کامپوس آرت فرانسه (دریافت پذیرش)

فرانسه مهد هنر و فرهنگ اروپا است. کشوری هنردوست که شاهد اوج‌گیری هنرمندان فرانسوی در طول تاریخ بوده‌ایم. این کشور اهمیت ویژه‌ای به هنر و فرهنگ خود می‌دهد. به طوری که امکانات ویژه‌ای را در اختیار هنرمندان تمامی رشته‌ها قرار داده است. این اتفاق باعث شده است افراد بسیاری به فرانسه مراجعه کنند تا از جدیدترین متدهای روز هنرهای مختلف بهره‌مند شوند. مؤسسات آموزش عالی این سرزمین زیبا شبکه‌ای به اسم کامپوس آرت فرانسه تأسیس کرده‌اند تا بتوانند رشته‌های هنری مختلفی را به داوطلبان آموزش دهند. این سیستم باعث شده افراد بسیاری برای مهاجرت به فرانسه برنامه‌ریزی کنند.

فهرست مطالب

کامپوس آرت چیست؟

کامپوس آرت (Campus Art) شبکه‌ای از مدارس و دانشگا‌ه‌ها است که توسط مؤسسه آموزش عالی فرانسه تأسیس شده است. این شبکه رشته‌های هنری مختلفی مثل معماری داخلی، گرافیک، طراحی، هنرهای تجسمی، سینما، تئاتر و موسیقی را تدریس می‌کند. در واقع بیش از ۶۵۰ رشته هنری گوناگون در این شبکه آموزشی قرار دارند.

دوره‌های کامپوس آرت فرانسه زیر نظر وزارت فرهنگ این کشور برگزار می‌شوند. البته مؤسسه کامپوس فرانس تمامی کلاس‌های آموزشی را مدیریت می‌کند. در واقع این مؤسسه تمامی دوره‌های کامپوس آرت را به صورت رسمی به داوطلبان ارائه می‌کند. همچنین، وزارت‌های امور خارجه، آموزش و سازمان ملی مدارس عالی هنر (ANdEA) از این شبکه هنری حمایت می‌کنند.

هدف کامپوس آرت فرانسه ارائه جدید‌ترین آموز‌ه‌های مرتبط با رشته‌های هنری است. هنرمندان با مدرن‌ترین متدهای روز آشنا می‌شوند که منجر به پیشرفت آنها خواهد شد. علاقه‌مندان به هنر در ابتدا اطلاعات عمومی مرتبط با رشته انتخابی خود را آموزش می‌بینند. سپس دوره‌های تئوریک و عملی کامپوس آرت برای داوطلبان شروع می‌شود. گفتنی است، کلاس‌های آموزش در یکی از مدارس دولتی، خصوصی یا مدرسه عالی هنری فرانسه برگزار می‌شوند.

مؤسسه آموزش عالی فرانسه دوره‌های کامپوس آرت را به صورت سالانه برگزار می‌کند. جالب است بدانید، این دوره‌ها به صورت آنلاین نیز برگزار می‌شوند. بنابراین، هنرآموزان سراسر کشور می‌توانند کلاس‌های خود را به راحتی سپری کنند. پس از اتمام دوره، مدرک کامپوس آرت به شعبه کامپوس فرانس آن کشور ارسال خواهد شد.

مدرک دوره‌های کامپوس آرت فرانسه

مدارس و دانشگاه‌ها برای اتمام دوره‌های کامپوس آرت مدرکی در نظر گرفته‌اند. این مدرک اعتبار جهانی دارد که شرایط کار و فعالیت هنرمندان را فراهم می‌کند. بیش از ۱۶۰ مرکز آموزشی تأیید شده در فرانسه مدرک کامپوس آرت را ارائه می‌کنند. بنابراین، هنرآموزان می‌توانند در یکی از این مراکز ثبت‌نام کنند تا دوره مورد نظر خود را بگذرانند.

هنرمندانی که مدرک دیپلم هنرستان یا لیسانس هنر را دریافت کرده باشند، می‌توانند در دوره‌های کامپوس آرت شرکت کنند. شایان ذکر است، انتخاب نوع رشته به صورت اختیاری توسط هنرآموز انتخاب می‌شود. این کار باعث می‌شود هنرمندان در رشته مورد علاقه خود آموزش‌های لازم را ببینند.

مدرک کامپوس آرت دارای سطوح مختلفی است. داوطلبان می‌توانند در دوره‌های آمادگی ورود به مدارس هنر، کارشناسی، مستر، پست مستر و دکتری شرکت کنند. هر کدام از این دوره‌ها دارای یک مدرک خاص هستند که پس از اتمام دوره به هنرآموز اعطا می‌شود.

جالب است بدانید، مدرک کامپوس آرت مورد تأیید وزارت علوم ایران قرار دارد. بنابراین، امکان آموزش دوره‌های آنلاین برای هنرمندان ایرانی ایجاد شده است. البته برای حضور در کلاس‌های کامپوس آرت فرانسه، هنرآموزان می‌توانند برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند.

هزینه‌های کامپوس آرت فرانسه

مؤسسه کامپوس فرانس، دوره‌های Campus Art را به صورت دوره‌ای ارائه می‌کند. هزینه هر دوره ۳۰۰ یورو تعیین شده که غیرقابل استرداد به داوطلبان است. این شهریه به حساب بانکی مؤسسه کامپوس فرانس واریز می‌شود. بنابراین، هنرآموزان هیچ هزینه‌ای به مدرسه یا دانشگاه پرداخت نمی‌کنند. پس از تأیید ثبت‌نام، هنرمندان می‌توانند اقدام به واریز شهریه دوره کامپوس آرت کنند. همچنین، تشکیل پرونده و ثبت‌نام برای عموم رایگان است.

شرایط شرکت در دوره‌های کامپوس آرت

دوره‌های حضوری کامپوس آرت نیاز به ویزای تحصیلی دارد. هنرمندان ایرانی می‌توانند برای دریافت این ویزا تشکیل پرونده دهند. پس از ثبت‌نام آنلاین در دوره‌های کامپوس آرت، هنرآموز می‌تواند اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه را انجام دهد. مدارک لازم برای ثبت‌نام در کامپوس آرت فرانسه به شرح ذیل است:

  • پاسپورت معتبر
  • ۲ قطعه عکس
  • نامه تأیید ثبت‌نام کامپوس آرت فرانسه
  • ترجمه مدرک تحصیلی
  • سند تکمن مالی
  • مدرک زبان فرانسوی (حداقل سطح B2)

ثبت‌نام در کامپوس آرت در سایت رسمی کامپوس فرانس انجام می‌شود. پس از تکمیل فرم، هنرآموز باید منتظر تأیید ثبت‌نام و پذیرش در یکی از مراکز آموزشی فرانسه باشد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *