اخذ ویزای توریستی ایتالیا

ایتالیا سرزمینی زیبا و تاریخی است که در قاره اروپا واقع شده است. این کشور جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. اماکن تاریخی و باستانی بسیار زیادی در ایتالیا وجود دارند که تماشای آنها لذتبخش هستند. این کشور صنعت گردشگری قدرتمندی دارد. سالانه میلیون‌ها توریست به این کشور سفر می‌کنند تا غذاهای خوشمزه آن را بخورند و جاذبه‌های دیدنی آن را از نزدیک تماشا کنند. سرزمین چکمه برای جذب گردشگران، شرایط دریافت ویزای توریستی ایتالیا آسان کرده است. متقاضیان با دریافت روادید این کشور، می‌توانند برای بازدید از آثار تماشایی روم باستان، به این کشور سفر کنند.

فهرست مطالب

ویزای توریستی ایتالیا

شرایط دریافت ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا در واقع ویزای شنگن اروپا است. این کشور در منطقه موسوم به شنگن قرار دارد که شرایط خوبی برای گسترش روابط ایجاد کرده است. همچنین، ایتالیا عضو اتحادیه اروپا نیز است. بنابراین، ویزای توریستی این کشور مجوز سفر متقاضیان به دیگر کشورهای اروپایی را صادر می‌کند.

افراد بسیاری می‌توانند با دریافت ویزای توریستی ایتالیا از مناظر طبیعی و امکانات گردشگری این کشور استفاده کنند. متقاضیان برای سفر به سرزمین چکمه باید پاسپورت داشته باشند. گذرنامه می‌بایست حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد تا ویزای توریستی صادر شود.

دولت ایتالیا مدارکی را برای صدور ویزا در نظر گرفته است. متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را آماده کنند. پس از ارائه مدارک، سفارت ایتالیا ویزای توریستی را برای گردشگران صادر خواهد کرد. البته ۲۱ روز کاری طول می‌کشد تا روادید برای مسافران آماده شود.

مدارک مورد نیاز

  • پاسپورت معتبر (حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد)
  • دو قطعه عکس استاندارد با پس‌زمینه سفید
  • پاسپورت اعضای خانواده
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • رسید گردش حساب متقاضی
  • رزرو بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • نامه رزرو هتل یا محل اقامت
  • اصل و کپی دعوت‌نامه (در صورت ارسال برای سفر به ایتالیا)

نحوه اقدام برای دریافت ویزا

متقاضیان سفر به ایتالیا می‌بایست یک ماه پیش از سفر کارهای رزرو بلیت هواپیما و هتل یا تور گردشگری را برنامه‌ریزی کنند. سپس برای دریافت پاسپورت یا تمدید آن به پلیس+۱۰ مراجعه کنند. مدت ۷ روز کاری طول می‌کشد تا گذرنامه افراد صادر شود. گفتنی است، پاسپورت افراد باید حداقل دو برگ خالی برای مهر ویزا داشته باشد.

متقاضیان مدارک مورد نیاز را همراه خود به سفارت ایتالیا در ایران ارائه می‌دهند. در سفارت نیازی به مصاحبه با آفیسر ویزا نیست. افراد با پر کردن فرم ویزای توریستی و انگشت‌نگاری، مدارک را تکمیل می‌کنند. مراحل صدور روادید به مدت ۲۱ روز کاری طول خواهد کشید. پس از تکمیل مراحل، مهر ویزای توریستی ایتالیا در پاسپورت متقاضی زده خواهد شد.

هزینه‌های دریافت ویزا

بر اساس اعلام سفارت ایتالیا، هزینه دریافت ویزای توریستی برای افراد بزرگسال ۸۰ یورو است. برای نوجوانان بین ۶ تا ۱۲ سال، باید ۴۰ یورو پرداخت شود. همچنین، متقاضیان برای کودکان شش سال به پایین نیازی به پرداخت هزینه ندارند. لازم به ذکر است، این مبالغ در سفارت ایتالیا پرداخت شده و رسید آن ضمیمه پرونده ویزای توریستی خواهد شد.

دعوت‌نامه در ویزای توریستی ایتالیا

اگر یکی از اعضای خانواده افراد در ایتالیا اقامت داشته باشد، می‌تواند به آنها دعوت‌نامه ارسال کند. این درخواست روند صدور ویزای توریستی را آسان‌تر می‌کند. متقاضیان دعوت‌نامه را به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت تحویل خواهد داد. با ارائه دعو‌ت‌نامه، دیگر نیازی به رزرو هتل و ارائه آن نیست.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی ایتالیا

از آنجایی که ویزای توریستی ایتالیا به عنوان ویزای شنگن شناخته می‌شود، اعتبار آن ۳ ماه است. متقاضیان به مدت ۹۰ روز می‌توانند در این کشور و دیگر سرزمین‌های اروپایی حضور داشته باشند. گفتنی است، در برخی شرایط امکان صدور ویزای توریستی با اعتبار ۶ ماهه هم وجود دارد.

امکان تمدید ویزای توریستی ایتالیا

دولت ایتالیا امکان تمدید ویزای توریستی را فراهم کرده است. بنابراین، مدت افزایش اعتبار ۲ هفته اعلام شده است. متقاضیان باید یک هفته مانده به پایان ویزای توریستی، برای تمدید اعتبار آن اقدام کنند.

دلایلی که ممکن است موجب ریجکتی ویزای توریستی ایتالیا شود

  • اعتبار پاسپورت کمتر از شش ماه باشد
  • فرم ویزای توریستی کامل پر نشده باشد
  • نقص مدارک برای دریافت ویزای توریستی ایتالیا
  • متقاضی به عنوان تهدید امنیتی در ایتالیا شناخته شود
  • هزینه‌های صدور ویزای توریستی پرداخت نشده باشند
  • بلیت هواپیما یا هتل رزرو نشده باشد
  • اطلاعات اشتباهی به سفارت ارائه شده باشد

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *