مشاغل ساده در کشور لهستان

آشنایی  با کشور لهستان

کشور لهستان در قاره اروپا، عضو حوزه شنگن است. و پایتخت این کشور ورشو می باشد ، واحد پول این کشور زلوتی هست.

از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلواکی، از جنوب شرقی با اوکراین، از شرق با بلاروس، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه (منطقه برون‌بومی کالینینگراد) و از شمال با دریای بالتیک همسایه است.

هزینه های زندگی در لهستان

کشور لهستان از کشور های خوب و رو به رشد از نظر کیفیت زندگی و قدرت خرید بالا می باشد و این نشان از این مورد را می دهد که نرخ بیکاری در این کشور پایین هست (۵.۸) و نسبت به ۵ سال گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و این خبر خوبی برای افرادی که به کشوری که عضو اتحادیه اروپا می باشد و رشد اقتصادی خوبی هم دارد گزینه مناسبی برای مهاجرت هست.

در مقایسه با دیگر کشور های  اروپایی بسیار ارزان و به صرفه است. این هزینه ها نیز غالبا به محل زندگی افراد بستگی دارد. مسلما هزینه زندگی در شهرهای بزرگی مثل ورشو و کراکوف به مراتب بالاتر از بقیه شهرها در می آید. اما در کل میانگین هزینه زندگی در لهستان حدود ۳۵۰€ الی ۵۵۰€ (یورو) در ماه می باشد.

دستمزد و درآمد در مشاغل مختلف

جالب است بدانید که لهستان با اینکه عضو اتحادیه اروپا (EU) بوده اما به جای واحد پول اروپایی یورو از واحد پول ملی خود با نام زلوتی (PLN) بهره می گیرد. بر این اساس هر ۱€ (یورو) معادل PLN4.25 (زلوتی) است. بر طبق آخرین آمار، میانگین حقوق ماهیانه کار در لهستان در حدود PLN18000 (زلوتی) معادل حدود ۴۲۳۲.۲۰€ (یورو) می باشد. بر این اساس حداقل و حداکثر درآمد ماهیانه کار در کشور لهستان در حدود PLN2440 (زلوتی) و  PLN79800 (زلوتی) می باشد. اما میانه درآمدی در این کشور اروپایی در حدود PLN16900 (زلوتی) می باشد.

با این حساب می توان چنین گفت که در حدود نیمی از کارگران در لهستان حقوقی کمتر از PLN16900 (زلوتی) دریافت می کنند اما حدود نیم دیگر کارگران در این کشور بیش از PLN16900 (زلوتی) را دریافت می کنند. اما عوامل مختلفی نیز هستند که بر روی این ارقام درآمدی در لهستان تاثیر می گذارند. از بین این عوامل می توان به مدرک تحصیلی، سابقه کار مفید و … اشاره نمود.

لیست مشاغل

کشور لهستان برای تامین نیروی مورد نیاز از کشور های دیگر اقدام به جذب نیرو انجام می ده که موسسه بین المللی الو ویزا برای تامین نیروی مورد نظر با مکاتبات فراوان راهی برای شما دوستان فراهم کرده که لیست مورد نظر را در عکس پایین می توانید مشاهده کنید. که در ادامه لیست مشاغل ساده و تخصیصی را می بینید اما در موردمشاغل تخصصی اعلام نیاز نشده هنوز در اینستاگرام ما فالوکنید تا از خبر روز در سریع ترین زمان اطلاع پیدا کنید.

شرایط اصلی ویزای کار لهستان

این آفر برای همه کسانی که می توانند انگلیسی صحبت کنند ( در حد مکالمه )  و نیاز به ارائه مدرک زبان ندارد  در صورت بلد نبودن کار به صورت تخصصی توسط کارفرما آموزش داده می شود تازه برای کسانی که متاهل هست اماکن اعزام همسر به طورهمزمان هم امکان پذیر هست وشرایط سنی زیر ۴۵ سال می باشد.

مزایا و معایب نسبت به ایران

از مزایا کشور لهستان به موارد زیر میشه اشاره کرد

  1. اولین مزایا میزان درآمد به طور میانگین در ایران ۲۰۰ یورو و در کشور لهستان ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ به طور میانگین نسبت به زمان کار و سابقه کاری می باشد.

  2. هزینه های مناسب نسبت به کشور های دیگر به طور میانگین ۳۵۰ تا ۵۵۰ یورو هزینه برای شما در ماه در نظر گرفت می شود.

  3. بنابر آمار، وجود امنیت نیز یکی دیگر از مزایای زندگی در لهستان به شمار می رود. البته این بدین معنی است که نرخ جرم و جنایت در ابعاد کم و کنترل شده ای بوده و بیشتر دزدی های کوچک در مکان های شلوغ و یا از گردشگران ناآشنا رخ می دهد. از این رو می توان این طور گفت که روابط سیاسی و اقتصادی لهستان با سایر کشورهای هم جوار خوب و بدون تنش بوده و مشکلی از لحاظ امنیتی ساکنان این کشور را تهدید نمی کند.

  4. در مورد سیستم حمل و نقل همه شما برای جابه جا شدن چندین گزینه دارید  مثب مترو ، اتوبوس و تاکسی  مشکلی در این مورد نیست به طوری که شما اصلا مدت زیادی منتظر نیستید.

  5.  در مورد کیفیت خدمات درمانی که به دو صورت خصوصی و دولتی هست که هر کدوم مزایا و معایت خودشو داره و بروز ترین تجهیزات روز دنیا را در اختیار دارد.

  6. در مورد مالیات نسبت به ایران بالا تر هست اما نسبت به دیگر کشور های غربی اروپا به مراتب کم تر هست.

  7. کار های اداری در لهستان به مراتب زمان بر هست و برای انتقال یه سند زمان طولانی باید صرف کنید.

  8. در مورد آب و هوا زمستان های سردی دارد و بهار و تابستان بسیار زیبا دارد که سرما زمستان میشه تحمل کرد به طور مثال از کانادا و روسیه سرد تر نیست اما از ایران کمی سرد تر هست اما بهار و تابستان فوق العاده دارد.

  9. لهستانی ها مثل آلمانی ها خون گرم نیستند به کلی خیالتان راحت کنم برای ما ایرانی ها یکم عجیب هست وقتی می رید مثل مردم کشور ما هیچ جا خونگرم نیستند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق منوی سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

2 دیدگاه برای “مشاغل ساده در کشور لهستان

  1. زهرا گفته:

    سلام
    من قبلا ازتون وقت مشاوره برای ویزای کاری گرفته بودم و‌مشاوره هم دادید اما نتونستم مهاجرت کنم حالا خواستم بپرسم ببینم باز هم برای مشاوره باید مبلغ مشاوره رو پرداخت کنم؟ و اینکه برای مشاغل ساده لهستان در حال حاضر جاب آفر دارید؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم یا اینکه با موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *