آشنایی با دوره‌‌های آموزش زبان آلمانی

آلمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر اروپا است. این کشور به دلیل کمبود نیروی متخصص، شرایطی برای جذب نیروی انسانی فراهم کرده‌ است. یکی از پیش‌نیازهای مهاجرت به آلمان، گذراندن دوره‌های زبان آلمانی است. این دوره‌ها برای پیدا کردن کار، شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ (کارآموزی در آلمان) و تحصیل در مراکز آموزشی الزامی است.

در بین کشورهای اتحادیه اروپا، زبان آلمانی بیشترین تعداد صحبت‌کننده را دارد. در واقع این زبان در دیگر کشورهای اروپایی نیز کاربرد دارد. با فراگیری زبان آلمانی، شرایط کار و تحصیل در سرزمین ژرمن‌ها فراهم می‌شود. به طوری که مهاجران می‌توانند در این کشور زندگی کنند.

فهرست مطالب

آشنایی با دوره های زبان آلمانی

ویژگی‌های مدرک زبان آلمانی

آلمانی جزو زبان‌های سخت در جهان شناخته می‌شود. گرامر این زبان پیچیدگی خاصی دارد که نیاز به تمرین مداوم دارد. اما کسانی که زبان انگلیسی را بلد باشند می‌توانند به سرعت دستور زبان آلمانی را یاد بگیرند. همچنین، تلفظ درست واژگان مهم‌ترین چالش زبان‌آموزان در طول یادگیری دوره‌های این زبان هستند.

زبان آلمانی دارای سه سطح A، B و C است. این سطوح به ترتیب دوره‌های ابتدایی، متوسطه و پیشرفته این زبان هستند. گفتنی است، هرکدام از سطوح زبان انگلیسی دو سطح ۱ و ۲ دارند. به عنوان مثال، زمانی که یک نفر دوره A سطح ۲ را به اتمام برساند، مدرک A2 زبان آلمانی را دریافت خواهد کرد.

اداره مهاجرت آلمان حداقل مدرک B2 را برای صدور ویزای مهاجرتی مشخص کرده است. بنابراین، متقاضیان باید این مدرک زبانی را یاد بگیرند. با دریافت مدرک B2، زبان‌آموز می‌تواند به صورت ساده به زبان آلمانی صحبت کند. ناگفته نماند، برای دریافت اقامت دائم آلمان، متقاضی باید مدرک C1 این زبان را در آلمان کسب کند.

شرایط دوره‌های زبان آلمانی

حداقل دوره‌های آموزشی زبان آلمانی ۶ ماه است. متقاضیان باید ۱۸ ساعت در هفته برای یادگیری این زبان اقدام کنند. البته توصیه می‌شود زبان‌آموزان به مدت ۸ ماه زبان آلمانی را آموزش ببینند. هر چقدر زمان بیشتری صرف آموزش زبان شود، متقاضی تسلط بیشتری برای مکالمه و فهم این زبان پیدا می‌کند.

برای رسیدن سطح A1 به B2، زبان‌آموزان باید به مدت ۸ ماه در دوره‌های زبان آلمانی شرکت کنند. دوره‌ مفید یادگیری این زبان پنج روز و به مدت ۲۰ ساعت در هفته است.

متقاضی برای آموزش زبان آلمانی نیاز به پرداخت هزینه دارد. کلاس‌های زبان به صورت ترمی برگزار می‌شوند. بنابراین، شهریه‌ای به صورت ماهانه برای شرکت در دوره‌های زبان آلمانی در نظر گرفته شده است. اگر ویزای مهاجرت متقاضیان رد شود، شهریه‌ پرداخت شده به او عودت داده خواهد شد.

مزایای شرکت در دوره‌های زبان آلمانی

  • دوره‌های زبان‌آموزی نیازی به پیش‌نیاز زبان آلمانی ندارد
  • پس از مهاجرت به آلمان، مدارک زبان متقاضی مورد تأیید نهایی قرار می‌گیرد
  • با یادگیری زبان آلمانی، امکان پیدا کردن شغل راحت‌تر می‌شود
  • متقاضی با مدرک زبان آلمانی می‌تواند در دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ آلمان شرکت کند
  • امکان اقامت دائم آلمان برای سطح C1 زبان آلمانی فراهم شده است
  • شرایط برقراری ارتباط با شهروندان آلمانی ساده و راحت می‌شود
  • وسعت بالای زبان آلمانی در بین مردمان قاره اروپا و بخش‌هایی از قاره آفریقا
  • امکان سرمایه‌گذاری در آلمان و کشورهای همسایه این کشور
  • دوره‌های آموزش زبان آلمانی به صورت ماهانه برگزار می‌شوند
  • پس از دریافت مدرک زبان، سرعت مراحل مهاجرت به سرزمین ژرمن‌ها افزایش پیدا می‌کند
  • یادگیری زبان محدودیت سنی خاصی ندارد، اما افراد بالا ۴۵ سال شرایط سختی برای مهاجرت و آموزش زبان آلمانی تجربه خواهند کرد

اهمیت یادگیری زبان آلمانی

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته و تأثیرگذار در جهان شناخته می‌شود. این کشور در چند سال گذشته ثبات اقتصادی و سیاسی قابل توجهی را تجربه کرده است. شرایط مطلوب آلمان باعث شده افراد بسیاری به این کشور مهاجرت کنند. بنابراین، یادگیری زبان آلمانی اهمیت بسیار بالایی در اروپا پیدا کرده است.

کشورهای بسیاری در اروپا هستند که نزدیکی فرهنگی با ژرمن‌ها دارند. به طوری که مردم این کشورها به زبان آلمانی مکالمه می‌کنند. اتریش، سوییس، لیختن‌اشتاین، لوگزامبورگ، رومانی و بخش‌هایی دانمارک و بلژیک از این زبان استفاده می‌کنند.

سرمایه‌گذاران با یادگیری زبان آلمانی می‌توانند حوزه کاری خود را در اروپا گسترش دهند. با توجه به وسعت این زبان، شرایط بسیار مطلوبی برای کار و زندگی در قاره سبز به وجود آمده است. در واقع زبان آلمانی کلید ورود به جهانی جدید در قلب اروپا محسوب می‌شود. بنابراین، یادگیری این زبان می‌تواند موقعیت‌های جدید در زندگی و کار متقاضیان به وجود آورد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *