شرایط مهاجرت علوم آزمایشگاهی به آلمان

افراد زیادی تمایل دارند که برای رسیدن به رفاه بالاتر به کشورهای اروپایی از جمله آلمان مهاجرت کنند. یکی از راه‌های مهاجرت به این کشورها از طریق اخذ ویزای کاری است. آلمان هر ساله برای افراد در مشاغل مختلف بر اساس قوانین و شرایطی ویزا صادر می‌کند. علوم آزمایشگاهی یکی از رشته‌های پرطرفدار در آلمان به حساب می‌آید. این کشور نیروی کار متخصص در این زمینه را کم دارد. به همین دلیل، همواره نیروی کار متخصص علوم آزمایشگاهی را از سایر نقاط جهان جذب می‌کند. به همین دلیل، افرادی که مدرک رشته آزمایشگاه را دارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند، شانس بالایی برای مهاجرت علوم آزمایشگاه به آلمان خواهند داشت. 

فهرست مطالب

مهاجرت علوم آزمایشگاهی به آلمان

بازار کار و نرخ اشتغال علوم آزمایشگاهی در آلمان

جمعیت آلمان رو به پیرتر شدن می‌رود. از این رو، نیاز به نیروی کار در این کشور بیشتر و بیشتر می‌شود. این کمبود نیروی کار در زمینه کادر درمان و رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی بسیار بیشتر است. علوم آزمایشگاهی آلمان یکی از مشاغل کاربردی در این کشور به حساب می‌آید. آلمان از کمبود نیروی کار در زمینه علوم آزمایشگاهی رنج می‌برد. از این کارشناسان که تجربه کار دارند، شانس بالایی در استخدام در آلمان دارند. متخصصان علوم آزمایشگاهی می‌توانند در مراکز درمانی، آزمایشگاه ها، بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی مشغول به کار شوند. بنابراین، می‌توان گفت که نرخ اشتغال در رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان بالا است.

حقوق و درآمد کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان

حقوق و درآمد از جمله مهم‌ترین فاکتورها برای مهاجرت نیروهای متخصص به حساب می‌آید. درآمد کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان نسبتا بالا است. میزان حقوق بستگی به این دارد که فرد در چه جا و در چه شهری مشغول به کار است. با در نظر گرفتن سابقه کار و همچنین سطح و درجه کار، به طور متوسط یک کارشناس علوم آزمایشگاهی بین ۴۰۰۰ تا ۵۳۰۰ یورو در ماه درآمد خواهد داشت. همچنین کارشناس علوم آزمایشگاهی که برای بخش خصوصی کار می‌کنند، ممکن است درآمدشان به ۶۰۰۰ یورو در ماه برسد. با این میزان حقوق فرد می‌تواند با رفاه خوبی در آلمان زندگی کند. همچنین نکته دیگر این است که شرکت‌های بزرگ که در این زمینه فعالیت دارند، حقوق و مزایای بیشتری را برای کارشناسان علوم آزمایشگاهی در نظر می‌گیرند.

شرایط استخدام و کاریابی کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان

همان طور که گفتیم کشور آلمان به نیروی کار درمانی نیاز دارد. از این رو، کارشناسان علوم آزمایشگاهی شانس بالایی برای استخدام در این زمینه دارند. لازم به ذکر است که برای استخدام شدن داشتن مدرک کارشناسی دانشگاهی این رشته و حداقل دو سال سابقه کار در کشور مبدأ مورد نیاز است. افراد فارغ التحصیل این رشته می‌توانند مدارک خود را به مراکز کاریابی در آلمان بفرستند و منتظر پذیرش باشند. لازم به ذکر است که برای فعالیت در این رشته تسلط بر زبان آلمانی ضروری است.

وظایف یک کارشناس علوم آزمایشگاهی در آلمان

یک کارشناس آزمایشگاه باید نسبت به فعالیت‌های خود درک کاملی داشته باشد. او باید قادر باشد که با دقت نمونه‌های مورد نیاز را برای آزمایش تهیه کند. همچنین او باید در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های کیفی تلاش کند. کارشناس آزمایشگاه باید مشخصات نمونه را روی آن بنویسد و نمونه‌های آزمایشی را تا مدت زمان تعیین شده از قبل برچسب‌گذاری کند. او همچنین وظیفه مراقبت، نگهداری و کنترل از وسایل آزمایشگاه را دارد. او همچنین در زمان کار در آزمایشگاه باید کلیه نکات ایمنی را رعایت کند و همه افرادی که زیر نظر او کار می‌کنند، باید بر این نکات کاملا مسلط باشند.

بهترین شهرها برای کارشناس علوم آزمایشگاه در آلمان

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که هرساله در زمینه‌های مختلف برای افراد ویزای کاری صادر می‌کند. این کشور از کمبود کادر درمانی رنج می‌برد. از این رو، بیشتر ویزاهای کاری را برای افرادی که در زمینه خدمات درمانی فعالیت دارند صادر می‌کند. بیشتر شهرهای آلمان به کارشناس علوم آزمایشگاهی نیاز دارند. از این رو، فردی که قصد مهاجرت دارد می‌تواند یک شهر را متناسب با علاقه خود انتخاب کند. توجه داشته باشید که افرادی که در شهرهای بزرگ مشغول به کار هستند، از حقوق بیشتری برخوردار هستند. اما طبیعتا خرج زندگی در شهرهای بزرگ نیز بیشتر است.

شرایط مهاجرت کارشناس علوم آزمایشگاه به آلمان

یک کارشناس علوم آزمایشگاهی برای مهاجرت باید حداقل مدرک کارشناسی دانشگاهی این رشته را داشته باشد. او همچنین باید حداقل دو سال سابقه کار مربوطه را داشته باشد. نکته دیگر این است که فرد متقاضی باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشد.

سطح تحصیلات

اگر به عنوان یک کارشناس علوم آزمایشگاهی قصد دارید که به آلمان مهاجرت کنید و ویزای کاری بگیرید، نخستین گام این است که مدرک دانشگاهی این رشته را در سطح کارشناسی داشته باشید. به عبارت دیگر، برای اقدام به دریافت ویزای کاری برای علوم آزمایشگاهی باید لیسانس داشته باشید.

مدرک زبان

افرادی که در زمینه علوم آزمایشگاهی کار می‌کنند باید زبان انگلیسی‌شان خوب باشد. زیرا بسیاری از مراحل و گزارش آن به زبان انگلیسی است. از طرف دیگر برای افرادی که می‌خواهند به آلمان مهاجرت کنند، تسلط بر زبان آلمانی الزامی است. از این رو این متقاضیان باید زبان آلمانی را تا سطح B2 بلد بوده و مدارک لازم مرتبط را داشته باشند.

سابقه کار

برای گرفتن ویزای کاری رشته علوم آزمایشگاهی، علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی این رشته، حداقل به دو سال سابقه کار نیاز دارید. از این رو، هر چقدر سابقه کار شما بیشتر باشد احتمال پذیرش شما نیز بیشتر خواهد شد.

شرایط سنی

کشور آلمان برای کادر درمانی که قصد دارند از طریق ویزای کاری اقدام کنند محدودیت سنی در نظر نگرفته است. در رابطه با کارشناس علوم آزمایشگاهی نیز همین طور است. کارشناسان این رشته در سنین مختلف می‌توانند اقدام به اخذ ویزای کار آلمان کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری کارشناس علوم آزمایشگاهی

یک کارشناس علوم آزمایشگاهی به منظور اخذ ویزای کاری باید مدارک زیر را ارائه کند:

  • داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر علوم آزمایشگاهی همراه ترجمه رسمی
  • داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • داشتن حداقل دو سال سابقه کار
  • نامه پذیرش از یک مرکز بهداشتی و درمانی در آلمان

مهارت‌های مورد نیاز کارشناس علوم آزمایشگاهی

همان طور که گفتیم کار در زمینه علوم آزمایشگاهی یکی از کارهای حرفه‌ای و پر درآمد در آلمان به حساب می‌آید. کارشناسان در این زمینه باید با دقت بالایی در محیط آزمایشگاهی کار و فعالیت کنند. آنها باید قادر باشند که نمونه‌ها را با دقت برچسب‌گذاری کرده و نتایج حاصل از آزمایشات را گزارش دهند. همچنین این افراد باید مهارت و دانش لازم را در رابطه با تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با تیتراسیون، میکروسکوپ، آنالیز ادرار و فلبوتومی به منظور رسیدن به تجزیه و تحلیل درست نمونه‌ها داشته باشند. علاوه بر این شاغلان در این زمینه باید به قانون حریم خصوصی ۱۹۷۴ احترام بگذارند و حریم خصوصی بیمار را حفظ کنند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *