آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک در آلمان

دندان‌پزشکی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های علم پزشکی است. همان‌طور که از نام این تخصص مشخص بوده، محوریت اصلی آن سلامت دهان و دندان است. این دو عضو نقش اساسی در وضعیت کلی بدن و روان داشته و روی گفتار نیز تأثیرگذار هستند. در کنار دکتر دندانپزشک، فردی به عنوان کمک و دستیار در کنار او حضور دارد. بسیاری از بخش‌های پروسه درمان توسط دستیار انجام می‌شوند. به همین دلیل این شغل از اهمیت بالایی برخوردار است. چنین ویژگی موجب شده است که دوره‌های آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک در کشور آلمان برگزار شوند.

آوسبیلدونگ دوره‌های کارآموزی هستند که در سرزمین ژرمن‌ها برپا می‌شوند. در قالب این دوره‌ها تخصص‌ها و مهارت‌های مختلف و متعددی آموزش داده می‌شود. برگزار‌کنندگان دوره‌های آوسبیلدونگ به واسطه آن نیروی متخصص مورد نیاز خود را آموزش داده و سپس استخدام می‌کنند. یکی از ویژگی‌های اصلی اغلب دوره‌های آوسبیلدونگ، رایگان بودن آن‌ها است. همچنین این دوره‌های کارآموزی در بسیاری از موارد شامل حقوق بوده و به شما دستمزد پرداخت می‌شود. چنین ویژگی‌هایی موجب شده‌اند که افراد زیادی به آوسبیلدونگ توجه نشان دهند و از طریق آن به آلمان مهاجرت کنند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک در آلمان

مدت دوره آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک سه سال خواهد بود. در این دوره نه تنها در کلاس‌های تئوری شرکت می‌کنید، بلکه به موازات آن به صورت عملی نیز آموزش خواهید دید. پیش از پایان سال دوم آموزش، از شما یک آموزش گرفته خواهد شد. همچنین بعد از پشت سر گذاشتن سال سوم آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک از شما امتحان نهایی گرفته می‌شود. در صورت قبولی در این امتحان، به صورت رسمی به عنوان دستیار دندانپزشک شناخته می‌شوید.

در طول دوره کارآموزی دستیار دندانپزشک، وظایف مختلف و متعددی را بر عهده خواهید داشت. از بین این موارد می‌توان به تعامل با بیماران، سازماندهی نوبت‌ها و کمک به دکتر دندانپزشک در پروسه درمان اشاره کرد.

شرایط آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک در آلمان

برای آن که بتوانید در آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک شرکت کنید، لازم است مدرک دیپلم داشته باشید. این امر بدان معنا است که تنها پس از به پایان رساندن دوره متوسطه می‌توانید در دوره کارآموزی مذکور حضور داشته باشید. علاوه بر مدرک، معدل دیپلم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه معدل بالاتری داشته باشید، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک خواهید داشت.

در طول آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک در کنار دکتر دندانپزشک در مواردی همچون جراحی دندان و ارتودنسی حضور خواهید داشت. به این واسطه لازم است که در مطب‌های دندانپزشکی یا در بخش فک و صورت کلینیک‌های مختلف حضور داشته باشید. در مراکز درمانی که بر اساس توافق جمعی کار می‌کنند، ساعت کاری شما ۳۹ ساعت در هفته است. شرایط در کلینیک‌ها کمی متفاوت است، با این حال به طور متوسط ۴۰ ساعت در هفته کار خواهید کرد. به دلیل خدمات اورژانسی ممکن است مجبور به اضافه‌کاری حتی در روز‌های تعطیل باشید.

یکی از وظایف شما به عنوان دستیار دندانپزشک، کمک به بیمار و ایجاد احساس راحتی و آرامش است. شما باید نتایج درمان را به طور دقیق ثبت کرده و پرونده‌ای بدون مشکل ایجاد کنید. همچنین پیش از شروع پروسه درمان باید لوازم مختلف را استریل کنید تا از عفونت در بیماران جلوگیری شود. از دیگر وظایف شما به عنوان دستیار دندانپزشک می‌توان به آماده کردن اتاق عمل، تخمین هزینه‌ها و هماهنگی با آزمایشگاه‌ها اشاره کرد.

درآمد آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک

با شرکت در دوره آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک می‌توانید حقوق دریافت کنید. بر این اساس حاضران در این دوره کارآموزی می‌توانند در سال اول آموزش، ماهیانه به میزان ۷۴۰ یورو حقوق دریافت کنند. برگزار‌کنندگان آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک در سال دوم، این مبلغ را به ۷۷۸ یورو افزایش می‌دهند. در نهایت در سومین سال از کارآموزی دستیار دندانپزشک، می‌توانید انتظار حقوق ماهیانه ۸۲۸ یورو در ماه را داشته باشید.

در صورتی که مطب یا کلینیکی که در آن مشغول به کار هستید، طبق توافق جمعی عمل نکند، حقوق متفاوتی دریافت می‌کنید. در این شرایط می‌توانید با کارفرما وارد مذاکره شده و حقوق توافقی را دریافت کنید. انجمن دندان‌پزشکی آلمان توصیه‌هایی برای دستمزد ارائه کرده که هنگام مذاکره درباره حقوق می‌توانید از آن‌ها به عنوان راهنما بهره ببرید.

پس از پایان آوسبیلدونگ و فعالیت به عنوان دستیار دندانپزشک، حقوق به مراتب بالاتری به شما پرداخت می‌شود. در صورتی که یکی از اعضای انجمن دندانپزشکی وست‌فالن شما را استخدام کند، در سه سال اول ماهانه ۱۷۹۴ یورو دریافت می‌کنید. هر سه سال یک بار حقوق شما افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که وست‌فالن منطقه‌ای در آلمان است که شهرهای آرنسبرگ، بیلفلد، اُسنابروک، دورتموند، میندن و مونستر در آن قرار دارند.

شرایط در ایالت‌های بادن – وورتمبرگ و شلسویگ – هولشتاین متفاوت است. در این ایالت‌ها حقوق تعیین شده در توافق جمعی رعایت نمی‌شود. با این حال در این ایالت‌ها حقوق اولیه ۱۸۰۰ تا ۲۱۵۰ یورو به دستیار دندانپزشک پرداخت می‌شود. با شرکت در دوره‌های آموزشی بیشتر، حقوق اولیه شما تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک

آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک تنها به زبان آلمانی برگزار می‌شود. این امر موجب می‌شود که آشنایی با این زبان به یک الزام تبدیل شود. برای آن که بتوانید در دوره کارآموزی دستیار دندانپزشک شرکت کنید، باید حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B1 را در اختیار داشته باشید. به لطف این مدرک می‌توانید آشنایی متوسطی با زبان سرزمین ژرمن‌ها داشته و به آن تکلم کنید. دندانپزشکی به عنوان شاخه‌ای از پزشکی، دارای واژگان و اصطلاحات خاص خود است. به همین دلیل توصیه می‌شود که بعد از دریافت مدرک سطح B2 زبان آلمانی در دوره آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک حضور پیدا کنید.

همان‌طور که اشاره شد، به پایان رساندن دوره متوسط و دریافت مدرک دیپلم پیش‌نیاز اصلی حضور در دوره کارآموزی دستیار دندانپزشک است. این پیش‌نیاز باعث می‌شود که تنها افراد بالای ۱۸ سال قادر به شرکت در این دوره آوسبیلدونگ باشند. عموماً تنها افرادی در این دوره پذیرفته می‌شوند که کمتر از ۳۰ سال سن داشته باشند. اما در شرایطی خاص افراد بالای ۴۰ سال نیز می‌توانند در آوسبیلدونگ پذیرفته شوند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک

  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • مدارک هویتی
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • مدرک معتبر زبان آلمانی
  • رزومه و سوابق کاری
  • انگیزه‌نامه
  • ویزا
  • پذیرش از برگزار‌کننده آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک
  • بیمه سلامت
  • سند تمکن مالی (افرادی که ماهیانه کمتر ۸۶۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند)

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک

در بخش تئوری آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک یک دید کلی از مسئولیت‌ها و وظایف به دست می‌آورید. در طول سه سال آموزش، اطلاعات مختلفی از وظایف خود در یک مطب دندانپزشکی دریافت خواهید کرد. یکی از این وظایف، آماده‌سازی اتاق‌های درمان است. به این واسطه مراحل آماده‌سازی و روند کار به شما آموزش داده می‌شود. علاوه بر این، با اصول ایمنی و پیشگیری آشنا خواهید شد. از بین دیگر آموزش‌های آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک می‌توان به پذیرش و ثبت اطلاعات بیماران، نحوه استریل لوازم دندانپزشکی، انتخاب ابزار مناسب، تشخیص مواردی مثل پوسیدگی و آشنایی با انواع پروتز‌های دندان اشاره کرد.

آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک علاوه بر بخش تئوری، شامل آموزش عملی نیز می‌شود. در این بخش از آموزش باید مواردی که در کلاس‌های تئوری یاد گرفته‌اید، به صورت عملی پیاده کنید. برای مثال، در سال اول و دوم اقداماتی از جمله آماده‌سازی اتاق عمل و استریل لوازم دندانپزشکی را انجام خواهید داد. در آخرین سال از دوره کارآموزی وظایف جدیدی خواهید داشت. برای مثال، در این سال در تشخیص پوسیدگی شرکت داشته، از اشعه ایکس استفاده می‌کنید و تصاویر ثبت شده را بررسی خواهید کرد.

بازار کار شغل دستیار دندانپزشک در آلمان بعد از پایان دوره

دستیار دندانپزشک شغلی با آینده روشن است. حضور شما در مطب‌های دندانپزشکی و کلینیک‌ها ضروری است. بدون شما انواع درمان‌های مربوط به دهان و دندان قابل انجام نیستند. این امر موجب می‌شود که تقاضا برای استخدام دستیار دندانپزشک به شدت بالا باشد. برای مثال در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۳ هزار قرارداد کارآموزی برای دستیاران دندانپزشکی در آلمان منعقد شد.

در صورتی که قصد دارید پس از آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک حوزه‌های متفاوتی را تجربه کنید، اقتصاد دندانپزشکی گزینه مناسبی است. به این واسطه می‌توانید وارد بخش تجاری پزشکی شده و در زمینه‌هایی همچون تأمین ابزار‌ها و دارو‌ها فعالیت کنید. علاوه بر این، می‌توانید تحصیل در رشته دندانپزشکی را برای آینده خود انتخاب کنید. برای این منظور می‌توانید وارد دانشگاه شده و به یک متخصص دندانپزشکی تبدیل شوید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

45 دیدگاه برای “آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک در آلمان

  1. نیلوفر گفته:

    سلام من ۳۴سالم هست سطح زبان b2، مدرک دستیار دندانپزشکی با امتیاز ۹۷ و ۵سال سابقه کار دندانپزشکی و رشته تحصیلیم کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی.. امکان آوسبیلدونگ دارم؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای آوسبیلدونگ پرستاری امکان اقدام دارید. برای راهنمایی بیشتر در این زمینه تماس بگیرید.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      شرایط ایده آلی برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ دارید. لطفا برای راهنمایی و مشاوره تماس بگیرید.

  2. سارا گفته:

    سلام ۲۱ سالمه و چند ماهه مدرک دستیار دندان پزشک و گرفتم ایا امکان آوسبیلدونگ دستیار در شهر هایی مثل هامبورگ و برلین هست؟برای زبان المانی اقدام کردم و احتمالا تا وقتی مدرک b2 گوته رو بگیرم ۲۳ یا ۲۴ سالم میشه

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      بله امکان ثبت نام در شهرهای برلین و هامبورگ هست. شرایط سنی شما هم خوبه. لطفا برای راهنمایی و مشاوره بیشتر تماس بگیرید.

  3. ناکتا یگانگی گفته:

    سلام من ۴۰ سالمه لیسانس زبان آلمانی دارم و سالهاست تدریس میکنم. تخصصی هم در حوزه زیبایی دارم. آیا میتوانم برای مهاجرت به آلمان اقدام کنم؟ مدرک زبان رو هروقت لازم باشه اوکی میکنم. ضمنا میخوام حتماً همراه با خانواده م برم.

  4. مبینا گفته:

    سلام من دوره های دستیاری رو دارم میرم اگه مدرک زبان رو‌بگیرم و مدرک دستیاری هم بگیرم میتونم تحصیل رایگان دندانپزشکی تو‌آلمان داشته باشم؟ توی دانشگاه های دولتی

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای تحصیل دررشته دندان پزشکی نیاز به معدل وسطح زبان آلمانی خوب دارید. برای بررسی بیشتر بامشاوران مجموعه درتماس باشید.

  5. مونا گفته:

    سلام
    ۳۲ سالمه ۷ سال سابقه دستیار دندان پزشکی دارم دانش زبانی A1 آلمانی رو دارم دیپلم معماری دادم خواستم ببینم شانس ویزا شدن برای آسبیلدونگ رو دارم؟

  6. سارا گفته:

    سلام وقت بخیر، ۲۲ سالم هستش،حدود ۶ماه سابقه کاری دارم،البته زبان المانی در حال حاضر بلد نیستم اما میخواستم بدونم برای آوسبیلدونگ چقدر باید هزینه کرد؟

  7. Ardalan گفته:

    سلام .
    وقتی مدرک دستیار دندانپزشکی در آوسبیدونگ را گرفتم و بخوام مدرک متخصص دندانپزشکی در دانشگاه را بگیرم چقدر زمان میبرد ؟ و این پروسه طولانی و ویژه ای ک میگید، چیه؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      شما می توانید بعد دوره آوسبیلدونگ دستیاری برای تحصیل دندانپزشکی اقدام کنید. البته برای تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان باید در آزمون شرکت کنید. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  8. نرگس گفته:

    سلام.وقت بخیر.من ۳۳سالمه مدرک دستیاردندانپزشکم دارم همراه با۵سال سابقه کاری دراین زمینه و تازه دارم به صورت فشرده زبان المانی میخونم برای اوسبیلدونگ چقدر شانس دارم؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      آوسبیلدونگ بیشتر برای افراد کمتر از ۳۰ سال امکان پذیر است. البته با توجه به سابقه کاری ۵ ساله شما این امکان وجود دارد که بتوانید اقدام کنید. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  9. فاطمه گفته:

    سلام ۴۱ سال سن دارم مدرک پرستاری دندانپزشکی از دانشگاه آزاد و ۱۷ سال سابقه کار مرتبط در کلینک و مطب آیا ویزای کاری میتونم بگیرم با توجه به سنم؟

  10. محمد گفته:

    باسلام . من محمد هستم ۴۰ سالمه لیسانس معماری دارم و ۱۵ سال سابقه کار در پروژه دارم . همسرم ۳۸ سال داره و لیسانس کامپیوتر داره و معلم هست. هیچ کدوم مدرک زبان نداریم. ممکنه برای ویزا و اقامت کاری در آلمان ما رو راهنمایی کنید سپاسگزارم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      باید رزومه شما برای جاب آفر تخصصی بررسی شود. همچنین مدرک زبان آلمانی سطح b2 نیاز هست. برای بررسی رزومه تماس بگیرید.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      خیر امکان تحصیل همزمان در اوسبیلدونگ و دانشگاه را ندارید و باید در یک حوزه تحصیل داشته باشید.

  11. امل موسوی گفته:

    با سلام من۴۷ سال سن دارم و۴سال سابقه دستیاری دندانپزشکی دارم وپسرم از طریق اوسبیلدونگ آلمان رفته آیا من هم میتونم برم آلمان وآنجا مشغول به کار بشم میشه راهنمایی کنید ممنون

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      با توجه به شرایط سنی شما امکان اقدام از طریق کاریابی وجود ندارد. شما می توانید از طریق ثبت شرکت یا سایر روش های مهاجرتی اقدام کنید. لطفا برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  12. رمیصا گفته:

    ممنون از تیم خوب الو ویزا
    بصورت تضمینی پس از اتمام دوره اسبیلدونگ دستیار دندانپزشک امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی را دارم؟ و اگر بله در اینصورت و با سابقه ای که پیدا کردم امکان دریافت بورسیه و یا کار دستیار دندانپزشک در حین تحصیل در رشته دندانپزشکی را خواهم داشت؟
    ممنون میشم مثل همیشه پاسخ بدین چون این موضوع برای من بسیار حیاتی است

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      بله امکان تحصیل در رشته مرتبط با آوسبیلدونگ وجود دارد ولی پروسه بسیار زمان بر است و شرایط ویژه دارد. برای مشاوره با شماره تلفن های موسسه تماس بگیرید.

    • سمیه گفته:

      سلام و خداقوت به عزیزان الو ویزا
      ۳۲سالمه،لیسانس حسابداری دارم ولی میخوام ایران مدرک تکنسین دندان پزشکی بگیرم و دراین فرصت زبانم رو به سطح موردنظر برسونم،اگر سنم به ۳۴برسه امکان قبولی ندارم؟

      • مدیر گفته:

        با درود و احترام
        برای تکنسین خیر ولی رشته های دیگه ای هست که امکان اقدام دارید. برای مشاوره تماس بگیرید.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      بله شرایط مورد نیاز برای اوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک را دارید.
      برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موسسه تماس بگیرید.

  13. مینا گفته:

    سلام من ۲۱سال سن دارم،سه سال سابقه دستیاری دارم،مدرکم رو هنوز نگرفتم،و سطح زبانم هم در حال حاضر در سطح a1_2 هست،چه کارهایی نیاز دارم برای اقدام؟؟؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای آوسبیلدونگ دستیار دندان پزشک آلمان امکان اقدام دارید. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن موسسه تماس بگیرید.

    • مینا گفته:

      سلام من۲۳ سالمه مدرک دستیار دندانپزشکی جهاد دانشگاهی دارم
      و سابقه کارم دارم میخام برای یادگیری زبان آلمانی اقدام کنم میتونم اوسبیلدونگ ثبت نام کنم؟؟

      • مدیر گفته:

        با درود و احترام
        با توجه به شرایط سنی که دارید امکان اقدام دارید. برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      شما هم می توانید برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس اقدام کنید و هم آوسبیلدونگ آلمان. برای دریافت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  14. Amir گفته:

    سلام وقت بخیر به تیم قوی الو ویزا
    برای اقدام آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک،چقدر باید هزینه کنیم و چقد زمان میبره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *