آوسبیلدونگ جوشکاری در آلمان

کشور آلمان برای ارتقا نیروی کار خود دوره‌های آموزش فنی را تحت عنوان آوسبیلدونگ برگزار می‌کند. این دوره برای بسیاری از حرفه‌ها و رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. در بیشتر مواقع کارآموزان در این حال که آموزش می‌بینند، به صورت ماهانه حقوق نیز دریافت می‌کنند. این واقعا، بسیار عالی است. لازم به ذکر است که اکثریت دوره‌های آوسبیلدونگ رایگان است. یکی از این دوره‌ها آوسبیلدونگ جوشکاری در آلمان است.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ جوشکاری در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ جوشکاری در آلمان

همان طور که گفتیم دوره آوسبیلدونگ یک دوره آموزش فنی است که در آن به طور تخصصی درباره یک رشته یا یک حرفه آموزش می‌دهند. آلمان از کمبود نیروی کار رنج می‌برد. به همین دلیل بر اساس یک سری از سیاست‌ها این دوره‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود تا نیروی کار مناسب در زمینه‌های گوناگون آماده شود. یکی از این دوره‌ها دوره آوسبیلدونگ جوشکاری است. افرادی که موفق به گذراندن این دوره و گرفتن گواهی پایان دوره شوند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب خواهند داشت و خیلی زود در بازار کار جذب می‌شوند. پذیرش در این دوره برای آن دسته از کارآموزانی که سابقه فنی مرتبط دارند راحتتر است. همچنین به خاطر داشته باشید که این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود و باید بر این زبان تسلط داشته باشید.

طول دوره

دوره آوسبیلدونگ جوشکاری یک دوره فنی و حرفه‌ای سه‌ساله است. این دوره یک دوره دوگانه به حساب می‌آید. از این رو کارآموزان این رشته در ابتدا دوره‌های تئوری و درس‌های عمومی و تخصصی را می‌گذرانند. در این حال به طور عملی نیز در کارگاه‌ها حضور دارند و زیر نظر استاد کار انجام می‌دهند.

حقوق کارآموزان در طول دوره

کارآموزان این حرفه در این حال که آموزش می‌بینند، حقوق نیاز دریافت خواهند کرد. میزان حقوق دریافتی این افراد متفاوت است و به عوامل مختلف از جمله تجربه قبلی آن‌ها و موسسه‌ای که در آن در حال گذراندن دوره هستند بستگی دارد. کارآموزان این دوره در سال اول ۶۵۰ تا ۷۹۰ یورو در ماه، در سال دوم ۸۰۰ تا ۸۵۰ یورو در ماه و در سال سوم ۸۴۰ تا ۹۶۰ یورو در ماه دریافت خواهند کرد.

حقوق کارآموزان بعد از پایان دوره

افرادی که موفق به گذراندن این دوره آوسبیلدونگ جوشکاری شده و گواهی پایان دوره دریافت می‌کنند، شانس بیشتری در استخدام دارند. میزان درآمد و حقو یک جوشکار به عوامل مختلفی از جمله تجربه و مهارت او، شهری که در آن کار می‌کند و سابقه کار او بستگی دارد. یک جوشکار تازه کار ماهی ۱۱۸۷ یورو در آمد خواهد داشت. هر قدری که سابقه کار او بالا برود میزان حقوق او بیشتر خواهد شد. ممکن است که حقوق یک جوشکار به ۳۶۰۳ یورو در ماه نیز برسد.

سطح زبان مورد نیاز

همان طور که گفتیم دوره آوسبیلدونگ جوشکاری در آلمان به زبان آلمانی برگزار می‌شود. از این رو متقاضیانی که قصد دارند در این دوره شرکت کنند، باید بر زبان آلمانی مسلط باشند. از این رو این افراد باید مدرک زبان آلمانی را حداقل تا سطحB۱ یا B۲ داشته باشند. همچنین افراد متقاضی باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند.

شرایط سنی

همه افراد بالای ۱۷ سال که مدرک دیپلم دارند تا ۳۵ سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند. در حقیقت، محدودیت سنی آوسبیلدونگ جوشکاری بین ۱۷ تا ۳۵ سال است. شانس افرادی که سابقه مرتبط داشته باشند در پذیرفته شدن در این دوره بیشتر است.

دروسی که در این دوره ارائه می‌شود

این دوره دوگانه است. در بخش تئوری، کارآموزان دروس عمومی و تخصصی مرتابط با جوشکاری را به طور نظری می‌خوانند. در بخش عملی نیز به طور عملی در کارگاه‌ها حضور دارند و زیر نظر استاد کار جوشکاری را انجام می‌دهند.

بازار کار جوشکاری بعد از پایان دوره

از آنجایی که آلمان یک کشور پیشرفته صنعتی است و از کمبود نیروی کار حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف رنج می‌برد، بازار کار در آلمان در زمینه‌های گوناگون خوب است. در رابطه با جوشکاری نیز همین طور است. افرادی که در دوره آوسبیلدونگ جوشکاری شرکت می‌کنند و گواهی پایان دوره می‌گیرند، شانس زیادی در پیدا کردن شغل دارند. به طور کلی، بازار کار جوشکاری در آلمان بسیار خوب است.

مدارک لازم برای ثبت نام در آوسبیلدونگ جوشکاری آلمان

افرادی که قصد دارند در این دوره شرکت کنند، ابتدا باید از یک موسسه یا آموزشگاه معتبر تاییدیه بگیرند. برای اینکار ابتدا مدارکشان را به آن موسسه ارسال می‌کنند، سوپروایزر موسسه مدارک را بررسی کرده و در صورت تایید نامه تایید را برای متقاضایشان ارسال می‌کند. در زمان ثبت نام متقاضیان باید این نامه را همراه خود داشته باشند. همچنین گواهی تمکن مالی برای کارآموزان خارجی ضروری است. به خاطر داشته باشید که این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود. از این رو باید بر این زبان مسلط باشید. نکته دیگر این است که این افراد باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند.

سوالات متداول

مدت زمان دوره آوسبیلدونگ جوشکاری چقدر است؟

مدت زمان این دوره حدود سه سال است. کارآموزان این حرفه در این مدت به صورت نظری و عملی آموزش‌های لازم در جوشکاری را می‌بینند و می‌توانند بعد از پایان این دوره وارد بازار کار شوند.

آیا می‌توان دوره آوسبیلدونگ جوشکاری را به زبان انگلیسی خواند؟

خیر. این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود. از این رو متقاضیانی که قصد دارند در این دوره شرکت کنند باید حداقل زبان آلمانی را در سطح B۱ بلد باشند. هر قدری که تسلط بیشتری بر این زبان داشته باشند، دوره را بهتر متوجه خوهند شد.

بازار کار جوشکاری در آلمان چگونه است؟

از آنجایی که آلمان یک کشور صنعتی است، بازار کار جوشکاری در آن خوب است. از این رو جوشکاران می‌توانند در شرکت‌های مختلف و در شهرهای مختلف مشغول به کار شوند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

2 دیدگاه برای “آوسبیلدونگ جوشکاری در آلمان

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      باید شرایط شما بررسی شود. برای آوسبیلدونگ باید سن شما کمتر از ۳۰ سال باشد که با توجه به سابقه کار شما احتمالا سن بالای ۳۵ سال دارید ولی برای لهستان امکان اقدام داریم ضمن اینکه داشتن دانش نسبی به زبان انگلیسی نیاز دارید. برای آگاهی بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *