بهترین ایالت های کانادا برای مهاجرت

سوالی که اغلب از ما پرسیده می شود این است که بهترین ایالت کانادا برای مهاجرت کدام ایالت است؟ با توجه به اینکه کانادا دومین کشور بزرگ جهان است، تصمیم گیری در مورد اینکه از کجا شروع کنید سخت است. کانادا در مجموع ۱۰ استان و ۳ منطقه دارد که هریک جذابیت های خاص خود را دارند. اما بهترین استان برای مهاجرت به مشخصات، تحصیلات، زمینه کاری، سبک زندگی و ترجیحات آب و هوایی شما بستگی دارد. برای کمک به شما در این راستا، در این مطلب بهترین ایالت های کانادا برای مهاجرت معرفی شده اند.

فهرست مطالب

لیست بهترین ایالت های کانادا برای مهاجرت

  1. انتاریو
  2. بریتیش کلمبیا
  3. کبک
  4. آلبرتا

در ادامه به معرفی هر یک از ایالت های نام برده می پردازیم. 

۱. انتاریو

انتاریو بهترین مقصد برای افرادی است که تازه به کانادا می آیند. آمار نشان می دهد در سال ۲۰۲۱، نیمی از افرادی که موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شده اند، ساکن انتاریو بوده اند. بزرگ ترین شهر کانادا یعنی تورنتو نیز در استان انتاریو قرار دارد. اغلب افرادی که انتاریو را برای مهاجرت انتخاب می کنند در شهر تورنتو مستقر می شوند. در واقع تورنتو یکی از کلان شهرترین و چند فرهنگی ترین شهرهای جهان است. اتاوا دومین شهر پرطرفدار انتاریو و همچنین پایتخت کانادا است که به عنوان امن ترین شهر این کشور نیز شناخته می شود. کیفیت زندگی در اتاوا بالا و در عین حال هزینه ها نسبتاً پایین است.

البته لازم است بدانید که زمستان های سردی در انتاریو در انتظار شما است، به گونه ای که ممکن هست دما به زیر ۴۰ درجه سانتیگراد نیز برسد. از طرف دیگر، در ماه های گرم سال، دمای بالای ۳۰ درجه را نیز تجربه خواهید کرد.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه انتاریو، اقتصاد قوی آن است؛ به طوری که ۳۷ درصد از تولید ناخالص ملی کانادا مرهون این استان است. سهم استان در تولید ناخالص ملی ناشی از ترکیب منابع، تولید و صادرات می باشد. تقریباً ۵۰ درصد از پرسنل صنایع دانش بنیان و مبتنی بر تکنولوژی های پیشرفته کانادا، ساکن این استان هستند.

۲. بریتیش کلمبیا

اغلب افراد، بریتیش کلمبیا واقع در سواحل غربی کانادا را با چشم اندازهای طبیعی زیبایش به یاد می آورند. پس از انتاریو، بریتیش کلمبیا بهترین ایالت برای مهاجرت به کانادا است. اگر به ماجراجویی در طبیعت و دمای ملایم تر علاقه دارید، بریتیش کلمبیا مقصد بهتری برای شما است.

محبوب ترین شهر بریتیش کلمبیا، ونکوور است. ونکوور واقع در سواحل اقیانوس آرام دارای چشم اندازهای خیره کننده ای از اقیانوس و کوه است. همچنین ونکوور به عنوان صحنه ای پررونق برای هنر و سینما شناخته می شود. دومین شهر محبوب در بریتیش کلمبیا، ویکتوریا است. ویکتوریا که مرکز استان نیز می باشد در انتهای جنوبی جزیره ونکوور قرار دارد. جغرافیای منحصربفرد ویکتوریا، آن را به شهری ایده آل برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است.

ساکنین مناطق ساحلی بریتیش کلمبیا، معتدل ترین زمستان های کانادا را تجربه می کنند. دمای هوا در این مناطق به ندرت به زیر صفر می رسد. مناطق داخلی و مرکزی استان معمولاً زمستان های سردتر و تابستان های گرم تری دارند.

در مورد مهمترین صنایع بریتیش کلمبیا می توانیم به صنایع خدماتی، کشاورزی، ساختمان سازی، فیلم سازی، شیلات، معدن، گردشگری و صنایع مبتنی بر فناوری های پیشرفته اشاره کنیم.

۳. کبک

کبک سومین استان محبوب برای تازه واردان به کانادا است. در واقع کبک بهترین استان برای مهاجرانی است که به زبان فرانسوی تسلط دارند و از فعالیت های فرهنگی لذت می برند. اگرچه زبان رسمی کبک فرانسوی است اما دولت استانی حمایت ها و خدمات ویژه ای را برای انگلیسی زبان ها ارائه می دهد. بد نیست بدانید که کبک دوره های رایگانی را برای مهاجران جدیدی که می خواهند فرانسه یاد بگیرند، برگزار می کند.

مونترال پرجمعیت ترین شهر کبک و سومین شهر محبوب در میان مهاجران است. مونترال به عنوان اولین شهر میزبان رویدادهای بین المللی در آمریکای شمالی به عنوان مهد فرهنگ کانادا شناخته می شود. در مونترال می توانید از جشنواره های مختلف فیلم، موسیقی و کمدی در طول سال لذت ببرید.

شهر کبک دومین مقصد اصلی مهاجران ساکن در این استان است. این شهر فرانسوی زبان، تعادلی بی نظیر بین تاریخ، مدرنیته، فرهنگ و طبیعت برقرار کرده است. ساکنان شهر کبک در ماه های سرد سال نیز بیکار نمی مانند! در این شهر با مجموعه ای از فعالیت ها و جاذبه های زمستانی مانند سورتمه سواری در وسط شهر مواجه خواهید شد.

در مورد آب و هوای این استان باید بگوییم که در روزهای زمستانی ممکن است دما تا منفی ۴۰ درجه نیز کاهش یابد و در تابستان به ۳۵ درجه برسد.

اقتصاد کبک نیز عمدتاً مبتنی بر بخش های خدماتی و تولیدی است. مهمترین صنایع این استان عبارتند از:

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • الکترونیک، اپتیک و فوتونیک
  • علوم زیستی و بهداشتی
  • تغذیه
  • بازی های ویدئویی
  • خدمات مالی و بیمه
  • طراحی و ساخت ساختمان های هوشمند و سبز
  • هوش مصنوعی

۴. آلبرتا

در نهایت چهارمین استان محبوب در میان مهاجران آلبرتا است. آلبرتا واقع در غرب کانادا، جاذبه های طبیعی متعددی دارد. همچنین این استان به خاطر ذخایر زیاد نفت و گاز طبیعی، گاوداری، کوه های راکی و پارک دایناسورها مشهور است.

کلگری و ادمنتون، محبوب ترین شهرهای آلبرتا هستند. کلگری پرجمعیت ترین شهر آلبرتا است که در دامنه کوه های راکی قرار دارد. ضمناً کلگری میزبان نمایشگاه معروف Calgary Stampede & Exhibition است که یکی از بزرگ ترین رویدادهای فضای باز در جهان می باشد. ادمنتون پایتخت آلبرتا و دومین شهر پرجمعیت استان است. این شهر سالانه از ۳۰ جشنواره مختلف میزبانی می کند و در گذشته عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان را به خود اختصاص داده بود.

کلگری و ادمنتون نسبت به سایر شهرهای کانادا، ساعات آفتابی بیشتری دارند. با این حال، دمای بخش هایی از استان در زمستان تا منفی ۵۱ درجه نیز کاهش پیدا می کند. اما در تابستان، دما به طور قابل توجهی گرم می شود و در بخش هایی از استان به ۳۵ درجه نیز می رسد.

بزرگترین صنعت آلبرتا نفت و گاز است و بعد از آن صنایعی مانند کشاورزی، جنگلداری، آموزش، گردشگری، مالی و تولیدی رونق دارند. ضمناً آلبرتا مالیات کمتری نسبت به سایر استان های کانادا دریافت می کند.

به طور کلی با توجه به افزایش سن جمعیت کانادا و کاهش نرخ باروری در این کشور، دولت کانادا از مهاجران استقبال می کند. اما در هر حال شما باید ببینید که بهترین مقصد برای شما در کانادا کدام استان است. بهترین ایالت برای مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط و علایق شما می تواند انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، آلبرتا یا… باشد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *