مهاجرت مکانیک خودرو به کانادا

با توجه به نیاز مبرم کشور‌های خارجی از جمله کانادا به نیروی متخصص فنی از جمله مکانیک خودرو، سالانه تعداد زیادی از این افراد برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. با وجود امکانات و شرایط زیستی فوق‌العاده‌ای که برای تعمیرکاران خودرو در نظر گرفته‌اند، این افراد می‌توانند با مهاجرت به این کشور سالانه تا ۱۰۰ هزار دلار کانادا را دریافت کنند و درآمد خوبی داشته باشند. طبق تحقیقاتی هم که انجام شده درآمد و سودآوری این صنعت در کانادا سالانه حدود ۱۱ میلیارد دلار کانادا گزارش شده است. بنابراین با دریافت ویزای کاری در حوزه مکانیک خودرو می‌توانید آینده درخشانی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

فهرست مطالب

دلایل مهاجرت تعمیرکاران خودرو به کانادا

افراد قبل از اینکه اقدام به مهاجرت کنند کشور‌های مختلف را از لحاظ گوناگون بررسی می‌نمایند و در‌نهایت مناسب‌ترین آن‌ها که به شرایطشان می خورد برای رفتن انتخاب می کنند. در چند سال اخیر با تسهیلات و امکانات متفاوتی که کشور کانادا برای تعمیرکاران خودرو با‌تجربه و ماهر از سراسر دنیا قرار داده این کشور را به یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های آن‌ها برای مهاجرت تبدیل کرده است. درآمد عالی، امکانات رفاهی، هزینه‌های متعادل زندگی، وجود موسسات عالی آموزش برای فرزندان، امکان ارتقا و پیشرفت، آب و هوای خوب و آرامش و راحتی که در این کشور وجود دارد، کانادا را به یک مقصد بی‌چون و چرا برای مهاجرت تعمیرکاران خودرو تبدیل کرده است.

روش های دریافت ویزای کاری تعمیرکاران خودرو برای کانادا

از آن‌جایی که راه‌های دریافت اقامت کاری در کانادا متفاوت است و بسته به شغل مورد نظر فرق می‌کند در ادامه سه روش مهم و پرمخاطب اقدام برای دریافت ویزای کاری تعمیرکاران خودرو برای کانادا را معرفی می‌کنیم. این افراد به این نکته نیز باید توجه کنند که بعد از دریافت ویزای کاری کانادا می‌توانند برای اقامت دائم خود و خانواده شان نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

برنامه نیرو متخصص فدرال کانادا

برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا یکی از راه‌هایی است که شما می‌توانید به عنوان مکانیک خودرو از آن برای اخذ ویزای کانادا استفاده کنید. این برنامه بر اساس سیستم Express Entry مدیریت می‌شود که به ویزای اکسپری اینتری کانادا هم معروف است. درواقع مکانیک خودرو تحت Major Group  ۷۳  قرار دارد و شامل معاملات نگهداری و بهره‌برداری تجهیزات می‌شود. برای اینکه بتوانید متناسب با این برنامه برای ویزا اقدام کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

۱-داشتن پیشنهاد شغلی معتبر و درست از یک کارفرمای کانادایی حداقل به مدت یک سال یا داشتن گواهی صلاحیت از یک سازمان استانی.

۲-مهارت مناسب و قابل قبول در زبان انگلیسی یا فرانسه (سطح ۴ برای نوشتن + خواندن و ۵ برای گوش دادن + صحبت کردن).

۳-داشتن سابقه کاری و مهارت و تجربه حداقل به مدت ۲ تا ۳ سال.

سیستم Express Entry

این سیستم‌، برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال کانادا را مدیریت می‌کند و هدف اصلی آن کارگران ماهری است که توانایی و تخصص لازم در زمینه‌های مختلف را دارند و می‌خواهند برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایید. این برنامه براساس سیستم مبتنی بر نقطه شناخته می‌شود و به CRS (سیستم رتبه‌بندی جامع) معروف است. پایه اصلی این برنامه مهاجرتی بر اساس عواملی مثل سن، تحصیلات، مهارت و میزان سابقه کاری شناخته می‌شود. زمانی‌که شما به عنوان نیروی متخصص در سیستم  Express Entry به صورت آنلاین ثبت‌نام می‌کنید در یک قرعه کشی شرکت داده می‌شوید که هر ۲ هفته یک بار انجام می‌شود. بعد از آن داوطلبانی که بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند برای دریافت ITA که برای اخذ اقامت دائم کانادا است انتخاب می‌شوند.

برنامه نامزد های استانی

استفاده از برنامه نامزد‌های استانی به این صورت است که شما می‌توانید در صورت داشتن مهارت و تخصص کافی و پیشنهاد شغلی معتبر از یک استان یا منطقه مشخص در کانادا اقدام به دریافت ویزا و کار در آنجا کنید. هر استان هم PNP خاص خود را دارد که با توجه به نیاز‌های شغلی و تعداد نیروی کار آن منطقه طراحی شده است. بنابراین ممکن است برای مکانیک خودرو در آلبرتا، ساسکاچوان یا مانیتوبا تقاضا وجود داشته باشد و در انتاریو این پوزیشن شغلی مورد تقاضا نباشد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که لیست مشاغل مربوط به مکانیک خودرو در استان‌های مختلف مرتبا تغییر می‌کند. بنابراین داشتن اطلاعات به روز در این زمینه قبل از اینکه اقدام به دریافت ویزای کاری برای منطقه یا استانی مشخص انجام دهید، اهمیت ویژه‌ای دارد. علاوه بر آن اگر با درخواست شما برای کار در استان مورد نظر موافقت شود شما موفق به کسب نامزدی استانی این کشور شده‌اید که ۶۰۰ امتیاز به امتیاز CRS شما می‌افزاید و درنهایت دریافت ITA را برای اخذ اقامت دائم کانادا برای شما تضمین می‌کند.

نقش سازمان های مهاجرتی در دریافت ویزا مکانیک خودرو برای کانادا

بدون شک دریافت ویزا به هر شکل آن برای کشور‌های مختلف از جمله کانادا کار پیچیده و طولانی است که نیاز به صبرو حوصله و تجربه در این زمینه دارد. زیرا با داشتن مراحل مختلف برای تحویل مدارک و اسناد مورد نیاز در تایم مشخص و محدود، اگر تجربه کافی وجود نداشته باشد قطعا با شکست مواجه خواهید شد. بنابراین شما با آگاهی از توانایی‌ها و مهارت‌هایی که دارید می‌توانید این راه پراسترس و طولانی را به سازمان‌های مهاجرتی بسپارید تا با تجربه و مهارت خود درکمترین زمان و بدون نقص و ایراد شما را به مقصد و هدف خود برسانند و شانس دریافت ITA کانادا را برای شما تضمین کنند.

اخذ ویزای کاری مکانیک خودرو در کانادا

همان‌طور که گفتیم کشور کانادا در حال حاضر درخواست‌های مهاجران خارجی که در زمنیه مکانیک و تکنسین خودرو تخصص و تجربه کافی دارند را قبول می‌کند و اقامت کانادا را به آن‌ها می‌دهد. بنابراین اگر در این زمنیه مهارت دارید یا به کار‌های فنی علاقه‌مندید می‌توانید در دوره‌های مکانیک خودرو شرکت کنید و با کسب تجربه و مهارت، اقدام به دریافت اقامت کانادا کنید.

شرایط لازم برای اخذ مدرک مکانیک خودرو در کانادا

شرایط گرفتن مدرک مکانیک خودرو در استان‌های مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت است. برای مثال شرایط و روند کار در بریتیش کلمبیا یا نوا اسکوشیا با یکدیگ متفاوت است ولی در کل پایه یکسانی دارند. بنابراین قبل از اینکه اقدام به دریافت مدرک مکانیک خودرو در کانادا کنید باید استان و محل اقامت خود را تعیین نمایید تا متناسب با شرایط و روند کاری در آن‌جا مدرک خود را بگیرید.

روند دریافت مدرک مکانیک خودرو در استان های کانادا

از آن جایی که خودرو‌های مختلف روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و از تکنولوژی و فناوری‌های مدرن در ساخت آن‌ها استفاده می‌گردد، تعمیرکاران خودرو هم باید خود را در این زمینه کاری به روز کنند. شرایط گرفتن مدرک مکانیک خودرو در کانادا به این صورت است که علاوه بر دوره‌های عملی با حقوق و دستمزد، باید افراد دوره‌های تئوری آموزشی را نیز بگذرانند. البته به این نکته باید مجددا دقت کنید که شرایط و عنوان‌های دوره در استان‌های مختلف این کشور با هم متفاوت است و متناسب با محل سکونت خود باید دوره مکانیک خودرو را دریافت کنید.

نکته قابل ملاحظه‌ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که گرفتن مدرک در یک استان به معنای این نیست که شما می‌توانید لزوما در یک استان دیگر نیز مشغول به کار شوید. بلکه برای کار در استان دیگر باید در آزمون بین استانی (interprovincial exam)  شرکت کنید. که به این ترتیب می‌توانید تأییدیه Red Seal endorsement خود را دریافت کنید و در استان‌ها و محل‌های دیگر نیز به رسمیت شناخته شوید.

باوجود اینکه گرفتن مدرک یکی از اصول کار مکانیک خودرو در کانادا به شمار می‌رود ولی در تعدادی از استان‌ها مثل بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، مانیتوبا، نیوفاندلند و لابرادور، یوکان، مناطق شمال غربی و نوناووت از لحاظ قانونی لزومی به داشتن گواهینامه مکانیک خودرو نیست و تجربه و مهارت حرف اول را میزند. در صورتی که در استان‌های دیگر کانادا مثل انتاریو، آلبرتا، کبک، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و … برای انجام کار مکانیک خودرو حتما نیاز به مدرک رسمی و معتبر مکانیک خودرو می‌باشد.

درآمد تعمیرکاران خودرو در کانادا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که مهاجران کاری قبل از اقدام به مهاجرت به آن توجه می‌کنند بحث درآمد و امکانات رفاهی برای خود و خانواده‌شان است. بدون شک تعمیرکاران خودرو هم از این قاعده مستثنی نیستند و باید در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهند. حقوق و دستمزدی که تعمیرکاران خودرو در این کشور دریافت می‌کنند بسته به عوامل مختلفی مثل تجربه، مهارت، تعداد مشتریان و مهم‌تر از همه اینکه در کدام استان فعالیت می‌کنند متفاوت است. ولی بر اساس شواهد این قشر سالانه درآمدی حدود ۲۵ تا ۱۰۰ هزار دلار کانادا دریافت خواهند کرد. که در این میان بیشترین و بالاترین درآمد تعمیرکاران خودرو مربوط به شمال غربی با حدود ۷۵ هزار دلار کانادا، آلبرتا با حدود ۶۳ هزار دلار کانادا و بریتیش کلمبیا حدود ۵۹ هزار دلار کانادا است.

هزینه های دریافت ویزای تعمیرکاران خودرو برای کانادا

برای مهاجرت به کانادا علاوه بر اینکه باید از پس هزینه‌های وکیل و سازمان‌های مهاجرتی برآیید، باید تمکن مالی خود را به اداره مهاجرت کانادا نیز ثابت کنید. برای اثبات تمکن مالی باید در حساب بانکی شما مبلغ مورد نظر وجود داشته باشد تا به آن‌ها اطمینان دهید از پس هزینه‌های خود و افراد تحت تکفلتان برمی آیید. بنابراین برای این کار ابتدا باید ببنید که چند نفر تحت تکفل شما هستند و هر کدام از آن ها چه نقشی در زندگی شما دارند. اگر شما می‌خواهید به صورت انفرادی مهاجرت کنید باید مبلغی معادل ۱۳۲۱۳ دلار کانادا در حسابتان موجود باشد. اگر فرد دیگری برای مهاجرت همراه شماست باید ۱۶۴۴۹ دلار کانادا در حسابتان باشد. دقت کنید که به ازای هر یک نفری که به اعضای خانواده شما اضافه می‌شود باید مبلغ بیشتری در حساب بانکی‌تان موجود باشد. بنابراین برای خانواده سه نفره ۲۰۲۲۲ دلار، چهار نفره ۲۴۵۵۳ دلار، پنج نفره ۲۷۸۴۷ دلار، شش نفره ۳۱۴۰۷ دلار و هفت نفره ۳۴۹۶۷ دلار کانادا نیاز دارید تا تمکن مالی تان را به اداره مهاجرت کانادا اثبات نمایید. اگر خانواده‌ای که قصد مهاجرت دارند بیشتر از هفت نفر باشند باید به ازای هر نفر ۳۶۵۰ دلار در نظر بگیرند.

شرایط لازم برای اثبات تمکن مالی مکانیک خودرو

برای اثبات تمکن مالی حتما به این نکته توجه داشته باشید که مبالغی که در بالا برای هر تعداد اعضای خانواده گفته شد، مربوطه به تمام افراد تحت تکفل شما است. حتی اگر به همراه شما برای مهاجرت به کانادا نیایند باید این مبلغ در حسابتان موجود باشد. هم‌چنین این مبلغ نمی‌تواند جزو اموال غیر منقول‌تان باشد و یا اینکه آن را قرض گرفته باشید. حتما این نکته را مورد نظر داشته باشید که قبل از اقدام برای دریافت ویزای کاری برای مکانیک خودرو در کانادا موجودی حساب خود را به حد نصاب برسانید زیرا شش ماه قبل از اقدام شما برای ویزا را مورد بررسی قرار می‌دهند.

هم‌چنین می توانید از حساب مشترکی که بین شما و همسرتان است در صورت مهاجرت با ایشان استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که باید اثبات شود که شما امکان دسترسی به این مبلغ را در صورت نیاز دارید. نکته دیگر این است که شما به نامه رسمی از سوی بانک و یا موسسه‌ای که در آن حساب دارید نیز نیاز خواهید داشت.

به طور کلی نحوه بررسی تقاضاهای مهاجران به کانادا بر اساس رتبه و امتیاز‌هایی است که هر خانواده با توجه به شرایط مختلف دریافت می‌کنند. در صورتی که امتیاز لازم برای آن موقعیت شغلی با توجه به آیتم‌های مختلفی که ارائه شده دریافت شود، افراد به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند اقامت کانادا را دریافت کنند. معملا آیتم‌هایی که کشور کانادا مورد بررسی قرار می‌دهد شامل سن، توانایی در زبان انگلیسی و فرانسوی که یکی از زبان‌های رسمی کانادا به شمار می‌رود، تحصیلات، مهارت و تخصص در زمینه‌ای خاص و … می شود. بنابراین افرادی که شایسته‌تر هستند و امتیاز بالاتری را کسب کرده‌اند می‌توانند از اقامت در یک کشور با اقتصاد در حال پیشرفت و امکانات و مزایای آن استفاده کنند و آینده خود و فرزندانشان را تضمین کنند.

نتیجه گیری از مقاله مهاجرت مکانیک خودرو به کانادا

در این مقاله در مورد شرایط مهاجرت یکی از شغل‌های فنی و پرتقاضای کشور کانادا یعنی مکانیک خودرو صحبت کردیم . همان‌طور که گفته شد راه‌های اقدام برای دریافت ویزای کاری برای کانادا در این تخصص شغلی مختلف و گوناگون است که در این مقاله به سه مورد از مهم‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین آن‌ها پرداختیم. هم‌چنین در مورد مزایایی که این کشور برای تعمیرکاران خودرو دارد و درآمدی که از این شغل می‌توانند داشته باشند به طور کامل صحبت کردیم. بنابراین اگر در این مهارت تخصص دارید یا به کار‌های فنی از جمله مکانیک خودرو علاقه‌مندید و قصد مهاجرت هم دارید می‌توانید با نکاتی که گفته شد از این فرصت استثنایی نهایت استفاده را ببرید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *