شرایط و هزینه های زندگی در هلند

هلند یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند با شرایط زندگی بسیار مطلوب است. سطح استانداردهای زندگی در هلند بسیار بالاست. کیفیت مسکن ،خدمات اجتماعی و بهداشتی از استانداردهای بالایی برخوردار است. هزینه زندگی در هلند متوسط است و کمتر از سایر کشورهای اروپای غربی است. اجاره مسکن در شهرهای بزرگ یکی از بخش‌های اصلی هزینه زندگی محسوب می‌شود. هلند در زمینه بیمه پوشش گسترده ای از افراد را فرا گرفته است. اکثر هلندی‌ها از پرداخت‌های دولتی مختلف در زمینه خدمات اجتماعی بهره می‌برند. در مورد تغذیه هم باید گفت که متنوع، کیفیت بالا و به نسبت ارزان است. میوه و سبزی در دسترس و انواع خوراکی‌های ارگانیک نیز وجود دارد. از مهم ترین نکات این است که  این کشور جای مطمئن و امنی برای زندگی به شمار می‌آید و جرم و خشونت در سطح پایینی قرار دارد.

فهرست مطالب

معرفی مختصر کشور هلند

کشور هلند یک کشور اروپایی است که خیلی‌ها این کشور را سرزمین آسیاب بادی‌ها می‌نامند. کشور هلند در صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بیشتر مردم این کشور اهل مطالعه‌اند و به این مسئله بسیار اهمیت می‌دهند. هلند در زمینه وای فای اینترنتی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کشور توانسته در سطح جهانی رتبه بالایی را در این زمینه به دست آورد و مردم این کشور به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند. هلند در زمینه داروسازی در لیست بهترین‌ها قرار دارد. همچنین برخی از صنایع این کشور مانند صنعت قایق‌سازی در جهان شهرت زیادی دارد.

پایتخت هلند شهر آمستردام است. این شهر یکی از شهرهای بزرگ و مهم کشور هلند به حساب می‌آید. موقعیت جغرافیایی هلند به گونه‌ای است که آب و هوای آن معتدل است. زبان اصلی مردمان این کشور زبان هلندی است. با این حال، بیشتر مردم هلند تحصیل کرده هستند و به زبان انگلیسی تسلط دارند. دین بیشتر هلندی‌ها مسیحی است. با این حال پیروان ادیان دیگر نیز در این کشور زندگی می‌کنند. نرخ بیکاری در این کشور نسبتا پایین است و همین امر باعث شده که افراد از کشورهای مختلف به فکر مهاجرت به هلند باشند. با توجه به ایده آل بودن شرایط زندگی در این کشور، نرخ مهاجرت به آن بالا است. هلند کشوری کوچک واقع در شمال غربی اروپا است. این کشور مشهور به کانال‌های آبی و تاسیسات آبی زیبایش و نیز تابلوهای نقاشان برجسته‌ی هلندی مانند رامبراند و ون دیک است.

اطلاعات مختصر در مورد هلند:

  • مساحت: ۴۱٬۵۳۹ کیلومتر مربع. کشوری کوچک و پرتراکم.
  • جمعیت: حدود ۱۷ میلیون نفر. مردم هلند هلندی هستند.
  • دین: مسیحیت (ویژه‌ی کاتولیک و پروتستان) دین رسمی هلند است.
  • سیستم حکومت: ملکه و شورای وزیران دولت را تشکیل می‌دهند. ملکه ولیعهد خاندان نارانیا است.
  • اقتصاد: هلند دارای یکی از مطلوب‌ترین اقتصادهای جهان و یکی از مهمترین مراکز مالی و بازرگانی اروپاست. در این کشور صنایع نفت، گاز، شیمیایی، متالورژی و کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردارند.
  • زبان: زبان رسمی هلندی است. مردم انگلیسی و آلمانی هم بلد هستند.

شرایط زندگی در کشور هلند

هلند یکی از کشورهای اروپایی است که اقتصاد قدرتمندی دارد. مردم هلند بسیار مردمان با فرهنگی هستند. برابری در جامعه هلند بسیار حائز اهمیت است. اقتصاد هلند عمدتا بر پایه صنعت این کشور می‌چرخد، از این رو هلند در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اقتصاد هلند مبتنی بر بازار است و مردمان هلند مانند مردمان سایر کشورها مالیات می‌پردازند. مالیات‌ها به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم از مردم گرفته می‌شود. برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند، آگاهی از شرایط زندگی در کشور مقصد بسیار حائز اهمیت است.

کیفیت و نرخ امید به زندگی در هلند

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی است که زندگی در آن از کیفیت بالایی برخوردار است. دولت هلند خدمات خوبی را به مردمان این کشور ارائه می‌دهداز نظر بهداشتی و درمانی، این کشور بالاترین استانداردها را دارد. بر اساس آمارهای انجام شده، نرخ امید به زندگی در کشور هلند برای آقایان ۸۰.۱ و برای خانم‌ها ۸۳.۳ سال است.

فرهنگ مهاجرپذیری در هلند

مردم هلند از فرهنگ بالایی برخوردار هستند. از آنجایی که نرخ رشد جمعیت در این کشور مانند سایر کشورهای اروپایی پایین است. هر سال این کشور نیروی کار مورد نیازش را از سایر کشورها و مهاجران تامین می‌کند. مردم هلند رفتار مناسبی با مهاجران دارند و همین یکی از علت‌های اصلی استقبال مهاجران از این کشور است.

بازار کار و نرخ بیکاری در هلند

همان طور که گفتیم، هلند یکی از اقتصادهای قدرتمند دنیا را دارد. اقتصاد این کشور عمدتا بر پایه صنعت آن می‌چرخد و تقریبا با ثبات است. سیاست سرمایه‌گذاری این کشور به گونه‌ای بوده که توانسته نظر بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کند. از این رو شرکت‌های بین المللی زیادی در این کشور فعالیت دارند. به همین دلیل پیدا کردن شغل در آن کار دشواری نیست. اگر کمی پشت کار داشته باشید می‌توانید شغل مناسبی را در این کشور برای خود پیدا کنید. بر اساس آخرین آمارهای صورت گرفته در سال ۲۰۲۲، نرخ بیکاری در این کشور ۳.۸۰ درصد است که این در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی واقعا پایین است.

میانگین درآمد مشاغل مختلف در هلند

بیشتر مشاغل در کشور هلند درآمد خوبی دارند. میزان درآمد افراد در این کشور بستگی به مدرک تحصیلی آن‌ها، شغل، ساعات کاری و سابقه کاریشان دارد. مانند بسیاری از کشورهای دیگر، مشاغل مدیریتی و پزشکی در این کشور درآمد بیشتری در مقایسه با سایر مشاغل دارند.

میانگین درآمد ماهیانه برخی از مشاغل شایع در هلند به شرح ذیل است:

  • پزشک: میانگین حقوق پزشکان ۶,۰۰۰ یورو در ماه است. پزشکان با تجربه بیشتری میانگین ۷,۰۰۰-۸,۰۰۰ یورو دریافت می‌کنند.
  • مهندس: حقوق مهندسان ۴,۸۰۰ یورو در ماه است. مهندسان با تجربه بالاتر میانگین ۶,۰۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند.
  • وکیل: میانگین درآمد وکلا ۵,۶۰۰ یورو در ماه است. وکلای با تجربه نزدیک به ۷,۰۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند.
  • معلم دبیرستان: حقوق معلمان ۳,۶۰۰ یورو در ماه است. معلمان با تجربه و سابقه بیشتر میانگین ۴,۵۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند.
  • پرستار: حقوق پرستار ۳,۴۰۰ یورو در ماه است. پرستاران با مدرک کارشناسی ارشد ۵,۰۰۰ یورو و پرستاران با وظایف فراوان‌تر ۶,۰۰۰ یورو در ماه دریافت می‌کنند.
  • مدیر ارشد: مدیران ۱۲,۰۰ یورو یا بیشتر دارای درآمد هستند. درآمد مدیران ارشد به عوامل مختلفی چون صنعت، تجربه و مسئولیت‌ها بستگی دارد.

مزایا و معایب زندگی در هلند

زندگی در کشور هلند دارای مزایا و معایبی است که دانستن آن بسیار برای افرا مهاجر مهم است. از جمله:

مزایا

زندگی در کشور هلند مزایای زیادی دارد. برای مثال، این کشور به لحاظ رفاهی در سطح بالایی قرار دارد. از این رو شهروندان آن از خدمات رفاهی و درمانی خوبی برخوردار هستند. برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، امکان تحصیل در دانشگاه‌های خوب و معتبر این کشور فراهم است. لازم به ذکر است که کشور هلند در سطح بالایی به لحاظ آموزشی قرار دارد. نکته مثبت دیگر در رابطه با این کشور، نرخ پایین بیکاری در آن است. از این رو افراد با کمی پشتکار می‌توانند شغل مناسبی برای خود پیدا کنند. از دیگر مزایای زندگی در کشور هلند آب و هوای معتدل و خوب این کشور است. نکته خوب دیگر این است که دولت در تامین هزینه فرزندان زیر ۱۸ سال در این کشور بسیار کمک می‌کند.

معایب

زندگی در کشور هلند معایبی نیز دارد. یکی از مهم‌ترین معایب زندگی در کشور هلند این است که هزینه زندگی و تحصیل در این کشور بالا می‌باشد. در مقایسه با ایران، هزینه‌های زندگی در هلند ۹۲.۳۹ درصد گرانتر است. یکی دیگر از مشکلات زندگی در کشور هلند این است که پیدا کردن مسکن در این کشور دشوار می‌باشد. قیمت مسکن در هلند شدیدا بالا است.

هزینه‌های زندگی در هلند

برای افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به یک کشور را دارند، هزینه زندگی در آن کشور بسیار حائز اهمیت است. به طور متوسط، هزینه زندگی در هلند برای مدت ۱ ماه ۱.۶۴۸ یورو است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در این کشور ۱.۸ برابر است. با این حال، هلند به لحاظ کیفیت زندگی جز کشورهای با کیفیت جهان شده است.

هزینه خوراک

همواره در هر کشوری بخشی از درآمد افراد صرف خوراک و تهیه مواد غذایی می‌شود. هزینه یک وعده غذا در یک رستوران معمولی برای ۲ نفر ۶۱ یورو است. هزینه یک کیلوگرم برنج سفید در کشور هلند ۱.۸ یورو، یک کیلو سینه مرغ ۸.۰۸ یورو، یک کیلو گوشت گوساله ۲۴.۴ یور و یک کیلو سیب زمینی ۱.۱۸ یورو است.

هزینه مسکن

همان طور که قبلا گفتیم تهیه مسکن در هلند کار دشواری است. به طور کلی، در مقایسه با دیگر کشورهای جهان هزینه‌های مسکن در هلند بسیار بالاتر است. هزینه اجاره یک آپارتمان کوچک در مرکز شهر، ۹۷۹ یورو و هزینه اجاره چنین آپارتمانی در خارج از مرکز شهر، ۷۸۷ یورو است.

برخی آمار و ارقام مربوط به اجاره مسکن در این شهرها عبارتند از:

  • اجاره یک خانه ۳-۴ خوابه در آمستردام حدود ۹۵۰-۱۲۵۰ یورو در ماه است.
  • هزینه ماهیانه اجاره یک آپارتمان ۱-۲ خوابه در روتردام معمولاً ۸۰۰-۱۱۰۰ یورو است.
  • لاهه کمی ارزانتر است با اجاره ماهیانه ۷۰۰-۱۰۰۰ یورو برای یک واحد مسکونی متوسط میتوانید یک واحد را اجاره کنید.

انتظار می‌رود که هزینه‌های اجاره مسکن در هلند در سال‌های آتی نیز افزایش یابد، چرا که تقاضا برای اجاره و اسکان در این کشور رو به رشد است.

هزینه پوشاک

سبک زن دگی ساده و عملگرای هلندی‌ها، توجه کمتر به ظاهر و تجملات و همچنین سطح مصرف متوسط آنها، از عوامل دیگری هستند که بر هزینه پوشاک مردم این کشور تاثیر می‌گذارند.

بخش دیگری از درآمد افراد همواره صرف تهیه پوشاک می‌شود. هزینه پوشاک در این کشور بستگی به مدل، جنس و نوع لباسی دارد که قصد خرید آن را دارید. زمانی که شما پوشاک برند می‌خرید، باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. با این حال، یک سری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در هلند وجود دارد که شما می‌توانید با قیمت مناسب پوشاک مورد نظرتان را از آن‌ها تهیه کنید. برندهای لوکس پوشاک معمولاً گرانتر طراحی و تولید می‌شوند، اما در هلند نسبت به سایر کشورهای اروپایی همچنان قیمت‌های بالاتری دارند. مصرف‌کنندگان هلندی بیشتر به خرید برندهای متوسط و ارزان قیمت علاقه دارند.

هلند از نظر برخی هزینه زندگی نسبتاً ارزان محسوب می‌شود، اما هزینه پوشاک در آن کشور متوسط است و کمتر از سایر کشورهای اروپای غربی نیست. برخی نکات مربوط به هزینه پوشاک در هلند به شرح زیر است:

  • باشگاه‌های پوشاک در هلند از جمله H&M, Zara, Primark و De Bijenkorf مجموعه وسیعی از محصولات با قیمت مناسب ارائه می‌دهند. اما لباس‌های برند گاه ممکن است گرانتر باشند.
  • متوسط هزینه برای یک تی‌شرت مردانه ۱۰ یورو، شلوار جین ۳۰ یورو و لباس زیر مردانه ۳۵-۵۰ یورو است. هزینه لباس و ملزومات زنانه نیز مشابه و گاه بالاتر است.
  • کفش در هلند نیز به نسبت سایر کشورهای اروپایی گران محاسبه نمی‌شود و متوسط یک جفت کفش مردانه ۳۰-۵۰ یورو و زنانه ۴۰-۷۰ یورو هزینه خواهد داشت.
  • مجموعه کامل لباس‌های مجلسی مردانه معمولاً ۱۵۰-۲۵۰ یورو و زنانه ۲۵۰-۴۰۰ یورو هزینه خواهد برد.
  • قیمت کیف و کمربند مردانه متوسط ۳۰-۵۰ یورو و زنانه ۵۰-۱۰۰ یورو است.

با توجه به موارد فوق، هزینه پوشاک در هلند نسبت به اکثر کشورهای اروپایی متوسط و قابل پرداخت بوده و مصرف‌کنندگان امکان خرید پوشاک با قیمت مناسب و کیفیت متوسط را دارند.

باشگاه‌های معروف پوشاک مانند Zara, H&M و Primark که در هلند فروشگاه‌های متعددی دارند، امکان خرید لباس و تجهیزات با مجموعه وسیع و قیمت‌های مناسب را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند.

قیمت‌های مواد غذایی و اجناس اساسی در هلند به طور کلی پایین است، اما هزینه پوشاک در این کشور متوسط محاسبه می‌شود. علت این امر استفاده هلندی‌ها از محصولات ارزان قیمت کشورهای آسیایی و دیگر مناطق جهان است.

هزینه حمل و نقل

در هلند بیشتر مردم برای حمل و نقل‌های داخل شهری از دوچرخه استفاده می‌کنند. بسیاری از مردم برای اینکه به سرکار بروند از دوچرخه استفاده می‌کنند، زیرا دوچرخه یک وسیله حمل و نقل ارزان است.اگر سفر با وسایل حمل و نقل عمومی در ساعاتی خارج از ساعت شلوغی باشد، ممکن است هزینه بلیط تا ۴۰ درصد تخفیف بخورد.

هزینه حمل و نقل در هلند متوسط است و مانند اکثر کشورهای اروپایی محاسبه می‌شود. برخی از مهمترین نکات مربوط به هزینه حمل و نقل در هلند عبارتند از:

  • خرید یک خودروی جدید در هلند گران‌تر از استفاده از حمل و نقل عمومی و یا اجاره خودرو است. قیمت یک خودروی معمولی ۲۰-۴۰ هزار یورو است. با این حساب اجاره خودرو و استفاده از حمل و نقل عمومی محبوب‌ترند.
  • بلیط راه آهن هلند ارزان و مناسب است. قیمت بلیط راه آهن برای مسافرت‌های کوتاه مسافت معمولاً ۲۰-۴۰ یورو است.
  • شبکه حمل و نقل عمومی هلند گسترده و مدرن است و شامل قطار، اتوبوس، تراموا و مترو می‌شود. این وسایل حمل و نقل به طور منسجم به هم متصل شده‌اند.
  • هزینه بلیط اتوبوس و مترو معمولاً ۲ یورو برای هر مسافت است و تا ۸ یورو برای مسافت‌های بلندمدت‌تر می‌رسد. بلیط یک روزه ۹ یورو و بلیط چند روزه نیز موجود است.
  • پارکینگ در مناطق شهری هلند گران است و معمولاً روزانه ۲ تا ۵ یورو هزینه دارد. پارک کردن در مراکز خرید و پارکینگ‌های طولانی مدت به مراتب ارزانتر است.

به طور کلی، هزینه حمل و نقل فقط شامل مواردی مانند اجاره خودرو، سوخت و پارکینگ نمی‌شود. سایر موارد مانند حمل و نقل عمومی معمولاً ارزان و پایین است. می‌توان گفت که هزینه حمل و نقل در هلند برای یک زندگی طبیعی و رضایت بخش مناسب و قابل پرداخت است.

هزینه خدمات

در بخش بهداشت و درمان، دولت خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌دهد. با این حال، مردم نیز در برخی موارد باید پرداختی داشته باشند. برای مثال، هزینه قبض آب و برق و انرژی در هر ماه به طور متوسط برای یک خانواده ۱۸۶ یورو، همین قبوض برای یک نفر ۱۲۱ یورو، اینترنت با سرعت بالا نامحدود ۴۱.۴ یورو و نرخ سود برای وام مسکن طی مدت ۲۰ سال ۲.۲۱ درصد یورو است.

تحصیل فرزندان

هزینه تحصیل در هلند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاتر است. هزینه تحصیل در این کشور با توجه به مقطع، رشته و نوع دانشگاه شما متغیر است. برای مثال هزینه در مقطع کارشناسی، ۸ تا ۱۰ هزار یورو است. این هزینه برای مقطع کارشناسی ارشد ۹ تا ۱۲ هزار یورو و برای دکتری بیش از ۴ هزار یورو در سال است.

ارزانترین و گرانترین شهرهای هلند برای زندگی

هلند یکی از کشورهای گران قیمت اروپا به حساب می‌آید. هزینه زندگی در این کشور بالا است. با این حال برخی شهرهای آن گرانتر و برخی دیگر ارزان‌تر هستند.

یکی از گرانترین شهرهای هلند، شهر آمستردام پایتخت آن است. خیلی‌ها این شهر را به دلیل بناهای زیبای آن می‌شناسند. یکی دیگر از شهرهای گران قیمت هلند شهر روتردام است. هزینه‌های زندگی در این شهرها بسیار گرانتر از سایر شهرهای هلند است.

از جمله شهرهای ارزان قیمت هلند می‌توان به هیلورسوم، هارلم و آمستلوین اشاره کرد. این شهرها جمعیت کمتری دارند و هزینه زندگی در آن‌ها به مراتب از شهرهای بزرگ مانند آمستردام پایتخت هلند کمتر است.

بهترین شهرهای هلند برای زندگی ایرانیان

تعدادی از ایرانیان در کشور هلند ساکن هستند. بر اساس آخرین آمارهای صورت گرفته حدود سی و یک هزار ایرانی در این کشور ساکن هستند. بیشتر ایرانیان در شهرهای آمستردام، لیدن و اوترخت زندگی می‌کنند. در واقع بیشتر ایرانیان در شهرهای بزرگ این کشور ساکنند.

بله، هر سه شهر آمستردام، لیدن و اوترخت دارای جوامع ایرانی پرجمعیتی هستند. به ویژه آمستردام و لیدن دارای بزرگترین جوامع ایرانی هستند.

  • در آمستردام حدود ۳۰,۰۰۰ نفر ایرانی زندگی می‌کنند که شکل یک محله ایرانی با کسب و کارهای فرهنگی و مذهبی ایرانی در شمال غربی شهر را گرفته‌اند.
  • در لیدن نیز حدود ۱۲,۰۰۰ نفر ایرانی زندگی می‌کنند که دارای کلیسا، مراکز فرهنگی و مذهبی فعال هستند.
  • ایرانی زیادی در اوترخت نیستند ،اما با توجه به رشد جمعیت ایرانی هلند در سال‌های اخیر ،جامعه ایرانی اوترخت نیز در حال گسترش است.

بنابراین اگر قصد دارید به یکی از این سه شهر نقل مکان کنید، به راحتی می‌توانید ایرانیان زیادی را پیدا کنید و به زبان فارسی صحبت کنید.

بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

افرادی که قصد ادامه تحصیل در هلند را دارند، شناختن دانشگاه و شهر مورد نظر در هلند بسیار حائز اهمیت است. دانشگاه‌های خوب و معتبر زیادی در هلند قرار دارند. بهترین شهرهای هلند شامل آمستردام، لیدن، گرونینگن، روتردام و دلفت است.

هلند دارای برخی از بهترین شهرهای تحصیلی است. اصلی‌ترین شهرهای تحصیلی در هلند عبارتند از:

  • آمستردام: بزرگترین شهر و مرکز علمی و فرهنگی هلند. آمستردام شامل دانشگاه آمستردام معروف و چندین موسسه تحصیلی دیگریست که یک شهر دانشجویی پویا و جذاب است.
  • لیدن: یکی از قدیمیترین شهرهای تحصیلی در هلند و میزبان دانشگاه لیدن سرشناس است که یکی از بهترین دانشگاه‌های هلند محسوب می‌شود.
  • دلفت: محل قرارگیری دانشگاه تایم و بین‌المللی دلفت، دو موسسه تحصیلی عالی که کیفیت تحصیل خوبی به دانشجویان خود ارائه میدهند.
  • روتردام: شامل کالج لونر و دانشگاه اراسموس که هر دو در رشته‌های اجتماعی، تجارت و علوم انسانی معتبر هستند.

در مجموع، آمستردام، لایدن، دلفت و روتردام بخشی از برخی از بهترین شهرهای تحصیلی در هلند محسوب می‌شوند.

بهترین شهرهای هلند برای کار

شانس پیدا کردن کار در شهرهای بزرگ بسیار بیشتر از سایر شهرهای هلند است. از این رو می‌توان گفت که بهترین شهرهای هلند برای کار شامل آیندهوون، روتردام، لاهه، آمستردام و اوترخت می‌شود.

اگر به دنبال کار در محیط حرفه‌ای و رقابت جو در صنایع مختلف هستید، بهتر است بگوییم که مقصد درستی را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید. برخی از بهترین شهرهای هلند برای یافتن کار مناسب عبارتند از:

  • آمستردام: شهر بزرگ و مرکز اقتصادی هلند. محل کار و بازار شغلی مناسبی برای حرفه‌های مختلف است.
  • لاهه: مرکز مالی و اقتصادی هلند که دارای فعالیت شغلی پویایی در زمینه های بانکداری، مالی و فناوری است.
  • لیدن: یکی از بزرگترین مراکز آموزشی و پژوهشی هلند که شاهد رشد کار در حوزه‌های علمی، پژوهشی و نوآوری است.
  • روتردام: یکی از پرفعال‌ترین بنادر تجاری در ایالت متحده که محل کار عمده در زمینه‌های حمل و نقل، کشتی سازی و تجارت است.
  • انلایمگن: با زندگی کاری آرام در شمال انلایمگن واقع در نزدیکی شهرهای آمستردام و روتردام که صنعت برترهایشان شامل فناوری اطلاعات، مراقبت های بهداشتی و لجستیک می‌شود.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشیم.

سوالات متداول

نرخ امید به زندگی در کشور هلند چقدر است؟

  • بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، نرخ امید به زندگی در کشور هلند برای آقایان ۸۰.۱ و برای خانم‌ها ۸۳.۳ سال است.

مزایای زندگی در هلند چیست؟

  • شهروندان این کشور از خدمات رفاهی و درمانی خوبی برخوردار هستند. امکان تحصیل در دانشگاه‌های خوب و معتبر این کشور فراهم است. کشور هلند در سطح بالایی به لحاظ آموزشی قرار دارد. نکته مثبت دیگر در رابطه با این کشور، نرخ پایین بیکاری در آن است. از این رو افراد با کمی پشتکار می‌توانند شغل مناسبی برای خود پیدا کنند.

بهترین شغل در شهرهای هلند کدام است؟

  • برای هر یک از بهترین شهرهای هلند به معرفی برخی از مهمترین شغل های موجود می پردازم:
  1. آمستردام: مدیریت،  بانکداری،  فناوری اطلاعات، رسانه و تبلیغات، مشاوره، حسابداری و مالی، کشتیرانی و بنادر، توریسم و گردشگری
  2. لاهه: مدیریت، مالی، بانکداری، حسابداری، حقوق، کسب و کار، مشاوره، تبلیغات و رسانه
  3. لیدن: علمی و پژوهشی، پزشکی، آموزشی، فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، پیشرفته، توریسم پزشکی
  4. رواتردام: شیلات و بنادر، حمل و نقل دریایی و جاده ای، کشتی سازی، تجارت دریایی، لجستیک و انبارداری
  5. انلایمگن: فناوری اطلاعات، مراقبت های بهداشتی، لجستیک و حمل و نقل، امنیت و مدیریت بحران، توسعه نرم افزار و برنامه نویسی

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *