پردرآمدترین مشاغل در اتریش

امروزه به علت افزایش درآمد و بهبود کیفیت زندگی بسیاری از افراد تمایل دارند شانس خود را برای زندگی در کشور دیگر امتحان کنند. یکی از محبوبترین روش‌های مهاجرتی دریافت ویزای کشور مورد نظر است. کشور اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که نرخ بیکاری در آن در سطح بسیار پایین قرار دارد. اگر شما بتوانید نظر کارفرما مورد نظر را جلب کنید و ویزای کاری به نام شما صادر شود می‌توانید به همراه خانواده به اتریش مراجعه کرده و زندگی بسیار خوبی را پشت سر بگذارید. میانگین درآمد در همه شهرها یکسان نیست. اگر شما مهارت‌های لازم برای برخی از شهرها را داشته باشید، قطعا کیفیت زندگی بالاتر خواهد بود. همین عامل موجب شد تا در این مطلب به بررسی پردرآمدترین مشاغل در اتریش بپردازیم، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در اتریش

جراح

مانند بسیاری از کشورها پردرآمدترین شغل متعلق به جراحان هست. اگرچه دامنه جراحی گسترده است اما جراحان قلب، مغز و اعصاب و عروق بالاترین درآمد ممکن در اتریش را دارند. از آنجایی که جراحی نیازمند سابقه کار طولانی مدت است در نتیجه طبیعی است که جراحان پردرآمد‌ترین قشر جامعه باشند. به طور میانگین یک جراح در اتریش ماهانه بین ۷ تا ۲۱ هزار یورو درآمد دارد.

قاضی

بعد از جنگ جهانی دوم تاریخچه اتریش کاملا متحول شد و این کشور توجه ویژه‌ای به عدالت داشت نتیجه قضات در شهر اتریش جزو پردرآمدترین افراد به شمار می‌روند چرا که اگر یک قاضی درآمد مناسبی داشته باشد هیچ وقت وسوسه دریافت رشوه و یا درگیری‌های ذهنی بابت زندگی نخواهد شد و بهترین تصمیم را برای مشکل پیش آمده خواهد گرفت. باید توجه کنید که مهاجرین نمی‌توانند به عنوان قاضی در کشور اتریش مشغول به فعالیت شوند پس ابتدا باید پس از دوران وکالت وارد کشور اتریش شوید و بعد دوره‌های چهارساله را در این کشور بگذرانید میانگین درآمد یک قاضی در اتریش ماهانه بین ۶ هزار تا ۱۸ هزار یورو است.

وکیل

اگر وکیل خبره هستید و اکنون تصمیم گرفتید به کشور بسیار خوب مانند اتریش مهاجرت کنید باید بیان داشت نگرانی بابت درآمد نداشته باشید چرا که در رتبه سوم پردرآمدترین مشاغل در در اختیار وکلا است. میانگین درآمد یک وکیل در این کشور بین ۵ الی ۱۷ هزار یورو در ماه است. البته باید شما علاوه بر مدارک مرتبط در دوره‌های کارآموزی شرکت کنید و از صلاحیت اخلاقی برخوردار باشید همچنین دانستن زبان آلمانی بسیار حائز اهمیت است زیرا از این طریق می‌توانید از موکل‌های خود به بهترین شکل ممکن دفاع کنید. برای اینکه بتوانید مجوز دفتر کار را اخذ کنید در آزمون وکالت شرکت کرده و پس از دریافت امتیاز کافی، به شما این امکان داده خواهد شد تا در دفتر وکالت خود فعالیت کنید.

مدیر بانک

اگر شما کارمند ممتازی در صنعت بانکداری هستید، خیلی سریع می‌توانید پله‌های ترقی را پشت سر گذاشته و در نتیجه به عنوان مدیر بانک درآمد بسیار خوبی کسب کنید. یک مدیر بانک به بررسی صورتهای مالی می‌پردازد و بعضی از تصمیم‌های مهم از قبیل تاسیس شعبه جدید و یا تعدیل و استخدام نیرو‌ها را به هیئت مدیره گزارش می‌دهد. با توجه به سیستم بانکداری اتریش، نیاز به مدیر بانک همواره وجود دارد و اگر بتوانید وارد بانک‌های اتریش شوید قطعا بعد از گذشت مدتی مدیر بانک خواهید شد. یک مدیر بانک در ماه به طور متوسط بین ۴۵۰۰ یورو الی ۱۴ هزار یورو است و هر چه شما سابقه کار و مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشید می‌توانید بالاترین میانگین درآمد را به خود اختصاص دهید.

دندانپزشکی

اگر شما درآمد مالی خوبی داشته باشید، قطعاً به سلامت ظاهر خود بسیار اهمیت خواهید داد. از سوی دیگر خراب شدن و یا پوسیدگی دندان‌ها امکان‌پذیر است و باید پذیرفت همین عامل باعث می‌شود تا افراد به دندانپزشک‌ها نیاز داشته باشند. دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل در اتریش است. از آنجایی که ویزای اتریش شینگن است در صورت صلاحدید می‌توانید در سایر کشورهای عضو شنگن دندانپزشکی را ادامه دهید. به طور میانگین درآمد یک دندانپزشک بین ۴۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در ماه است و در نتیجه می‌توان بیان کرد دندانپزشکی یکی از پردرآمدترین مشاغل در اتریش به شمار می‌رود.

استاد دانشگاه

وجود دانشگاه‌های رایگان در اتریش باعث شده تا بسیاری از دانشجویان ممتاز از سراسر جهان تمایل داشته باشند در این کشور تحصیل خود را ادامه دهند و در نتیجه حضور اساتید دانشگاه بسیار لازم و ضروری شده است. اگر شما دارای سابقه کار بسیار خوبی هستید و مدرک دکترای خود را در اختیار دارید می‌توانید با دانشگاه‌های اتریش وارد مکاتبه شده و پس از بررسی مدارک شما توسط کمیته انتصاب جواز حضور در اتریش را به عنوان استاد دانشگاه کسب کنید. میزان درآمد اساتید دانشگاه در اتریش ۳۵۰۰ الی ۱۱۰۰۰ یورو در ماه است.

پردرآمدترین صنایع در اتریش کدامند؟

مهم‌ترین بخش اقتصادی کشور اتریش، مربوط به صنعت گردشگری این کشور است. اتریش همچنین سهم بالایی در صنعت کشاورزی و دامداری دارد. این کشور بخش درآمد زیادی را از طریق صادرات کشاورزی و دامی به دست می‌آورد.

مقاله پیشنهادی: شرایط کار در اتریش

پردرآمدترین مشاغل آزاد در اتریش

نویسندگان آزاد

آنلاین شدن کسب و کار‌ها باعث شده تا امروزه بسیاری از افراد محتوای مورد نظر وبسایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی را به نویسندگان خلاق واگذار کنند اگر شما خلاقیت لازم را برای نوشتن داشته باشید می‌توانید در موضوع‌های مختلف نویسنده کنید و در نتیجه کسب و کار‌ها محتوای بیشتری برای نوشتن در اختیار شما قرار خواهند داد. نویسندگی یکی از پردرآمدترین مشاغل آزاد در اتریش است.

دستیار مجازی

بسیاری از افراد و کسب و کارها برای سرعت دادن به امور خود افرادی را استخدام می‌کنند تا بتواند برنامه آن‌ها را به صورت مجازی مرتب کنند. برنامه ریزی جلسات، پاسخ دادن به ایمیل‌ها و ارتباطات با مشتری یکی از وظایف مهم دستیاران مجازی به شمار می‌رود و در نتیجه شما باید مدرک آی سی دی ال را در اختیار داشته باشید. از آنجایی که فعالیت‌های مختلف در ساعت‌های متفاوت شبانه روز انجام میگیرد برای پیشبرد فعالیت‌های خود نیاز به برنامه منعطف دارید. بر اساس آخرین آمارها یک دستیار مجازی ساعتی ۲۲ یورو درآمد دارید.

طراح گرافیک

شما برای انجام امور گرافیکی به مدرک خاص دانشگاهی نیاز ندارید، اما باید چنان مهارتی داشته باشید که هر کارفرمای متقاعد شود تا با شما فعالیت مشترک داشته باشد. یک طراح گرافیک وظایف مختلفی از قبیل ترسیم لوگو و طراحی‌های مختلف را انجام میدهد و جزو مشاغل پردرآمد در اتریش به شمار می‌رود. شما برای اینکه بتوانید طراحی خوبی داشته باشید باید به نرم افزارهای ویژه همچون فتوشاپ کاملا مسلط باشید. یک طراح گرافیک خوب به طور میانگین در ماه ۳۷۰۰ یورو درآمد دارد.

آتش نشان

امنیت شهروندان در هر کشوری بسیار مهم است و دولت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهند. امروز آتش نشانی یکی از پردرآمدترین مشاغل در کشور اتریش است و اگر سابقه کاری خوب و سلامت جسمانی مناسب برخوردار باشید شانس شما برای قبول شدن در آزمون آتش نشانی که توسط سازمان آتش نشانی برگزار می‌شود، بسیار بالاست. میانگین درآمد یک آتش نشان در حدود پنج هزار یورو در ماه است و در نتیجه شغل آتش نشانی یکی از پردرآمدترین مشاغل آزاد در اتریش به شمار می‌رود.

لوله کش

مهم نیست در کدام کشور زندگی کنید چرا که لوله کشی خانه‌ها به گونه‌ای است که نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد و یا خانه‌های جدیدی ساخته می‌شوند که نیاز به لوله کشی مناسب دارند. یکی از پرتقاضاترین مشاغل که از درآمد بالایی در کشور اتریش برخوردار است شغل لوله کشی و به راحتی می‌توانید در این حرفه فعالیت کرده و درآمد مناسبی کسب کنید. میانگین درآمد یک لوله کش عوامل مختلفی بستگی دارد اما اگر بتوانید افراد بیشتری را راضی کنید که امور خود را به شما واگذار کنند قطعا خدمات لوله کشی درآمد بسیار مناسبی برای شما خواهد داشت.

پردرآمدترین شهرهای کشور اتریش

وین

یکی از گرانترین شهرهای جهان است پس طبیعی است که میانگین درآمد‌ها در وین در سطح بالایی قرار داشته باشد. از آنجایی که برندهای مطرح شناخته شده و کارآفرین‌های موفق در این شهر مشغول به فعالیت هستند، نرخ بیکاری در سطح بسیار پایین قرار دارد و میانگین درآمد‌ها در طول سال ۶۲ هزار یورو است.

اینسبروک

در دامنه کوه‌های آلپ قرار گرفته است و یکی از بهترین مناظر ممکن در اروپا را دارند. با توجه به آب و هوای امروز ورزش‌های زمستانی اکثراً در این شهر برگزار می‌شود و اقتصاد اینسبروک به گونه ایست که یکی از پردرآمدترین شهرهای اتریش تبدیل شده است. اگر قصد دارید در اینسبروک مشغول به فعالیت شوید می‌توانید سالانه ۶۱۸۰۰ یورو درآمد داشته باشید.

برگنتس

در غرب کشور اتریش واقع شده و اکثر فستیوال‌های موسیقی در این شهر برگزار می‌شود. با توجه به موقعیت توریستی و اقتصادی که در برگنتس وجود دارد از پردرآمدترین شهرهای کشور لقب گرفته است و با اینکه تنها ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد اما موفق شده از درآمد سالانه ۵۹ هزار یورویی برخوردار باشد.

گراتس

از قدیمی‌ترین شهرهای اتریش است که تاریخچه کهن این کشور را در دومین شهر بزرگ اتریش به وضوح خواهید دید. شرکتهای تجاری نگاه ویژه‌ای به این شهر داشتند و در نتیجه با یکی از پردرآمدترین شهرهای اتریش مواجه هستیم. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده میانگین درآمد در این شهر ۵۱ هزار یورو در سال است.

گرانترین شهر‌های اتریش

ونیز

از گرانترین شهرهای اتریش برای زندگی کردن ونیز است. ونیز جزو ۲۰۰ شهر گران در جهان است و هزینه زندگی در این شهر در سطح بالایی قرار دارد. برای اجاره یک خانه کوچک در وین باید ۷۹۰ یورو پرداخت کنید. این در حالی است که هزینه اجاره یک واحد کوچک در خارج از شهر ۲۰۰ یورو ارزان‌تر است.

لینز

دومین شهر گران اتریش متعلق به لینز است. این شهر هم مانند ونیز جزو ۲۰۶ گران جهان است برای زندگی در شهر لینز باید در آمد بالایی داشته باشید تا بتوانید هزینه‌ها را پوشش دهید. میانگین هزینه اجاره در شهر لینز ۶۵۰ یورو است در حالیکه اگر قصد داشته باشید یک شهر کوچک در خارج از شهر اجاره کنید می‌توانید هزینه ۵۱۰ یورویی بابت آن بپردازید.

گراتس

یکی از زیباترین شهرهای کشور اتریش متعلق به گراتس است. این شهر دارای مناظر زیبا و خارق العاده‌ای است اما هزینه‌ها اندکی گران است و در نتیجه رتبه سوم گرانترین شهرهای اتریش را در اختیار دارد. برای اجاره یک واحد کوچک در مرکز شهر باید ۵۵۰ یورو بپردازید اما اگر در هزینه‌ها صرفه جویی شود میانگین اجاره یک خانه کوچک در خارج از شهر ۴۶۵ یورو است.

اینسبروک

اگرچه میانگین هزینه‌های مواد غذایی در این شهر متوسط است اما برای اجاره یک واحد مسکونی کار دشواری خواهید داشت با نگاهی به مسکن‌های واقع شده در مرکز شهر متوجه خواهید شد که برای اجاره آپارتمان کوچک باید مبلغ ۷۷۰ یورو بپردازید اما اگر توان پرداخت این هزینه را در چهارمین شهر گران اتریش ندارید می‌توانید آپارتمان کوچکی در خارج از شهر اجاره کنید.

سالزبورگ

اکثر شهرهای واقع شده در کشور اتریش به گونه‌ای هستند که هزینه اجاره یک آپارتمان در مراکز شهر گران است. سالزبورگ نیز از این قاعده مستثنا نیست و اگر قصد داشته باشید یک واحد کوچک در مرکز شهر اجاره کنید باید ۷۵۰ یورو بپردازید. بسیاری از افراد توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند پس بهتر است شانس خود را در خارج از شهر جستجو کنید. هزینه اجاره یک آپارتمان کوچک در بیرون از شهر ۵۵۰ یورو در ماه است.

شرایط استخدام و کاریابی در اتریش

شرایط اقتصادی و سیاسی ویژه باعث شده تا امروزه بسیاری از نشست‌های رده بالا در این کشور برگزار شود. از سوی دیگر کسب و کارهای مختلف تمایل دارند فعالیت تجاری خود را در اتریش ادامه دهند و در نتیجه با کشوری مواجه هستیم که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. از این رو فرصت بسیار ویژه پیش روی مهاجرین قرار گرفته تا شانس خود را برای دریافت ویزای کار اتریش امتحان کنند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *