لیست بهترین موسسات کاریابی در لهستان

لهستان کشوری زیبا، توریستی و پیشرفته واقع در شرق اروپا است. مردم این کشور از رفاه و امنیت بالایی برخوردار هستند، شرایط اقتصادی مناسب و درآمد بالایی دارند و از امکانات تفریحی و اجتماعی لذت می‌برند. از این رو، افراد بسیاری از سراسر دنیا به زندگی و کاریابی در لهستان می‌اندیشند. اگر شما نیز متقاضی مهاجرت به این کشور هستید، در این مقاله پاسخ بسیاری از سؤالات خود را پیرامون کاریابی در لهستان دریافت خواهید کرد.

فهرست مطالب

لیست موسسات کاریابی در لهستان

چرا کاریابی در لهستان

لهستان اقتصادی پربازده و روبه رشد دارد و یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای مهاجرت کاری مهاجرین به حساب می‌آید. این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی، ششمین اقتصاد بزرگ را در اروپا دارد. صنعت توریسم، آی تی و کشاورزی سه زمینه اصلی فعالیت‌ اقتصادی لهستان هستند. این سرزمین اقلامی چون ماشین آلات، محصولات کشاورزی (سیب زمینی، چاودار و چغندر قند)، حیوانات زنده و تجهیزات حمل و نقل را صادر می‌کند. اقتصاد پررونق این کشور در سال‌های اخیر و نرخ پایین بیکاری در آن، موجب شده که همواره به نیروی کار ماهر نیاز داشته باشد. از این رو، لهستان برای توسعه اقتصاد خود از ورود نیروی کار خارجی به کشور استقبال می‌کند. همچنین با پرداخت دستمزدهای بالا شرایط مطلوبی را برای زندگی کارجویان مهاجر مهیا می‌سازد. لهستان آماده همکاری با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در عرصه‌های مختلف است.

دولت لهستان همه ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور که طبعا بازار کار خوبی دارند، منتشر می‌کند. آگاهی از این لیست نقش مهمی در انتخاب شغل مناسب در این کشور دارد. اگر به فکر جستجوی کار در این سرزمین هستید، مراجعه به مؤسسات کاریابی در لهستان کمک شایانی به شما خواهد کرد. این مؤسسات با کارفرمایان و شرکت‌های کوچک و بزرگ در سطح کشور ارتباط می‌گیرند. آنها از فرصت‌های شغلی مورد نیاز آن‌ها مطلع هستند. همچنین رزومه کارجویان را در اختیار دارند. بنابراین، به عنوان یک واسطه کارآمد موقعیت‌های مناسب را به نیروی کار حرفه‌ای معرفی می‌کنند.

لیست مؤسسات کاریابی در لهستان

کیفیت بالای زندگی، امکانات تحصیلی و رفاهی بالا و نرخ پایین بیکاری همه از مواردی هستند که توجه مهاجرین را به لهستان جلب کرده‌اند. این کشور نیز به منظور حفظ ثبات اقتصادی خود، از حضور نیروی کار خارجی استقبال می‌کند. وجود آژانس‌های کاریابی در لهستان شرایط جستجوی کار را برای متقاضیان مهاجر آسان‌تر کرده است. شما با مراجعه به این مراکز می‌توانید با لیست مشاغل مورد نیاز آشنا شوید و شغل مورد نظر خود را درخواست کنید. مؤسسه کاریابی نیز با ارسال رزومه‌‌ برای کارفرمایان مرتبط، شرایط را برای ورود شما به بازار کار فراهم می‌کند. با کمک گرفتن از این مراکز، در مدت زمان کوتاه‌تری موفق به یافتن شغل متناسب خواهید شد. در ادامه لیست برخی از مؤسسات معتبر کاریابی در لهستان را مشاهده می‌کنید:

نام مؤسسه

وبسایت

Jobian

www.jobian.com

Orus Outsourcing

www.orus.pl

Optiveum

www.optiveum.com

Atoz Serwis

www.atozserwisplus.pl

AKCJA Job

info@akcjajob.pl 

APS Profit Polska

www.apsprofit.pl

Michael Page Recruitment Agency

https://www.michaelpage.pl/

 

معرفی مؤسسات کاریابی در لهستان

رشد سریع اقتصادی لهستان موجب شکل‌گیری موقعیت‌های شغلی متعدد و افزایش پتانسیل بازار برای پذیرش نیروی کار شده است. این کشور سالانه لیست مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می‌کند. این لیست با مراجعه به مؤسسات کاریابی در لهستان قابل دسترسی است. در این شرایط، متقاضیان کار با فرصت‌های شغلی موجود و مرتبط با حرفه خود آشنا می‌شوند. همچنین امکان ارتباط مستقیم با کارفرمایان را خواهند داشت. کارفرمایان نیز با ارائه آگهی‌های خود به آژانس‌های کاریابی در لهستان، نیروی کار مورد نظر را جذب می‌کنند. بدین ترتیب، مؤسسات کاریابی نقش مهمی در یافتن شغل مناسب و تأمین نیروی کار لهستان دارند. شما می‌توانید به صورت حضوری و آنلاین از این خدمات بهره‌مند شوید.

مؤسسه کاریابی Jobian

مؤسسه جوبیان تیمی از مشاوران، استخدام‌کنندگان، مدیران و متخصصین فناوری اطلاعات را دورهم جمع کرده است. این مجموعه فعالیت گسترده‌ای در زمینه استخدام، مهاجرت، خدمات بانکداری و بیمه ارائه می‌دهد. این مؤسسه همچنین راه‌حل‌هایی را به منظور رفع چالش‎های اقامت در خارج از کشور به مهاجرین ارائه می‌دهد. این مجموعه ارزش ویژه‌ای برای کاریابی و استخدام امن و کارآمد قائل است. استراتژی کاری جوبیان به گونه‌ای است که بهترین و متناسب‌ترین موقعیت‌ها را به هر دو طرف –کارجو و کارفرما- معرفی کند.

شما در پلتفرم جوبیان به صورت آنلاین نیز می‌توانید کاریابی در لهستان را پیگیری کنید.

 

مؤسسه Orus Outsourcing

مؤسسه اوروس اوت سورسینگ یکی از معتبرترین آژانس‌های کاریابی در لهستان است که از سال ۲۰۱۲ به صورت بین‌المللی فعالیت کرده است. این آژانس مجموعه‌ای از خدمات مشاوره، استخدام و برون‌سپاری را عرضه می‌کند. برون‌سپاری به معنای عقد قرارداد مشخص و واگذار کردن بخشی از امور یک شرکت به تیم یا سازمان دیگر است. وجود مشتریان قدیمی و رضایت آن‌ها، عملکرد این مؤسسه را تضمین می‌کند. این آژانس به طور خاص روی مشاغل مرتبط با فرآیندهای تولید، مواد غذایی، کشاورزی، ساخت و ساز، لجستیک و خدمات متمرکز است.

اگر در خارج از لهستان هستید و به دنبال شغل مناسب در این کشور می‌گردید، می‌توانید از طریق وبسایت این مؤسسه اقدام کنید.

مؤسسه استخدامی Optiveum

اگر میزان سابقه کار مؤسسه کاریابی برای شما اهمیت دارد، بهتر است به آژانس اپتیوم مراجعه کنید. این مؤسسه سابقه ۲۰ ساله در کاریابی بین‌المللی دارد و با شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی همکاری می‌کند. اپتیوم یک شرکت استخدامی، مشاوره و برون سپاری محسوب می‌شود. فناوری اطلاعات و مشاغل فنی زمینه‌های فعالیت این شرکت هستند. اگر متقاضی کار در لهستان هستید و در زمینه‌های فوق تخصص دارید، اپتیوم گزینه مناسبی برای یافتن شغل در کمترین زمان خواهد بود.

مؤسسه Atoz Serwis

آژانس آتوز سرویس یکی از شناخته‌شده‌‌ترین آژانس‌های کاریابی در لهستان است. این شرکت به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند. آتوز سرویس با در اختیار داشتن رزومه متقاضیان، بهترین و مناسب‌ترین شغل را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. همچنین، این مؤسسه در مسیر جذب نیروی کار ماهر، کمک شایانی به کارفرمایان و شرکت‌های لهستانی می‌کند. کارفرمایان با کمک آتوز سرویس می‌توانند نیروی کار مورد نظر خود را در سراسر دنیا جستجو کنند.

این شرکت خدماتی در زمینه ویزای کار، ویزای تجاری، اقامت دائم و فرآیندهای آموزشی ارائه می‌دهد. بنابراین، می‌توان گفت مؤسسه آتوز سرویس یک مؤسسه کارآمد برای کارجویان، کارفرمایان، استخدام‌کنندگان و حتی دانشجویان به حساب می‌آید.

مؤسسه AKCJA Job

مؤسسه AKCJA Job یکی از معتبرترین آژانس‌های جستجوی کار در لهستان است. این شرکت خدمات استخدامی خود را در لهستان و کشورهای دیگر ارائه می‌دهد. به همین جهت، نقش مؤثری در تأمین نیروی کار حرفه‌ای برای شرکت‌های بزرگ در کشورهای مختلف دارد. استخدام کارکنان موقت، کارکنان دائمی در تمامی سطوح، ارائه مشاوره در زمینه مدیریت شایستگی و آموزش در حوزه مدیریت شغلی و شایستگی‌سازی از دیگر خدمات این مرکز هستند. تیم باتجربه AKCJA Job در کاریابی و استخدام حرفه‌های مختلف متخصص هستند. اگر قصد دارید به کمک مؤسسه کاریابی مطمئن، کار مورد نظر خود را در لهستان بیابید، با متخصصین AKCJA Job مشورت کنید.

مؤسسه APS Profit Polska

مؤسسه APS Profit Polska از جمله مؤسساتی است که بازدهی بالایی در عملکرد خود دارد. این آژانس تعداد زیادی از مدیران و متخصصان خبره‌ را در مجموعه خود به خدمت گرفته است. این افراد ارائه‌دهنده خدمات استخدامی بین‌المللی به متقاضیان کار هستند. متخصصین شرایط، مشخصات و توانایی‌های کارجویان را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند. بدین ترتیب، شایسته‌ترین نیرو را برای مناسب‌ترین موقعیت شغلی انتخاب می‌کنند. این مؤسسه سالانه کارجویان بسیاری را برای مشاغل مورد نیاز کارفرمایان معرفی و استخدام می‌کند.  APS Profit Polska بیشتر در زمینه مشاغل مرتبط با تولید و صنعت و استخدام کارکنان موقت فعالیت دارد.

مؤسسه Michael Page Recruitment Agency

یکی دیگر از آژانس‌های کاریابی بین‌المللی در لهستان، مؤسسه Michael Page Recruitment Agency است. این شرکت مجموعه‌ای از مشاورین و متخصصین باتجربه است که به جذب افراد از سراسر جهان می‌پردازند. شما به عنوان فردی که قصد کار در لهستان را دارد، از هر نقطه‌ای از جهان می‌توانید رزومه خود را برای این مجموعه ارسال کنید. کارشناسان میشل پیج در زمینه‌های زیر متخصص هستند:

  • خدمات بانکی و مالی
  • مهندسی و تولید
  • حسابداری
  • داروخانه و تجهیزات پزشکی
  • منابع انسانی
  • فناوری اطلاعات
  • فروش و بازاریابی
  • املاک و ساخت و ساز

نحوه کاریابی در لهستان برای ایرانیان

شرایط مساعد اقتصادی، پایین بودن نرخ بیکاری و فراهم آمدن فرصت‌های شغلی متعدد، بسیاری را به سوی زندگی و کار در لهستان جذب کرده است. همچنین افزایش نیاز این کشور به نیروی کار، موجب شده که دولت لهستان نیز مشتاق جذب نیروی کار حرفه‌ای از سراسر جهان باشد. چیزی که هنگام ورود به بازار کار اهمیت دارد، نحوه کاریابی در لهستان است.

همان‌طور که اشاره شد، مراجعه به مؤسسات جستجوی کار یکی از کارآمدترین روش‌های کاریابی در این کشور محسوب می‌شود. بررسی روزنامه‌ها و مجلات و مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر کاریابی نیز راهکارهای مفیدی هستند. شما با بررسی موقعیت‌های شغلی موجود و ارائه رزومه خود، می‌توانید با کارفرماهای مرتبط آشنا شوید. در صورت دریافت تأییدیه رزومه و پیشنهاد کار از سوی کارفرما، می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. برخی از مهم‌ترین روش‌های کاریابی در لهستان به شرح ذیل است:

وب‌سایت‌های کاریابی: برخی مؤسسات کاریابی ممکن است خدمات را به صورت آنلاین و از طریق وبسایت خود ارائه دهند. برخی سایت‌ها نیز به طور تخصصی برای جستجوی کار راه‌اندازی می‌شوند. اغلب متقاضیانی که از خارج از لهستان برای کاریابی اقدام کرده‌اند، از این روش استفاده می‌کنند. در این فضاها امکان ثبت رزومه و جستجوی شغل مورد نظر از میان لیست مشاغل وجود دارد. شما از طریق وبسایت‌های جستجوی شغل می‌توانید با فرصت‌های شغلی متعدد آشنا شوید و در صورت لزوم، با کارفرمایان ارتباط بگیرید.

روزنامه‌ها: روزنامه به عنوان یکی از تأیرگذارترین رسانه عمومی، بستر مناسبی برای انتشار آگهی‌های شغلی خواهد بود. کارفرمایان موقعیت‎‌های شغلی مورد نیاز خود را در بخش‌های ویژه‌ای از روزنامه‌های مختلف آگهی می‌کنند. کارجویان نیز با مراجعه به این بخش‌ها، می‌توانند با مشاغل مورد نیاز و مرتبط با حرفه خود آشنا شوند. این آگهی‌ها اغلب در روزهای دوشنبه در روزنامه‌ گازت ویبورشا ستون پراک و چهارشنبه‌ها در روزنامه رزپاسپولیتا ستون موژا کاریرا منتشر می‌شوند.

دفاتر کار منطقه‌ای: دفاتر کار منطقه‌ای خدمات ویژه‌ای برای جستجوی کار به لهستانی‌ها و مهاجرین ارائه می‌دهند. این دفاتر اغلب در شهرهای بزرگ فعالیت می‌کنند. شما به عنوان کارجوی مهاجر با ارائه مدارک تحصیلی، گواهی‌های آموزشی مربوط به کار و مدارک شناسایی در دفاتر کار ثبت‌نام می‌کنید. این دفاتر به پایگاه داده مرکزی دسترسی دارند و لیست مشاغل مورد نیاز را در وبسایت رسمی خود قرار می‌دهند. شما می‌توانید از دفاتر کار منطقه‌ای کمک‌های ویژه‌ای را برای کاریابی در لهستان دریافت کنید.

شرایط مورد نیاز کاریابی در لهستان

افرادی که متقاضی کاریابی در لهستان هستند و در خارج از اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند، شرایط متفاوتی برای مهاجرت و جستجوی کار دارند. پس از انتخاب شغل مورد نظر از لیست مشاغل، فرد باید تأییدیه و دعوت‌نامه کارفرما را برای این شغل دریافت کند. در این صورت می‌تواند سایر مراحل کاریابی در لهستان را ادامه دهد. متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا، برای مهاجرت و کار قانونی در این کشور، به اخذ ویزای کاری، مجوز کار و مجوز اقامت نیاز دارند.

اولین قدم برای اشتغال در لهستان، اخذ پیشنهاد کاری از یک کارفرمای لهستانی است. دریافت پیشنهاد کاری یا جاب آفر شرایط مختص به خود را دارد. فرد رزومه و مدارک خود را برای کارفرمایی که به کمک یکی از روش‌های کاریابی با آن آشنا شده، ارسال می‌کند. کارفرما پس از تأیید و پیش از ارسال دعوت‌‍نامه، وضعیت نیروی کار داخلی را بررسی می‌کند. اگر نیروی کاری در داخل اتحادیه اروپا برای موقعیت شغلی مورد نظر کاندید نشود، کارفرما می‌تواند پیشنهاد شغلی را به نیروی خارجی ارائه دهد.

اگر شما به عنوان یک کارجوی مهاجر موفق به دریافت جاب آفر شوید، می‌توانید با کارفرما قرارداد کاری ببندید. متقاضی با در اختیار داشتن مدارک قرارداد که از سوی کارفرما ارسال شده، برای دریافت ویزا و اقامت در لهستان اقدام می‌کند. مدت اعتبار ویزا و مجوز اقامت بسته به شرایط قرارداد کاری تعیین می‌شود. معمولا ویزای کاری لهستان حداکثر تا ۳ سال اعتبار دارد و البته قابل تمدید است.

یکی دیگر از مدارک ضروری برای کار و کاریابی در لهستان، مجوز شغلی است. نکته حائز اهمیت این است که کارفرمای لهستانی باید برای اخذ این مدرک از اداره مربوطه اقدام ‌کند. متقاضی مدارک و مستندات شخصی خود را در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. کارفرما از طریق دفتر Viovode (دولت محلی کشور) برای دریافت مجوز کار نیروی خارجی اقدام می‌کند. مدت اعتبار این مجوز نیز بسته به مدت زمان قرارداد کاری مشخص می‌شود. فرآیند بررسی از سوی اداره کار و صدور مجوز، به ۳۰-۶۰ روز زمان نیاز دارد.

کارمند زمانی می‌تواند کار خود را آغاز کند که وضعیت کار و کارفرمای وی مشخص شده و موفق به اخذ ویزا و مجوز شده باشد.

در صورت داشتن تمایل و شرایط ادامه کار در این کشور، بهتر است پیش از اتمام اعتبار مجوز و ویزای کار آن‌ها را تمدید کنید.

مدارک مورد نیاز برای کاریابی در لهستان

زمانی که موفق به دریافت جاب آفر از سوی شرکت معتبر لهستانی می‌شوید، قدم بعدی گرفتن ویزای کاری خواهد بود. برای این کار باید با همراه داشتن مدارک و مستندات مورد نیاز به سفارت مراجعه کنید. کامل و صحیح بودن مدارک ارائه شده نقش مهمی در پیشروی روند اخذ ویزا دارد. بهتر است آن‌ها را از قبل آماده کنید. برخی از ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری لهستان به شرح ذیل هستند:

  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی استاندارد و جدید
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه و سوابق کاری
  • فرم پر شده درخواست ویزای کاری
  • نامه پیشنهاد کاری
  • گواهی و بیمه سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • سند تمکن مالی
  • مدارک مربوط به رزرو هتل یا اجاره منزل
  • بلیت هواپیما برای سفر به لهستان
  • رسید پرداخت هزینه دریافت ویزا

همان‌طور که اشاره شد، قدم بعدی برای کاریابی در لهستان، گرفتن مجوز اقامت و کار است. علاوه بر مدارک فوق، فرم پر شده درخواست اخذ اقامت و مجوز کار و رسید مربوط به پرداخت هزینه ویزای اقامت نیز باید در اختیار کارفرما قرار گیرد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *