شرایط و هزینه‌های زندگی در فنلاند

فنلاند یکی از کشورهای اروپایی است که در منطقه اسکاندیناوی و در شمال قاره اروپا واقع شده است. فنلاند به لحاظ اقتصادی یکی از کشورهای قدرتمند قاره اروپا به حساب می‌آید. بیشتر اقتصاد این کشور بر پایه صنعت و بعد از آن کشاورزی می‌چرخد. نروژ، روسیه و سوئد از جمله کشورهای همسایه فنلاند به حساب می‌آیند. همچنین دانشگاه‌های خوب و معتبری در کشور فنلاند قرار دارند و همین موضوع باعث شده که هرساله افراد زیادی ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. با توجه به اینکه کشور فنلاند یکی از کشورهای نسبتا محبوب برای مهاجرت ایرانیان است ما در این مقاله قصد داریم درباره شرایط و هزینه‌های زندگی در کشور فنلاند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

فهرست مطالب

معرفی مختصر کشور فنلاند

فنلاند یک کشور اروپایی با اقتصاد قدرتمندی است. درآمد اصلی این کشور ابتدا از راه صنعت و سپس کشاورزی تامین می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کشور فنلاند واژه به نام فقر وجود دارد چرا که در این کشور هیچ کس فقیر نیست. دولت این کشور در راستای فقرزدایی تلاش زیادی کرده و موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته است. اقتصاد قلب تپنده ر کشوری است. مردم فنلاند در رفاه خوبی زندگی می‌کنند و این مسئله کیفیت زندگی آن‌ها را تا حد زیادی بالا برده است. بیشتر اقلام در کشور فنلاند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی گران‌تر هستند. از این رو در یک خانواده برای تامین اقلام مورد نیاز، زن و شوهر باهم کار می‌کنند.

همچنین دولت فنلاند نسبت به بحث مالیات نیز بسیار سختگیرانه عمل می‌کند. حدود ۳۰ درصد از بودجه دولت در این کشور از طریق اخذ مالیات از مردم و افراد تامین می‌شود. نرخ تورم در کشور فنلاند بسیار پایین است و بر اساس آخرین آمارهای انجام شده این نرخ ۱.۰۱ درصد است. همچنین در زمینه بهداشت و درمان، کشور فنلاند از بالاترین استانداردها برخوردار بوده و خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌دهد. پایتخت کشور فنلاند شهر هلسینکی است. این شهر یکی از شهرهای بزرگ و مهم این کشور به حساب می‌آید. بر اساس آخرین آمارهای انجام شده، کشور فنلاند حدود ۵.۴ میلیون نفر جمعیت دارد. زبان اصلی مردمان این کشور زبان فنلاندی است. 

برای مهاجران بهتر است که این زبان را یاد بگیرند زیرا پیدا کردن شغل برایشان بسیار آسانتر خواهد شد. در رابطه با آب و هوا هم باید بگوییم که در کشور فنلاند زمستان‌ها بسیار سخت و طولانی است. همچنین تابستان‌های این کشور کوتاه است. در ادامه درباره شرایط زندگی در فنلاند توضیح می‌دهیم.

شرایط زندگی در کشور فنلاند

فنلاند به لحاظ اقتصادی یک کشور قدرتمند به حساب می‌آید. این کشور تورم بسیار پایینی دارد. همچنین نرخ بیکاری در این کشور پایین است. این مسئله باعث شده که افراد از کشورهای مختلف به فکر مهاجرت به فنلاند باشند. ما در ادامه به طور جزئی درباره شرایط زندگی در کشور فنلاند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

کیفیت و نرخ امید به زندگی در فنلاند

فنلاند به لحاظ تراکم یکی از کشور کم تراکم قاره اروپا به حساب می‌آید. کیفیت زندگی و خدمات بهداشتی و درمانی در این کشور بسیار بالا است. از این رو مردم فنلاند در شرایط مطلوبی زندگی می‌کنند. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده نرخ امید به زندگی در کشور فنلاند ۸۲ سال است.

فرهنگ مهاجرپذیری در فنلاند

مردم فنلاند از فرهنگ بسیار خوبی برخوردار هستند. آن‌ها رفتار خوبی با مهاجران دارند. این مسئله یکی از نکات مثبت در رابطه با کشور فنلاند است. فنلاندی‌ها معمولا به گونه‌ای رفتار می‌کنند که مهاجران احساس خوبی دارند. نرخ رشد جمعیت در فنلاند پایین است. این مسئله باعث شده که این کشور نیروی کار مورد نیازش را از طریق مهاجران سایر کشورها تامین کند.

بازار کار و نرخ بیکاری در فنلاند

فنلاند به لحاظ اقتصادی یکی از کشورهای قدرتمند قاره اروپا به حساب می‌آید. نرخ بیکاری در این کشور بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده ۵.۸ است. از این رو اگر کمی تلاش کنید می‌توانید شغل مناسبی را برای خود پیدا نمایید. این کشور بازار کار خوبی دارد. فنلاند در زمینه صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

میانگین درامد مشاغل مختلف در فنلاند

میزان درآمد و هزینه‌ها در یک کشور یکی از شاخص‌های تعیین کننده کیفیت زندگی در آن کشور است. بسیاری از مهاجران پیش از مهاجرت به یک کشور ابتدا درباره میزان درآمد در حرفه خودشان و میانگین درآمد در آن کشور بررسی می‌کنند. بر اساس آخرین آمارهای صورت گرفته در این زمینه، متوسط درآمد به صورت ماهانه در فنلاند ۳۶۲۰ یورو پیش از کسر مالیات است. در واقع متوسط حقوق یک کارمند با کسر مالیات در کشور فنلاند ۲۶۰۰ یورو در ماه است. از جمله مشاغل پردرآمد در کشور فنلاند می‌توان به دندانپزشکی، پزشکی، حسابداری، برنامه نویسی، پرستاری، معلمی، راننده اتوبوس و پرستاری اشاره کرد.

مزایا و معایب زندگی درفنلاند

زندگی در هر کشوری دارای معایب و مزایای خاص خودش است. در رابطه با کشور فنلاند نیز این امر صدق می‌کند.

مزایا

از جمله مزیت‌های زندگی در کشور فنلاند این است که این کشور به لحاظ خدمات بهداشتی و درمانی بالاترین استانداردها را دارد. بسیاری از مراقبت‌های بهداشتی با پایین‌ترین هزینه در دسترس مردمان این کشور قرار دارد. از دیگر مزیت‌های زندگی در فنلاند می‌توان به دسترسی کارآمد و آسان به حمل و نقل عمومی اشاره کرد. وسایل حمل و نقل با کیفیت خوبی در دسترس فنلاندی‌ها است. نکته مثبت دیگر درباره کشور فنلاند میزان درآمد مناسب افراد است. مردمان این کشور قدرت خرید بیشتری دارند. همچنین مردمان فنلاند بسیار برابرطلب‌اند و این موضوع بخشی از فرهنگ آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

معایب

هر کشوری در کنار مزایایی که دارد معایبی نیز دارد. در رابطه با کشور فنلاند نیز همین طور است. از جمله معایب زندگی در فنلاند این است که مهاجران باید به زبان فنلاندی یا سوئدی تسلط داشته باشند که این زبان‌ها کمی سخت هستند. نکته منفی دیگر این است که در این کشور زمستان‌ها طولانی و بسیار سرد است. برای افرادی که با آب و هوای سرد سازگاری ندارند، این یک معضل به حساب می‌آید. نکته منفی دیگر این است که در بسیاری از موارد هزینه‌های اقلام در کشور فنلاند در مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر است. همچنین دولت این کشور مالیات‌های زیادی از مردم می‌گیرد.

هزینه‌های زندگی در فنلاند

به طور کلی، در کشور فنلاند میزان درآمد افراد در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بیشتر است. با این حال، دولت این کشور بخشی از درآمد خود را از مالیات به دست می‌آورد و هر ماه افراد باید بخشی از درآمدشان را به عنوان مالیات به دولت بپردازند. دولت این کشور در ازای مالیاتی که از مردم دریافت می‌کند، خدمات خوبی را به آن‌ها ارائه می‌دهد. برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند، هزینه‌های زندگی در آن کشور بسیار حائز اهمیت است. به طور میانگین هزینه زندگی در کشور فنلاند بین ۷۵۰ تا ۹۰۰ یورو در هر ماه است.

در ادامه به طور کلی درباره هزینه‌های زندگی در فنلاند توضیح می‌دهیم.

هزینه خوراک

همواره بخشی از درآمد افراد در هر کشوری صرف خوراک و تهیه اقلام خوراکی می‌شود. در کشور فنلاند قیمت نوشیدنی‌ها و اقلام خوراکی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ۲۰ درصد گرانتر است. همچنین قیمت کالا‌ها نیز به طور میانگین ۲۳ درصد بیشتر از قیمت آن‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

هزینه مسکن

هزینه مسکن در کشور فنلاند با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. مردم فنلاند حدود یک پنجم از درآمدشان را صرف مسکن می‌کنند. اجاره ملک در فنلاند از کتری ۱۰ تا ۳۰ یورو متفاوت است. طبیعتا هزینه اجاره املاکی در شهرهای بزرگ واقع شده‌اند بسیار بیشتر از هزینه املاکی است که حاشیه شهرها قرار دارند.

هزینه پوشاک

پوشاک نیز از جمله نیازهای اساسی هر فردی به حساب می‌آید. همواره بخشی از درآمد افراد صرف خرید پوشاک می‌شود. قیمت پوشاک در کشور فنلاند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مقداری گرانتر است. استفاده از کالاهای دست دوم و استوک در کشور فنلاند مقرون به صرفه‌تر است. برای مثال، افرادی که قصد دارند مبلمان بخرند معمولا دست دوم آن را با قیمت مناسب‌تری تهیه می‌کنند.

هزینه حمل و نقل

مردم فنلاند عمدتا از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده می‌کنند. استفاده از خودروهای شخصی بیشتر در شهرهای کوچک فنلاند که خدمات عمومی در آن‌ها ضعیف‌تر است رواج دارد. داشتن بیمه خودرو در این کشور الزامی است و افراد بدون بیمه اجازه رانندگی ندارند. همچنین افراد باید در فصل زمستان از لاستیک‌های مخصوص استفاده کنند.

هزینه خدمات

در رابطه با بخش خدمات درمانی و بهداشت، بخش زیادی از هزینه‌ها توسط دولت این کشور پرداخت می‌شود. برای مثال، به طور میانگین ویزیت یک پزشک ۳۰ یورو است. در رابطه با سایر خدمات، هزینه‌ها در کشور فنلاند به طور متوسط ۲۳ درصد گرانتر از سایر کشورهای اروپایی است.

تحصیل فرزندان

تحصیلات دانش آموزان در کشور فنلاند رایگان است. همچنین تحصیلات در موسسات آموزش عالی این کشور برای فنلاندی‌ها و دانشجویانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند رایگان است. اما برای افرادی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می‌آیند و آن‌هایی که قصد دارند در دانشگاه‌های انگلیسی زبان درس بخوانند تحصیل رایگان نیست. میزان هزینه‌ها بستگی به رشته، مقطع و دانشگاه فرد دارد.

ارزانترین و گرانترین شهرهای فنلاند برای زندگی

در هر کشوری هزینه زندگی در برخی شهرها ارزانتر و در برخی شهرها گرانتر است. در رابطه با کشور فنلاند نیز این مسئله صدق می‌کند.

یکی از گرانترین و بهترین شهرهای فنلاند شهر هلسینکی، پایتخت آن است. بعد از فنلاند دو شهر اسپو و تورکو از جمله گرانترین شهرهای این کشور به حساب می‌آیند. هزینه زندگی در این شهرها بسیار بیشتر از سایر شهرهای این کشور است.

یکی از شهرهای ارزان و معروف کشور فنلاند، شهر اولو می‌باشد. در این شهر هزینه زندگی و اجاره مسکن بسیار مناسب‌تر از سایر شهرهای این کشور است. یکی دیگر از شهرهای ارزان قیمت کشور فنلاند، شهر تمپره است.

بهترین شهرهای فنلاند برای زندگی ایرانیان

شماری از ایرانیان در کشور فنلاند زندگی می‌کنند. بر اساس آخرین آمارهای صورت گرفته در این زمینه، حدود ۱۰ هزار ایرانی در کشور فنلاند زندگی می‌کنند. بیشتر ایرانیان در مرکز این کشور یعنی شهر هلسینکی ساکن هستند. زیرا در این شهر امکان پیدا کردن کار بیشتر از سایر شهرها است. همچنین ایرانیان در شهرهایی مانند اسپو و تورکو نیز زندگی می‌کنند.

بهترین شهرهای فنلاند برای تحصیل

برای دانشجویانی که قصد دارند در یک کشور دیگر ادامه تحصیل دهند، دانشگاه و شهر بسیار حائز اهمیت است. یکی از بهترین شهرهای فنلاند که دانشگاه‌های خوبی را در خود جای داده است، شهر هلسینکی پایتخت این کشور است. شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر در این زمینه به مقاله شرایط تحصیل در فنلاند مراجعه کنید. 

بهترین شهرهای فنلاند برای کار

افراد در شهرهای بزرگ شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مناسب دارند. شهر هلسینکی یکی از بهترین شهرهای فنلاند برای کار است. زیرا شرکت‌های بین المللی زیادی در این شهر مستقر بوده و فعالیت می‌کنند. از این رو شانس افراد در پیدا کردن شغل مناسب بالاتر است. علاوه بر این، دو شهر اسپو و تورکو نیز از جمله شهرهای بزرگ کشور فنلاند به حساب می‌آیند که برای کار مناسب هستند.

امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید بوده باشد. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

۱. نرخ امید به زندگی در کشور فنلاند چقدر است؟

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده نرخ امید به زندگی در کشور فنلاند ۸۲ سال است.

۲. آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟

تحصیل در فنلاند تنها برای فنلاندی‌ها و آن دسته از دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌آیند رایگان است. دانشجویان کشورهای دیگر باید با توجه به مقطع و رشته تحصیلی‌شان هزینه بپردازند.

۳. معایب زندگی در فنلاند چیست؟

از جمله معایب زندگی در فنلاند این است که مهاجران باید به زبان فنلاندی یا سوئدی تسلط داشته باشند که این زبان‌ها کمی سخت هستند. نکته منفی دیگر این است که در این کشور زمستان‌ها طولانی و بسیار سرد است. برای افرادی که با آب و هوای سرد سازگاری ندارند، این یک معضل به حساب می‌آید. نکته منفی دیگر این است که در بسیاری از موارد هزینه‌های اقلام در کشور فنلاند در مقایسه با کشورهای دیگر بالاتر است. همچنین دولت این کشور مالیات‌های زیادی از مردم می‌گیرد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *