مجوز اقامت کوتاه مدت افراد در کانادا است. بنابراین اگر قصد دارید برای بازدید از کانادا یا ملاقات با خانواده و دوستان به این کشور سفر کنید باید برای اخذ ویزای توریستی درخواست دهید. به موجب دریافت ویزای ویزیتوری کانادا می توانید تا ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که این ویزا در دو نوع سینگل یا یک بار ورود و مالتیپل یا چند بار ورود صادر می شود. با دریافت ویزای سینگل کانادا فقط یک بار می توانید از مرزهای این کشور رفت و آمد کنید حتی اگر اعتبار ویزا تمام نشده باشد. تحت چنین شرایطی برای بازگشت مجدد به کانادا باید از ابتدا برای گرفتن ویزا اقدام کنید. تنها در صورتی می توانید با ویزای سینگل دوباره به کانادا برگردید که فقط از ایالات متحده یا سنت پیر و میکلون دیدن کنید. اما اگر موفق به اخذ ویزای مالتیپل کانادا شوید تا زمانی که اعتبار ویزا تمام نشده باشد می توانید به دفعات به این کشور سفر کنید. شایان ذکر است که دارندگان ویزای توریستی در طول مدت اقامت ۶ ماهه در کانادا حق کار ندارند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزای ویزیتوری کانادا عبارتند از:

  • اصل و تصویر پاسپورت (هنگام مراجعه به مرجع صدور ویزای کانادا دو کپی از صفحات مربوط به تاریخ و اعتبار پاسپورت، شماره پاسپورت و اطلاعات شناسایی اعم از عکس، نام، تاریخ تولید و محل تولد را به همراه داشته باشید.)
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • گواهی تمکن مالی (با ارائه گواهی تمکن مالی باید ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه های سفر و اقامت در کانادا را دارید. این گواهی باید شامل تاییدیه رسمی بانک، مدارکی دال بر حمایت مالی شما از طرف شخص مقیم کانادا، فیش حقوقی، سند خانه و… و صورت حساب پرداخت مالیات در سه سال اخیر باشد.)
  • کاور لتر (کاور لتر در واقع انگیزه شما از سفر به کانادا را نشان می دهد.)
  • فرم درخواست ویزا و سایر مدارک (فرم درخواست ویزا را می توانید به صورت آنلاین از وب سایت IRCC دانلود کنید و بعد از تکمیل به همراه سایر مدارک لازم اعم از عکس، رسید پرداخت هزینه، کپی پاسپورت و… ارسال نمایید.)
  • برنامه سفر (برنامه سفر باید شامل اطلاعات مربوط به زمان رفت و برگشت و مکان هایی که قرار است از آن ها بازدید کنید باشد.)
  • سند مالکیت خانه، زمین و… که افسر سفارت را مجاب کند برای ترک کانادا و برگشت به ایران دارای انگیزه مالی هستید.
  • مدارک شغلی که نشان دهد برای برگشت به کار خود در زمان مقرر ملزم به ترک کانادا هستید.

مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا

  • ثبت نام در سایت رسمی دولت کانادا و تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارسال آنلاین مدارک لازم برای اخذ ویزا
  • پرداخت هزینه های ویزای ویزیتوری کانادا و انگشت نگاری
  • دریافت آنلاین نامه انگشت نگاری
  • مراجعه حضوری به یکی از دفاتر وک به عنوان مرجع صدور ویزای کانادا برای انجام انگشت نگاری (به دلیل عدم وجود نمایندگی وک در ایران باید به یکی از دفاتر آن واقع در یکی از کشورهای همسایه سفر کنید. ضمناً از زمان دریافت نامه انگشت نگاری ۳۰ روز وقت دارید که به دفتر موردنظر مراجعه نمایید.)
  • منتظر بررسی درخواست خود بمانید.

در صورتی که با درخواست شما موافقت شود باید پاسپورت خود را برای الصاق ویزا به دفتر وک تحویل دهید. برای انجام این امر لازم نیست مجدداً سفر کنید، بلکه می توانید از خدمات پیکاپ ویزا کمک بگیرید.

هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی باید ۱۰۰ دلار کانادا به عنوان هزینه صدور ویزا و ۸۵ دلار نیز بابت هزینه انگشت نگاری پرداخت کنید.

تمکن مالی ویزای توریستی کانادا

هزینه متوسط زندگی در کانادا حدود ۱۲۳۰ دلار در ماه است. بنابراین شما برای بازدید از کانادا باید ۲۰۰۰ دلار به ازای هر ماه اقامت داشته باشید.

پروسه دریافت ویزای توریستی کانادا چقدر طول می کشد؟

زمان لازم برای دریافت ویزای توریستی به کامل بودن پرونده شما، مدت زمانی که طول می کشد به دفتر وک مراجعه کنید و… بستگی دارد. اما به طور معمول این پروسه حدود ۱۵۵ روز زمان می برد.

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

با استفاده از ویزای توریستی می توانید تا ۶ ماه در کانادا اقامت داشته باشید. قبل از تمام شدن اعتبار ویزا باید خاک کانادا را ترک کنید.

آیا ویزای ویزیتوری کانادا قابل تمدید است؟

اگر با ویزای ویزیتوری در کانادا حضور دارید برای تمدید ویزا باید قبل از تمام شدن اعتبار آن از طریق اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید. اما به طور عادی، اعتبار ویزای ویزیتوری ۶ ماهه است.

آیا بدون دعوتنامه می توان از کانادا بازدید کرد؟

برای گرفتن ویزای توریستی و بازدید از کانادا به دعتونامه نیاز ندارید. داشتن دعوتنامه به عنوان یک مدرک اضافی می تواند شانس شما را برای اخذ ویزا افزایش دهد اما ارائه آن الزامی نیست. با داشتن سایر مدارک لازم و برنامه سفر دقیق می توانید ویزای کانادا را دریافت کنید.

آیا با ویزای توریستی می توان در کانادا کار کرد؟

با استفاده از ویزای توریستی اجازه ندارید در کانادا کار کنید.

آیا با ویزای توریستی می توان در کانادا تحصیل کرد؟

خیر، برای تحصیل در کانادا باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

جمع بندی ویزای توریستی کانادا

طبق آنچه گفته شد برای ملاقات با اعضای خانواده و دوستان یا بازدید از کانادا باید ویزای توریستی دریافت کنید. برای گرفتن ویزای کانادا باید از طریق دفاتر وک اقدام کنید. با توجه به اینکه وک در ایران نمایندگی ندارد باید به دفاتر وک در کشورهای همسایه درخواست دهید. ویزای توریستی یا ویزیتوری کانادا به شما اجازه می دهد به مدت ۶ ماه در این کشور زندگی کنید؛ البته در این مدت مجاز به کار کردن یا تحصیل نیستید. چنانچه مایلید که اعتبار ویزا را تمدید کنید از همان داخل خاک کانادا و قبل از اتمام اعتبار ویزا باید درخواست خود را به اداره مهاجرت ارائه دهید. اگر با درخواست شما موافقت نشود، قبل از اتمام اعتبار ویزا باید خاک کانادا را ترک کنید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *