دوره آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

فیزیوتِراپی که با نام فیزیک درمانی نیز شناخته می‌شود، روی درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی، ماهیچه و اسکلت تمرکز دارد. برای انجام این امر از روش‌هایی مثل تمرینات ورزشی، تجهیزات مکانیکی و جریان الکتریکی استفاده می‌شود. سبک زندگی مدرن موجب شده که بیماری‌های مختلف و متعددی در جسم انسان به وجود بیاید. در این شرایط فیزیوتراپی اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. همچنین با بالا رفتن متوسط سن جوامع، لزوم فیزیوتراپیست بیش از پیش حس می‌شود. به دلیل اهمیت این بخش از پزشکی، کشور آلمان دوره آوسبیلدونگ فیزیوتراپی را برگزار می‌کند. به این واسطه علاقه‌مندان فیزیوتراپی می‌توانند به سرزمین ژرمن‌ها مهاجرت کنند.

آوسبیلدونگ یک دوره کارآموزی است که در کشور آلمان برگزار می‌شود. به واسطه این دوره، شرکت‌ها و مراکز درمانی آلمانی زمینه آموزش نیروی متخصص و استخدام آن‌ها را فراهم می‌کنند. با به پایان رساندن آوسبیلدونگ، می‌توانید در زمینه مورد نظر فعالیت کاری خود را آغاز کنید. دوره آوسبیلدونگ در اغلب موارد بدون هزینه بوده و می‌توانید به رایگان از این فرصت استفاده کنید. در مقابل تعدادی از برگزار‌کنندگان آوسبیلدونگ ماهانه به شما حقوق پرداخت می‌کند. چنین ویژگی‌هایی باعث می‌شوند که آوسبیلدونگ به عنوان کم‌هزینه‌ترین و در عین حال یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به سرزمین ژرمن‌ها شناخته شود.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در آلمان

معرفی آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

در قالب آوسبیلدونگ فیزیوتراپی در مورد چگونگی بازیابی یا بهبود حرکت افراد دارای ناتوانی جسمی آموزش داده می‌شود. محدودیت‌های حرکتی می‌توانند ناشی از کهولت سن، بیماری یا تصادف باشند. به عنوان یک شرکت‌کننده دوره کارآموزی فیزیوتراپی با انواع درمان‌ها و اقدامات پیشگیرانه آشنا خواهید شد.

وظیفه شما به عنوان فیزیوتراپیست تنها به درمان و اقدامات آموزشی محدود نمی‌شود. در عوض در طول آوسبیلدونگ فیزیوتراپی مطالعاتی در مورد درمان‌های جدید خواهید داشت. در قالب این امر می‌توانید به پیشرفت فیزیوتراپی کمک کنید. در کنار این موارد نحوه تعامل و ارتباط با بیمار را نیز یاد خواهید گرفت.

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی یک دوره ۳.۵ تا ۴.۵ ساله است. در سال اول مفاهیم مختلف مثل جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، آناتومی و فیزیولوژی به صورت تئوری آموزش داده می‌شود. در سال دوم سطح آموزش‌های این دوره کارآموزی بالا رفته و در کنار کلاس‌ها، شرکت‌کنندگان در سمینار‌ها و سخنرانی‌های دانشگاهی حضور پیدا می‌کنند. بعد از سه سال به صورت رسمی به عنوان یک فیزیوتراپیست شناخته شده و در کنار فعالیت حرفه‌ای، می‌توانید برای دریافت لیسانس ادامه تحصیل دهید.

با به پایان رساندن آوسبیلدونگ فیزیوتراپی، مدرک لیسانس علوم دریافت می‌کنید. برای تبدیل شدن به یک فیزیوتراپیست لازم است که آوسبیلدونگ فیزیوتراپی را با آموزش عملی ترکیب کنید. به این واسطه نه تنها لیسانس علوم به دست می‌آورید، بلکه به عنوان یک فیزیوتراپیست مورد تأیید شناخته می‌شوید. در طول آوسبیلدونگ فیزیوتراپی می‌توانید روی یک موضوع خاص تمرکز کنید. این امر موجب می‌شود که بتوانید مواردی مثل ماساژ درمانی را به صورت تخصصی یاد بگیرید.

به واسطه آموزش عملی می‌توانید موارد آموزش داده شده را مستقیماً روی بیمار‌ها به کار ببرید. برای مثال می‌توانید درمان مناسب برای کمر درد را به صورت عملی بررسی کنید. با کمک‌های فیزیوتراپیست با‌سابقه که در کنار شما حضور دارد، می‌توانید درمان‌ها و تمرینات مختلف را اجرا کنید. افراد مختلفی به صورت روزانه به فیزیوتراپیست مراجعه می‌کنند. برای مثال ورزشکاران با هدف بهبود فعالیت‌های ورزشی خود به سراغ فیزیوتراپی می‌روند. همچنین افرادی با مشکلات جسمانی برای درمان به فیزیوتراپیست مراجعه می‌کنند. در نتیجه باید بتوانید در زمینه‌های مختلف درمان و راهکار مناسب ارائه کنید.

شرایط آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

به پایان رساندن دوره متوسطه اولین شرط برای شرکت در آوسبیلدونگ فیزیوتراپی است. معدل دیپلم نقش مهمی در پذیرش شما در آوسبیلدونگ فیزیوتراپی ایفا می‌کند. معدل‌های بالا شانس بیشتری برای پذیرفته شدن در این دوره کارآموزی دارند. در درجه دوم باید به پزشکی علاقه داشته و توان مواجهه با انواع بیماری‌ها را داشته باشید. فیزیوتراپی دارای واژگان و اصطلاحات خاص خود است. به همین دلیل لازم است با این جنبه پزشکی آشنایی داشته باشید.

درآمد آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

از آن جایی که آموزش‌های مربوط به فیزیوتراپی شامل حقوق نمی‌شود، معمولاً در آوسبیلدونگ فیزیوتراپی هیچ دستمزدی دریافت نخواهید کرد. به عنوان یک کارآموز آوسبیلدونگ فیزیوتراپی لازم است که مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت کنید. بسته به محل آموزش، این مبلغ تا ۵۰۰ یورو در ماه خواهد بود. اگر با مشکل مالی مواجه هستید، می‌توانید برای دریافت حمایت مالی اقدام کنید. برخی از مراکز آموزشی با پرداخت حقوق تلاش می‌کنند که از شما حمایت کنند.

پس از اتمام آوسبیلدونگ فیزیوتراپی، می‌توانید درآمد بالایی داشته باشید. میزان حقوق دریافتی شما به محل کار و قرارداد بستگی دارد. به طور کلی حدود ۲۷۱۰ یورو به صورت ماهیانه به فیزیوتراپیست‌ها پرداخت می‌شود. پس از یک سال فعالیت حرفه‌ای، حقوق ماهیانه شما تا ۲۹۹۵ یورو بالا می‌رود. با ادامه فعالیت برای دو سال دیگر می‌توانید انتظار دریافت ماهیانه ۳۱۴۵ یورو را داشته باشید.

سطح زبان و شرایط سنی آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی تنها به زبان آلمانی برگزار می‌شود. به همین دلیل آشنایی با این زبان برای شرکت در دوره مذکور الزامی است. علاقه‌مندان شرکت در آوسبیلدونگ فیزیوتراپی باید حداقل مدرک سطح B1 زبان آلمانی را در اختیار داشته باشند. دریافت مدرک این سطح به معنای امکان مکالمه و درک پایه زبان آلمانی است. اما به دلیل اصطلاحات تخصصی فیزیوتراپی توصیه می‌شود که بعد از دریافت مدرک زبان آلمانی سطح B2، برای آوسبیلدونگ فیزیوتراپی اقدام کنید.

برای شرکت در آوسبیلدونگ فیزیوتراپی لازم است حداقل دیپلم داشته باشید. به این واسطه تنها افراد بالای ۱۸ سال امکان حضور در این دوره کارآموزی را دارند. عموماً تنها متقاضیان با حداکثر ۳۰ سال سن می‌توانند در آوسبیلدونگ فیزیوتراپی شرکت کنند. در شرایط خاص حداکثر سن تا ۴۰ سال افزایش پیدا می‌کند.

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

  • پاسپورت معتبر و مدارک هویتی
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم
  • مدرک زبان آلمانی سطح B1 یا B2
  • رزومه و سابقه کاری
  • انگیزه‌نامه
  • ویزا
  • نامه پذیرش از برگزار‌کننده آوسبیلدونگ فیزیوتراپی
  • بیمه سلامت

مهارت‌های آموزش داده شده در آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

  • درمان انواع بیماری‌ها با ماساژ
  • بهبود تحرک بیماران با تمرینات فیزیوتراپی
  • ارائه برنامه‌های درمانی و گزارش‌های پزشکی
  • استفاده از روش‌های مختلفی مثل پرتو‌درمانی
  • تحقیق و مطالعه روی روش‌های درمانی جدید
  • برعهده گرفتن سمت‌های مدیریت به لطف دانش تجاری

بازار کار شغل فیزیوتراپی در آلمان بعد از پایان دوره

بعد از به پایان رساندن آوسبیلدونگ فیزیوتراپی می‌توانید در مراکز توان‌بخشی، مطب‌ها، کلینیک‌ها و سایر مراکز درمانی استخدام شوید. در این مراکز می‌توانید بیماران خود را درمان و آن‌ها را با اقدامات پیشگیرانه آشنا کنید. همان‌طور که در طول آوسبیلدونگ فیزیوتراپی آموزش داده می‌شود، باید برای هر بیمار یک برنامه درمانی منحصر‌به‌فرد ایجاد و پروسه درمان را پیگیری کنید. به منظور کمک به پیشرفت فیزیوتراپی، می‌توانید در مطالعات و تحقیقات شرکت کنید. با استفاده از مهارت‌های مدیریتی و تخصص خود، امکان برعهده گرفتن مدیریت مراکز درمانی وجود دارد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *