شرایط مهاجرت معلم به آلمان

آلمان از جمله کشورهای پرطرفدار مهاجرتی در اروپا محسوب می‌شود. شما با زندگی در این کشور، از امکانات رفاهی و تحصیلی، امنیت اجتماعی بالا، شبکه حمل و نقل عالی و زندگی باکیفیت برخوردار خواهید شد. رشد اقتصادی سریع و بازار کار پررونق امکان داشتن موقعیت شغلی مناسب و کسب درآمد بالا را برای شما فراهم می‌کند. مهاجرت معلم به آلمان از جمله مهاجرت‌های پرطرفدار به این کشور است.

راه‌های متفاوتی برای مهاجرت و کار در کشور آلمان وجود دارد. فردی که قصد مهاجرت دارد، پیش از هر اقدامی لازم است با شرایط ورود و کار و زندگی در کشور مقصد آشنا شود. از آنجایی که آلمان همواره به نیروی کار متخصص نیاز دارد، مهاجرت کاری یکی از پرتقاضاترین روش‌های مهاجرت به آن محسوب می‌شود. معلمان و فرهنگیان نیز آلمان را به عنوان کشوری ایده‌آل برای زندگی و ارتقا موقعیت شغلی خود می‌شناسند. به همین دلیل شمار مهاجرت معلم به آلمان روبه افزایش است. این افراد برای راه یافتن به این کشور باید شرایط خاصی داشته و ویزا دریافت کنند. معلمان ممکن است از طریق ویزای کاری، تحصیلی و یا ویزای سرمایه‌گذاری وارد آلمان شوند. در این مقاله قصد داریم شرایط لازم برای مهاجرت معلم به آلمان، بازار کار، مدارک مورد نیاز و سطح درآمد معلمین در این کشور را بررسی کنیم. 

فهرست مطالب

مهاجرت معلم به آلمان

بازار کار معلمی در آلمان

زمانی که برای داشتن شغلی خاص تصمیم به مهاجرت می‌گیرید، قطعا بازار کار آن موقعیت شغلی را بررسی می‌کنید. نرخ بیکاری یکی از مهم‌ترین شاخص‌های وضعیت اقتصادی یک کشور به حساب می‌آید. پایین بودن این نرخ در آلمان نشان دهنده بازار کار پررونق و نیاز مبرم آن به نیروی کار است. بالا رفتن میانگین سنی جمعیت نیز موجب تلاش بیشتر دولت برای جذب نیرو و استقبال متقاضیان از مشاغل مورد نیاز آلمان می‌شود. بنابراین، معلمان به عنوان نیروهای مورد نیاز کشور، فرصت خوبی برای ورود به بازار کار و بهبود آینده شغلی خود خواهند داشت.

این کشور موقعیت‌های متعددی را برای مشاغل آموزشی فراهم کرده است. شما به عنوان یک معلم می‌توانید در مدارس، کالج‌ها و مؤسسات آموزشی مشغول به کار شوید. زبان انگلیسی یکی از پرطرفدارترین دروسی است که در آلمان تدریس می‌شود. بنابراین، معلمینی که به این زبان تسلط داشته باشند شانس بیشتری برای پذیرش و یافتن شغل مناسب خواهند داشت.

شرایط مهاجرت معلمان به آلمان

معلمان و فرهنگیان نیز همانند افرادی که در زمینه‌های دیگر مهارت دارند، می‌توانند تصمیم به مهاجرت بگیرند. شما به عنوان یک معلم با در نظر داشتن شرایط خود، می‌توانید مسیر و کشور درستی را برای مهاجرت انتخاب کنید. آلمان از جمله کشورهایی است که توجه ویژه‌ای به سیستم آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان دارد. از این رو، شرایط مساعدی برای مهاجرت معلم به آلمان فراهم شده است.

روش‌های مختلفی برای راه یافتن فرهنگیان به این کشور وجود دارد. افراد بسته به شرایط خود می‌توانند روش مناسب را انتخاب کنند. برخی معلمین از طریق کار اقدام می‌کنند، برخی دیگر ممکن است مهاجرت از طریق تحصیل را برگزینند و یا در فکر دریافت ویزای سرمایه‌گذاری باشند. چیزی که در هریک از این روش‌ها اهمیت دارد، داشتن صلاحیت لازم برای تدریس در آلمان است. در صورتی که متقاضی شرایط لازم برای کار به عنوان یک معلم را داشته باشد، صلاحیت تدریس را دریافت خواهد کرد. در ادامه مهم‌ترین شرایط مورد نیاز برای مهاجرت معلم به آلمان را بررسی می‌کنیم.

سطح تحصیلات

مدرک دانشگاهی یکی از موارد ضروری برای مهاجرت معلم به آلمان است. افراد با ارائه مدرک حداقل کارشناسی، می‌توانند برای دریافت پیشنهاد شغلی و ویزا اقدام کنند. برخی نیز ممکن است پس از ورود به آلمان در دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ شرکت کرده و مدرک معتبر معلمی دریافت کنند.

سطح زبان

از آنجایی که معلمین ارتباط مستقیم با دانش آموزان آلمانی دارند، لازم است به زبان این کشور مسلط باشند. در مصاحبه با کارفرما و سفارت و ارائه درخواست ویزا نیز تسلط به زبان آلمانی ضروری است. بنابراین، به عنوان یک معلم لازم است حداقل مدرک B1 آلمانی را داشته باشید.

سابقه کاری

شغل آموزگاری از جمله مشاغل حرفه‌ای در آلمان به حساب می‌آید. بنابراین، داشتن مهارت و تجربه کاری یکی از مهم‌ترین شرایط مورد نیاز برای مهاجرت معلم به آلمان است. شما با داشتن سابقه کاری حداقل دو ساله، شانس بیشتری برای یافتن شغل مورد نظر خواهید داشت.

شرایط سنی

به طور کلی، مناسب‌ترین سنین برای مهاجرت و کار در آلمان بین ۲۶-۴۰ است. با این حال، فرهنگیانی که سن بالای ۴۰ سال دارند نیز می‌توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. اما باید بدانند شانس کمتری برای پذیرش و دریافت ویزا دارند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای معلمی در آلمان

در مهاجرت معلم به آلمان علاوه بر شرایطی که ضروری هستند، آماده کردن برخی مدارک نیز لازم است. شما برای به رسمیت شناخته شدن و دریافت صلاحیت تدریس باید مدارکی را ارائه کنید. بنابراین، کامل و معتبر بودن آن‌ها اهمیت ویژه‌ای در پذیرش شما خواهد داشت. به منظور تهیه کامل مدارک می‌توانید با مشاورین یک مؤسسه مهاجرتی معتبر مشورت کنید. در پایین با مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت فرهنگیان آشنا می‌شویم.

  • مدارک شناسایی ترجمه شده
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • ۲ قطعه عکس استاندارد
  • نامه رزومه و سوابق کاری
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • فرم درخواست صلاحیت تدریس در خارج از کشور

حقوق و درآمد معلمان در آلمان

اگر معلم هستید و به مهاجرت فکر می‌کنید، بهتر است بدانید میزان حقوق و درآمد شما در کشورهای مختلف متفاوت است. همان‌طور که برخی کشورها ارزش چندانی برای دانش معلمین قائل نیستند، برخی دیگر نیز قدر زحمات این افراد را می‌دانند. شما با مهاجرت به کشورهای دسته دوم، سطح درآمد مناسبی خواهید داشت. آلمان از جمله کشورهایی است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی حقوق بالایی به معلمین پرداخت می‌کند. همچنین شرایط مطلوبی را برای اسکان و زندگی آن‌ها فراهم کرده است. با این حال، عوامل مختلفی بر میزان درآمد فرهنگیان در آلمان موثر تأثیر می‌گذارند. نوع قرارداد، مدرسه یا مؤسسه آموزشی محل کار، میزان سابقه شغلی و سطح تحصیلات از جمله این عوامل هستند.

معلمین حداقل ۱۳۰۰ یورو، حداکثر ۴۵۰۰ یورو و به طور میانگین ۲۸۳۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند. این مبلغ در مورد مدرسان زبان انگلیسی اندکی بالاتر بوده و در بازه ۲۵۰۰-۴۸۰۰ یورو قرار دارد.

بهترین گرایش‌ها برای مهاجرت معلم به آلمان

مورد دیگری که در مهاجرت معلم به آلمان اهمیت دارد، گرایش‌های پرطرفدار در این رشته است. معلمان در آلمان بسته به این که در مقطع ابتدایی تدریس می‌کنند یا متوسطه، دروس مختلفی را با ساعات کاری متفاوت درس می‌دهند. ریاضیات، هندسه، شیمی، فیزیک و … از جمله دروس تخصصی پایه متوسطه هستند که معلم آن‌ها را در چندین کلاس مختلف تدریس می‌کند. آموزش زبان انگلیسی یکی از محبوب‌ترین گرایش‌های معلمی در آلمان محسوب می‌شود. مدرسین زبان انگلیسی اغلب شرایط استخدامی بهتری در مقایسه با سایر معلمین دارند.

وظایف یک معلم در آلمان

آلمان همواره به عنوان کشوری مهاجرپذیر شناخته شده و شمار مهاجران آن نیز به طور مداوم افزایش می‌یابد. در مهاجرت معلم به آلمان به عنوان یکی از مهاجرت‌های پرطرفدار، وظایف فرد در این کشور نیز مطرح است. به طور کلی، آموزگاری از جمله مشاغل سخت و پرمسئولیت در آلمان و سراسر جهان محسوب می‌شود. معلمان علاوه بر تدریس دروس مختلف به دانش آموزان، مربیان ذهن و روان آن‌ها نیز به حساب می‌آیند.

معلمین مقاطع ابتدایی مسئول تدریس تمامی دروس در یک کلاس هستند. آن‌ها وظیفه اجرای برنامه درسی در کلاس و تنظیم قرار ملاقات با والدین دانش آموزان را نیز بر عهده دارند. وارد کردن درس‌های روزانه، فصل‌های تدریس شده و تکالیف در دفتر کلاسی از دیگر وظایف معلمین مقاطع ابتدایی است. در دوره متوسطه سیستم آموزشی به گونه‌ای است که دانش آموزان برای دروس مختلف خود معلمان متفاوتی دارند. در این صورت، یک معلم مدرس یک درس در چندین کلاس خواهد بود. او همچنین مسئول رسیدگی به امور اداری کلاس و ارتباط با اولیاء دانش آموزان است. معلمان نمرات دانش آموزان را در محل مربوطه وارد کرده و نماینده‌ای برای هر کلاس مشخص می‌کنند. شما به عنوان یک معلم مقطع متوسطه در آلمان وظیفه وارد کردن اطلاعات لازم در دفتر کلاسی را نیز دارید.

شرایط کاریابی و استخدام معلم در آلمان

زمانی که بحث مهاجرت معلم به آلمان مطرح است، نحوه کاریابی و استخدام در این کشور نیز اهمیت می‌یابد. اگر معلمین شرایط لازم برای مهاجرت و دریافت ویزا را داشته باشند، می‌توانند برای کاریابی اقدام کنند. بسته به این که متقاضی از کدام یک از روش‌های مهاجرتی (کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری) اقدام می‌کند، شرایط کاریابی متفاوت خواهد بود.

مهاجرت معلم به آلمان از طریق کار

مهاجرت کاری یکی از روش‌های پرطرفدار و کارآمد برای ورود فرهنگیان به آلمان محسوب می‎‌شود. در این روش معلمان از طریق مؤسسات کاریابی می‌توانند آگهی‌های استخدامی کشور را بررسی کنند. همچنین رزومه خود را در اختیار کارفرمایان قرار دهند. اگر رزومه مورد تأیید کارفرما قرار گیرد، قرار مصاحبه تنظیم می‌شود. متقاضی با موفقیت در مصاحبه، دعوت‌نامه شغلی دریافت خواهد کرد. حال با داشتن این دعوت‌نامه، امکان اقدام برای دریافت ویزای کاری آلمان وجود دارد. اقدامات لازم برای دریافت مجوز کار نیز توسط کارفرما انجام می‌شود.

تمام مراحل بالا به صورت غیر حضوری قابل انجام هستند. در مواردی فرد ممکن است با داشتن ویزای جستجوی کار وارد آلمان شده و به دنبال شغل مورد نظر خود باشد. در این صورت، به مدت ۶ ماه در این کشور حضور خواهد داشت.

مهاجرت معلم به آلمان از طریق تحصیل

در مواردی فرهنگیان از طریق تحصیل برای ورود به آلمان اقدام می‌کنند. در این صورت، با داشتن مدرک تحصیلی از کشور خود وارد آلمان شده و آن را ارتقا می‌بخشند. آن‌ها در کنار تحصیل آکادمیک خود می‌توانند به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند. از این طریق تا حد زیادی هزینه‌های خود را تأمین می‌کنند. معلمینی که با این روش به آلمان راه می‌یابند، بعد از اتمام دوره تحصیل رسما وارد بازار کار این کشور می‌شوند. متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی به مدرک تحصیلی، مدرک زبان آلمانی و شرایط سنی و مالی خاصی نیاز دارند. برای اطلاع از این شرایط می‌توانید از یک مؤسسه مهاجرتی کمک بگیرید.

مهاجرت معلم به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

اقتصاد قوی آلمان شرایط مساعدی را برای سرمایه‌گذاری مهاجرین فراهم کرده است. از این رو، این روش به یکی از روش‌های مهاجرت معلم به آلمان تبدیل شده است. شما به عنوان یک معلم با خرید ملک و سرمایه‌گذاری در عرصه دانش و آموزش می‌تواند به این کشور راه پیدا کنند. این کار به دو روش امکان‌پذیر است:

  • خود حمایتی: در این روش اگر فرد بتواند تمکن مالی خود را اثبات کند، اجازه ورود به آلمان را خواهد داشت. بنابراین، نیازی به انتقال سرمایه و سرمایه‌گذاری مستقیم در این کشور وجود ندارد. این امکان در کشورهای اروپایی دیگر چون اتریش، فرانسه، اسپانیا و پرتغال نیز وجود دارد.
  • خود اشتغالی: در این روش برای مهاجرت معلم به آلمان، فرد باید به طور مستقیم در بیزنس‌های آموزشی سرمایه‌گذاری کند. یکی مهم‌ترین مزایای این روش، دریافت سود حاصل از سرمایه‌گذاری است. به همین دلیل، معلمین بسیاری از این طریق وارد آلمان شده و اقامت دائم دریافت می‌کنند.

بهترین شهرها برای مهاجرت معلم به آلمان

همان‌طور که می‌دانید، شهرهای مختلف کشور آلمان جزء برترین و مدرن‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آیند. این کشور همواره در حال پیشرفت در تکنولوژی، آموزش، پزشکی و به طور کلی اقتصاد است. به همین دلیل، انتخاب شهر محل زندگی برای مهاجرین دشوار خواهد بود. شهرهایی چون مونیخ، هامبورگ، فرانکفورت، برلین و دوسلدورف بهترین شرایط را برای اشتغال در زمینه‌های مختلف دارند.

مونیخ یکی از قطب‌های آموزشی در آلمان است که مدارس و دانشگاه‌های برجسته‌ای را در خود جای داده است. دوسلدورف شهری زیبا با شرکت‌ها، موزه‌ها، بانک‌ها و مدارس بین‌المللی بسیار است. شما قطعا نام فرانکفورت را به عنوان یکی از شهرهای تحصیلی مطرح در سطح جهان شنیده‌اید. برلین نیز به عنوان پایتخت این کشور یکی از محبوب‌ترین شهرها برای مهاجرت معلم به آلمان محسوب می‌شود.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

28 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت معلم به آلمان

  1. ناصر عسگرپور گفته:

    سلام
    من دبیر رباضی بازنشسته هستم با رزومه قوی دارای دیپلم افتخار از تورنمنت بین شهری مسکو و بیش از ده سال آخر تدریسم در مدارس سمپاد بوده و هنوز هم در موسسات کنکور مشغول تدریس هستم امکان ادامه تدریس در آلمان برای بنده ممکنه؟
    با تشکر

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      از طریق رشته تحصیلی شما امکان اقدام مستقیم برای جاب آفر وجود ندارد ولی روش های دیگری برای شما وجود دارد. برای دریافت راهنمایی تماس بگیرید.

  2. نگار علیپوری گفته:

    سلام من دانشجو معلم رشته جغرافیا هستم
    بعد تموم شدن تهعدم و گرفتن مدرک زبان به عنوان معلم میتونم مهاجرت کنم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      از طریق دبیری نمیتونین اقدام کنین. برای اینکه شرایطتون بررسی بشه و بهترین راه بهتون پیشنهاد بشه لطفا وقت مشاوره بگیرید.

  3. زهرا گفته:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجو معلم رشته آموزش هنر هستم.
    از طریق هنر چطوری میشه به آلمان مهاجرت کرد؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      در حال حاضر برای رشته هنر آفر شغلی نداریم ولی شما می توانید از طریق رشته های غیر تخصصی یا آوسبیلدونگ به آلمان مهاجرت کنید و بعد از ورود به آلمان وارد رشته تخصصی خودتان شوید. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  4. آنا گفته:

    سلام من دارای مدرک فوق لیسانس اموزش زبان انگلیسی هستم از دانشگاه ازاد. ۹ سال سابقه کار در اموزشگاه کانون زبان ایران دارم در مقطع بزرگسال و تسلط ابتدایی به زبان المانی.۳۹ سالمه . با توجه به این شرایط، امکان دریافت پذیرش کار به عنوان مدرس زبان در المان برایم امکان پذیر هست ؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      در حال حاضر برای جاب آفر دبیری در آلمان اقدام نمی کنیم ولی روش های زیادی برای مهاجرت وجود دارد. لطفا برای دریافت مشاوره تماس بگیرید.

  5. حسین گفته:

    با درود و احترام خدمت شما و تشکر فراوان بخاطر اطلاعات خوب سایتتون
    من دبیر زبان انگلیسی دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان انگلیسی با ۲۳ سال سابقه کار در اموزش و پرورش هستم میخاهم به آلمان برای کار مهاجرت کنم لطفا راهنماییم کنید

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای دبیری امکان اقدام از ایران وجود ندارد. شما می توانید از طریق جاب آفرهای غیرتخصصی اقدام کنید و بعد از ورود به آلمان شغل متناسب با تخصص خودتان پیدا کنید. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  6. Behnaz Naghi Zade گفته:

    سلام من ۵۰سال سن دارم فوق لیسانس فیزیولوژی جانوری هستم ۲۳سال سابقه کار در اموزش و پرورش و دارای سابقه تحقیقات و مقاله ISI هستم با توجه ب اینکه دخترم درحال اشتغال به تحصیل در المان در دانشگاه برلین هست آیا امکان گرفتن ویزای کاری یا بهرصورت اقامت درالمان دارم ؟زبان المانی فعلا A1 دارم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      شما می توانید از روش های سرمایه گذاری مانند خرید بیزنس یا ثبت شرکت اقدام کنید. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  7. زهره دهقان گفته:

    سلام من ۳۷ساله هستم.لیسانس علوم تربیتی گرایش دبستان وپیش دبستان رودارم . دوسال هم سابقه کار درمدرسه غیرانتفاعی دارم .آیا من میتونم ویزای کاری به آلمان روبگیرم.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای مشاغل غیرتخصصی امکان اقدام دارید. لطفا برای مشاوره بیشتر تماس بگیرید.

  8. امین گفته:

    سلام. ۴۳ساله هستم. معلم رسمی ریاضی با ۲۴ سال سابقه کار و متاهل با دو فرزند. گواهینامه پایه یک رانندگی هم دارم. میخوام به یک کشور دیگه مهاجرت کنم که فرزندانم آینده بهتری داشته باشند و خودم هم زندگی بهتری تجربه کنم. آیا میتونین کمک کنین منو در شغل دبیری ریاضی یا رانندگی به خدمت بگیرن و به من و خانوادم اقامت بدن؟ هزینه ای که شما جهت انجام این کار از بنده دریافت خواهید کرد چقدر است؟ میترسم شغلم را در ایران ول کنم و در کشور دیگری که مهاجرت کردم شغلی برام پیدا نشه. خانومم هم معلم هستن.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای رانندگی امکان اقدام وجود دارد. با مشاورین مجموعه در تماس باشید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

  9. سارا گفته:

    سلام من لیسانس ریاضی دارم و بطور خصوصی تدریس کردم و یا در موسسه گزینه دو و قلمچی تدریس ریاضی در سطوح ابتدایی راهنمایی و دبیرستان رو داشتم …خواستم بدونم درصورت داشتن مدرک زبان المانی امکان گرفتن کار در المان و یا شرکت در دوره اوسبیلدونگ معلمی رو دارم ..۴۳ سالم هست .

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      از طریق جاب آفرهای غیرتخصصی امکان اقدام دارید. لطفا برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  10. کریمی گفته:

    سلام وقت بخیر من کارشناسی حقوق دارم اما دوره های تربیت معلم رو طی کردم و دوسال اموزگار هستم با توجه به اینکه رشته ی دانشگاهی تطابق نداره برای اشتغال به کارم در المان باید چه اقدامی کنم؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      برای شما باید برای جاب آفر غیرتخصصی اقدام شود. موسسه إلوویزا شرایط فوق العاده ای برای پیشنهاد کار غیرتخصصی دارد. لطفا برای راهنمایی کامل تماس بگیرید.

  11. محمد گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    سپاسگزارم بابت اطلاعات خوبتون
    من سال دیگه تعهدم به آموزش و پرورش ایران تموم میشه.
    فارغ‌التحصیل رشته‌ی آموزش ابتدایی هستم و سال دیگه هشتمین سال تدریسم هست.
    میخوام بدونم اگه شانس خوبی برای مهاجرت شغلی دارم زبان آلمانی رو شروع کنم.
    ضمن اینکه من سطح کیفی کار و رزومه نسبتا خوبی دارم.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      اگر سن کمتر از ۴۴ سال دارید می توانیم برای شما اقدام کنیم. در این صورت هر چه زودتر یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید. همچنین با عقد قرارداد با موسسه ما کلاس آموزش زبان آلمانی به صورت رایگان برای شما برگزار خواهد شد. برای مشاوره بیشتر تماس بگیرید.

  12. ستاره گفته:

    سلام وقت بخیر
    ممنون از توضیحات دقیق و کاملتون
    میخواستم بدونم ایا کلا اموزش و پرورش به استخدامی های خودش یعنی معلم های رسمی اجازه محاجرت میده؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      اگر تعهد کاری به آموزش و پرورش نداشته باشید میتوانید مهاجرت کنید.
      برای بررسی شرایط با مشاورین ما تماس بگیرید.

  13. محمد حسین حبیبی گفته:

    سپاس از شما
    واقعاً اطلاعات کاملی رو ارائه دادید.
    خیلی خوب راجب همه‌ی راه های ورود به کشور آلمان به عنوان یک معلم رو توضیح دادید.
    سپاسگزارم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      سپاس از لطف شما. تمام تلاش ما بالا بردن کیفیت اطلاع رسانی و خدمات رسانی به متقاضیان مهاجرت در ایران است.
      پیروز و پاینده باشید

      • نازنین گفته:

        سلام ممنون بابت مقاله خوبتون
        من معلم دبستان هستم اما رشته دانشگاهیم حسابداریه و با شرکت در دوره های تربیت معلم وارد یکی از مدارس غیرانتفاعی شدم
        میخواستم بدونم برای مهاجرت، رشته دانشگاهی هم حتما باید مرتبط با معلمی باشه یا سابقه کار کافیه؟

        • مدیر گفته:

          با درود و احترام
          برای دبیری می بایست در علوم پایه تحصیل کرده باشید. برای مشاوره در زمینه سایر روش های مهاجرتی متناسب با شرایط خودتان با موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *