آوسبیلدونگ برق خودرو در آلمان

امروزه افراد بسیاری در سراسر جهان خودرو شخصی دارند. ممکن است خودرو دچار مشکلات فنی و برقی شوند. این مسئله‌ای است که بسیاری از صاحبان خودروها با آن مواجه شده اند. از این رو در هر جای دنیا به افراد کارشناس و ماهری نیاز است که بتوانند این نیاز خودروها را برطرف کنند. در آلمان نیز همین طور است. جمعیت آلمان رو به پیر شدن است و در زمینه‌های مختلف نیروی کار مورد نیازش را از کشورهای دیگر جذب می‌کند. یکی از رشته‌های کاربردی و پرطرفدار برق خودرو است. آلمان به طور تخصصی دوره‌هایی را تحت عنوان آوسبیلدونگ برق خودرو برگزار می‌کند که هر آنچه را که یک مکانیک نیاز دارد درباره رفع مشکل برق خودرو بداند در این دوره به وی آموزش می‌دهد. افرادی که این دوره را می‌گذرانند و گواهی پایان دوره می‌گیرند می‌توانند به طور تخصص در تعمیرگاه‌ها مشغول به کار شوند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ برق خودرو در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ برق خودرو در آلمان

آموزش در زمینه برق خودرو یکی از دوره‌های محبوب در آلمان است. در آوسبیلدونگ برق خودرو ابتدا کارآموزان با مفاهیم تئوری مرتبط با سیستم برق خودرو و شیوه‌های راه اندازی آن آشنا می‌شوند. همچنین مفاهیم عمومی مانند نحوه برخورد با مشتریان نیز به کارآموزان این دوره آموزش داده می‌شود. سپس به طور عملی با برق خودرو و شیوه راه اندازی آن آشنا خواهند شد. مدت زمان این دوره حدود ۳ سال و نیم است و افراد متقاضی باید حداقل مدرک پایان تحصیلات متوسطه یا همان دیپلم را داشته باشند. بعد از گذراندن این دوره افراد می‌توانند راحتتر شغل مرتبط و مناسبی را پیدا کنند.

طول دوره

دوره آوسبیلدونگ برق خودرو حدودا ۳ سال و شش ماه است. در طول این دوره کارآموزان به طور نظری و عملی با مسائل مرتبط با برق خودرو آشنا می‌شوند و به طور حرفه‌ای قادر خواهند تا مشکلات برقی خودرو را برطرف کنند.

حقوق و درآمد کارآموزان در طول دوره

کارآموزان برق خودرو نیز مانند سایر کارآموزان در طول دوره حقوق دریافت می‌کنند. میزان درآمد این کارآموزان بستگی به شرکتی دارد که در آن مشغول به کار هستند. به طور کلی، حقوق کارآموزان این دوره در سال اول ۷۰۰ یورو و در سال‌های بعدی بیشتر می‌شود. معمولا افرادی که در شرکت‌های کوچکتر کار می‌کنند حقوق کمتری نسبت به کسانی می‌گیرند که در شرکت‌های بزرگتر مشغول به کار هستند. همچنین شهر یا ایالتی که فرد در آن فعالیت دارد، تاثیر بسزایی در میزان حقوق وی خواهد داشت.

حقوق و درآمد کارآموزان بعد از دوره

کارشناسی برق خودرو یکی از مشاغلی است که افراد بسیاری در یک جامعه برای حل مشکل خودروشان به آن نیاز دارند. میزان حقوق یک تکنسین برق خودرو به عوامل مختلف از جمله شرکتی که در آن مشغول به کار است، شهری که در آن کار می‌کند، میزان سابقه کاری و حرفه‌ای بودن او متفاوت است. به طور میانگین هر تکنسین برق خودرو اگر در هفته ۲۸ ساعت کار کند، ۲۵۲۰ یورو دریافت خواهد کرد. افرادی که دوره آوسبیلدونگ برق خودرو برق خودرو را گذرانده باشند و حداقل سه سال تجربه مرتبط داشته باشند، می‌توانند به عنوان استادکار فعالیت کنند و درآمد آن‌ها حدود ۳۸۳۰ یورو در ماه خواهد بود.

سطح زبان مورد نیاز

از آنجایی که دوره آوسبیلدونگ در آلمان به زبان آلمانی برگزار می‌شود، افراد متقاضی باید بر این زبان تسلط لازم را داشته باشند. علاوه بر این این افراد باید قادر باشند که بعد از پایان دوره و در محل کار با مشتریان ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل این افراد باید مدرک زبان آلمانی تا سطح B ۲ را داشته باشند.

شرایط سنی

محدودیت سنی برای شرکت در این دوره فنی و حرفه‌ای وجود ندارد. افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند. به طور کلی، افراد در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۳۵ سال گزینه بسیار مناسبی برای شرکت در این دوره هستند.

دروسی که در آوسبیلدونگ برق خودرو ارائه می‌شود

این دوره در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود. در بخش تئوری ابتدا دروس عمومی مانند زبان آلمانی، انگلیسی و شیوه برخورد با مشتری به کارآموزان آموزش داده می‌شود. همچنین کارآموزان دروس تخصصی مانند کلیات برق خودرو، قطعات برقی، تعمیر و ارزیابی را می‌آموزند.

بازار کار تکنسین برق خودرو بعد از پایان دوره

با توجه به اینکه امروزه ماشین در زندگی بشر نقش بسزایی دارد و همه انسان‌ها تقریبا در هر روز با آن سر و کار دارند، می‌توان گفت که تکنسین برق خودرو یکی از مشاغلی است که آینده کاری خیلی خوبی دارد. افراد بعد از گذراندن این دوره می‌توانند شغل مناسب با درآمد خوبی پیدا کنند. هر چقدر که سابقه کاری فرد بیشتر باشد و حرفه‌تر شود درآمد او بیشتر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ

برای شرکت در دوره اوسبیلدونگ برق خودرو باید حداقل دیپلم داشته باشید. همچنین مدرک‌تان باید به زبان آلمانی ترجمه شود. با توجه به اینکه این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود، لازم است که متقاضیان مدرک زبان آلمانی را تا سطح B ۲ داشته باشند. همچنین داشتن نامه پذیرش از مدارکی است که باید در زمان ثبت نام همراه خود داشته باشید. داشتن پاسپورت و ویزا نیز لازم است.

سوالات متداول

۱. دوره آوسبیلدونگ برق خودرو برای چه کسانی مناسب نیست؟

این دوره به افرادی که به کار با خودرو و قطعات علاقه ندارند توصیه نمی‌شود. همچنین این کار برای آن دسته از افرادی که نمی‌توانند به خوبی از دستهایشان استفاده کنند یا توانایی جسمی پایینی دارند نیز مناسب نیست.

۲. یک تکنسین برق خودرو در چه زمینه‌هایی مهارت به دست می‌آورد؟

بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ برق خودرو، کارآموزان قادر خواهند بود که مشکلات برقی خودرو را به راحتی شناسایی کرده و سپس اقدام به رفع آن‌ها کنند.

۳. آیا می‌توان با زبان انگلیسی دوره آوسبیلدونگ برق خودرو را یاد گرفت؟

خیر. این دوره‌ها به زبان آلمانی برگزار می‌شود. از این رو اگر قصد دارید که در این دوره‌ها شرکت کنید باید زبان آلمانی را در حد حرف زدن و گوش دادن بلد باشید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

4 دیدگاه برای “آوسبیلدونگ برق خودرو در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *