شرایط کار در اتریش برای ایرانیان

کشور سرسبز و زیبای اتریش ترکیبی از هنر و مدرنیته است. این کشور در مرکز قاره اروپا قرار گرفته که مردمانی شاد و پرانرژی دارد. رشته کوه‌های آلپ در اتریش قرار دارد که جزو مهم‌ترین کوهستان‌های کره زمین است. اتریشی‌ها به دلیل اینکه مدت زیادی تحت استعمار آلمان بودند، به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. بنابراین، فرهنگ این کشور به آلمان بسیار نزدیک است. نزدیکی فرهنگی به ژرمن‌ها باعث شده شرایط کار در اتریش پایدار و منظم باشد. به طوری که افراد بسیاری به این کشور سرسبز مهاجرت می‌کنند.

📌

متقاضیان مهاجرت کاری به اروپا توجه داشته باشید در حال حاضر راحت ترین شرایط و مراحل مهاجرت کاری را کشورهای آلمان و لهستان (مشاغل ساده) دارا می‌باشند. توصیه کارشناسان موسسه اِلوویزا به شما عزیزان این است که مقاله‌های شرایط کار در آلمان برای ایرانیان و همچنین شرایط اخذ ویزای کار آلمان را هم مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید برای آگاهی از شرایط اعزام نیروی کار ساده به کشور لهستان مقالات شرایط کار در لهستان برای ایرانیان و شرایط دریافت ویزای کار لهستان را بررسی کنید و از پیشنهادات ویژه ما در این زمینه مطلع شوید.

فهرست مطالب

شرایط کار در استرالیا برای ایرانیان

توضیح کوتاه درباره کشور اتریش

اتریش به عنوان مرکز موسیقی اروپا شناخته می‌شود. بزرگ‌ترین موسیقیدانان جهان مثل بتهوون، موتزارت و هایدن در این کشور به بزرگترین آهنگسازان تاریخ تبدیل شده‌اند. نام این بزرگان به خوبی بزرگی موسیقی سرزمین دانوب آبی را نشان می‌دهد. بدون تردید اتریش یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین سرزمین در زمینه موسیقی است. به طوری که موسیقیدانان سراسر کشور به این کشور مراجعه می‌کنند تا متدهای روز موسیقی را یاد بگیرند.

بسیاری افراد برای کار در اتریش به این کشور مهاجرت می‌کنند. این کشور سرسبز بازار کار مطلوبی دارد. موقعیت‌های شغلی زیادی در اتریش وجود دارد که به نیروی متخصص و باتجربه نیاز دارند. در ادامه به شرایط کار در سرزمین دانوب آبی می‌پردازیم.

شرایط اقتصادی کشور اتریش

اتریش در دو دهه اخیر شرایط اقتصادی پایداری را تجربه کرده است. دولت این کشور برنامه‌‌ریزی طولانی‌مدتی برای جذب سرمایه کرد تا به این شرایط باثبات فعلی برسد. اتریش پس از پایان جنگ جهانی دوم فعالیت‌های اقتصادی خود را به صورت جدی شروع کرد. به طوری که دولت این کشور در سال ۱۹۹۹ به رشد قابل توجهی رسید.

سرزمین دانوب آبی برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی خود موفق شد در سال ۱۹۹۵ به اتحادیه اروپا بپیوندد. این کشور واحد پول یورو را جایگزین شیلینگ (واحد پول قدیم اتریش) کرد. اتریشی‌ها با این کار وارد چرخه اقتصاد قدرتمند اروپا شدند تا بتوانند رشد صعودی خود را ادامه دهند.

عضویت اتریش در اتحادیه اروپا باعث شده سرمایه زیادی وارد کشور شود. بنابراین، موقعیت‌‌های شغلی زیادی در این کشور به وجود آمده است. این اتفاق باعث شده افراد بسیاری برای کار در اتریش، به این سرزمین سرسبز مهاجرت کنند.

بازار کار و شرایط کاری در اتریش

اتریش یکی از کشورهای مهاجرپذیر اروپا است که شرایط کاری مناسبی دارد. این کشور روش‌های مختلفی برای مهاجران در نظر گرفته است. اقتصاد سالم اتریش باعث رونق گرفتن بازار کار این کشور شده است. سرزمین موسیقی شرایط خاصی را برای متقاضیان کار در اتریش فراهم کرده تا نیروهای متخصص را جذب کند.

یکی از دلایلی که افراد به کشور دیگری مهاجرت می‌کنند، امنیت شغلی است. دولت اتریش زیرساخت‌های استانداردی در این کشور ایجاد کرده که کیفیت زندگی را بالا برده است. محیط امن، ثبات شغلی و امکان پیشرفت در کار از مهم‌ترین فاکتورها برای کار در اتریش هستند. بنابراین، بیشتر دغدغه‌های فکری متقاضیان در این سرزمین سرسبز از بین می‌رود.

راه‌های ورود به بازار کار در اتریش برای ایرانیان

اتریش چند روش مختلف را برای جذب نیروی انسانی متخصص در نظر گرفته است. صدور کارت قرمز-سفید-قرمز، ویزای جاب سیکر، جاب آفر و بلوکارت از جمله روش‌های مهاجرت کاری به سرزمین موسیقی هستند. گفتنی است، ویزای کاری اتریش معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه اعتبار دارد. البته این مدت زمان بستگی به نوع ویزای صادر شده دارد.

کارت قرمز-سفید-قرمز

کارت قرمز-سفید-قرمز روش مناسبی برای کار در آلمان است. این کارت مخصوص متقاضیانی است که سابقه کار بالایی دارند. کارت قرمز-سفید-قرمز برای شهروندانی است که عضو اتحادیه اروپا نیستند. افراد باید برای دریافت ویزای کار اتریش، در سیستم امتیازبندی این کارت حداقل ۷۰ امتیاز کسب کنند.

امتیازات بر اساس تجربه کاری، مهارت زبان و سطح حقوق متقاضی محاسبه می‌شوند. اعتبار کارت قرمز-سفید-قرمز ۲۴ ماه است که امکان تمدید آن وجود دارد. دارندگان این کارت از تمام مزایای شهروندی برخوردار خواهند شد.

ویزای جاب سیکر

ویزای جاب سیکر امکان جستجوی کار در خاک اتریش را برای متقاضی فراهم می‌کند. این افراد به مدت ۶ ماه در اتریش به دنبال شغل خود می‌روند. متقاضی از طریق سایت‌های کاریابی، آگهی‌های استخدام و دیگر روش‌های کاریابی اقدام می‌کند. پس از پیدا کردن کار، فرد می‌تواند مجوز کار در اتریش را دریافت کند. در غیر این صورت، متقاضی به کشور خود بازمی‌گردد.

ویزای جاب آفر

ویزای جاب آفر در واقع پیشنهاد کاری از سوی کارفرما به متقاضی کار است. شرکت‌ها به افراد واجد شرایط دعوت‌نامه ارسال می‌کنند. سپس کارهای مهاجرت کاری آنها انجام می‌شود. کارفرما رزومه متقاضیان را بررسی می‌کند تا بهترین گزینه را انتخاب کند. جاب آفر شرایط مناسبی برای اقامت در اتریش فراهم می‌کند.

بلوکارت

بلوکارت برای متقاضیان غیراروپایی در نظر گرفته شده است. این کارت برای افرادی که سابقه کار بالا دارند صادر می‌شود. بلوکارت مجوز کار در اتریش را می‌دهد تا افراد بتوانند در شغل تخصصی خود فعالیت کنند. این کارت نیاز به تحصیلات تکمیلی و پیشنهاد کار از شرکت دارد. پس از صدور بلوکارت، متقاضی کار از تمامی حقوق شهروندی اتریش بهره‌مند خواهد شد.

شرایط مورد نیاز برای کار در اتریش

شرایط سنی

شرایط سنی برای کار در اتریش بسته به سیستم امتیازدهی مشاغل متفاوت است. بر اساس این سیستم، حداقل سن ۱۸ سال برای صدور ویزای کاری در نظر گرفته شده است. برای بیشتر مشاغل حداکثر ۳۵ سال اعلام شده است. همچنین، متقاضیانی که بالای ۳۵ سال سن دارند، امتیازی در سیستم امتیازدهی دریافت نخواهند کرد.

مدرک تحصیلی

دولت اتریش مدرک تحصیلی خاصی را برای ویزای کار مشخص کرده است. در واقع این کشور اعلام کرده است متقاضی حداقل به مدت سه سال تحصیل کرده باشد. داشتن مدرک تحصیلی در یک دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی برای صدور ویزای کاری لازم است.

مدرک زبان مورد نیاز

زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی کشور اتریش شناخته می‌شود. بنابراین، متقاضیان کار باید مدرک زبان آلمانی را دریافت کنند. افراد باید حداقل سطح B2 این زبان را یاد بگیرند تا بتوانند در سرزمین موسیقی مشغول به کار شوند.

زبان آلمانی در سه سطح A (ابتدایی)، B (متوسطه) و C (پیشرفته) آموزش داده می‌شود. هر کدام از این سطح‌ها به دو بخش ۱ و ۲ تقسیم می‌شوند. با دریافت مدرک زبان آلمانی سطح B2، متقاضی می‌تواند به این زبان صحبت کند.

بهترین مشاغل مورد نیاز در اتریش

  • مهندسی برق
  • کارشناس پردازش داده
  • موسیقی
  • مهندس تجهیزات کشاورزی
  • تکنسین برق
  • نجاری
  • پزشکی
  • کاشی‌کاری
  • تأسیسات ساختمانی
  • پرستاری
  • مهندسی مخابرات
  • کمک پرستاری
  • مهندسی کامپیوتر
  • جوشکاری
  • مهندسی تجهیزات الکترونیکی
  • حسابداری
  • مهندسی عمران
  • نقاش ساختمان
  • مهندسی شیمی
  • لوله‌کشی
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی مکانیک

میزان حقوق و دستمزد مشاغل مختلف در اتریش

بر اساس اطلاعاتی که از بازار کار اتریش منتشر شده است، میانگین حقوق ماهیانه یک فرد ۳۸۲۰ یورو است. این مبلغ در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، مبلغ نسبتا پایینی است.

یک کارمند ساده در اتریش حداقل ۵۲۰ یورو در ماه دریافت می‌کند. این حقوق حداکثر به مبلغ ۱۶.۹۰۰ یورو در ماه می‌رسد که شرایط خوبی را برای کارمند فراهم می‌کند.

ناگفته نماند، میانگین دستمزدها در بین مشاغل متفاوت هستند. اما به صورت میانگین یک فرد عادی در اتریش حقوق مناسبی را دریافت می‌کند. دولت اتریش با احتساب هزینه‌های حمل و نقل، مسکن، خوراک و سرگرمی ماهانه، میزان دستمزد هر شهروند اتریشی را تعیین می‌کند.

شرایط بازنشستگی و بیمه در اتریش

دولت اتریش سن بازنشستگی را برای آقایان ۶۵ سال و برای بانوان ۶۰ سال مشخص کرده است. افراد زمانی که بازنشسته شوند، حقوق و مزایا برای آنها در نظر گرفته می‌شود. شهروندان اتریشی مستمری استانداردی را پس از پایان عمر کاری خود دریافت خواهند کرد.

اتریش حقوق بازنشستگی استانداردی را مشخص کرده که بازنشستگان از امکانات خوبی بهره‌مند می‌شوند. شهروندان پس از پایان عمر کاری حقوق، خدمات درمانی و بیمه تکمیلی دریافت می‌کنند. همچنین، شرایط بازنشستگی برای بانوان هم وجود دارد. این شرایط برای افرادی است که سرپرستی خانواده را برعهده دارند. دولت اتریش برای این افراد حقوق فرزندی و استفاده از خدمات درمانی در نظر گرفته است.

نحوه کاریابی ایرانیان در اتریش

ایرانیان می‌توانند برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام کنند. تمامی روش‌های مهاجرت کاری برای متقاضیان امکان‌پذیر است. کسانی که قصد دارند به اتریش مهاجرت کنند می‌توانند برای دریافت کارت قرمز-سفید-قرمز اقدام کنند. این کارت می‌تواند شرایط کاری ایرانیان در سرزمین دانوب آبی را آسان کند.

ویزای جاب سیکر برای کاریابی روش مناسبی است. متقاضیان ایرانی می‌توانند با سفر به اتریش، به جستجوی کار بپردازند. اگر ایرانیان موفق به پیدا کردن کار مورد نظر خود شوند، شرایط کار در اتریش برای آنها فراهم خواهد شد.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مؤسسه کاریابی اِلوویزا مشاوره بگیرند. کارشناسان این مؤسسه بهترین شرایط مهاجرت کاری را به ایرانیان پیشنهاد می‌دهند.

مدارک مورد نیاز برای کار در اتریش

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزا
  • دو قطع عکس استاندارد
  • بیمه سلامت
  • رزومه کاری
  • سند تمکن مالی
  • مدرک محل اقامت در اتریش
  • ترجمه مدرک تحصیلی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی
  • اظهارنامه کارفرما
  • انگیزه‌نامه

شرایط دریافت ویزای کار اتریش

اثبات تمکن مالی یکی از مهم‌ترین شرایط ویزای کار اتریش است. در واقع آفیسر ویزا باید متقاعد شود که متقاضی مشکل مالی ندارد. فرد درخواست‌کننده ویزا باید ثابت کند که در اتریش مشکل مالی نخواهد داشت. سند تمکن مالی نشان‌دهنده توان متقاضی در پرداخت هزینه‌های مسکن، خوراک و حمل و نقل است.

افراد برای کار در اتریش نیاز دارند که خانه‌ای تهیه کنند. به همین منظور، متقاضی باید محل اقامت خود در سرزمین موسیقی را مشخص کند. قرارداد اجاره خانه مدرک مناسبی برای این موضوع است که می‌توان به آفیسر ویزا ارائه کرد.

اتریش به سلامت شهروندان خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. این کشور خدمات بیمه سلامت مناسبی را برای مردم فراهم کرده است. مهاجران هم باید برای دریافت ویزای کار اتریش، بیمه سلامت شوند. این بیمه شرایط درمانی و سلامت متقاضی را فراهم می‌کند.

شرایط دریافت اقامت دائمی بعد از پیدا کردن کار در اتریش

دولت اتریش شرایطی را برای مهاجران کاری فراهم کرده تا بتوانند اقامت دائمی را دریافت کنند. متقاضیان باید به مدت ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشند. در این مدت داشتن بیمه سلامت الزامی است. همچنین، افراد باید از نظر مالی درآمد قابل قبولی کسب کرده باشند.

در مدت زمان ۵ ساله اقامت، متقاضیان باید فعالیت کاری خود را در سازمان‌های دولتی ثبت کنند. همچنین، افراد باید سطح B1 مدرک زبان آلمانی را دریافت کنند. بعد از سپری شدن این مدت، دولت اتریش شرایط متقاضیان را بررسی خواهد کرد. اگر افراد تهدیدی برای امنیت ملی نداشته باشند، اقامت دائمی آنها صادر خواهد شد.

شرایط مورد نیاز برای همراه یا همراهان

برخی افراد به همراه خانواده خود به اتریش مهاجرت می‌کنند. دولت سرزمین دانوب آبی امکان اقامت همراهان متقاضی را فراهم کرده است. اعضای خانواده افراد باید درخواست ویزا دهند. ویزای اولیه به مدت شش ماه برای همراهان اعتبار دارد. اما برای اقامت بیشتر از این مدت، اعضای خانواده باید مجوز اقامت در اتریش را کسب کنند. شرایط لازم برای همراهان متقاضی به شرح ذیل است:

  • پاسپورت معتبر همراهان
  • دو قطعه عکس از همراهان
  • سند ازدواج
  • ویزای اقامت در اتریش
  • مدرک زبان آلمان حداقل سطح B2
  • مدرک سرپرستی فرزند

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *