جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

کانادا کشوری واقع در آمریکای شمالی است. طبیعت زیبا و متنوع، جاذبه‌های گردشگری فراوان و شهرهای بزرگ و مدرن از ویژگی‌های برجسته کانادا هستند. کانادا کشوری با اقتصاد قوی، سیستم آموزشی پیشرفته، رفاه اجتماعی بالا و کیفیت زندگی فوق‌العاده است. بسیاری ممکن است این کشور پیشرفته را برای مهاجرت و کار انتخاب کنند. در این صورت لازم است با مشاغل مورد نیاز کانادا آشنا باشند.

فهرست مطالب

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا براساس رشته

پایین بودن نرخ بیکاری، بازار کار پرسود و کمبود نیروی کار نیز نقش مهمی در ورود مهاجرین به بازار کار این کشور دارند. این سرزمین همه ساله پذیرای هزاران نیروی کار خارجی است و فرصت‌های شغلی متعددی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. اگر به زندگی در سرزمین برگ چنار فکر می‌کنید، قطعا داشتن شغل خوب از مهم‌ترین دغدغه‌های شما است. شما با تحصیل در یک رشته خاص یا داشتن تخصص ویژه، می‌توانید در کانادا به دنبال یک شغل خوب باشید. دولت این کشور سالانه لیستی از مشاغل مورد نیاز کانادا را منتشر می‌کند. موقعیت‌های کاری موجود در این لیست در واقع مشاغلی هستند که ظرفیت بالایی برای پذیرش نیرو دارند. همچنین بازار کار پررونقی در سال جاری خواهند داشت.

اگر قصد کار در این کشور را دارید، با مراجعه به مؤسسات کاریابی، می‌توانید با مشاغل مورد نیاز کانادا آشنا شوید. داشتن تخصص مرتبط با این مشاغل، شانس شما برای دریافت پذیرش کاری و ویزا را افزایش می‌دهد. در ادامه با برخی از مشاغل این لیست در حوزه پزشکی و مهندسی آشنا می‌شویم.

مشاغل پزشکی و سلامت

مشاغل پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری از جمله شغل‌های پررونق در کشور کانادا محسوب می‌شوند. شاغلین در این حوزه اغلب در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی مشغول به کار هستند. اقداماتی که در راستای بهبود بهداشت عمومی انجام گرفته، موقعیت‌های شغلی را در این زمینه افزایش داده است. شرایط مساعد کاری و حقوق بالا در این دسته از مشاغل مورد نیاز کانادا، مهم‌ترین دلیل جذب پزشکان و پرستاران مهاجر است. اگر پزشک هستید یا تحصیلات پرستاری داشته‌اید، مهاجرت و کار در کانادا انتخاب خوبی خواهد بود.

با توجه به اهمیتی که دولت برای رفاه عمومی قائل است، مراقبت از سالمندان از جمله مشاغل مورد نیاز کانادا به حساب می‌آید. پرستاری یکی از شغل‌های پرتقاضا نیز محسوب می‌شود. اگر در این زمینه تخصص دارید، بهتر است شرایط کار در کانادا را بررسی کنید.

دندانپزشکی نیز از از جمله مشاغل مورد نیاز کانادا است. این کشور برای این کار پردرآمد به نیروی ماهر نیاز دارد. شما به عنوان یک دندانپزشک می‌توانید برای دریافت ویزا و مجوز کار کانادا اقدام کنید. دیگر مشاغل پزشکی و سلامت مورد نیاز این کشور شامل موارد زیر هستند:

  • کمک پرستار
  • فیزیوتراپیست
  • روانشناس بالینی
  • دستیار کادر درمان

مشاغل فنی و مهندسی

کانادا به عنوان یک کشور پیشرفته و صنعتی در سطح دنیا شناخته می‌شود. شرکت‌ها و کارخانه‌های بسیاری در عرصه تولیدات، صادرات و واردات فعالیت می‌کنند. بنابراین، دور از انتظار نیست که شغل‌های مهندسی از جمله مشاغل پررونق در این کشور باشند. فعالیت‌های اقتصادی گسترده کانادا فرصت‌های شغلی متعددی را برای مهندسین در رشته‌های مختلف فراهم کرده است. اقتصاد همچنان در حال رشد و توسعه است و ظرفیت مشاغل مهندسی نیز افزایش پیدا می‌کند. از این رو، در سال جاری کانادا به دنبال جذب مهندسین متخصص از سراسر جهان است.

مهندسی برق و الکترونیک از جمله رشته‌های مورد نیاز و پرکاربرد در سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید. بسیاری از صنایع برای فعالیت خود به نیروی برق نیاز دارند. بنابراین، شما به عنوان مهندس برق می‌توانید فعالیت وسیعی در نصب، تعمیر و طراحی تأسیسات مختلف صنعتی داشته باشید. اگر در این زمینه تحصیل کرده‌اید، رزومه و سابقه کاری مناسبی دارید، می‌توانید به کار در کانادا بیاندیشید.

یکی دیگر از رشته‌های مهندسی مورد نیاز در کانادا مهندسی صنایع است. افرادی که در این زمینه تخصص دارند، روند تولید را آنالیز کرده و میزان بازدهی آن را تحت نظر می‌گیرند. شما به عنوان مهندس صنایع می‌توانید برای بررسی بازار کار و شرایط دریافت ویزا اقدام کنید. دیگر مشاغل مهندسی مورد نیاز کانادا به شرح ذیل است:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی پروژه
  • تکنسین تضمین کیفیت

مشاغل پرتقاضای کانادا در سال ۲۰۲۲

کانادا کشوری آرام، مرفه و امن است. این کشور امکانات اجتماعی و تحصیلی فوق‌العاده‌ای را به شهروندان خود ارائه می‌دهد. همچنین با داشتن منابع گاز، نفت، اورانیوم، روی و طلا، از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. اقتصاد باثبات و روبه رشد کانادا موجب ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع با درآمد بالا شده است. مهاجرپذیر بودن این کشور از دیگر مزایای مهاجرت و کار در کانادا به حساب می‌آید. با کار در سرزمین برگ چنار، فرد از بیمه و مزیت دریافت اقامت دائم نیز بهره‌مند می‌شود. با این اوصاف، شما ممکن است مایل به مهاجرت و آشنایی با مشاغل مورد نیاز کانادا باشید.

نرخ بیکاری در کانادا پایین است. رشد جمعیت کم و موقعیت‌های شغلی فراوان موجب شده که کشور همواره با کمبود نیروی کار روبه‌رو باشد. از این رو، دولت با انتشار لیست مشاغل مورد نیاز کانادا کمبود نیرو را از میان متقاضیان بین‌المللی جبران می‌کند. در لیست موقعیت‌هایی وجود دارند که تحت عنوان مشاغل پرتقاضای کانادا شناخته می‌شوند و هر سال تغییر می‌کنند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین و پرتقاضاترین این مشاغل آشنا می‌شویم.

رانندگی با کامیون

کانادا فعالیت وسیعی در زمینه صادرات و واردات دارد. به همین دلیل، رانندگی با کامیون یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا محسوب می‌شود. رانندگان کامیون جابه‌جایی کالا را در شهرهای ساحلی به عهده دارند. همچنین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز را به شهرهای دورافتاده می‌رسانند. با توجه به افزایش شمار بازنشستگان در این شغل، تقاضا برای جذب نیروی کار جوان در سطح بین‌المللی بالا رفته است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، فرصت‌های شغلی برای رانندگان کامیون همچنان افزایش خواهد یافت.

مشاوره مدیریت بازرگانی

کانادا به عنوان یک کشور صنعتی، فعالیت وسیعی در زمینه تجارت و بازرگانی دارد. هر یک از شرکت‌ها برای بکارگیری استراتژی‌های مؤثرتر و رقابت در بازار جهانی، به کمک مشاور مدیریت احتیاج دارند. بدین ترتیب نیاز به این شغل افزایش چشمگیری پیدا کرده است. افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند می‌توانند به دنبال دریافت پذیرش کاری و ویزای کانادا باشند.

جوشکاری

بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی کانادا در تولید متمرکز است. بدین ترتیب جوشکاری از جمله شغل‌های پرتقاضا و مهم محسوب می‌شود. کانادا در سال جاری با کمبود نیروی ماهر در این زمینه روبرو است. افرادی که جوان هستند و تخصص بالایی در جوشکاری دارند، موقعیت خوبی برای اشتغال در این زمینه خواهند داشت.

مهندسی IT

سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی و دیجیتال موجب شده که شرکت‌های مختلف به مهندسین ماهر IT نیازمند باشند. در دنیای امروز، فناوری اطلاعات از مشاغل پرتقاضا و البته پردرآمد در سطح جهان به حساب می‌آید. موقعیت‌های شغلی مختلف برای بکارگیری تکنولوژی در کار خود، از مهندسین آی تی کمک می‌گیرند.

روانشناسی

دولت کانادا اهمیت ویژه‌ای برای سلامت و بهداشت افراد جامعه قائل است. از این رو، این کشور در تأمین سلامت و بهداشت روان نیز سرمایه‌گذاری قاب توجهی می‌کند. روانشناسی به عنوان یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا شناخته می‌شود. لازم است بدانید که این شغل از جمله مشاغل پردرآمد این کشور به حساب می‌آید. روانشناسی در گرایش‌های مختلف دنبال می‌شود.

پردرآمدترین مشاغل مورد نیاز کانادا

اگر به دنبال کشوری با شرایط اقتصادی مناسب، رفاه بالا و مهاجرپذیری مطلوب هستید، کانادا انتخاب مناسبی است. این کشور با اقتصاد قدرتمند خود، زمینه را برای فعالیت‌های گسترده و متنوع فراهم می‌کند. با توجه به نرخ پایین بیکاری و کمبود نیروی کار، فرصت برای ورود متقاضیان مهاجر به بازار کار فراهم می‌شود. شهروندان کانادا از امنیت و زندگی باکیفیت برخوردار هستند. با توجه به کمبود نیروی کار، کانادا همواره به دنبال جذب متقاضیان خارجی است و شرایط مساعدی برای زندگی آن‌ها فراهم می‌کند.

همه موارد بالا موجب افزایش قابل توجه شمار مهاجرین در سال‌های اخیر شده است. اگر به مهاجرت و کار در این کشور میاندیشید، لازم است شغل مورد نظر خود را انتخاب کرده و میزان درآمد آن را بررسی کنید. میزان درآمد به سطح تحصیلات، نوع شغل، میزان سابقه کاری و جنسیت بستگی دارد. اما به طور کلی، سطح دستمزدها در کشور کانادا بالا است. قدم بعدی کسب اطلاعات کافی پیرامون مشاغل مورد نیاز کانادا است. اگر شغل مورد نظر شما در این لیست قرار داشته باشد، درصد موفقیت در کاریابی نیز افزایش می‌یابد. در این میان، برخی موقعیت‌های شغلی سطح درآمدی بالاتری دارند و تحت عنوان مشاغل پردرآمد کانادا شناخته می‌شوند. در ادامه قصد داریم برخی از این شغل‌ها را بررسی کنیم.

مهندس نرم افزار

این رشته مهندسی از جمله مشاغل پردرآمد و البته پرتقاضای کانادا محسوب می‌شود. شرکت‌های مختلف با فعالیت‌های متفاوت برای تکمیل تیم کاری خود به مهندس نرم افزار نیز دارند. افرادی که در زمینه مدیریت بازاریابی، علوم کامپیوتری و تحلیل سیستم تحصیل کرده‌اند، می‌توانند در این موقعیت فعالیت کنند. اگر به عنوان متقاضی بین‌المللی قصد کار دارید، باید مدرک تحصیلی مرتبط خود را ارائه دهید.

میزان درآمد سالیانه: ۱۰۰,۰۰۰-۱۷۲,۰۰۰ دلار کانادا

مهندس آی تی

اگر قصد دارید یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا را برای کار انتخاب کنید، فناوری اطلاعات یکی از این مشاغل است. رشته IT همچنین شغل پردرآمد و پرتقاضا در این کشور به حساب می‌آید. با پیشرفت سریع تکنولوژی، تعداد زیادی از شرکت‌ها برای مدیریت این بخش از کار خود به مهندس آی تی نیاز دارند. افرادی که قصد کار در این حوزه را دارند باید در یکی از زمینه‌های علوم کامپیوتری، تجارت یا مدیریت کسب و کار تحصیل کرده باشند. 

میزان درآمد سالانه: ۱۱۴,۱۷۴-۱۸۶,۷۵۵ دلار کانادا

متخصص قلب و عروق

این تخصص پزشکی از دیگر مشاغل پردرآمد در کانادا است. متخصص قلب و عروق بیماری‌های قلبی- عروقی را تشخیص و درمان می‌کند. همچنین توانایی انجام جراحی‌های قلب را دارد. بنابراین، شما با داشتن مدرک تخصصی پزشکی، واجد شرایط شرکت در دوره‌های رزیدنتی مربوط به سیستم قلب و عروق می‌شوید. برای کار در این زمینه، باید مجوزهای لازم را دریافت کنید.

میزان درآمد سالانه: ۱۶۷,۶۴۹-۲۹۱,۵۰۰ دلار کانادا

متخصص بیهوشی

تخصص بیهوشی از جمله مشاغل تخصصی و پردرآمد به حساب می‌آید. در سال‌های اخیر کانادا با کمبود نیرو در این زمینه شغلی مواجه شده است. متخصص بیهوشی بعد از گذراندن دوره تخصصی پزشکی، در دوره‌ فلوشیپ بیهوشی شرکت می‌کند. شما به عنوان متخصص بیهوشی، بیمار را قبل از جراحی بیهوش کرده و حین عمل در آنجا حضور دارید. درآمد و تقاضای بالای این شغل، متخصصین بسیاری را به کانادا جذب کرده است.

میزان درآمد سالانه: ۲۴۵,۹۰۹-۳۹۷,۸۵۰ دلار کانادا

مدیر مالی

از دیگر مشاغل مورد نیاز کانادا که البته درآمد بالایی دارد، مدیریت مالی است. این شغل به حساب‌های دریافتی و پرداختی یک شرکت رسیدگی می‌کند. همچنین بر صورتحساب‌ها و بودجه بندی مجموعه نظارت دارد. شما برای کار در این زمینه باید یکی از مدارک تحصیلی مربوط به حسابداری رسمی، حسابداری عمومی یا مدیریت مجاز را داشته باشید.

میزان درآمد سالانه: ۱۱۲,۱۲۵-۲۲۰,۰۰۰ دلار کانادا

شرایط عمومی استخدام در مشاغل مورد نیاز کانادا

شرایط مطلوب زندگی و فرصت‌های شغلی متعدد در کانادا، این کشور را به یکی از مقاصد مهاجرتی تبدیل کرده است. انتشار سالانه مشاغل مورد نیاز کانادا شمار زیادی از کارجویان خارجی را به فکر مهاجرت می‌اندازد. مهاجرت کاری به این کشور یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی به حساب می‌آید. شما برای ورود به کانادا و کار در آن به ویزای کاری نیاز دارید که طی چند مرحله قابل دسترسی است.

  • در این مسیر، ابتدا باید به دنبال کار مورد نظر باشید.
  • در صورتی که در کشور خود هستید، به کمک مؤسسات کاریابی می‌توانید به لیست مشاغل مورد نیاز کانادا دسترسی داشته باشید. همچنین از این طریق رزومه خود را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهید.
  • اگر موفق به یافتن حرفه مورد نظر در این لیست شوید، می‌توانید درخواست خود را برای کارفرما ارسال ‌کنید.
  • در صورت تأیید شما توسط کارفرما، قرار مصاحبه تنظیم می‌شود.
  • بعد از موفقیت در مصاحبه، از سوی شرکت کانادایی پیشنهاد کاری دریافت خواهید کرد. پیشنهاد یا دعوت‌نامه شغلی در واقع همان جاب آفر است.
  • برای اشتغال در مشاغل مورد نیاز کانادا، به دریافت LMIA (گواهی از سوی اداره کار) و مجوز کار نیاز دارید.
  • توجه داشته باشید که با داشتن پیشنهاد شغلی می‌توانید مستقیما برای گرفتن ویزا اقدام کرده یا وارد سیستم‌های امتیازدهی شوید.

سطح تحصیلات مورد نیاز

یکی از مواردی که شانس دریافت پیشنهاد کاری و ویزای کانادا را بیشتر می‌کند، سطح تحصیلات متقاضی است. شما با داشتن مدرک تحصیلی، امتیاز بالاتری در سیستم اسکیل ورکر یا اکسپرس انتری کسب می‌کنید. حداقل مدرک مورد نیاز برای دریافت امتیاز، لیسانس است. همچنین میزان تحصیلات تعیین‌کننده میزان حقوق دریافتی در مشاغل مورد نیاز کانادا است. افرادی با مدارک تحصیلی بالاتر، طبق درصد‌بندی مشخص حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد.

سطح دانش زبان مورد نیاز

اگر به دنبال یافتن کار مناسب از میان مشاغل مورد نیاز کانادا هستید، زبان را در نظر بگیرید. انگلیسی زبان غالب این کشور محسوب می‌شود و تسلط به این زبان در بیشتر شغل‌ها اهمیت دارد. در سیستم امتیازدهی اسکیل ورکر، ارائه مدرک آیلتس با نمره ۵/۶ به بالا ضروری است.

سابقه کار مورد نیاز

تقریبا تمام مشاغل مورد نیاز کانادا حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شوند. بنابراین، این کشور اهمیت ویژه‌ای برای تجربه و سابقه کاری افراد قائل است. داشتن سابقه کاری مرتبط نقش مهمی در پذیرش شما در موقعیت شغلی مورد نظر دارد. همچنین زمانی که در این موقعیت مشغول به کار می‌شوید، سطح درآمد بالاتری خواهید داشت. حداقل سابقه کاری مورد نیاز ۱ سال است.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *