شرایط آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

آوسبیلدونگ یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان محسوب می‌شود. این روش در واقع دوره کارآموزی است که شرکت‌های مختلف آلمانی برای متقاضیان در نظر گرفته است. افرادی که دوره‌های آوسبیلدونگ را بگذرانند، شرایط اقامت کاری در آلمان برای آنها فراهم می‌شود. هر کدام از رشته‌های آوسبیلدونگ شرایط متفاوتی دارد که باید بر اساس مدت زمان آن، دوره کارآموزی گذرانده شود. گفتنی است، آوسبیلدونگ پرستاری یکی از پرتقاضاترین رشته‌های آوسبیلدونگ در آلمان است. در ادامه شرایط شرکت و ثبت نام در دوره آوسبیلدونگ پرستاری را توضیح خواهیم داد.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

چرا آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان را انتخاب کنیم؟

آلمان چند سالی است که دچار کمبود نیروی متخصص پرستار شده است. این کشور تلاش می‌کند تا نیروهای انسانی مورد نظر مشاغل پرستاری را جذب کند تا این کمبود را جبران کند. بنابراین، دوره‌های تخصصی آوسبیلدونگ پرستاری توانسته به جبران بخشی از کمبود پرستاران در آلمان کمک کند.

دوره‌های کارآموزی امکان اقامت در آلمان را فراهم می‌کند. متقاضیان شغل پرستاری می‌توانند با شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ، آموزش‌های لازم برای کار در مراکز درمانی آلمان را ببینند. کشور آلمان برای اینکه کارآموزان شرایط مطلوبی را تجربه کنند، تسهیلات خوبی را برای آنها ایجاد کرده است. این موضوع باعث شده است متقاضیان بدون هیچ دغدغه‌ای در دوره‌های پرستاری آوسبیلدونگ حضور پیدا کنند.

شرایط آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

متقاضیان در طول دوره آوسبیلدونگ صفر تا صد شغل پرستاری را آموزش می‌بینند. مدت زمان این دوره سه ساله است که حقوق ماهیانه‌ای برای کارآموزان در نظر گرفته می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، پرستاران دوره آوسبیلدونگ مبلغ ۱۱۵۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند. لازم به ذکر است، با ادامه پیدا کردن این دوره، حقوق کارآموزان تا مبلغ ۱۵۰۰ یورو افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، کارآموزان پرستاری نیازی به تمکن مالی نخواهند داشت.

دوره‌های آموزشی آوسبیلدونگ پرستاری به دو صورت عملی و تئوریک هستند. کارآموزان برای گذراندن دوره عملی به یکی از کلینیک‌ها یا بیمارستان‌های آلمان اعزام می‌شوند. افراد به مدت چهار روز در هفته در این مراکز فعالیت می‌کنند. در این دوره‌ها جدیدترین متدهای پرستاری به صورت عملی آموزش داده می‌شود. همچنین در دوره تئوریک، کارآموزان دروس تئوری پرستاری را در مدرسه یا دانشگاه می‌گذرانند. این کلاس‌ها یک روز در هفته برگزار می‌شوند.

لازم به ذکر است، پیش‌نیازی برای دریافت مدرک آوسبیلدونگ وجود دارد. افراد باید حدنصاب زمانی را برای دوره‌های عملی و تئوریک سپری کنند. به این ترتیب، پرستاران باید ۲۱۰۰ ساعت از کلاس‌های تئوریک را بگذرانند. برای دوره‌های عملی نیز کارآموزان باید ۲۵۰۰ ساعت در کلینیک یا بیمارستان فعالیت داشته باشند.

پس از پایان دوره سه ساله‌، متقاضیان مدرک پرستاری را دریافت خواهند کرد. جالب است بدانید، افراد با این مدرک به عنوان بهیار یا کمک پرستار مشغول نمی‌شوند. بلکه با دریافت مدرک آوسبیلدونگ پرستاری، متقاضیان به عنوان پرستار می‌توانند در آلمان مشغول به کار شوند.

دوره آوسبیدونگ پرستاری آلمان در یک نگاه

طول دوره

۳ سال

سطح زبان مورد نیاز

B2 آلمانی

شرایط سنی

۱۸ سال به بالا

حقوق کارآموز در طی دوره

۱۱۵۰-۱۵۰۰ یورو

حداقل درآمد بعد از پایان دوره

۳۳۰۰ یورو به بالا

مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ پرستاری

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان شرایط پذیرش ساده و راحتی دارد. به همین منظور، افراد بسیاری برای شرکت در این دوره‌ها ثبت‌نام می‌کنند. دولت آلمان محدودیت سنی برای کارآموزان پرستاری در نظر نگرفته است. اما افراد باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند تا در دوره‌های آوسبیلدونگ شرکت کنند. همچنین، داشتن حداقل مدرک دیپلم برای کارآموزی پرستاری کافی است. مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ پرستاری به شرح زیر است:

  • پاسپورت
  • ترجمه مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • نامه درخواست پذیرش آوسبیلدونگ به همراه رزومه
  • مدرک زبان آلمانی سطح B2

تمامی دوره‌های آوسبیلدونگ به زبان آلمانی هستند. به همین منظور، پرستاران باید این زبان را یاد بگیرند. زبان آلمانی در سه سطح A، B و C آموزش داده می‌شود. متقاضیان باید حداقل مدرک B2 (سطح متوسط) را دریافت کنند. با دریافت مدرک این سطح، افراد می‌توانند به زبان آلمانی صحبت و در دوره‌های آوسبیلدونگ شرکت کنند.

مزایای دریافت مدرک دوره

  1. مدرک پرستاری دوره آوسبیلدونگ آلمان در تمام جهان اعتبار دارد. این مدرک به عنوان یک سابقه کار مهم شناخته می‌شود که اعتبار کاری پرستاران را افزایش می‌دهد. بنابراین، متقاضیان دغدغه و نگرانی برای پیدا نکردن کار نخواهند داشت. با اشتغال پرستاران در بیمارستان یا کلینیک‌های پزشکی، حداقل درآمد آنها ۳۳۰۰ یورو خواهد بود.
  2. شرایط شغلی پرستاران به صورت شیفتی است. به طوری که آنها دو روز در هفته تعطیل هستند. پرستاران پس از دوره کارآموزی در مراکزی مانند بیمارستان، کلینیک، خانه سالمندان و مطب‌های خصوصی مشغول به کار خواهند شد.
  3. پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ، افراد می‌توانند در دوره‌های پیشرفته پرستاری شرکت کنند. در آلمان، این دوره‌ها با نام وایتابیلدونگ شناخته می‌شود. متقاضیان با گذراندن این دوره حرفه‌ای، سطح شغلی آنها را بالاتر می‌برد.
  4. یکی از مزیت‌های مدرک وایتابیلدونگ، افزایش درآمد پرستاران است. این دوره‌های پیشرفته اعتبار بالایی دارد. به طوری که منجر به رضایت شغلی در پرستاران می‌شود. همچنین، سطح علمی پرستاران افزایش پیدا می‌کند که روی سابقه کاری آنها تأثیر مثبت خواهد گذاشت.
  5. آلمان شرایط بسیار مناسبی برای پرستاری و دوره‌های پیشرفته این شغل فراهم کرده است. متقاضیان مهاجرت به این کشور می‌توانند از مزیت‌های فراوان آوسبیلدونگ بیشترین بهره را ببرند. همچنین، این دور‌ه‌ها امکان اقامت دائمی در آلمان را فراهم می‌کند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

8 دیدگاه برای “شرایط آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

  1. مهشید گفته:

    با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدی که منتشر می کنید
    من ۳۳ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی هستم ۷ سال سابقه ی کار دارم و در حال حاضر کارمند سازمان بهزیستی هستم
    دیپلم تجربی با معدل ۱۸ و ۴۹
    میتونم برای دوره پرستاری اقدام کنم؟

  2. Sarah گفته:

    با سلام و خسته نباشید خدمت موسسه پرتلاش و عالیتون میخواستم بدونم نیازی ب تمکن مالی برای شرکت در این دوره هست ؟؟من زبان المانی در حد b1زبان انگلیسی مسلطم و لیسانس دارم ۲۱ سالمه و معدل دیپلمم ۱۷ و سی هست حالا با این حساب هزینه هاشو لطف میکنید به من بگید ??

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      شرایط خیلی خوبی برای اقدام دارید. برای آگاهی از هزینه ها و دریافت مشاوره تماس بگیرید.

  3. حسن گفته:

    سلام من الان کلاس یازدهم تجربی هستم و آیا امکان داره برای دوره اوسبیلدونگ پرستاری آلمان پذیرش بگیرم یا نه و سنم ۱۹ ساله‌‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *