آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی در آلمان

یکی از را‌های مهاجرت به آلمان از طریق گرفتن ویزای کاری است. افراد می‌توانند با توجه به شغل و حرفه‌شان اقدام به اخذ ویزای کاری کنند. برنامه‌نویسی یکی از مشاغل پر طرفدار است که در دنیای فناوری امروز بازار کار خوبی دارد. با توجه به اینکه هرم جمعیتی آلمان در حال پیر شدن است، این کشور هرساله در زمینه‌های مختلف نیروی کار جذب می‌کند. در رابطه با برنامه‌نویسی نیز می‌توان گفت که چشم‌انداز خوبی دارد. آلمان دوره‌های آوسبیلدونگ را برای برنامه‌نویسی برگزار می‌کند. دوره برنامه‌نویسی یکی از زیرشاخه‌های فناوری اطلاعات به حساب می‌آید. در این دوره به افراد زبان‌های برنامه‌نویسی آموزش داده می‌شود. در پایان دوره به افراد گواهی پایان دوره داده می‌شود. افرادی که موفق به گرفتن گواهی پایان دوره می‌شوند، شانس زیادی در پیدا کردن کار مناسب دارند. 

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ برنامه نویسی در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی در آلمان

دوره آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی یک دوره حرفه‌ای است که در آلمان برگزار می‌شود. این دوره حدود سه سال طول می‌کشد. دوره برنامه‌نویسی مانند بسیاری از دوره‌های دیگر در دو بخش نظری و عملی برگزار می‌شود. این بدان معنا است که کارآموزان در آموزشگاه آموزش‌های تئوری را می‌بینند و به طور همزمان در شرکت کار می‌کنند. افرادی که قصد دارند در این دوره شرکت کنند باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند. کارآموزانی که این دوره را می‌گذرانند قادر خواهند بود تا نرم افزارهای مختلف را توسعه دهند. همچنین آن‌ها می‌توانند نرم افزارها را عیب‌یابی کرده و آن‌ها را ارتقا دهند. همچنین بعد از پایان این دوره، به منظور آموزش بیشتر و پیشرفته کارآموزان می‌توانند در دوره Weiterbildung نیز شرکت کنند.

طول دوره

دوره آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی یکی از دوره‌های فنی و حرفه‌ای پر طرفدار است که در آلمان برگزار می‌شود. این دوره سه سال طول می‌کشد و طی این مدت کارآموزان به صورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم را می‌بینند.

حقوق و درآمد کارآموزان در طول دوره

کارآموزان دوره آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی در حین کارآموزی در طی مدت سه سال به طور ماهانه درآمد نیز خواهند داشت. درآمد کارآموزان سال اولی ۸۳۰ تا ۹۵۰ یورو در ماه، کارآموزان سال دومی ۹۱۰ تا ۱۰۱۰ یورو و کارآموزان سال سومی ۹۷۰ تا ۱۰۸۰ یورو خواهد بود. این میزان درآمد برای کارآموزان در مقایسه با سایر دوره‌ها به نسبت بالاتر است.

حقوق و درآمد کارآموزان بعد از دوره

افراد بعد از گذراندن این دوره و گرفتن مدرک می‌توانند راحت‌تر شغل پیدا کنند. افرادی که به عنوان برنامه‌نویس استخدام می‌شوند در ابتدا به طور ناخالص ۲۴۰۰ یورو در ماه خواهند گرفت. این حقوق با توجه به مکان و میزان تجربه فرد ممکن است متغیر باشد و تا ۳۴۰۰ یورو در ماه هم برسد.

سطح زبان مورد نیاز

برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ، کارآموزان باید بر زبان آلمانی تسلط داشته باشند. از این رو باید زبان آلمانی را تا سطح B۲ بلد باشند. همچنین کارآموزان این رشته باید بر زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشند.

شرایط سنی

محدودیت سنی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی وجود ندارد. افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند. به طور میانگین افراد شرکت کننده در این دوره در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند.

دروسی که در آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی ارائه می‌شود

در این دوره کارآموزان یاد می‌گیرند که نرم افزارهای با کیفیتی را توسعه دهند. به کارآموزان روش‌های کدگذاری و برنامه‌نویسی آموزش داده می‌شود. درس‌های عمومی این دوره شامل ورزشی، سیاست، زبان آلمانی و زبا انگلیسی است. همچنین افرادی که قصد دارند در این دوره شرکت کنند باید به درس ریاضی نیز علاقه‌مند باشد.

بازار کار برنامه‌نویسی بعد از پایان دوره

امروزه، تکنولوژی در همه جنبه‌های زندگی بشر تاثیر گذاشته است. از این رو، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان به برنامه‌نویس نیاز دارند و این بدان معناست که آینده این شغل بسیار خوب است. حوزه اصلی فعالیت برنامه نویسان در شرکت‌های مهندسی و صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات خواهد بود. برنامه نویسان می‌توانند در هر جایی که به آن‌ها نیاز دارند حتی برای یک کاربر کار کنند.

مدارک مورد نیاز برای آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ برنامه نویسی، باید حداقل دارای مدرک دیپلم باشید. همچنین مدرک‌تان را به زبان آلمانی ترجمه کنید. برای شرکت در این دوره نیاز است که زبان آلمانی را تا سطح B۲ بلد باشید. از این رو باید مدرک این سطح زبانی را داشته باشید. از آنجایی که برای این رشته نیاز است که زبان انگلیسی‌تان خوب باشد، برخی از موسسه‌ها مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۶ نیز از شما می‌خواهند. همچنین در زمان پذیرش نیاز است که نامه پذیرش را به همراه داشته باشید.

سوالات متداول

۱. کارآموزان در دوره آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی چه چیزهایی می‌آموزند؟

  • کارآموزان این رشته یاد می‌گیرند که نرم افزارهای مختلف را توسعه دهند. آن‌ها می‌توانند ایرادهای نرم افزارها را برطرف کنند. کارآموزان برنامه‌نویسی و کدگذاری را در طی این دوره می‌آموزند.

۲. دوره برنامه‌نویسی Weiterbildung چگونه است؟

  • این دوره مختص برنامه‌نویسی برای بازی‌های کامپیوتری است. در این دوره، ابتدا اصول برنامه‌نویسی کلی به کارآموزان آموزش داده می‌شود. همچنین آن‌ها برنامه‌نویسی گرافیک و برنامه‌نویسی فریم را یاد می‌گیرند. با توجه به اینکه بازی‌های کامپیوتری طرفداران زیادی دارند، افرادی که این دوره را می‌گذرانند، آینده کاری بسیار خوبی خواهند داشت. آموزش این دوره به طور همزمان به شکل عملی و تئوری صورت می‌گیرد. کارآموزان این دوره در طول آموزش حقوقی دریافت نمی‌کنند.

۳. آیا برای شرکت در آوسبیلدونگ برنامه‌نویسی محدودیت سنی وجود دارد؟

  • خیر. همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در این دوره شرکت کنند. البته به طور میانگین، بیشتر متقاضیان این دوره در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار دارند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *