آوسبیلدونگ مامایی در آلمان

آلمان هرساله دوره‌های آموزش فنی را تحت عنوان آوسبیلدونگ برگزار می‌کند. این دوره‌ها برای حرفه‌ها و روش‌های گوناگون برگزار می‌شود. افرادی که در این دوره‌ها پذیرفته شوند و مدرک یا گواهی پایان دوره را بگیرند شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب خواهند داشت. یکی از این دوره‌های آموزش فنی آوسبیلدونگ مامایی است. آلمان علاوه بر اینکه آموزش این رشته را به طور آکادمیک ارائه می‌دهد، دوره‌های آموزش فنی نیز برای آن در نظر گرفته است. این دوره می‌تواند بسیار کارآمد واقع شود. این رشته در آلمان طرفداران زیادی دارد و هرساله شمار زیادی از افراد در آوسبیلدونگ مامایی شرکت می‌کنند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ مامایی در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ مامایی در آلمان

آوسبیلدونگ مامایی یک دوره آموزش فنی به شمار می‌آید. کارآموزان این رشته می‌توانند در کنار درس و مسائل تئوری، به طور تجربی نیز به کار و فعالیت در این رابطه بپردازند. از این رو آوسبیلدونگ مامایی یک دوره دوگانه به حساب می‌آید. در بخش تئوری، کارآموزان با مفاهیم کلی این رشته آشنا شده و دروس عمومی و تخصصی را می‌گذرانند. کارآموزان به طور عملی نیز در این زمینه کار و فعالیت می‌کنند. در این دوره آموزش فنی، کارآموزان ۱۶۰۰ ساعت آموزش می‌بینند سپس ۳۰۰۰ ساعت آموزش عملی خواهند داشت. برای شرکت در این دوره باید حداقل ۱۷ سال سن داشته باشید. حداقل مدرک تحصیلی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ مامایی مدرک دیپلم است. این مدرک را به زبان آلمانی ترجمه کنید. همچنین توجه داشته باشید که این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود.

طول دوره

اگر بخواهید که رشته مامایی را به صورت آکادمیک در آلمان بخوانید، این دوره ۴ سال طول می‌کشد. اما دوره آوسبیلدونگ مامایی یک دوره سه‌ساله است. در این دوره افراد به صورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم را میبینند. افرادی که موفق به گذراندن این دوره می‌شوند به احتمال بیشتری شغل مناسب پیدا خواهند کرد.

حقوق کارآموزان در طول دوره

کارآموزان دوره آوسبیلدونگ مامایی مانند سایر کارآموزان در زمان آموزش حقوق دریافت خواهند کرد. کارآموزان سال اولی ۱۱۴۰ یورو در ماه، کارآموزان سال دومی ۱۲۰۰ یورو در ماه و کارآموزان سال سومی ۱۳۰۰ یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنند. این حقوق در مقایسه با کارآموزان سایر حرفه‌ها بسیار بیشتر است.

حقوق کارآموزان بعد از دوره

افرادی که موفق به گرفتن گواهی پایان دوره آوسبیلدونگ مامایی می‌شوند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب خواهند داشت. درآمد یک ماما تازه کار در آلمان به طور متوسط بین ۱۶۰۰ تا ۲۳۰۰ یورو در ماه خواهد بود. هر قدری که تجربه و سابقه کار یک ماما بیشتر شود، حقوق او نیز بیشتر خواهد شد و درآمد او ممکن است که ۳۶۶۰ یورو در ماه برسد. آمار نشان می‌دهد که به طور متوسط زندگی یک فرد مجرد در آلمان حدود ۸۱۷ یورو خرج دارد. با این احتساب این میزان حقوق خوب خواهد بود.

سطح زبانی مورد نیاز

دوره آوسبیلدونگ مامایی به زبان آلمانی برگزار می‌شود. از این رو اگر می‌خواهید در این دوره شرکت کنید باید به این زبان مسلط باشید. از این رو باید حداقل مدرک زبان آلمانی را تا سطح B۱ و B۲ داشته باشید. هر قدری که زبان آلمانی شما بهتر باشد شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب خواهید داشت.

شرایط سنی

افراد بالای ۱۷ سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند. در واقع، این دوره محدودیت سنی ندارد. برای شرکت در این دوره فرد نیاز دارد که حداقل مدرک دیپلم داشته باشد و تا حدی زبان آلمانی را بداند. همچنین داشتن گواهی سلامت نیز برای شرکت در این دوره ضروری است.

دروسی که در دوره آوسبیلدونگ مامایی ارائه می‌شود

این دوره دارای دو بخش تئوری و عملی است. کارآموزان این دوره ابتدا مفاهیم تئوری را آموزش می‌بینند. سپس به طور همزمان در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها زیر نظر استاد کار می‌کنند. دروس عمومی این رشته شامل داروسازی، تغذیه، بهداشت، آناتومی و آموزش‌های اجتماعی است. دروس تخصصی این رشته شامل مراقبت زایمان، کمک‌های اولیه، مبانی مامایی، آسیب‌شناسی عمومی، ماتریا مدیکا، کمک‌های اولیه و آموزش عملی زنان و زایمان است.

بازار کار مامایی در آلمان بعد از پایان دوره

افراد که موفق به گذراندن دوره آوسبیلدونگ مامایی می‌شوند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب دارند. بازار کار مامایی در آلمان خوب است. فارغ تحصیلان می‌توانند رزومه خود را به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها دهند. احتمال استخدام با داشتن مدرک پایان دوره آوسبیلدونگ مامایی بسیار زیاد است.

مدارک لازم برای ثبت نام دوره آوسبیلدونگ مامایی در آلمان

برای صبت نام در این دوره حداقل باید ۱۷ سال داشته باشید. داشتن حداقل مدرک دیپلم الزامی است. اگر مدرک‌تان از آلمان یا کشورهای شینگن گرفته باشید مانعی وجود ندارد. افرادی که مدارکشان را از سایر کشورها گرفته‌اند ابتدا مدرک را به زبان آلمانی ترجمه کرده و سپس معادلسازی انجام می‌شود. متقاضیان این دوره باید تمکن مالی داشته باشند. همچنن داشتن گواهی‌عدم سوپیشنه الزامی است. از آنجایی که این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود، متقاضیان باید مدرک زبان آلمانی را حداقل تا سطح B۱ یا B۲ داشته باشند.

سوالات متداول

۱. کار کردن به عنوان ماما در آلمان چه مزایایی دارد؟

کار کردن در آلمان مزایای زیادی دارد. در درجه اول افرادی که در آلمان کار پیدا می‌کنند و مشغول به کار می‌شوند می‌توانند اقامت دائم آلمان را بگیرند. در رابطه با رشته مامایی نیز همین طور است. ماماها در آلمان حقوق و درآمد خوبی دارند. همچنین افرادی که دوره آوسبیلدونگ مامایی را می‌گذرانند مدرک معتبری دارند و می‌توانند به راحتی در سایر کشورها نیز کار کنند.

۲. طول دوره آوسبیلدونگ مامایی چقدر است؟

دوره آوسبیلدونگ مامایی یک دوره سه‌ساله دوگانه است. در این دوره کارآموزان به صورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم را می‌بینند. با توجه به محل آموزشی که کاربران انتخاب می‌کنند، ممکن است که این دوره تا سه سال و نیم نیز طول بکشد.

۳. آیا با داشتن مدرک زبان انگلیسی و تسلط بر این زبان می‌توان در دوره آوسبیلدونگ مامایی شرکت نمود؟

خیر. این دوره به طور کامل به زبان آلمانی برگزار می‌شود. از این رو باید زبان آلمانی را به خوبی بلد باشید. هر قدری که تسلط شما بر این زبان بیشتر باشد، این دوره را با موفقیت بیشتری سپری خواهید کرد. به همین دلیل برای شرکت در این دوره باید حداقل مدرک زبان آلمانی را تا سطح B۱ یا بالاتر داشته باشید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *