شرایط دریافت ویزای کار هلند

بدون شک هلند یکی از زیبا‌ترین کشور‌های دنیا است. سرزمین آسیاب بادی سالیانه میزبان میلیون‌ها توریست و مهاجر است که وارد شهرهای بزرگ آن از جمله آمستردام می‌شوند. این کشور که از آن به عنوان سرزمین لاله نیز یاد می‌شود، بزرگترین پرورش‌دهنده و تاجر گل در جهان است. بزرگترین باغ گل دنیا یعنی کوکنهوف، یکی از جاذبه‌های اصلی این کشور محسوب می‌شود. از دیگر حوزه‌هایی که هلند در آن‌ها فعالیت اقتصادی دارد می‌توان به دامداری، کشاورزی، نفت و گاز، کشتی‌سازی و صنایع شیمیایی اشاره کرد. به دلیل تنوع اقتصاد و شرایط زندگی در سرزمین گل‌ها، افراد بسیاری علاقه دارند که به این کشور مهاجرت کاری داشته باشند. در این مطلب قصد داریم ویزای کار هلند را معرفی کنیم. با الوویزا همراه باشید.

فهرست مطالب

📌

متقاضیان مهاجرت کاری به اروپا توجه داشته باشید در حال حاضر راحت ترین شرایط و مراحل مهاجرت کاری را کشورهای آلمان و لهستان (مشاغل ساده) دارا می‌باشند. توصیه کارشناسان موسسه اِلوویزا به شما عزیزان این است که مقاله‌های شرایط کار در آلمان برای ایرانیان و همچنین شرایط اخذ ویزای کار آلمان را هم مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید برای آگاهی از شرایط اعزام نیروی کار ساده به کشور لهستان مقالات شرایط کار در لهستان برای ایرانیان و شرایط دریافت ویزای کار لهستان را بررسی کنید و از پیشنهادات ویژه ما در این زمینه مطلع شوید.

شرایط دریافت ویزای کار هلند

مزایای مهاجرت کاری به هلند

مهاجرت کاری به کشور هلند مزایای مختلف و متعددی دارد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های این کشور می‌پردازیم:

ثبات اقتصادی

هلند به عنوان یکی از کشور‌های بزرگ قاره اروپا، از آزادی اقتصادی بالایی برخوردار است. سرزمین آسیاب بادی در رتبه پنجم رقابتی‌ترین اقتصاد جهان قرار گرفته و ششمین کشور برتر از نظر نوآوری شناخته می‌شود. این دستاورد‌ها نشان می‌دهند که کشور مذکور از یک اقتصاد پیشرو و رو‌به‌رشد بهره می‌برد. به همین دلیل می‌توان ثبات اقتصادی را به عنوان یکی از مزایای مهاجرت کاری به هلند معرفی کرد.

نرخ بیکاری

بر اساس آمار منتشر شده، نرخ بیکاری سرزمین گل‌ها بسیار پایین و برابر با ۳.۴ درصد است. این امر نشان می‌دهد که کشور مذکور دارای فرصت‌های شغلی بسیاری است. با توجه به تنوع بالای صنایع، افراد مختلف با انواع تخصص‌ها می‌توانند در کشور هلند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. در صورتی که دارای تحصیلات دانشگاهی و مهارت بالا در زمینه‌های مختلف هستید، این کشور می‌تواند گزینه‌ای عالی برای مهاجرت کاری باشد.

تعادل بین کار و زندگی

با استناد به گزارش منتشر شده، هلندی‌ها پنجمین مردم شاد در سراسر جهان هستند. یکی از دلایل این دستاورد، برقراری تعادل بین کار و زندگی است. کارفرما‌ها و کارمندان نسبت به اهمیت این تعادل در بالا بردن انگیزه و بهره‌وری آگاه هستند. هلندی‌ها برای مرخصی ارزش زیادی قائل هستند و انواع آن به کارمندان تعلق می‌گیرد.

تحصیلات

سیستم آموزشی کارآمد و مؤثر موجب شده است که قشر جوان هلند شادی و نشاط زیادی داشته باشد. در گزارش‌های مختلف، دانشگاه‌های سرزمین گل لاله در بین بهترین مراکز آموزشی قرار گرفته‌اند. کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها و مدارس موجب شده که آینده روشنی در انتظار جوانان باشد.

امنیت

هلند یکی از امن‌ترین کشور‌های دنیا است. به طور کلی زندگی در این کشور به آرامی و بدون خطر جریان دارد. طبق آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۹، تنها ۱.۴ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال در سرزمین آسیاب بادی احساس نا‌امنی می‌کنند. برای مثال، به منظور امنیت دوچرخه‌سوار‌ها مسیر‌های موجود در شهرها و روستاهای این کشور به بخش‌های مخصوص مجهز شد‌ه‌اند. این ویژگی باعث شده است که افراد مختلف با هر سن و سالی از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل اصلی استفاده کنند.

بهداشت و درمان و بازنشستگی

هلند در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمان عادلانه و با‌کیفیت جزو بهترین کشور‌های دنیا محسوب می‌شود. به این واسطه می‌توانید از بابت سلامتی خود و خانواده مطمئن باشید. همچنین سرزمین آسیاب بادی از یک سیستم بازنشستگی عالی بهره می‌برد. در رتبه‌بندی شاخص جهانی بازنشستگی، هلند به عنوان بهترین کشور برای بازنشستگان معرفی شده است.

برابری

سرزمین گل‌ها محیطی دل‌پذیر را برای مهاجرین فراهم کرده است. در این کشور محیط‌های کاری و سیستم‌های اجتماعی برخوردی یکسان با هلندی‌ها و خارجی‌ها دارند. این امر موجب می‌شود که بتوانید طعم خوش برابری و عدالت را بچشید. کشور هلند دارای مراکز مهاجرتی متعددی است که تلاش می‌کنند زمینه یک زندگی مناسب را برای مهاجرین و خانواده آن‌ها فراهم کنند. از دیگر مزایای مهاجرت کاری به هلند می‌توان به موارد پایین اشاره کرد:

  • استفاده گسترده از زبان انگلیسی
  • جاذبه‌های گردشگری متعدد
  • رفاه و آسایش اجتماعی
  • برخورداری از آب و هوای مناسب

 انواع ویزای کار هلند

کشور گل لاله انواع مختلفی از ویزای کار را ارائه می‌کند. هر یک از آن‌ها دارای شرایط و پیش‌نیاز‌های خاص خود هستند. با این حال نقاط مشترکی بین آن‌ها وجود دارد. الزام در اختیار داشتن مجوز اقامت ، برخورداری از تحصیلات دانشگاهی، حداقل ۱۸ سال سن، آشنایی به زبان انگلیسی، عدم نیاز به مدرک زبان هلندی، تمکن مالی و دریافت حداقل حقوق مشخص از این نقاط مشترک هستند. در صورتی که قصد دارید بیشتر از سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید، لازم است ویزای MVV را دریافت کنید. MVV نوع خاصی از ویزا است که به واسطه آن می‌توانید وارد سرزمین گل‌ها شوید. در پایین انواع اصلی ویزای کار هلند را معرفی می‌کنیم:

ویزای کار بلند مدت

در صورتی که قصد دارید به عنوان یک کارمند معمولی در هلند کار کنید، لازم است ویزای کار بلند مدت در اختیار داشته باشید. پیش‌نیاز اصلی این ویزا دریافت جاب آفر از سوی یک کارفرمای هلندی است. جاب آفر به معنای دعوت رسمی یک شرکت از شما برای مهاجرت و شروع به کار است. زمانی که با شرکت مذکور قرارداد امضا کردید، روند صدور ویزای کار آغاز می‌شود. حداقل حقوق نیز مهم بوده و لازم است که کارفرما حداقل دستمزد برای کارکنان بالای ۲۳ سال را به شما پرداخت کند.

به دلیل اهمیت استفاده از نیروهای بومی، کارفرما باید در ابتدا به سراغ استخدام نیروهای ساکن در هلند برود. در صورتی که نیروی مورد نظر جذب نشد، لازم است که آگهی استخدام در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر شود. اگر پس از این مرحله همچنان فرصت شغلی در دسترس بود، کارفرما می‌تواند از بین ساکنین دیگر کشور‌ها نیروی جدید را استخدام کند.

ویزای کار فصلی

در کنار ویزای کار بلند مدت، نوع دیگری از ویزا ارائه می‌شود که مدت اعتبار آن موقت است. ویزای کار فصلی به افرادی اعطا می‌شود که در فصل‌های مشخص در بخش کشاورزی هلند فعالیت می‌کنند. معمولاً این ویزا حداکثر برای ۲۴ هفته معتبر است. پیش‌نیاز‌های ویزای کار فصلی عبارتند از:

  • جاب آفر و قرارداد با یک کارفرمای هلندی
  • مجوز‌های مربوط به اقامت
  • دریافت حداقل دستمزد مشخص شده از سوی دولت

ویزای کار ICT

اگر برای یک شرکت مستقر در خارج از اتحادیه اروپا کار می‌کنید و به شعبه هلندی آن منتقل خواهید شد، به ویزای کار ICT نیاز دارید. دریافت این نوع از ویزای کار الزامات خاص خود را دارد. از بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت شما باید در خارج از اتحادیه اروپا یا سوئیس ثبت شده باشد
  • هنگام درخواست باید مقیم یک کشور خارج از اتحادیه اروپا باشید
  • باید در سطح مدیریتی شرکت فعال باشید
  • پیش از انتقال باید حداقل سه ماه در شرکت خود سابقه فعالیت داشته باشید
  • باید بین کارفرما و شعبه هلندی فعالیت اقتصادی وجود داشته باشد
  • شعبه‌ای که به آن منتقل می‌شوید نباید به دلیل عدم پرداخت مالیات یا حق بیمه جریمه شده باشد

ویزای کار نیروی کار ماهر

آن دسته از مهاجرین که از مهارت بالایی برخوردار هستند، می‌توانند برای دریافت ویزای کار اقدام کنند. این افراد به اقتصاد دانش بنیان سرزمین آسیاب بادی کمک زیادی خواهند کرد. برای آن که یک مهاجر به عنوان نیرویی با مهارت بالا در نظر گرفته شود، لازم است مقدار مشخصی درآمد کسب کند. در صورتی که فرد کمتر از ۳۰ سال سن داشته باشد، حداقل درآمد ۳.۲۹۹ یورو در ماه است. برای افراد بالای ۳۰ سال، دریافت حداقل دستمزد ۴.۵۰۰ یورو در ماه الزامی است.

بلوکارت

بلوکارت اروپا نوعی از ویزای کار است که به شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا داده می‌شود. دارندگان این ویزا می‌توانند در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا به جز دانمارک، ایرلند و انگلستان کار و زندگی کنند. در صورتی که بلوکارت شما در کشوری غیر از هلند صادر شده باشد، برای فعالیت در این کشور به مجوز کار و اقامت نیاز دارید. شرایط لازم برای دریافت بلوکارت به شرح زیر است:

  • قرارداد کاری باید حداقل ۱۲ ماه اعتبار داشته باشد
  • تحصیلات عالی در یک برنامه آموزشی حداقل سه ساله
  • مدارک تحصیلی باید توسط سازمان Nuffic ارزیابی و تأیید شود
  • مهارت و دانش فرد برای انجام شغل باید ثابت شود
  • حداقل دستمزد مورد نیاز برای دارندگان بلوکارت اتحادیه اروپا دریافت شود. این مبلغ برابر با ۵.۲۷۲ یورو در ماه است

ویزای جاب سیکر

ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار یکی دیگر از انواع ویزای کار هلند است. به واسطه این ویزا می‌توانید یک سال در سرزمین آسیاب بادی سکونت داشته و برای پیدا کردن شغل تلاش کنید. اصلی‌ترین پیش‌نیاز ویزای جاب سیکر فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های هلندی است. در این صورت می‌توانید برای ویزای جاب سیکر درخواست دهید.

ویزای کار خوداشتغالی، فریلنسر و کارآفرین

برای راه‌اندازی کسب و کار و فعالیت به عنوان فریلنسر، ویزای خود‌اشتغالی، فریلنسر و کارآفرین مناسب شما است. شرایط صدور این ویزای کاری سخت‌گیرانه‌تر از سایر روادید است. برای دریافت آن لازم است که شرایط خاصی را داشته باشید.

ویزای کار GVVA

همان‌طور که اشاره شد، علاوه بر ویزای کار، برای حضور در هلند به مجوز اقامت نیز نیاز دارید. کشور مذکور این امکان را فراهم کرده است که در قالب ویزای کار GVVA هر دوی آن‌ها را دریافت کنید. این ویزا از یک تا سه سال صادر می‌شود. در اغلب موارد، درخواست ویزای کار GVVA از سوی کارفرما ثبت می‌شود. پس از آن که تمامی مدارک لازم از شما دریافت شد، از طریق اداره مهاجرت (IND) درخواست پیگیری خواهد شد. در نهایت با مشورت با آژانس کار هلند، تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

مراحل دریافت ویزای کار هلند

اولین مرحله در دریافت ویزای کار هلند، در اختیار داشتن جاب آفر است. زمانی که بتوانید با یک کارفرما قرارداد امضا کنید، می‌توانید به سراغ مراحل بعدی بروید.  پس از آن که کارفرما مدارک مورد نیاز را از شما دریافت کرد، برای ثبت درخواست صدور ویزای MVV و مجوز اقامت اقدام می‌کند. زمانی که ویزای MVV صادر شد، لازم است که کارفرما ویزای کار شما را نیز ثبت کند. پس از صدور این ویزا، با مراجعه به سفارت هلند می‌توانید آن را دریافت کنید. با استفاده ویزای MVV شرایط مهاجرت به کشور هلند فراهم می‌شود.

شرایط صدور ویزا برای همراهان

برای آن که بتوانید خانواده خود را به همراه داشته باشید، لازم است که علاوه بر ویزای MVV، ویزای خانواده هلند را دریافت کنید. به منظور مهاجرت خانوادگی، شما می‌توانید از کارفرما بخواهید که هم‌زمان با درخواست مجوز اقامت، ویزای خانواده را نیز پیگیری کند. همچنین پس از آن که در سرزمین آسیاب بادی ساکن شدید، می‌توانید برای انتقال خانواده خود اقدام کنید.

 برای صدور ویزای همراهان به مواردی مثل اوراق هویتی، مدارک اقامت عضو ساکن در هلند، گواهی اثبات تمکن مالی، سند ازدواج و گواهی تولد نیاز دارید. صدور ویزای خانواده رایگان نبوده و بر اساس نسبت با فرد استخدام شده هزینه متفاوتی را باید پرداخت کنید. ویزای خانواده برای همسر ۱۷۱ یورو و برای یک فرزند زیر ۱۸ سال به میزان ۵۷ یورو هزینه دارد.

مدت اعتبار ویزای خانواده به مدت اقامت شما در هلند بستگی دارد. تا زمانی که در این کشور سکونت داشته باشید، اعضای خانواده نیز می‌توانند در کنار شما حضور داشته باشند. در صورتی که همراهان قصد دارند یک فعالیت شغلی را آغاز کنند، لازم است که مانند شما مجوز کار دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای کار هلند

برای دریافت هر یک از انواع ویزای هلند لازم است مدارک مورد نیاز مختلف و متعددی ارائه کنید. این مدارک به شرح زیر است:

  • قرارداد کاری که جزئیات شغل، حقوق، مدت فعالیت و هدف از مهاجرت در آن شرح داده است
  • فرم‌های مربوط به درخواست ویزا
  • عکس پرسنلی
  • پاسپورت و مدارک هویتی
  • گواهی بازگشت به زادگاه پس از پایان مدت ویزا
  • گواهی بیمه
  • ویزای کار هلند
  • مجوز اقامت
  • ویزای MVV
  • رسید پرداخت هزینه‌ها
  • سند تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه

مدارک ارائه شده باید به زبان انگلیسی یا هلندی ترجمه شوند. همچنین لازم است که مورد تأیید وزارت امور خارجه و دادگستری قرار گرفته باشند.

هزینه دریافت ویزای کار هلند

صدور هر یک از ویزای کار هلند هزینه متفاوتی دارد. برای مثال دریافت ویزای کاری بلند مدت یا صدور بلوکارت ۲۸۵ یورو برای شما هزینه دارد. در جدول پایین می‌توانید هزینه دریافت انواع ویزای کار هلند را مشاهده کنید:

نوع ویزا

هزینه

ویزای کار بلند مدت

۳۴۵ یورو

ویزای کار فصلی

۲۰۷ یورو

ویزای کار ICT

۳۴۵ یورو

ویزای کار نیروی کار ماهر

۳۴۵ یورو

بلوکارت

۳۴۵ یورو

ویزای جاب سیکر

۲۰۷ یورو

ویزای کار کارآفرین

۳۴۹ یورو

ویزای کار خوداشتغالی

۱۴۴۶ یورو

ویزای کار GVVA

۳۴۵ یورو

ویزای همراه بزرگسال

۲۰۷ یورو

ویزای همراه زیر ۱۸ سال

۶۹ یورو

تأثیر جاب آفر در دریافت ویزای کار هلند

جاب آفر اصلی‌ترین شرط دریافت ویزای کار هلند است. در صورتی که با یک کارفرما قرارداد امضا نکرده باشید، نمی‌توانید برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنید. به همین دلیل پیش از هر اقدامی لازم است که یک شغل در کشور مذکور پیدا کنید.

آیا دریافت ویزای کار هلند برای ایرانیان امکان‌پذیر است؟

دولت هلند هیچ محدودیتی برای ایرانیان اعمال نکرده است. با این حال قوانین وضع شده برای کارفرما‌ها موجب می‌شود که استخدام در شرکت‌های هلندی سخت و دشوار باشد. این شرکت‌ها در ابتدا باید آگهی را در کشور خود و سپس در اتحادیه اروپا منتشر کنند. در نتیجه احتمال جذب نیروهای خارج از اروپا تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

دریافت ویزای کار هلند برای کدام مشاغل راحت‌تر است؟

به دست آوردن شغل و دریافت ویزای کار هلند به عنوان یک مهاجر سخت است. اما این امر به معنای غیر‌ممکن بودن آن نیست. شهر آمستردام بهترین گزینه برای پیدا کردن شغل است. این شهر مملو از شرکت‌ها و کسب و کار‌های مختلف است. بسیاری از این بیزینس‌ها بین‌المللی بوده و همواره به دنبال استخدام نیروهای خارجی هستند. در سال جاری، مشاغلی که بیشترین تقاضا را دارند عبارتند از:

  • مهندسی برق
  • مراقبت‌های بهداشت و پزشکی
  • فناوری اطلاعات
  • تخصص‌های مالی
  • خدمات گردشگری

مصاحبه‌ی سفارت جهت دریافت ویزای کار هلند

پس از آن که کارفرما درخواست ویزای MVV را در دفاتر IND ثبت کرد، تأییدیه آن از سوی این نهاد برای شما ارسال می‌شود. در این تأییدیه نحوه صدور ویزای مذکور و مدارک مورد نیاز مشخص شده است. در طول سه ماه از زمان دریافت تأییدیه، لازم است که برای صدور ویزای MVV از سفارت وقت بگیرید.

در موعد مقرر باید موارد مشخص شده و مدارکی اعم از فرم درخواست ویزا، پاسپورت، عکس پرسنلی و تأییدیه ویزا را به همراه داشته باشید. در صورت کامل بودن مدارک، ویزای MVV در مدت کوتاهی صادر خواهد شد. با استفاده از این ویزا می‌توانید وارد هلند شوید. پس از آن IND صدور مجوز اقامت را به کارفرما اعلام خواهد کرد. با حضور در دفتر این نهاد می‌توانید مجوز اقامت را دریافت کنید.

شرایط تمدید ویزای کار هلند

هلند این زمینه را فراهم کرده است که ویزای کار را تمدید کنید. این ویزا معمولاً سه ساله بوده و می‌توانید آن را تا پنج سال تمدید کنید.

شرایط دریافت اقامت کاری هلند

پس از آن که با استفاده از مجوز اقامت به مدت پنج سال در هلند اقامت داشتید، می‌توانید برای مجوز اقامت دائم درخواست دهید. اگر بعد از دریافت اقامت دائم به مدت پنج سال در هلند سکونت داشته باشید، امکان ثبت درخواست شهروندی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *