لیست بهترین دانشگاه های دانمارک

برای معرفی دانشگاه‌های دانمارک بهتر است نخست با جغرافیا، فرهنگ مردم و جایگاه این کشور در قاره اروپا آشنا شوید. دانمارک به عنوان یک کشور در منطقه اسکاندیناوی، سرزمینی در شمال اروپا است. این کشور شبه جزیره یوتلند و جزایر متعددی را در خود جای داده است. همسایه نروژ و آلمان، در سبک زندگی مردم خود شباهت زیادی به دیگر همسایه خود یعنی سوئد دارد. دانشگاه‌های مدرن، قدیمی و زیبای دانمارک و صد البته صنعت انرژی‌های نو در این کشور زبانزد اهل فن هستند.

کپنهاگ، پایتخت دانمارک نزدیک به ۴۴ دانشگاه بزرگ و کوچک و مؤسسات آموزش عالی دارد که همگی در شمال اروپا معتبر هستند. کشور زیبای دانمارک را به کاخ‌های سلطنتی، بندرهای رنگارنگ نیهاون، شهربازی فوق‌العاده دیدنی تیولی و مجسمه نمادین پری دریایی می‌شناسند. این کشور بازسازی شده روی سنگفرش‌های قرون وسطایی، هر سال پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر جهان است.

لیست دانشگاه های دانمارک

چرا تحصیل در دانشگاه‌های دانمارک؟

تدریس در اکثر دانشگاه‌های دانمارک به زبان دانمارکی انجام می‌شود، اما بیش از ۷۰۰ برنامه بین‌المللی مشهور در حوزه‌های مختلف علمی مثل مهندسی، پزشکی، نجوم، انسانی و الهیات به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی هیچ مشکلی با زبان دانمارکی ندارند و به راحتی با زبان انگلیسی به اهداف خود می‌رسند. بد نیست بدانید که حدود ۸۶ درصد از شهروندان دانمارکی انگلیسی صحبت می‌کنند. دانشگاه‌های دانمارک در رتبه استاندارد جهانی، رتبه چهارم را بعد از آمریکا، کانادا و بریتانیا به خود اختصاص داده‌اند.

چند دانشگاه در دانمارک وجود دارد؟

حداقل ۸ دانشگاه بزرگ و معتبر در سطح جهانی در کشور دانمارک وجود دارد. این دانشگاه‌ها همگی دولتی هستند. علاوه بر این، بسیاری از مؤسسات آموزش عالی مانند کالج‌های دانشگاهی، مؤسسات معماری و هنر، مؤسسات تجارت بین‌الملل و مؤسسات آموزشی دریایی در دانمارک وجود دارند.

لیست کامل دانشگاه‌های دانمارک

مؤسسات آموزش عالی در دانمارک به پنج دسته آکادمی‌های بازرگانی ، کالج‌های دانشگاهی ، مؤسسات معماری و هنر ، مؤسسات آموزشی دریایی و دانشگاه‌ها تقسیم می شوند.

ردیف

نام دانشگاه

۱

دانشگاه کپنهاگ

۲

دانشگاه فنی دانمارک

۳

دانشکده بازرگانی کپنهاگ

۴

دانشگاه آرهوس

۵

دانشگاه آلبورگ

۶

دانشگاه جنوب دانمارک

۷

دانشگاه IT کپنهاگ

۸

دانشگاه روسکیلد

 

دانشگاه‌های برتر دانمارک به همراه رتبه‌بندی

رتبه جهانی ۲۰۲۲

رتبه کشوری

دانشگاه

۸۴

۱

دانشگاه کپنهاگ

۱۰۶

۲

دانشگاه آرهوس

۱۸۷

۳

دانشگاه فنی دانمارک

۲۰۱–۲۵۰

۴

دانشگاه آلبورگ

۲۰۱–۲۵۰

۴

مدرسه اقتصاد کپنهاگ

۲۵۱–۳۰۰

۶

دانشگاه جنوبی دانمارک

۶۰۱–۸۰۰

۷

دانشگاه روسکیلد

دانشگاه کپنهاگ

دانشگاه کپنهاگ دارای دانشکده‌های مجزا و بسیار پیشرفته در زمینه علوم بهداشتی، علوم انسانی، حقوق، علوم زیستی، علوم دارویی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و الهیات است. هر سال نزدیک به ۱۸۰۰ دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند و یا برنامه تحصیلی خود را در آن سپری می‌کنند.

دانشگاه آرهوس

دانشگاه آرهوس در سال ۱۹۲۸ تأسیس شد. این دانشگاه در سال ۲۰۱۸ تعداد ۳۸ هزار دانشجو را ثبت کرد. دانشکده کشاورزی آرهوس بسیار معتبر و معروف است. تبادل دانشجویی این دانشگاه با دانشگاه‎های بریتانیا نیز باعث شده تاکنون چند بار برای بازسازی دانشگاه، محوطه علمی آن و ارتقای سطح کیفی از انگلیس وام دریافت کند.

دانشگاه فنی دانمارک

دانشگاه فنی دانمارک در سال ۱۸۲۹ تأسیس شده است. این دانشگاه در شاخه‌های تخصصی علوم انسانی، مهندسی، مطالعات بازرگانی و علوم اجتماعی بسیار مشهور است. تعداد بیش از ۸۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۲۰۱۹ رکورد بالاترین میزان دانشجو را در دانمارک شکست.

دانشگاه آلبورگ

دانشگاه آلبورگ دانمارک در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد. این دانشگاه کاملا دولتی است و به وام‌های دانشجویی خود مشهور شده است. تسهیلات فراوانی در این دانشگاه در اختیار دانشجویان فعال و دارای ایده قرار داده می‌شود. دانشکده پزشکی آلبورگ نیز در منطقه اسکاندیناوی بسیار شهرت دارد.

مدرسه اقتصاد کپنهاگ

مدرسه اقتصاد کپنهاگ نوپا و تازه تأسیس است. این مدرسه به اندازه دانشگاه‎‌های بزرگ و دولتی دانمارک شهرت و اعتبار کسب کرده است. مدرسه اقتصاد کپنهاگ البته در چند سال گذشته در رشته‌های تحصیلی و تلفیقی فلسفه و بازرگانی، فلسفه و ریاضیات محض نیز دانشجو پذیرفته است.

دانشگاه جنوبی دانمارک

دانشگاه جنوبی دانمارک در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده است. این دانشگاه شامل ۵ دانشکده بزرگ است. بیش از ۲۷ هزار دانشجو تاکنون از این دانشگاه در مقطع ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند. حدود ۱۱۵ برنامه تحصیلی مجزا و جذاب در این دانشگاه عرضه شده که تنوع زیادی دارند.

دانشگاه روسکیلد

دانشگاه روسکیلد در سال ۱۹۸۸ تأسیس شده است. علوم آزمایشگاهی در این دانشگاه بسیار مشهور است. به طور کلی تأکید مدیران این دانشگاه روی کاربردی و عملیاتی بودن رشته‎‌های تحصیلی است. محیط زیست موضوع بسیار مهمی است که مقامات این دانشگاه در سال چند بار به خاطر آن همایش و کنفرانس بین‌المللی برگزار می‌کنند.

دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم ایران در دانمارک

  • دانشگاه کپنهاگ
  • دانشگاه پزشکی آرهوس
  • دانشگاه جنوب دانمارک
  • دانشگاه آلبورگ
  • دانشکده معماری آرهوس
ارزانترین دانشگاه های دانمارک

ارزان‌ترین دانشگاه‌های دانمارک

تحصیلات عالی در دانمارک برای همه دانشجویان لیسانس و کارشناسی ارشد که از منطقه اتحادیه اروپا پذیرش شوند، کاملا رایگان است. البته اگر اقامت دائم یا موقت قانونی دانمارک را داشته باشید باز هم گزینه تحصیلی رایگان پیش روی شما است.

در غیر این صورت تحصیل در دانمارک رایگان نیست، اما همیشه راهی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد. دانشگاه‌های دانمارک وام دانشجویی مطلوبی به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌کنند. کمک هزینه‌های متنوع از سوی خاندان پادشاهی دانمارک و بنیادهای خیریه همیشه در دسترس است.

شرایط عمومی دریافت پذیرش از دانشگاه‌های دانمارک

شرط ورود عمومی برای پذیرش در آموزش عالی دانمارک، گواهی پایان تحصیلات متوسطه این کشور یا معادل آن است. بیشتر دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کشور دانمارک رشته‌های تحصیلی را انتخاب می‌کنند که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. بنابراین باید دانش انگلیسی کافی برای اخذ پذیرش را داشته باشید.

سطح زبان مورد نیاز

برای تحصیل در مقطع کارشناسی مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۶.۵ لازم است. مدرک زبان تافل نیز از ۷۹ تا ۹۳ الزامی است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۷ الزامی است.

شرایط سنی

در سیستم آموزشی دانمارک هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. در مقطع کارشناسی سن متقاضی حتما باید بالای ۱۸ سال باشد.

تمکن مالی

اثبات تمکن مالی به آفیسر ویزا بر اساس ترجمه رسمی مدارک مربوط به مالکیت ملک، اتومبیل یا حساب بانکی الزامی و مؤثر است.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی دانمارک عبارت است از:

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • مدرک مربوط به پرداخت هزینه اجازه اقامت (۲۵۵ یورو)
  • مدرک مربوط به اثبات اینکه شما بودجه کافی برای اقامت در دانمارک را دارید (حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه)
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • تکمیل و امضای فرم درخواست

 

بهترین دانشگاه‌های دانمارک برای تحصیل ایرانیان

در کشور دانمارک به طور کلی ۸ دانشگاه معتبر دولتی حضور دارند. ایرانیان در تمام این دانشگاه‌ها حضوری چشمگیر و برجسته داشته‌اند. تعداد ایرانیان در حال تحصیل در دانشگاه فنی کپنهاگ معمولا بیشتر از سایر دانشگاه‌های دانمارک است. به طور کلی ایرانیان با رشته مهندسی بیشتر به سمت دانشگاه‌های دانمارک می‌آیند. ایرانیان در دانشگاه‌های کپنهاگ، فنی دانمارک، دانشکده بازرگانی کپنهاگ، دانشگاه آرهوس، دانشگاه آلبورگ، دانشگاه جنوب دانمارک، دانشگاه IT کپنهاگ و دانشگاه روسکیلد تحصیل می‌کنند.

بهترین دانشگاه‌های دانمارک بر اساس رشته تحصیلی

  • بیوتکنولوژی: دانشگاه فنی دانمارک
  • علوم زیستی: دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاگ
  • مطالعات ارتباطات و رسانه: دانشگاه کپنهاگ
  • علوم کشاورزی: دانشگاه کپنهاگ

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *