بهترین کشور برای مهاجرت کم هزینه

در دنیای امروز، افراد بسیاری به دلایل مختلف تصمیم به ترک کشور خود و زندگی در کشور دیگر می‌گیرند. همه آن‌ها به نوعی به دنبال بهبود وضعیت زندگی خود هستند. ادامه تحصیل، داشتن موقعیت شغلی بهتر، کسب درآمد بیشتر، استفاده از امکانات رفاهی مناسب و … از مهم‌ترین دلایل مهاجرت هستند. شاید شما نیز برای تغییر کشور محل زندگی خود و مهاجرت کم هزینه اقدام کرده باشید. در سال‌های اخیر، شرایط نامساعد اقتصادی از جمله عواملی بوده که آمار مهاجرت را بالا برده است.

فهرست مطالب

توجه داشته باشید که مهم‌ترین قدم در مسیر مهاجرت، انتخاب مقصد مناسب است. متقاضیان بسته به شرایط خود و هدف‌شان از مهاجرت، کشور مناسب را انتخاب می‌کنند. مواردی چون آب و هوا، امنیت، سطح رفاه، امکانات تحصیلی، بازار کار و میزان درآمد در انتخاب کشور مقصد تأثیرگذار هستند. از آنجایی که بسیاری با هدف بهبود موقعیت اقتصادی نقل مکان می‌کنند، هزینه مهاجرت و زندگی برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد. خوب است بدانید که کشورهای بسیاری پذیرای مهاجرین از نقاط مختلف دنیا هستند. برخی از آن‌ها نیز از جمله کشورهای پیشرفته در سطح بین‌المللی به حساب می‌آیند. با این حال، شما می‌توانید از میان کشورهای مدرن نیز گزینه مناسبی را برای مهاجرت کم هزینه انتخاب کنید. در ادامه مطالب جامعی را پیرامون کم هزینه‌ترین کشورهای مهاجرپذیر مطالعه خواهید کرد.

شرایط مهاجرت کم هزینه

زمانی که تصمیم به زندگی در کشوری دیگر می‌گیرید، در واقع یک تغییر بزرگ را پذیرفته‌‌اید. با این که مهاجرت با چالش‌های زیادی همراه است، اما مزایای بسیاری نیز دارد. از جمله این مزایا عبارتند از:

  • تجربه زندگی با استانداردهای بالا
  • امکانات رفاهی و اجتماعی بیشتر
  • تحصیل در سیستم آموزشی معتبر
  • دسترسی به بیمه و خدمات درمانی بهتر
  • داشتن موقعیت شغلی متناسب با علایق خود
  • کسب درآمد بیشتر

همان‌طور که می‌دانید، راه‌های گوناگونی برای ورود به کشورهای مهاجرپذیر وجود دارد. شما می‌توانید از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تمکن مالی و یا پناهندگی مهاجرت کنید. برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی، لازم است شرایط خود و همچنین امکانات موجود در کشورهای مورد نظر را بررسی کنید. بسته به این که شما با هدف ادامه تحصیل مهاجرت می‌کنید یا قصد کار و سرمایه‌گذاری دارید، بهترین مقصد مهاجرتی متفاوت خواهد بود. با این حال، برخی کشورها به طور کلی شرایط مناسب‌تری را برای پذیرش مهاجرین فراهم می‌کنند.

اگر به مهاجرت کم هزینه فکر می‌کنید، بهتر است بدانید که اقدام از طریق تحصیل و ازدواج مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. به طور کلی، هزینه‌های مهاجرت شامل هزینه پروسه دریافت مجوز اقامت و هزینه زندگی می‌شود. شما از هر طریقی که برای مهاجرت کم هزینه اقدام کنید لازم است مبالغی را برای دریافت ویزا، اثبات تمکن مالی و … در نظر بگیرید. هزینه‌های زندگی نیز به کشور انتخابی و همچنین شهر محل سکونت‌تان بستگی دارد. در ادامه با برخی از مقرون‌ به‌صرفه‌ترین کشورها در سطح دنیا آشنا می‌شوید.

معرفی ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کم هزینه

شاید مهم‌ترین عامل افزایش تقاضا برای مهاجرت، اوضاع نابسامان اقتصادی در سال‌های اخیر باشد. این در حالی است که بیشتر مقاضیان به دنبال مهاجرت به کشورهای ارزان هستند. بدین منظور، لازم است هزینه مهاجرت و زندگی در کشورهای مختلف را بررسی کنند. نکته قابل توجه این است که روش مهاجرتی نیز مخارج پروسه ورود به کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این رو، قصد داریم جزئیاتی را پیرامون تعدادی از ارزان‌ترین کشورهای مهاجرپذیر مطالعه کنیم.

هند

هند کشوری واقع در قاره آسیا است و به عنوان یکی از کم هزینه‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. شما مبلغ چندانی برای تأمین هزینه‌های مسکن، مواد غذایی و رفت و آمد نمی‌پردازید. لازم است بدانید که جمعیت بالای هند بازار کار آن را رقابتی کرده است. به همین دلیل، یافتن موقعیت شغلی مناسب اندکی دشوار خواهد بود.

وجود دانشگاه‌های معتبر این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی تبدیل کرده است. شما همچنین می‌توانید از طریق کار یا سرمایه‌گذاری برای مهاجرت کم هزینه به هند اقدام کنید. شاید نزدیکی هند به ایران دلیل مهاجرت شما به این کشور باشد.

مکزیک

برخی ممکن است به فکر مهاجرت به کشورهای آمریکایی باشند. در این صورت، کشور مکزیک یکی از گزینه‌های مناسب خواهد بود. مخارج زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای آمریکایی و البته اروپایی کاملا مقرون‌ به‌صرفه است. یکی از مواردی که مکزیک را به انتخابی مناسب تبدیل می‌کند، نزدیکی آن به ایالات متحده آمریکا است. این موقعیت بازار کار مکزیک را رونق بیشتری می‌دهد. شما با توجه به تخصص و حرفه خود می‌توانید شغل مناسب و درآمد کافی در این کشور داشته باشید. سرمایه‌گذاری یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای مهاجرت کم هزینه به این کشور است.

به خاطر داشته باشید که شرایط دریافت ویزا و اقامت دائم مکزیک چندان دشوار نیست.

آلمان

بسیاری از شما آلمان را به عنوان یکی از مدرن‌ترین و مرفه‌ترین کشورهای اروپایی می‌شناسید. افرادی که موفق به مهاجرت به این کشور می‌شوند، از امکانات رفاهی، تحصیلی و شغلی فوق‌العاده‌ای بهره‌مند خواهند شد. آلمان مؤسسات آموزشی برجسته‌ای دارد که همه ساله دانشجویان خارجی زیادی را می‌پذیرند. اقتصاد قدرتمند آن موجب شده که بسیاری از افراد در فکر کار و سرمایه‌گذاری در این کشور باشند. با این حال، جالب است بدانید که آلمان یکی از گزینه‌ها برای مهاجرت کم هزینه به حساب می‌آید. اگر آلمان را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید، آینده روشنی در زمینه‌های شغلی مختلف خواهید داشت.

شما با دریافت بورسیه، امکان تحصیل در برترین دانشگاه‌های آلمان با هزینه مناسب را خواهید داشت.

مجارستان

یکی از کشورهای مقرون به‌صرفه برای مهاجرت، مجارستان است. شما با هزینه‌ای مناسب می‌توانید مسکن، خورد و خوراک و سایر نیازهای خود را تأمین کنید. وجود دانشگاه‌های خوب و ارزان قیمت از جمله مواردی است که مهاجرین را به این کشور جذب می‌کند. مجارستان پردیس دانشگاه‌های معتبر کشورهای دیگر را نیز در خود جای داده است. نرخ پایین بیکاری نشان می‌دهد که کشور اقتصاد فعال و روبه‌رشدی دارد. شما می‌توانید از طریق کار یا سرمایه‌گذاری نیز به این کشور سفر کنید.

قرار گرفتن مجارستان در حوزه شینگن، آن را به یک مقصد مهاجرتی مهم تبدیل کرده است.

فرانسه

فرانسه کشوری پیشرفته و مدرن واقع در قاره اروپا است. چیزی که موجب شده در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت کم هزینه قرار گیرد، تناسب میان امکانات و هزینه زندگی در آن است. خوب است بدانید که برخی از دانشگاه‌ها امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. همچنین دانشجویان به کمک بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند هزینه تحصیل‌شان را تأمین کنند. زمانی که کشوری با نرخ پایین بیکاری را برای مهاجرت انتخاب می‌کنید، نگرانی جهت یافتن شغل مناسب و کسب درآمد بالا نخواهید داشت. از این رو، سرمایه‌‌گذاری و ثبت شرکت نیز از جمله‌های روش‌های رایج برای ورود به این کشور محسوب می‌شوند.

اگر قصد کار در فرانسه را دارید، لازم است به زبان فرانسوی مسلط باشید.

نروژ

نروژ به عنوان یکی از مرفه‌ترین کشورهای اروپایی شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به این کشور مهاجرت کنید، بهتر است از طریق تحصیل اقدام کنید. شما می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های کشور درس یخوانید بدون این که هزینه زیادی برای آن بپردازید. علاوه بر این، امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی و کار دانشجویی را خواهید داشت. شاید بخواهید از طریق ویزای کار برای مهاجرت کم هزینه به نروژ اقدام کنید. دولت شرایط مساعدی را برای ورود متقاضیان شغلی فراهم کرده است. توجه داشته باشید که نروژ کشور مناسبی جهت سرمایه‌گذاری و خرید ملک به حساب نمی‌آید.

امکانات رفاهی بالا، سیستم آموزشی معتیر و اقتصاد قوی از دیگر مزایای زندگی در نروژ هستند.

لهستان

لهستان از جمله کشورهای مهاجرتی ارزان است و در عین حال شرایط ایده‌آلی برای زندگی دارد. مخارج زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین است. سطح درآمد مردم نیز به گونه‌ای است که می‌توانند زندگی راحتی داشته باشند. مهاجرت تحصیلی یکی از پرطرفدارترین راه‌های مهاجرت به لهستان است. چرا که دانشجویان مسلط به زبان لهستانی می‌توانند به صورت رایگان تحصیل کرده و یا بورسیه بگیرند. پایین بودن نرخ بیکاری موجب شده که بسیاری با هدف راه‌اندازی کسب و کار به این کشور مهاجرت کنند. اگر در فکر مهاجرت کم هزینه به لهستان هستید، سرمایه‌‌گذاری نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

ترکیه

بسیاری از ما ایرانی‌ها ممکن است مایل به مهاجرت به کشور همسایه‌مان ترکیه باشیم. این کشور آسیایی- اروپایی شرایط تحصیلی و شغلی ایده‌آلی را برای مهاجرین فراهم کرده است. اگر تصمیم به مهاجرت کم هزینه به ترکیه دارید، لازم است بدانید که بیشترین هزینه به تهیه مسکن اختصاص دارد. با این حال، اغلب اوقات با میزان درآمدی که دارید می‌توانید مخارج زندگی خود را تأمین کنید. ترکیه یک مقصد تحصیلی معتبر نیز به حساب می‌آید. توجه داشته باشید که مهم‌ترین روش‌ مهاجرت ارزان به این کشور، سرمایه‌گذاری و خرید ملک است. شما برای گرفتن اقامت سرمایه‌‌گذاری هزینه کمتری در مقایسه با سایر راه‌های دریافت اقامت می‌پردازید.

مهاجرت کم هزینه از طریق سرمایه‌گذاری

همان‌طور که می‌دانید، سرمایه‌گذاری یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی به حساب می‌آید. شما می‌توانید از طریق خرید ملک، راه‌اندازی کسب و کار، ثبت شرکت و … در کشور مقصد سرمایه‌‌گذاری کنید. در بیشتر موارد، پس از گذشت مدتی فعالیت در این کشور، موفق به دریافت اقامت و شهروندی آن خواهید شد. متقاضیانی که سرمایه چندانی ندارند، اغلب به دنبال ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت سرمایه‌گذاری هستند. از این رو، لازم است پیش از اقدام جهت مهاجرت کم هزینه، اطلاعات دقیقی پیرامون شرایط هریک از کشورها داشته باشند.

  • کشورهای حوزه دریای کارائیب همچون کیتس و نویس از جمله کشورهای ارزان برای سرمایه‌گذاری مهاجرین هستند. دریافت شهروندی پس از گذشت ۲-۵ ماه از مزایای مهاجرت سرمایه‌گذاری در این کشورها است.
  • ترکیه گزینه‌ای دیگر برای مهاجرت کم هزینه از طریق سرمایه‌گذاری است. شاید این کشور بهترین انتخاب برای مهاجرین ایرانی باشد. چرا که یک کشور اوراسیایی است و در همسایگی ایران قرار دارد. بنابراین، فرصت‌های متنوع و در دسترسی را جهت سرمایه‌گذاری مهاجرین فراهم خواهد کرد.
  • مونته نگرو کشوری اروپایی است که شرایط مساعدی برای مهاجرت کم هزینه از طریق سرمایه‌گذاری دارد. این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست. به همین دلیل، هزینه مهاجرت به آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین است.
  • مالت نیز به عنوان کشوری ارزان جهت مهاجرت شناخته می‌شود. شما با خرید ملک به مبلغ بالاتر از ۷۰۰,۰۰۰ یورو یا اجاره به مبلغ ۱۸,۰۰۰ یورو در سال می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

یونان، مجارستان، رومانی، پرتغال و بلغارستان نیز از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت سرمایه‌گذاری هستند.

مهاجرت کم هزینه از طریق تحصیل

بسیاری با هدف ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان مهاجرت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این متقاضیان هزینه تحصیل و زندگی در کشور مقصد است. چرا که امکان کار دانشجویی یا دریافت بورسیه تحصیلی تنها در برخی از دانشگاه‌های برجسته وجود دارد. در ادامه قصد داریم با برخی از ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کم هزینه تحصیلی آشنا شویم. توجه داشته باشید در برخی از این کشورها ممکن است هزینه زندگی بالا باشد.

آلمان: یکی از پیشروترین کشورهای اروپایی در عرصه تحصیل، آلمان است. شما با انتخاب این کشور، فرصت درس خواندن در سیستم آموزشی معتبر و پیشرفته آن را خواهید داشت. آلمان در مقایسه با آمریکا و کانادا کشوری ارزان برای مهاجرت تحصیلی است. اگر موفق به دریافت پذیرش از دانشگاه‌های دولتی شوید، هزینه‌ای برای تحصیل نمی‌پردازید.

نروژ: دانشجویانی که متقاضی مهاجرت کم هزینه تحصیلی هستند، قطعا با کشور نروژ آشنا شده‌اند. این کشور فرصت تحصیلی رایگان و یا ارزان را به دانشجویان بین‌المللی می‌دهد. دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌بندی جهانی، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. برای تحصیل در نروژ، تسلط به زبان رایج کشور اهمیت دارد.

استرالیا: استرالیا نیز یکی از قطب‌های تحصیلی جهان به حساب می‌آید. شما در ازای دریافت آموزش باکیفیت، هزینه مناسبی را پرداخت می‌کنید. بنابراین، استرالیا می‌تواند یکی از گزینه‌ها جهت مهاجرت کم هزینه تحصیلی باشد. زندگی باکیفیت، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اعتبار بالای مدرک از دیگر مزایای درس خواندن در این کشور هستند.

سوئد، فنلاند، ایسلند، هلند و اسپانیا نیز انتخاب‌های خوبی برای تحصیل مقرون به‌صرفه خواهند بود.

مهاجرت کم هزینه از طریق کار

برخی از متقاضیان با هدف داشتن موقعیت شغلی بهتر، کسب درآمد بیشتر و بدین ترتیب رسیدن به رفاه بالاتر مهاجرت می‌کنند. در این صورت بهتر است برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند. کشورهای مهاجرپذیر نیز با پذیرفتن مهاجرین، نیروی کار مورد نیاز خود را به دست می‌آورند. در بسیاری از کشورها لازم است پیش از دریافت ویزا و ورود به کشور، از یک کارفرمای معتبر پیشنهاد کاری داشته باشید. اگر هزینه برای شما اهمیت دارد، بهتر است با ارزان‌ترین کشورهای مهاجرت کاری آشنا شوید.

  • هلند یکی از پرطرفدارترین مقاصد اروپایی برای مهاجرت کاری به حساب می‌آید. همه ساله ایرانیان بسیاری برای اقامت و کار در این کشور اقدام می‌کنند. شما با داشتن مجوز کار، می‌توانید فعالیت خود را در هلند آغاز کنید.
  • اگر در فکر مهاجرت کاری ارزان هستید، بهتر است شرایط آلمان را نیز بررسی کنید. این کشور ویزاهای کاری مختلفی را به مهاجرین سراسر دنیا ارائه می‌دهد. برای کار در آلمان نیز داشتن مجوز کار الزامی است.
  • بسیاری از متقاضیان کار در خارج از کشور، سنگاپور را بدین منظور انتخاب می‌کنند. چرا که این کشور شرایط آسان و کم هزینه‌ای را برای مهاجرت کاری فراهم کرده است. شما برای دریافت ویزای کاری سنگاپور مبلغ بسیار کمی را می‌پردازید.

اسپانیا، کانادا، استرالیا و مکزیک از دیگر کشورهای مقرون به‌صرفه برای مهاجرت کاری هستند.

بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

زمانی که تصمیم به نقل مکان به کشوری دیگر می‌گیرید، قطعا می‌خواهید کشور مناسب و در عین حال ارزان قیمت را انتخاب کنید. جالب است بدانید که هزینه مهاجرت تعیین کننده کیفیت زندگی در کشور مقصد نیست. شما ممکن است با انتخاب کشور ارزان زندگی خوبی را تجربه کنید. برعکس این حالت نیز وجود دارد. بسیاری از کشورهای مقرون به‌صرفه در حال حاضر پذیرای مهاجرین ایرانی هستند. برای بهترین انتخاب لازم است شرایط کشور مقصد و شرایط و اهداف خود را کاملا ارزیابی کنید.

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کم هزینه ایرانیان به حساب می‌آید. مهاجرین ایرانی بسیاری وارد این کشور شده و مشغول کار یا تحصیل هستند. لازم است بدانید که هزینه زندگی در کانادا چندان پایین نیست.

بسیاری از ایرانیان کشور اتریش را برای مهاجرت ارزان انتخاب می‌کنند. این کشور در اروپای مرکزی واقع شده است. اگر شرایط لازم برای اقامت در اتریش را دارید، مسیر سختی برای دریافت ویزا نخواهید داشت.

ترکیه نیز گزینه مهاجرتی مناسبی برای مهاجرین ایرانی است. همان‌طور که می‌دانید، کیفیت کار و زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی پایین است. با این حال، ایرانیان به راحتی و بدون نیاز به ویزا می‌توانند وارد کشور شوند. ترکیه شرایط مساعدی را برای سرمایه‌‌گذاری مهاجرین فراهم کرده است.

در پایان

 خانواده بزرگ و بین‌المللی اِلو ویزا کارگزار و مجری قدرتمند روش‌های مهاجرتی از ایران و خاورمیانه همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *