آوسبیلدونگ مکانیک خودرو در آلمان

کشور آلمان دوره‌های فنی و حرفه‌ای آوسبیلدونگ را برای رشته‌های مختلف برگزار می‌کند. کارآموزان در این دوره‌ها به طور حرفه با شغل و موقعیت‌شان آشنا می‌شوند. در پایان هر دوره از کارآموزان آزمونی گرفته می‌شود. افرادی که موفق به گرفتن مدرک پایان دوره شوند، شانس بسیار بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب خواهند داشت. زیرا بسیاری از کارفریان به این مسئله اهمیت می‌دهند. یکی از این دوره‌های فنی و حرفه آوسبیلدونگ مکانیک خودرو است. مکانیکی یکی از شغل‌های محبوب و پر کاربرد است.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ مکانیک خودرو در آلمان

دوره آوسبیلدونگ مکانیک یک دوره فنی و حرفه‌ای است که به طور تخصصی به کارآموزان مکانیکی را آموزش می‌دهد. این دوره در آموزشگاه و شرکت صورت می‌گیرد و شامل دو بخش نظری و عملی می‌شود. در بخش نظری کارآموزان درباره کلیات رشته مکانیک، انواع خودرو، سیستم‌های فنی خودرو و سایر مسائل تخصصی آشنا می‌شوند. سپس در بخش عملی به بررسی هر یک از این عوامل می‌پردازند. بسته به آموزشگاه یا شرکتی که کارآموز در آن در حال گذراندن دوره است، دوره‌های آموزشی بین ۲ تا ۳ سال نیم طول می‌کشد. معمولا در هر سال دوبار این دوره برگزار می‌شود و کارآموزان جدید می‌توانند در آن ثبت نام کنند. اگر افراد تحصیلات مرتبط یا سابقه کار مرتبط داشته باشند، شانس پذیرفته شدنشان در این دوره دو چندان می‌شود.

طول دوره

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو یک دوره فنی حرفه‌ای است که بین ۲ تا ۳ سال و نیم طول می‌کشد. مدت زمان آموزش بستگی به آموزشگاه و شرکتی دارد که کارآموزان در آن ثبت نام کرده اند. کارآموزانی که به این رشته علاقه دارند می‌توانند مدارک لازم را به شرکت یا موسسه مورد نظر بدهند و در صورت تایید در دوره ثبت نام کنند.

حقوق و درآمد کارآموزان در طول دوره

کارآموزان رشته مکانیک علاوه بر اینکه می‌توانند به طور رایگان در دوره آوسبیلدونگ مکانیک خودرو شرکت کنند، بلکه به صورت ماهانه نیز حقوق دریافت می‌کنند. هر قدر که تجربه و مهارت فرد بالاتر برود، حقوق او نیز بیشتر خواهد شد. از این رو این کارآموزان در سال اول حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه و در سال دوم ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه دریافت خواهند کرد.

حقوق و درآمد کارآموزان بعد از پایان دوره

افرادی که موفق شوند که گواهی پایان دوره آوسبیلدونگ مکانیک خودرو را بگیرند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل پیدا می‌کنند. زیرا بسیاری از کارفرمایان به داشتن این مدرک اهمیت می‌دهند. هر قدری که تجربه و مهارت فرد در این حرفه بیشتر شود میزان حقوق دریافتی وی نیز بیشتر خواهد شد. به طور میانگین حقوق یک مکانیک در آلمان حدود ۱۳۵۰ یورو است. کمترین میزان حقوق ۶۲۰ یورو درماه و بیشترین میزان ۲۱۴۰ یورو در ماه است. این میزان حقوق برای گذراندن یک زندگی در سطح متوسط رو به بالا کاملا خوب است. لازم به ذکر است که زنان مکانیک به لحاظ حقوقی ۶ درصد کمتر از آقایان حقوق دریافت می‌کنند.

سطح زبان مورد نیاز

اگر قصد دارید که به عنوان یک مکانیک یا یک کارآموز در دوره آوسبیلدونگ مکانیک خودرو شرکت کنید. باید بر زبان آلمان تسلط داشته باشید. چرا که این دوره کاملا به زبان آلمانی است. پس باید بتوانید مطالب آموزشی را متوجه شوید. از این رو داشتن مدرک B۱ زبان آلمانی برای کارآموزان ضروری است.

شرایط سنی

برای شرکت در این دوره شرایط سنی ویژه‌ای وجود ندارد. افرادی بالای ۱۸ سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند. البته اگر مدرک مرتبط یا سابقه کار حرفه‌ای داشته باشید، شانس شما دو در پذیرش دوره دو چندان خواهد شد. به طور متوسط افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند. این بدان معنا نیست که افرادی که سن بالاتری دارند نمی‌توانند شرکت کنند.

دروسی که در آوسبیلدونگ مکانیک ارائه می‌شود

در بخش تئوری این دوره درباره انواع خودرو، سیستم احتراق، انواع موتور، سیستم برق به کارآموزان آموزش داده می‌شود. همچنین کارآموزان دروس عمومی مانند زبان آلمانی و انگلیسی را نیز می‌گذرانند. در بخش عملی نیز کارآموزان در شرکت‌ها حضور دارند و به طور عملی با مباحث مربوطه آشنا شده و کار می‌کنند.

بازار کار مکانیکی بعد از پایان دوره

افرادی که این دوره را می‌گذرانند و موفق به گرفتن گواهی پایان دوره می‌شوند، شانس بیشتری برای استخدام دارند. با توجه به اینکه در جهان امروز همه افراد کم و بیش با خودرو سر کار دارند، نیاز مکانیک به یک اصل ضروری تبدیل شده است. از این رو بازار کار مکانیک در آلمان خوب است. این افراد می‌توانند در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شوند.

مدارک مورد نیاز برای آوسبیلدونگ مکانیک خودرو

برای شرکت در این دوره، متقاضی باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشد و آن را به زبان آلمانی ترجمه کند. آن دسته از افرادی که دارای مدرک مکانیک یا سابقه کار مرتبط هستند شانس پذیرش‌شان در این دوره به مراتب بیشتر است. از این رو فرد باید هر گونه مدرکی را که در این رابطه دارد به زبان آلمانی ترجمه کند. از آنجایی که این دوره به زبان آلمانی برگزار می‌شود، فرد باید مدرک زبان آلمانی را حداقل تا سطح B۱ داشته باشد. علاوه بر این فرد باید مدارک شناسایی معتبری را ارائه دهد.

 

سوالات متداول

۱. آیا داشتن سابقه کار تاثیر در میزان حقوق یک مکانیک در آلمان دارد؟

  • بله. داشتن سابقه کار و تجربه مناسب باعث می‌شود که مکانیک حقوق بیشتری بگیرد. از این رو سعی کنید که تجربه‌تان را در این کار بالا ببرید و با دقت و مهارت بیشتری این کار را ادامه دهید.

۲. آیا دوره آوسبیلدونگ مکانیک خودرو به زبان انگلیسی برگزار می‌شود؟

  • خیر. اکثریت آوسبیلدونگ‌ها به زبان آلمانی برگزار می‌شود. از این رو فرد متقاضی باید تا حد ممکن بر زبان آلمانی تسلط داشته باشد. هر قدر که تسلط فرد بر این زبان بیشتر باشد، این دوره برایش راحتتر خواهد شد.

۳. مدت زمان آوسبیلدونگ مکانیک خودرو چقدر است؟

  • این دوره فنی و حرفه‌ای بین ۲ تا ۳ سال و نیم طول می‌کشد و بستگی به آموزشگاه و شرکتی دارد که کارآموز در آن مشغول گذراندن دوره است.

۴. مدت زمان آموزش دوره آوسبیلدونگ مکانیک خودرو چقدر است؟

  • آوسبیلدونگ مکانیک خودرو یک دوره فنی حرفه‌ای است که بین ۲ تا ۳ سال و نیم زمان می‌برد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *