جدیدترین شرایط کار در اروپا برای ایرانیان

شرایط کار در اروپا برای ایرانیان به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله شرایط عمومی و قوانین  مهاجرت هر کشور، تخصص‌ها و مهارت‌های شخصی، زبان مورد نیاز در کشور مقصد و شرایط اقتصادی. در ادامه، برخی از موارد کلی را که ممکن است در نظر بگیرید برایتان در الو ویزا شرح داده‌ایم، همراهمان باشید..

فهرست مطالب

کدام کشورها بهترین شرایط کاری را دارند؟

۱. آلمان

آلمان یکی از مقاصد بسیار جستجو و انتخاب شده برای شرکت در  کلاس‌های مهارت آموزی برای مهاجرت بوده است. همچنین این کشور پنجمین کشور برتر از نظر فرصت های شغلی است. آلمان نه تنها برای مهاجران دانشجو، بلکه برای مهاجرانی که مایل به کشف فرصت‌های کار و اسکان هستند، کشوری عالی است. آلمان از ثبات اجتماعی سیاسی و اقتصادی با ثباتی برخوردار است و از این رو تضمین می‌کند که زندگی با کیفیت بالایی برای ساکنان خود فراهم کند. این کشور با داشتن اقتصاد قدرتمند و بازار کار فراوان، فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد با مهارت‌ها و تخصص‌های به وجود آورده است.

شرایط عمومی و قوانین  کار در آلمان برای ایرانیان

داشتن مدرک تحصیلی معتبر از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مورد تایید آلمان، یکی از مهمترین شرایط کار در این کشور است. تسلط به زبان آلمانی هم برای کار در آلمان الزامی است. حداقل سطح زبان آلمانی مورد نیاز برای کار در این کشور، B2 است. برای کار در آلمان، باید یک ویزای کار معتبر از دولت آلمان دریافت کنید. کارمندان دائمی تمام وقت در آلمان نمی توانند بیش از ۴۸ ساعت در هفته کار کنند. ساعات اداری در این کشور متفاوت است، اما ممکن است از ساعت ۰۸:۰۰ شروع شود یا تا اواخر ساعت ۱۸:۰۰ پایان یابد. قانون کار آلمان ساعات کار را تنظیم می کند و یک روز کاری ممکن است بیش از ۱۰ ساعت کار نباشد. ساعات کار طولانی در آلمان رایج نیست در واقع، آلمانی ها به طور متوسط ​​۳۴.۶ ساعت کار در هفته دارند.

حقوق و دستمزد در آلمان

فردی که در آلمان کار می‌کند معمولاً حدود ۳۸۳۰ یورو درآمد دارد. حقوق ها از ۹۶۰ یورو (پایین ترین میانگین) تا ۱۷۰۰۰ یورو (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

۲. انگلیس

انگلستان یک مقصد محبوب برای کسانی است که به دنبال شغلی در خارج از کشور هستند. این کشور نه تنها به دلیل فرصت‌های آموزشی، بلکه همچنین فرصت‌های حرفه‌ای که ارائه می‌دهد، گزینه مطلوبی برای مهاجران است. جدای از این کار در انگلستان مزایای خاص خود را دارد. یکی از مزیت های اصلی کار در اینجا این است که به پوند درآمد خواهید داشت. با توجه به نرخ بالای مبادله پوند انگلیس، اگر حقوق مناسبی دریافت می‌کنید، قطعاً کیفیت زندگی بهتری خواهید داشت. شانس کسب درآمد در این کشور بیشتر از آنچه هست که می‌توانید در کشور خود داشته باشید.

اگر دارای مهارت و تخصص‌های مورد نیاز انگلیس هستید و به زبان انگلیسی مسلط هستید، می‌توانید شانس خوبی برای کار در این کشور داشته باشید. با رعایت شرایط و مراحل کاریابی در انگلیس، می‌توان به شغل مورد نظر خود رسید.

شرایط عمومی و قوانین  کار در انگلیس برای ایرانیان

داشتن مدرک تحصیلی معتبر از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مورد تایید بریتانیا، یکی از مهمترین شرایط کار در این کشور است. تسلط به زبان انگلیسی برای کار در انگلیس نیاز است. حداقل سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای کار در این کشور، B1 است.

برای کار در انگلیس، باید یک ویزای کار معتبر از دولت انگلیس دریافت کنید. برای اکثر کارگران بریتانیا، ۴۸ ساعت در هفته است. شما می‌توانید انتخاب کنید که بیشتر از این کار کنید، اما کارفرمای شما نمی‌تواند شما را مجبور به انجام این کار کند. کارمندان زیر ۱۸ سال نباید بیش از ۴۰ ساعت در هفته یا هشت ساعت در روز کار کنند.

حقوق و دستمزد در انگلیس

فردی که در بریتانیا کار می‌کند معمولاً حدود ۷۱۲۰۰ پوند درآمد دارد. دستمزدها از ۱۸۰۰۰ پوند (کمترین میانگین) تا ۳۱۷۰۰۰ پوند (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

۳. هلند

هلند یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط مناسبی برای کار و زندگی دارد. این کشور با اقتصاد پیشرفته و بازار کار، فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد با مهارت‌ها و تخصص‌های مختلف ارائه می‌دهد. مهاجران بسیار ماهر به هلند می‌آیند تا به دانش اقتصاد کمک کنند. اگر آنها تابعیت یک کشور خارج از اتحادیه اروپا (به غیر از لیختن اشتاین، نروژ، ایسلند یا سوئیس) را داشته باشند، به یک حامی شناخته شده نیاز دارند.

شرایط عمومی و قوانین کار در هلند برای ایرانیان

ارائه مدرک تحصیلی معتبر از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مورد تایید هلند، یکی از مهمترین شرایط پیدا کردن کار در این کشور است. تسلط به زبان هلندی برای کار در هلند نیست، اما برای یافتن شغل در این کشور، داشتن مهارت زبان هلندی یک مزیت محسوب می‌شود. برای کار در هلند، باید یک ویزای کار معتبر از دولت هلند دریافت کنید. کارمندان حدود ۴۸ ساعت کاری استاندارد در هفته دارند، مگر اینکه کارفرما زمان عقد قرارداد کاری موافقت کند تا انجام اضافی کاری برای کارمندان درج شود.

حقوق و دستمزد در هلند

فردی که در هلند کار می‌کند معمولاً حدود ۴۹۰۰ یورو درآمد دارد. دستمزدها از ۱۳۵۰ یورو (کمترین میانگین) تا ۲۱۳۰۰ یورو (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

۴. فرانسه

شرایط زندگی مطلوب به طیف وسیعی از عوامل مانند خدمات بهداشتی باکیفیت، فرصت‌های آموزشی و یا تسهیلات حمل‌ونقل خوب بستگی دارد. فرانسه هدف خود را بهبود مستمر کیفیت زندگی برای مردمانش مخصوصا افراد محروم از نظر اجتماعی یا جمعیت سالخورده، در نظر گرفته است. ساکنان فرانسه از پوشش مراقبت‌های بهداشتی همگانی برخوردار هستند که عمدتاً توسط دولت تأمین می‌شود. با این حال، کارمندان و کارفرمایان فرانسوی نیز از طریق مالیات بر حقوق و دستمزد با نرخ ۸۰٪ برای کارفرما و ۲۰٪ برای کارمند به این سیستم ملی مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کنند.

شرایط عمومی و قوانین  کار در فرانسه برای ایرانیان

داشتن مدرک تحصیلی معتبر از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مورد تایید فرانسه، یکی از مهمترین شرایط کار در این کشور است. تسلط به زبان فرانسه برای کار در فرانسه نیاز است. کمترین سطح زبان فرانسه مورد نیاز برای کار در این کشور، B2 است. برای کار در فرانسه، باید یک ویزای کار از دولت فرانسه دریافت کنید. قانون کار فرانسه حکم می‌کند که استاندارد کار در هفته در فرانسه ۳۵ ساعت در هفته باشد. با این حال، این حجم ساعت کاری می‌تواند بر اساس صنعت متفاوت باشد. هر چیزی فراتر از این اضافه کار محسوب می‌شود و باید جبران شود. زمانی که مشغول به کار هستید، به ازای هر شش ساعت کار، حداقل ۲۰ دقیقه استراحت حق دارید.

در قراردادهای مدت معین تاریخ شروع و پایان به صراحت ذکر شده است. حداکثر طول معمولاً ۱۸ ماه است. این می‌تواند تا ۲۴ ماه، تحت شرایط خاص افزایش یابد. قراردادهای مدت معین باید کتبی باشد.

حقوق و دستمزد در فرانسه

فردی که در آلمان کار می‌کند معمولاً حدود ۳۸۳۰ یورو درآمد دارد. حقوق‌ها از ۹۶۰ یورو (پایین ترین میانگین) تا ۱۷۰۰۰ یورو (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

۵. سوئیس

سوئیس به دلیل کیفیت بالای زندگی، مزایا و حقوق بالا، همچنان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای جویندگان کار است. فقط شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا/EFTA که واجد شرایط هستند، متخصصان، مدیران یا فارغ التحصیلان دانشگاهی با چندین سال تجربه می‌توانند در سوئیس کار کنند. همه شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا/EFTA ملزم به دریافت مجوز کار هستند، حتی برای مشاغل کوتاه مدت. مجوز کار باید توسط کارفرما در سوئیس اخذ شود و کارفرما باید ثابت کند که استخدام یک خارجی به نفع اقتصادی کشور است.

شرایط عمومی و قوانین کار در سوئیس برای ایرانیان

تسلط به یکی از زبان‌های رسمی سوئیس برای کار در این کشور ضروری است. برای کار در سوئیس، باید یک ویزای کار معتبر از دولت سوئیس دریافت کنید.  قانون کار در سوئیس حداکثر ساعات کار هفتگی را که کارکنان باید کار کنند تعیین می‌کند و بر اساس حوزه کاری، این ساعت می‌تواند بین ۴۵ تا ۵۰ ساعت در هفته باشد. اگر یک کارمند اضافه کار کند، حقوق او برای آن زمان حداقل ۲۵٪ افزایش می‌یابد. علاوه بر این، ساعات اضافه کاری آنها نمی‌تواند بیش از دو ساعت در روز و ۱۴۰ ساعت (برای یک هفته کاری ۴۵ ساعته) یا ۱۷۰ ساعت (برای یک هفته کاری ۵۰ ساعته) در سال باشد، بسته به سقف ساعت هفتگی آنها.

حقوق و دستمزد در سوئیس

فردی که در سوئیس کار می‌کند معمولاً حدود ۱۲۴۰۰۰ فرانک درآمد دارد. دستمزدها از ۳۱۳۰۰ فرانک (کمترین میانگین) تا ۵۵۳۰۰۰ فرانک (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

۶. اتریش

اتریش به طور سنتی یک کشور محبوب برای مهاجرت است. بی‌دلیل نیست نکته اصلی این است که اتریش کشوری که دارای بالاترین کیفیت زندگی در جهان است. پایتخت وین سال هاست که به عنوان قابل زندگی ترین شهر در سراسر جهان نامیده می‌شود. شرایط کار همچنان انگیزه خوبی برای افراد برای آرزوی شغل حرفه‌ای در اتریش است.

شرایط عمومی و قوانین کار در اتریش برای ایرانیان

جالب است بدانید که  بستن یک قرارداد کاری کتبی یا بیانیه شرایط استخدام بین کارفرما و کارمند برای تضمین کار در اتریش ضروری نیست. برعکس، توافق شفاهی بین دو طرف قابل قبول است. آنها با ایجاد حداقل شرایط کاری که باید برآورده شوند، توازن منافع بین کارمندان و کارفرمایان را ایجاد می‌کنند. خوب است بدانید که تسلط به زبان آلمانی برای کار در اتریش نیاز است.

به طور معمول، ساعات اداری در اتریش از ۰۹:۰۰ صبح تا  غروب ۱۷:۰۰ است. با این حال، اتریشی‌ها اغلب زودتر شروع به کار می‌کنند و بسیاری از آنها تا ساعت ۰۸:۰۰ پشت میزهای خود مشغول انجام کار هستند. یک روز کاری هشت ساعته استاندارد است و وقت ناهار طبق قانون تعیین شده است. مفاد اضافه کاری، تعطیلات و حقوق آخر هفته بسته به هر قرارداد متفاوت است. به طور معمول، مقررات فدرال، هفته کاری را به حداکثر ۴۸ ساعت محدود می‌کند. با این حال، قراردادهای چانه زنی دسته جمعی ممکن است جایگزین آنها شود.

حقوق و دستمزد در اتریش

فردی که در اتریش کار می‌کند معمولاً حدود ۳۸۰۰ یورو درآمد دارد . دستمزدها از ۹۶۰ یورو (کمترین میانگین) تا ۱۶۹۰۰ یورو (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

۷. اسپانیا

اگر دارای مهارت و تخصص‌های مورد نیاز کشور اسپانیا هستید، می‌توانید فرصتی برای کار در این کشور داشته باشید. با رعایت شرایط و داشتن تخصص مورد نیاز در اسپانیا، می‌توان به شغل مورد نظر خود رسید. اسپانیا بازار کار ثانویه انعطاف پذیری دارد که به مهاجران این امکان را می‌دهد تا به راحتی کار پیدا کنند و در طول زمان به سمت بالا حرکت کنند.

شرایط عمومی و قوانین کار در اسپانیا برای ایرانیان

قراردادهای کار قانونی اسپانیا می‌تواند به صورت کتبی یا شفاهی باشد. با این حال، قانون کار اسپانیا مستلزم آن است که برخی از قراردادهای کاری به صورت کتبی تنظیم شوند. کارگرانی که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند می‌توانند قرارداد کار امضا کنند. افراد بین ۱۶ تا ۱۸ سال به اجازه والدین نیاز دارند. معمولاً برای افراد کمتر از ۱۶ سال قانونی نیست که در اسپانیا کار کنند.

کار تمام وقت در اسپانیا بر اساس حداکثر ۴۰ ساعت در هفته است که به صورت سالانه محاسبه می‌شود. طبق قوانین کار اسپانیا، حداقل ۱۲ ساعت باید از پایان یک روز کاری تا شروع روز بعدی سپری شود. هنگامی که به مدت شش ساعت در یک روز کاری به طور مداوم کار کردید، می‌توانید ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

کارفرمای شما در اسپانیا باید حداقل زمان استراحت هفتگی یک و نیم روز بدون وقفه به شما بدهد. این زمان استراحت معمولاً شامل بعدازظهر شنبه یا صبح دوشنبه و کل یکشنبه می‌شود.

تسلط به زبان اسپانیایی برای کار در اسپانیا نیاز است.

حقوق و دستمزد در اسپانیا

فردی که در اسپانیا کار می‌کند معمولاً حدود ۲۷۲۰ یورو درآمد دارد. دستمزدها از ۸۳۰ یورو (کمترین میانگین) تا ۱۱۴۰۰ یورو (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

۸. ایتالیا

اقتصاد ایتالیا متنوع است، بنابراین مشاغل در زمینه‌های مختلف وجود دارد. ایتالیا در زمینه‌هایی مانند مد، اتومبیل، طراحی، گردشگری، غذا، فناوری و امور مالی خوب عمل می‌کند. کار در ایتالیا به شما این شانس را می‌دهد که هم در ایتالیا و هم در سراسر جهان تماس‌های حرفه‌ای برقرار کنید. متخصصان بسیاری از زمینه‌های مختلف به این کشور می‌آیند، که فرصت‌هایی را برای همکاری، به اشتراک گذاشتن دانش و پیشرفت در حرفه‌شان ایجاد می‌کند.

شرایط عمومی و قوانین کار در ایتالیا برای ایرانیان

طبق قوانین کار در ایتالیا، کارفرمایان تنها در صورت داشتن دلیل موجه می‌توانند از قراردادهای مدت معین استفاده کنند. علاوه بر این، تعداد کل قراردادهای مدت معین نمی‌تواند از ۲۰ درصد کل تعداد قراردادهای بی پایان در هیچ سازمانی تجاوز کند.

قراردادهای کار با مدت معین فقط برای موقعیت هایی با مدت حداکثر ۱۲ ماه و حداکثر تا ۲۴ ماه قابل استفاده است. اگر کارمندی بیش از مدت قرارداد مدت معین به کار خود ادامه دهد، پس از ۲۰ روز مستحق یک قرارداد باز و همچنین غرامت کار بدون قرارداد است. پس از پایان قرارداد مدت معین، کارفرمایان نمی‌توانند آن فرد را به مدت ۲۰ روز دوباره استخدام کنند.

هفته کار تمام وقت استاندارد در ایتالیا ۴۰ ساعت است. طبق قوانین کار در ایتالیا و اتحادیه اروپا، کارگران نمی‌توانند بیش از ۴۸ ساعت در هفته یا هشت ساعت در روز کار کنند. هر چیزی بیش از ۴۰ ساعت در هفته از نظر قانونی اضافه کار است. کارگران حق دارند حداقل ۱۱ ساعت استراحت بین شیفت‌های کاری داشته باشند.

حق دستمزد اضافه کاری در ایتالیا باید حداقل ۱۰ درصد بالاتر از نرخ استاندارد پرداخت شود. در عمل، این معمولاً بین ۳۰ تا ۵۰٪ به دلیل قراردادهای جمعی است. معمولاً قراردادهای جمعی تعیین می‌کند که کارفرمایان چند ساعت اضافه کاری می‌توانند در صنایع خود داشته باشند. در صورت عدم وجود توافق، حداکثر قانونی ۲۵۰ ساعت در سال است. تسلط به زبان ایتالیایی برای کار در زبان ایتالیایی نیاز است..

حقوق و دستمزد در ایتالیا

فردی که در ایتالیا کار می‌کند معمولاً حدود ۴۹۷۰۰ یورو درآمد دارد . دستمزدها از ۱۲۵۰۰ یورو (کمترین میانگین) تا ۲۲۱۰۰۰ یورو (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

۹. دانمارک

دانمارک در صدر جدول کشورهای اتحادیه اروپا است که از کارگران ماهر از سراسر جهان استقبال می‌کند. برای به دست آوردن مزایای اقامت در این مکان شگفت انگیز، استفاده از یک نوع ویزای کاری مناسب مهمترین کاری است که باید انجام شود.

دولت دانمارک طرح‌های مختلفی را طراحی کرده است تا کسب مجوز کار دانمارک و همچنین اجازه اقامت را برای متخصصان ماهر در خارج از کشور ساده‌تر کند. برنامه ویزای کاری در نهایت منجر به ویزای اقامت دائم می‌شود که به مهاجران اجازه می‌دهد وارد دانمارک شده و در دانمارک مستقر شون. منافع در کشور بدون اینکه شهروند آن باشد.

قانون کار در دانمارک

مجموع ساعات کار در دانمارک معمولاً ۳۷-۴۰ ساعت در هفته است. روزهای کاری معمولا از ساعت ۸:۰۰ یا ۹:۰۰ صبح شروع می‌شود و در ساعت ۴:۰۰ یا ۵:۰۰ بعد از ظهر به پایان می‌رسد. در تعدادی از بخش‌ها، از نظر ساعات کاری انعطاف‌پذیری وجود دارد، مانند توانایی انجام ساعات کاری انعطاف‌پذیر یا دورکاری.

تعطیلات در دانمارک معمولاً طولانی است. طبق قانون، کارکنان حق دارند حداقل ۵ هفته مرخصی با حقوق در سال داشته باشند.

اتحادیه‌های کارگری تأثیر قابل توجهی بر روابط کار در دانمارک دارند. اکثر کارمندان حق عضویت در اتحادیه کارگری و چانه زنی جمعی را دارند.

حقوق و دستمزد در دانمارک

فردی که در دانمارک کار می‌کند معمولاً حدود ۴۰۸۰۰ DKK درآمد دارد. دستمزدها از ۱۰۳۰۰ DKK (کمترین میانگین) تا ۱۸۱۰۰۰ DKK (بالاترین میانگین، حداکثر حقوق واقعی بالاتر است) متغیر است.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *