آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل در آلمان

آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی به حساب می‌آید. شرایط مساعد کار، تحصیل و زندگی موجب شده که افراد از نقاط مختلف دنیا این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنند. وجود موقعیت‌های شغلی متعدد و بالا بودن میانگین سنی جمعیت از جمله عواملی هستند که نیاز آلمان به نیروی کار ماهر و جوان را افزایش می‌دهند. اگر به دنبال مهاجرت به این کشور هستید، احتمالا نام آوسبیلدونگ برای شما آشنا است. ثبت نام در دوره‌های کارآموزی همچون آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل یکی از آسان‌ترین راه‌های ورود به آلمان محسوب می‌شود. شما بدون نیاز به مدرک دانشگاهی و یا سابقه کاری می‌توانید برای شرکت در این دوره‌ها اقدام کنید.

دولت آلمان اهمیت ویژه‌ای به داشتن تخصص کافی در مشاغل مختلف می‌دهد. از این رو، با ارائه دوره‌های کارآموزی به صورت عملی و تئوری، افراد را برای ورود به بازار کار حرفه‌ای آماده می‌کند. آوسبیلدونگ در واقع دوره‌های مهارت آموزی هستند. این سیستم آموزشی گزینه مناسب برای افرادی است که تحصیلات آکادمیک نداشته و قصد ورود مستقیم به بازار کار را دارند. وجود رشته‌های متنوع علایق گوناگون متقاضیان را تأمین می‌کند. اگر تصمیم به ثبت نام در آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل دارید، در ادامه می‌توانید اطلاعاتی را پیرامون جزئیات آن به دست آورید.

فهرست مطالب

معرفی دوره آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل در آلمان

شما با شرکت در آوسبیلدونگ آلمان از جمله آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل می‌توانید مهارت و دانش خود به طور همزمان ارتقاء دهید. کارآموزی‌های آلمان مانع داشتن تحصیلات برای مهاجرت به این کشور را برطرف کرده‌اند. با کسب مدرک معتبر این دوره آموزشی آینده شغلی شما تضمین می‌شود و امکان کار در ایالات مختلف آلمان را خواهید داشت. برخی از رشته‌ها نیز با پرداخت حقوق به کارآموزان، شرایط زندگی در آلمان را برای آن‌ها آسان‌تر می‌سازند. دوره‌های آموزشی در آگوست و فوریه در دو ترم تابستانی و زمستانی برگزار می‌شوند. برای گذراندن کارآموزی دستیار اتاق عمل، لازم است با شرایط و ویژگی‌های آن آشنا شوید.

طول دوره

آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل طی یک دوره ۳ ساله برگزار می‌شود. در صورتی که موفق به کسب نمرات خوب و عملکرد مناسب در طول آموزش شوید، ۶ ماه از این زمان کاسته خواهد شد.

حقوق و درآمد

تکنسین اتاق عمل از جمله رشته‌هایی است که به صورت عملی ارائه می‌شود. بنابراین افراد حین آموزش حقوق دریافت کرده و بخشی از هزینه‌های خود را به کمک آن تأمین می‌کنند. با گذشت هر سال و افزایش سطح دانش و مهارت، حقوق کارآموز نیز افزایش می‌یابد. عواملی چون زمینه شغلی، میزان تخصص، مرکز و شهر محل کار نیز بر میزان حقوق دریافتی موثر هستند. میزان درآمد تکنسین اتاق عمل در آلمان به شرح ذیل است:

سال آموزش

میزان حقوق ماهیانه/ یورو

اول

۶۰۰-۸۰۰

دوم

۷۰۰-۸۵۰

سوم

۸۰۰-۹۵۰

بعد از اتمام دوره

۲۲۰۰-۲۴۰۰

زمانی که به عنوان دستیار اتاق عمل فعالیت می‌کنید، با افزایش تجربه میزان درآمد شما نیز افزایش یافته و به ماهانه ۲۵۰۰-۲۸۰۰ یورو خواهد رسید.

سطح زبان مورد نیاز

از آنجایی که تکنسین اتاق عمل در ارتباط مستقیم با بیماران قرار دارد، تسلط به زبان آلمانی از مهم‌ترین شروط شرکت در این دوره آموزشی است. شما برای دریافت آموزش و دادن امتحانات نیز به این زبان نیاز دارید. بنابراین لازم است متقاضیان آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل حداقل مدرک سطح B2 آلمانی را داشته باشند. در غیر این صورت، باید پیش از اقدام سطح زبان خود را ارتقاء دهند.

سطح تحصیلات مورد نیاز

ثبت نام در دوره بدون نیاز به مدرک آکادمیک یکی از مزایای کارآموزی‌های آلمان به حساب می‌آید. داشتن حداقل مدرک دیپلم برای شرکت در آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل ضروری است.

شرایط سنی

به طور کلی، آلمان محدوده سنی خاصی برای این دوره‌های آموزشی مشخص نکرده است. با این حال افرادی که بین سنین ۱۸-۲۵ قرار دارند شانس بیشتری برای پذیرش خواهند داشت. افراد بهتر است پیش از ۳۵ سالگی برای شرکت در آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل اقدام کنند.

شرح وظایف یک تکنسین اتاق عمل در آلمان

اگر تصمیم به شرکت در آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل را دارید، لازم است بدانید وظایف و مسئولیت‌های بزرگی را بر عهده خواهید داشت. شما به عنوان دستیار اتاق عمل، در تمام طول جراحی در کنار جراح حضور داشته و اقدامات لازم را انجام می‌دهید. طی دوره‌های آموزشی می‌آموزید که به کنترل استرس بیماران کمک کنید، ابزار و وسایل مورد نیاز را استریل کنید و آن‌ها را در اختیار جراح قرار دهید. نظارت بر روند عمل، کنترل دستگاه‌های اتاق عمل و بررسی علائم حیاتی بیمار قبل، حین و بعد از عمل از دیگر وظایف تکنسین اتاق عمل هستند. او همچنین پیش از شروع جراحی لباس‌های مخصوص و استریل می‌پوشد، سلامت تجهیزات مورد نیاز را تست می‌کند و بیمار را در وضعیت مناسب و استریل قرار می‌دهد.

تکنسین‌های اتاق عمل در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی سرپایی به صورت تمام وقت مشغول به کار می‌شوند.

دروس آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل

کارآموزی‌های آلمان به دو روش عملی و تئوریک ارائه می‌شود. دروس عملی عموما در شرکت، سازمان یا محل کار مرتبط با رشته و دروس تئوری در دانشگاه، مدرسه یا کالج ارائه می‌شوند.

  • در روش اول، بیشتر ساعات آموزش به دروس عملی اختصاص دارد. افراد ۳-۴ روز در هفته را در محل کار و ۱-۲ روز آن را در مدرسه هستند و حقوق دریافت می‌کنند. آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل بدین گونه ارائه می‌شود.
  • در روش دوم، تمرکز بیشتر بر روی دروس تئوریک است. رشته‌هایی چون پرستاری، کارمندی بانک و طراحی لباس بدین صورت ارائه می‌شوند. در آموزش تئوریک، کارآموزان حقوق دریافت نمی‌کنند.

در کارآموزی دستیار اتاق عمل، متقاضیان در ۳۰۰۰ ساعت آموزش عملی و ۱۶۰۰ ساعت آموزش تئوری، مهارت‌های فنی، اجتماعی و ارتباطی را می‌آموزند. آن‌ها توانایی لازم برای مراقبت از بیماران در طول جراحی، کار در اتاق عمل و سایر واحدهای مراقبتی را کسب می‌کنند. آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل در سه سطح مهارت‌های ابتدایی و عمومی، مهارت‌های تخصصی و فوق تخصصی و توانایی‌های لازم در زمینه مدیریت اتق عمل ارائه می‌شود.

بازار کار تکنسین اتاق عمل در آلمان

افزایش میانگین سنی آلمان و بالا رفتن تعداد سالمندان موجب شده که این کشور همواره در بخش بهداشت و درمان به نیروی کار ماهر نیاز داشته باشد. به همین دلیل، مشاغل مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی بازار کار پررونقی در این کشور دارند. تکنسین اتاق عمل نیز از جمله مشاغل پرتقاضای آلمان به حساب می‌آید. افراد بعد از اتمام دوره آوسبیلدونگ در این رشته، فرصت‌های شغلی متعدد و مطمئنی را پیش‌رو خواهند داشت. متقاضیان با در دست داشتن مدرک معتبر کارگر ماهر، می‌توانند در موقعیت شغلی مناسب با سطح درآمد بالا مشغول به کار شوند.

برخی ممکن است در بیمارستان یا مرکز جراحی که دوره کارآموزی خود را طی کرده‌اند، استخدام شوند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ تکنسین اتاق عمل

در کنار شرایط مورد نیاز برای پذیرش در کارآموزی آلمان، جمع‌آوری برخی مدارک و مستندات نیز ضروری است. این یکی از مراحل پراهمیت برای شرکت در کارآموزی تکنسین اتاق عمل محسوب می‌شود؛ زیرا کامل و دقیق بودن مدارک به پذیرش شما در این دوره کمک می‌کند. پس از دریافت تأییدیه آموزشی از یکی از مؤسسات آلمان و پر کردن فرم ویزا، قرار مصاحبه‌ای با سفارت تنظیم می‌شود. شما طی این مصاحبه مدارک خود را به سفارت ارائه می‌دهید و منتظر دریافت پاسخ از سوی این سازمان می‌مانید. ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز کارآموزی دستیار اتاق عمل شامل موارد ذیل هستند:

  • مدارک شناسایی و تحصیلی ترجمه شده
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • رزومه و سابقه کاری (در صورت وجود)
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت جسمی و روانی

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *