دوره آوسبیلدونگ دستیار رادیولوژی در آلمان

ورود اشعه ایکس به پزشکی، موجب تحول این حوزه در سال ۱۸۹۵ شد. از این زمان نه تنها پزشکان توانستند اعضای داخلی بدن را بدون جراحی بررسی کنند، بلکه در درمان سرطان نیز گام‌های بزرگی برداشته شد. با این حال دستگاه‌های رادیولوژی به تنهایی کارایی ندارند. همواره لازم است که افرادی به عنوان اپراتور با آن کار کنند. مطمئناً در تجربیات خود از رادیولوژی با رادیولوژیست آشنا شده‌اید. این فرد متخصص نه تنها تصاویر را ثبت می‌کند، بلکه توضیحاتی را ارائه می‌دهد و دستور‌العمل‌ها را به شما منتقل خواهد کرد. همچنین جلیقه محافظ را در اختیار شما قرار خواهد داد. به دلیل اهمیت متخصص رادیولوژی در پزشکی، کشور آلمان افرادی را برای فعالیت در این زمینه استخدام می‌کند. آوسبیلدونگ رادیولوژی یکی از راه‌های مهاجرت به سرزمین ژرمن‌ها است.

آوسبیلدونگ یک دوره کارآموزی است که در قالب آن مهارت‌های مختلف آموزش داده می‌شود. شرکت‌ها و بیمارستان‌های مختلف به این واسطه در جهت تربیت نیروی متخصص و استخدام آن‌ها تلاش می‌کنند. پس از اتمام دوره می‌توانید در رشته مورد نظر استخدام شده و فعالیت خود را آغاز کنید. به دلیل رایگان بودن آموزش‌ها و همچنین پرداخت حقوق، آوسبیلدونگ جزو کم‌هزینه‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان محسوب می‌شود.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ دستیار رادیولوژی در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ رادیولوژی

آوسبیلدونگ رادیولوژی یک دوره آموزش سه ساله است که به کمک آن به یک رادیولوژیست تبدیل می‌شوید. در طول دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی به طور تمام و کمال این جنبه از پزشکی آموزش داده می‌شود. همچنین با فعل و انفعالات دستگاه‌های رادیولوژی و ویژگی‌های آن‌ها آشنا می‌شوید.

آموزش‌های آوسبیلدونگ رادیولوژی تنها به دستگاه رادیولوژی و مباحث پزشکی ختم نمی‌شود. در این دوره نحوه آرام کردن بیماران مضطرب، پاسخ به سؤالات و مسئولیت‌های ایمنی نیز آموزش داده می‌شود. همچنین به عنوان اپراتور دستگاه رادیولوژی با بیمارانی روبه‌رو خواهید شد که شرایط وخیم داشته یا به شدت بیمار هستند. از بین این دسته از بیماران می‌توان به مبتلایان سرطان اشاره کرد که به عنوان رادیولوژیست وظیفه درمان را بر‌عهده خواهید داشت. در چنین شرایطی لازم است که صبر و همدلی زیادی داشته باشید. آموزش چنین مهارت‌هایی به صورت تئوری دشوار است. به همین دلیل برای انجام دوره عملی وارد مراکز پزشکی خواهید شد.

در قالب دوره عملی، با بیماران ملاقات و آن‌ها را برای معاینه آماده خواهید کرد. همچنین در پوشیدن لباس محافظ و دیگر پیش‌نیاز‌ها به بیماران کمک می‌کنید. در طی این مدت تنها نبوده و یک کارشناس رادیولوژی با‌تجربه به شما کمک خواهد کرد. حضور این فرد موجب می‌شود که مهارت‌های بسیاری به دست بیاورید. پس از انجام دوره عملی، فعالیت‌های شما ارزیابی و ثبت خواهند شد. بررسی‌ عملکرد توسط نرم‌افزار خاصی انجام می‌شود که در دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی کار با آن را نیز یاد خواهید گرفت. معمولاً پزشک متخصص تصاویر رادیولوژی را بررسی خواهد کرد، اما به عنوان یک رادیولوژیست باید تصاویر را از نظر خطا و اشتباه ارزیابی کنید.

کارآموز لازم است که در کنار رادیولوژی، مواردی از جمله استفاده از اشعه ایکس، سونوگرافی، پرتودرمانی و پزشکی هسته‌ای را آموزش ببیند. از پرتودرمانی برای مبارزه با سرطان استفاده می‌شود. در این روش به کمک تشعشعات رادیواکتیو، بدون آسیب رساندن به بخش‌های سالم بدن، تومور از بین می‌رود. به همین دلیل لازم است که متخصص رادیولوژی دستگاه‌ها را با دقت میلی‌متری طبق دستور پزشک تنظیم و مدت تابش تعیین کند. همچنین متخصص رادیولوژی وظیفه دارد در طول درمان، بیمار را زیر نظر بگیرد. این امر از آن جهت است که در صورت بروز مشکل پزشک را مطلع کند.

در پزشکی هسته‌ای، مواد پرتوزا به بدن تزریق شده و سپس با استفاده از روش‌های خاص تصویربرداری انجام می‌شود. رادیولوژیست نه تنها در جریان معاینات حضور مؤثر دارد، بلکه نتایج و روند بهبودی را به کمک برنامه‌های مختلف گزارش می‌کند.

شرایط آوسبیلدونگ رادیولوژی

برای حضور در آوسبیلدونگ رادیولوژی لازم است که دوره متوسطه را به پایان رسانده و مدرک دیپلم داشته باشید. هر چه معدل دیپلم شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای پذیرش خواهید داشت. آشنایی و علاقه به حوزه پزشکی برای یک رادیولوژیست الزامی است. این امر از آن جهت است که برای فعالیت به عنوان یک کارشناس رادیولوژی باید انواع واژگان پزشکی و تخصصی را به حافظه بسپارید.

تصور می‌شود که وظیفه کارشناس رادیولوژی تنها کار با دستگاه‌ها و ثبت تصاویر مختلف است. این باور درست نیست. یک رادیولوژیست در طول فعالیت خود با خون و انواع جراحت‌ها رو‌به‌رو خواهد شد. در نتیجه متخصص رادیولوژی باید تحمل دیدن خون و توانایی بخیه زدن را داشته باشد. از طرف دیگر، برای برخی از معاینات لازم است که رادیولوژیست اقدام به تزریق به بیمار کند. همچنین در طول فعالیت، احتمال مراجعه بیمار‌هایی با آسیب‌های جدی وجود دارد. در نتیجه فرد باید توان مواجهه با آنها را داشته باشد.

درآمد آوسبیلدونگ رادیولوژی

افرادی که قصد دارند در قالب آوسبیلدونگ رادیولوژی به یک رادیولوژیست تبدیل شوند، می‌توانند در مؤسسه‌های خصوصی یا دولتی، بیمارستان‌های منطقه‌ای و کلینیک‌های دانشگاهی دوره کارآموزی خود را تکمیل کنند. این دوره دارای حقوق بوده و کارآموزان مبلغ مشخصی دریافت خواهند کرد. بر اساس قوانین سرزمین ژرمن‌ها، در سال اول آوسبیلدونگ رادیولوژی به طور متوسط ماهانه ۹۹۰ یورو حقوق پرداخت می‌شود. در سال دوم این مبلغ به ۱۰۴۵ یورو افزایش پیدا می‌کند. برگزار‌کنندگان دوره کارآموزی کارشناس رادیولوژی در سال سوم آموزش، مبلغ ۱۱۲۰ یورو را به عنوان حقوق پرداخت می‌کنند.

بر اساس توافق جمعی، بعد از دوره کارآموزی می‌توانید حدوداً ۲۷۰۰ هزار یورو در ماه درآمد داشته باشید. به محض تکمیل آموزش‌های بیشتر، حقوق و دستمزد شما نیز افزایش خواهد یافت. این امر باعث می‌شود که برای پست‌های مدیریتی با مسئولیت‌های بیشتر واجد شرایط بوده و انتخاب شوید. در این شرایط حقوق ماهیانه تا بیش از ۳ هزار یورو افزایش پیدا می‌کند.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ رادیولوژی

آموزش‌های دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی به زبان آلمانی انجام می‌شود. به همین دلیل برخورداری از مدرک معتبر زبان آلمانی الزامی است. حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای شرکت در دوره کارآموزی رادیولوژی سطح B1 است. دارندگان این سطح می‌توانند مکالمه ساده به زبان آلمانی داشته باشند. با این حال به دلیل واژگان تخصصی دوره متخصص رادیولوژی، در اختیار داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B2 به بهبود وضعیت آموزش شما کمک خواهد کرد.

به دلیل الزام در اختیار داشتن مدرک دیپلم، متقاضیان آوسبیلدونگ رادیولوژی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. به طور معمول افرادی با حداکثر ۳۰ سال سن می‌توانند در دوره مذکور شرکت کنند. البته در شرایط خاصی حداکثر سن تا ۴۰ سال بالا می‌رود.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ رادیولوژی

  • پاسپورت
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم به صورت ترجمه شده
  • مدرک زبان آلمانی
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • ویزا
  • پذیرش از برگزار‌کنند آوسبیلدونگ رادیولوژی
  • بیمه سلامت

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ رادیولوژی

  • ثبت تصاویر اشعه ایکس، CT اسکن و MRI بدون خطا و مشکل
  • آشنا کردن بیماران با خطرات و پروسه درمان
  • کاهش اضطراب بیمار
  • آماده کردن شرایط برای آغاز پروسه عکسبرداری
  • بررسی تصاویر ثبت شده به منظور پیدا کردن خطا‌ها و اشکالات احتمالی
  • ثبت و آرشیو کردن تصاویر ثبت شده

بازار کار شغل رادیولوژی در آلمان بعد از پایان دوره

پس از پایان دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی، زندگی حرفه‌ای شما به عنوان رادیولوژیست آغاز می‌شود. پیدا کردن شغل بدون مشکل خواهد بود؛ زیرا متخصص رادیولوژی به شدت مورد نیاز است. با این حال برای ادامه فعالیت لازم است که دوره‌های آموزشی بیشتر دیده و با دستگاه‌های جدید و فناوری روز آشنا شوید. با دریافت مدارک تحصیلی دانشگاهی و بالا بردن تخصص خود می‌توانید سمت‌های مدیریتی را بر‌عهده بگیرید. همچنین می‌توانید حوزه فعالیت خود را گسترش دهید و به حوزه اقتصاد پزشکی نیز وارد شوید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *