دوره آوسبیلدونگ فروشندگی در آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ فروشندگی در آلمان جزو رشته‌های پرطرفدار به حساب می‌آید. قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با ساعات کاری، فعالیت مغازه‌ها و برخورد فروشندگان وجود دارد. برای اینکه یک فروشنده محصولی را به فروش برساند، به تبحر زیادی نیاز دارد.

آلمان یکی از کشورهای مرفه غربی است و هر ساله افراد زیادی از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت می‌کنند. این کشور به دلیل‌عدم داشتن بازار کار قوی در مشاغل مختلف، هر ساله نیروی کار زیادی را از کشورهای مختلف جذب می‌کند. همچنین دوره‌های آوسبیلدونگ مختلفی برای رشته‌های گوناگون در این کشور برگزار می‌شود. از این رو، افراد می‌توانند با توجه به علایق خود یکی از این دوره‌های فنی و حرفه‌ای را انتخاب کرده و در آن ثبت‌نام کنند. بعد از گذراندن این دوره‌ها و گرفتن مدرک پایان دوره، کارآموزان شانس بیشتری در پیدا کردن شغل دارند. آنها می‌توانند با گذراندن دوره‌های دو ساله آوسبیلدونگ فروشندگی، مهارت‌های لازم را در زمینه فروش محصول به دست بیاورند.

فهرست مطالب

آوسبیلدونگ فروشندگی در آلمان

معرفی دوره آوسبیلدونگ فروشندگی در آلمان

آلمان که یک کشور اروپایی است به نوعی به سرزمین فرصت‌ها و کشف استعدادها معروف شده است. از این رو، این کشور برای مهاجران، دوره‌های آوسبیلدونگ فروشندگی می‌گذارد تا به نوعی از توانایی خود حداکثر بهره را ببرند. اگر اهل معاشرت هستید و رابطه اجتماعی خوبی دارید، از دوره آوسبیلدونگ فروشندگی غافل نشوید. این دوره به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر در دنیای تجارت پول ساز آلمان قدم بگذارید. دوره آوسبیلدونگ فروشندگی به شما می‌آموزد که چگونه از توانایی‌های خود در راستای کسب درآمد و بهتر کردن کیفیت زندگی خود بهره بگیرید.

طول دوره

دوره آوسبیلدونگ فروشندگی حدود دو سال است. در آخر این دوره، یک آزمون نهایی از سمت اتاق بازرگانی از فرد کارآموز گرفته می‌شود. در صورتی که کارآموز در این آزمون قبول شود، می‌تواند رسما کار خود را به عنوان یک فروشنده آغاز کند. در انتهای این دوره و بعد از قبولی در آزمون، گواهی پایان دوره آوسبیلدونگ فروشندگی به فرد اهدا می‌شود. او می‌تواند برای فعالیت خود، یکی از شاخه‌های بازاریابی و صندوق فروش، دریافت و نگهداری کالا و یا مشاوره و فروش را انتخاب کند.

حقوق و درآمد

میزان حقوق کارآموزان با توجه به فروشگاه یا شرکتی که در آن کار می‌کنند متفاوت است. به طور میانگین هر فرد در سال اول بین ۷۸۵ تا ۹۳۰ یورو و در سال دوم بین ۸۳۵ تا ۱۰۳۵ یورو در ماه به عنوان دستمزد دریافت می‌کند. همچنین، میانگین حقوق فروشندگان در آلمان بین ۱۴۷۰ تا ۲۴۰۰ یورو در ماه است. بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ فروشندگی و آغاز کار رسمی، میزان حقوق به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

سطح زبانی مورد نیاز

دوره آوسبیلدونگ فروشندگی به زبان آلمانی است. طبیعتا، کارآموزان باید به این زبان تسلط داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت کنند. حداقل مدرک زبان برای دوره آوسبیلدونگ فروشندگی، زبان آلمانی سطح B1 است. یعنی کارآموز باید قادر باشد که به این زبان صحبت و مطالب ارائه شده را درک کند.

سطح تحصیلات مورد نیاز

برای آوسبیلدونگ فروشندگی نیازی به تحصیلات دانشگاهی وجود ندارد و حتی معدل دوره متوسطه نیز در این دوره مطرح نیست. با این حال اگر ریاضی شما قوی باشد می‌توانید با سرعت بیشتری در این زمینه پیشرفت کنید. شما باید قادر باشید که با مشتری ارتباط خوبی برقرار کرده و در محاسبه تخفیف‌ها و قیمت‌ها درست عمل کنید.

شرایط سنی

در رابطه با دوره آوسبیلدونگ فروشندگی، محدودیت سنی وجود ندارد و افراد در سنین مختلف می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

شرح کارهای یک فروشنده

زمانی که فردی شغل فروشندگی را برای خود انتخاب می‌کند، مسئولیت فروش کالا به مشتری بر عهده کارآموز خواهد بود. علاوه بر این، متقاضی باید موجودی کالاهای مغازه را بررسی کند. در صورت وجود هرگونه کم و کسری باید برای تأمین آن درخواست دهد. او همچنین باید کالاهای جدید را مرتب کند و سپس به مشتریان خود درباره کالاها مشاوره دهد تا بتواند آن‌ها را به فروش برساند.

دروس آوسبیلدونگ فروشندگی در آلمان

آوسبیلدونگ فروشندگی شامل دو بخش تئوری و عملی است. در بخش تئوری، دروس مرتبط با فروشندگی و مهارت عمومی ارائه می‌شود. و در بخش عملی، کارآموز در محیط واقعی یکسری از تکنیک‌ها را یاد می‌گیرد. در چنین دوره هایی، مهارت‌های لازم برای ارتباط با مشتری، عرضه محصول، شیوه چیدمان محصولات، تأمین کالاهای مورد نیاز و سایر موارد مهمی که در کار فروشندگی به آن نیاز دارید، توسط مدیران و مربیان به شما آموزش داده می‌شود. حتی ممکن است که شما این دوره را زیر نظر فردی بگذرانید که موفق به گرفتن مدرک فروشندگی شده و تجربه بیشتری را در این زمینه دارد.

بازار کار بعد از پایان دوره آوسبیلدونگ فروشندگی

بازار کار فروشندگی در آلمان خوب است. بعد از گذراندن این دوره و گرفتن مدرک آن، شانس پیدا کردن کار برای شما بیشتر می‌شود. با توجه به اینکه فروشندگی دومین شغل محبوب در آلمان است، شما می‌توانید با شرکت در این دوره فرصت پیدا کردن شغل مورد نظر خود را افزایش دهید.

مدارکی که بعد از آوسبیلدونگ فروشندگی به شما می‌دهند

اگر کارآموز رشته دریافت و نگهداری کالا را انتخاب کند، باید در زمینه فروش، بررسی موجودی‌ها و تحویل کالا فعالیت کند. برای مثال او باید بداند که از یک کالا چه مقدار فروخته شده و باید متناسب با تقاضا برای آن کالا دوباره سفارش دهد. در رابطه با فروش و مشاوره نیز باید روی بحث مشتری‌مداری تمرکز کرده و قادر به حل مشکل مشتری در کوتاه‌ترین زمان باشد. همچنین در رابطه با صندوق فروش نیز به ارتباط سیاستمدارانه و صمیمی با مشتری نیاز است. در دوره آوسبیلدونگ فروشندگی، به شما آموزش داده می‌شود که ارتباط صمیمانه‌ای با مشتری برقرار کنید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که او توانایی لازم در پرداخت را دارد. مدارک مورد نیاز آوسبیلدونگ فروشندگی به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • رزومه کاری
  • مدرک زبان آلمانی (سطح B1)
  • گواهی سلامت پزشکی و بیمه درمانی
  • نامه محل اقامت
  • مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)

سؤالات متداول

۱. بعد از پایان آوسبیلدونگ فروشندگی، کارآموز چه توانایی‌هایی به دست می‌آورد؟

بعد از پایان دوره کارآموزی، متقاضی می‌تواند صورتحساب‌های روزانه صندوق را مشاهده و بررسی کند. او می‌تواند خیلی سریع محاسبات را در رابطه با قیمت و تخفیفات انجام دهد. کارآموز می‌تواند نیازهای مشتریان را تشخیص دهد و با ارائه مشاوره درست به آن‌ها، محصولات خود را به فروش برساند.

۲. میزان درآمد یک فارغ التحصیل آوسبیلدونگ فروشندگی چقدر است؟

بعد از گذراندن دوره آوسبیلدونگ فروشندگی، فرد می‌تواند رسما کار خود را آغاز کند. میزان درآمد با توجه به شرکت و ایالتی که فرد در آن کار خود را آغاز می‌کند، متغیر خواهد بود. به طور میانگین درآمد فروشنده چیزی حدود  1470 تا ۲۴۰۰ یورو است. معمولا حقوق افرادی که در ایالات بزرگتر کار می‌کنند از حقوق افرادی که در ایالت‌های کوچکتر زندگی می‌کنند، بیشتر است.

۳. درآمد کارآموز دوره آوسبیلدونگ فروشندگی چقدر است؟

دستمزد کارآموزان در ماه‌های اول بین ۶۰۰ تا ۹۵۰ یورو است. در سال دوم کارآموزی حقوق کارآموزان بین ۸۳۵ تا ۱۰۳۵ یورو می‌شود. متغیر بودن حقوق افراد بستگی به فروشگاه و ایالت مربوطه دارد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *