شرایط و هزینه های زندگی در مالزی

مالزی یک مقصد محبوب به ویژه برای افراد بازنشسته برای مهاجرت است. اگر برای ویزای تحصیلی مالزی هم اقدام کرده‌اید، باید بگوییم که بهترین انتخاب را داشته‌اید. مالزی دانشگاه‌های خوب و معتبری را در خود جای داده است، به همین دلیل هرساله دانشجویانی زیادی از کشورهای مختلف ویزای تحصیلی این کشور را می‌گیرند. مالزی دلایل زیادی برای مهاجرت افراد در دل خود جای داده است. هدف از این وبلاگ دادن اطلاعات از شرایط و هزینه‌های زندگی در مالزی برای کسانی است که قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارند. پس چمدانتان را ببندید چون مطمئنا بعد خواندن این مطلب تصمیم قطعی برای مهاجرت به مالزی را خواهید گرفت.

فهرست مطالب

معرفی مختصر کشور مالزی 

مالزی یک کشور قدرتمند آسیایی است که یکی از بزرگترین شهرهای این کشور کوالالامپور پایتخت آن است. یک کشور آسیایی که در جنوب شرق این قاره قرار گرفته است. مالزی از شمال با تایلند، از جنوب با سنگاپور و اندونزی، از شرق با دریای جنوبی چین و از غرب با شرق تایلند هم مرز است. موقعیت جغرافیایی مالزی به گونه‌ای است که اکثر اوقات آب و هوای آن ثابت است و به ندرت دچار تغییر می‌شود. میزان رطوبت در این کشور بالا است. در فصول گرم مانند فصل تابستان میزان رطوبت هوا بیشتر احساس می‌شود. شهرهایی که در سواحل شرقی و قربی مالزی قرار گرفته اند، بیشتر شاهد بارندگی هستند. بر اساس آخرین آمارها، این کشور حدود ۳۱ میلیون نفر جمعیت دارد. زبان اصلی مردم مالزی زبان مالایی است، همچنین زبان انگلیسی نیز در این کشور رایج است. واحد پولی کشور مالزی رینگیت است. برای درک بهتر ارزش پول آن‌ها باید بگوییم که هر یک رینگیت حدود ۰.۲۴ دلار آمریکا ارزش دارد. حکومت مالزی از نوع سلطنتی مشروطه است. 

مالزی در زمینه صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کشور توانسته در این زمینه رتبه سوم را در سطح جهانی به دست بیاورد. علاوه بر این در زمینه جنگل‌داری و ماهیگیری نیز مالزی جز کشورهای برتر جهان بوده است. این کشور پیشرفته در زمینه ساخت و ساز هم بسیار خوب عمل کرده و مصالح خوب و با کیفیتی استفاده می‌کند. 

اقتصاد مالزی بر صنایع و خدماتش متکی است و بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. صنایع سیمان، الکترونیک، خودروسازی، نفت و گاز و تولید محصولات پلاستیکی از جمله صنایع بزرگ مالزی هستند. جالب است بدانید که صنعت گردشگری این کشور هم جز اقتصادهای مهم آن محسوب می‌شود و هر ساله توریست‌های زیادی جذب مالزی می‌شوند. با داشتن مناظر طبیعی زیبا، معابد تاریخی، بازارهای شلوغ و غیره، مالزی هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر است.

شرایط زندگی در کشور مالزی

برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند، شرایط زندگی در کشور مقصد مسئله حائز اهمیتی است. بیشتر مردم مالزی مسلمان هستند و دین رسمی مردمان این کشور دین اسلام است. با این حال پیروان دین‌های دیگر نیز بدون هیچ مشکلی می‌توانند در این کشور زندگی کنند. از آنجایی که اقتصاد این کشور قوی است، فرصت‌های کاری زیادی برای افراد جویای کار در این کشور وجود دارد. مالزی یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی با اقتصاد و شرایط زندگی مناسب محسوب می‌شود. در این کشور مردم در آرامش نسبی به سر می‌برند و از نظر امنیت در سطح نسبتا بالایی قرار دارند.

شرایط زندگی در مالزی به شرح زیر است:

مالزی یک کشور آسیایی است که در جنوب شرق آسیا قرار دارد، برای گردشگران و مهاجران جذابیت‌های فراوانی دارد. در زیر به برخی از شرایط زندگی در مالزی اشاره می‌کنیم:

اقتصاد:

مالزی یکی از کشورهای پیشرفته آسیایی است که اقتصاد قوی و پایداری دارد. این کشور دارای صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، الکترونیک، نفت و گاز و صنایع غذایی است.

زبان:

به دلیل تاریخچه گذشته کشور، زبان رسمی مالزیایی است، اما انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم تدریس می‌شود و بسیاری از مالزی‌ها انگلیسی را به خوبی صحبت می‌کنند.

آب و هوا:

آب و هوای مالزی گرم و مرطوب است. در فصل تابستان، دمای هوا معمولاً بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است، در حالی که در فصل زمستان دمای هوا بین ۲۳ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

مسکن:

هزینه‌های مسکن در مالزی نسبتاً پایین است، اما در شهرهای بزرگ مانند کوالالامپور، قیمت‌ها بالا می‌رود. در کل، قیمت مسکن در مالزی از قیمت‌های اروپایی و آمریکایی کمتر است.

غذا:

مالزی دارای غذاهای متنوعی است که از ترکیبات مختلفی تشکیل شده‌اند. غذاهای محلی معروفی مانند نودل، ریزوتو، ساتای و ناسی لماک وجود دارند.

بهداشت:

در مالزی، سیستم بهداشتی و درمانی خوبی وجود دارد. هزینه‌های درمان در مالزی نسبتاً کمتر از بسیاری از کشورهای غربی است.

فرهنگ:

مالزی یک کشور بسیار چندفرهنگی است و دین اسلام، بودایی، هندوئیستی و مسیحیت در این کشور پذیرفته شده است. 

رفاه و آسایش:

سطح رفاه و آسایش در مالزی قابل قبول است و اغلب مردم وضعیت معیشتی خوبی دارند. کیفیت زندگی به نسبت بالایی برخوردارند.

هزینه زندگی:

هزینه معیشت و زندگی در مالزی نسبتا معقول است. مسکن و تغذیه در مالزی کارآمد است و مردم نسبتا با درآمد متوسط می‌توانند کلیه هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند. 

گردشگری:

مالزی مقصد شناسایی شده گردشگری است و استاندارد برخی امکانات توریستی را دارد. جاذبه های زیادی از جمله برج‌های دوقلو پتروناس و معابدی با ارزش جهانی دارد.

در کل، مالزی یک کشور پویا و جذاب است که با شرایط زندگی مناسب، اقتصاد قوی، فرهنگ چند فرهنگی و تفریحات فراوان، برای گردشگران و مهاجران جذابیت دارد.

کیفیت و نرخ امید به زندگی در مالزی

همان طور که قبلا گفتیم، مالزی دارای یک سیستم بهداشتی درمانی سطح بالا در جهان است. دولت این کشور خدمات خوبی را در این زمینه به مردم ارائه می‌دهد. کیفیت زندگی در کشور مالزی بالا است. مردم در این کشور زندگی خوبی دارند. همچنین مالزی یک کشور سرسبز و زیبا است و همین امر حس و حال مردم را خوب می‌کند. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، نرخ امید به زندگی در کشور مالزی به طور میانگین ۷۵.۷ سال است. این نرخ برای آقایان ۷۲.۲ و برای خانم‌ها ۷۹.۲ سال است. 

فرهنگ مهاجرپذیری در مالزی

مردم مالزی جز مردمان با فرهنگ جهان هستند. برای آن‌ها خانواده بسیار مهم است و در جایگاه بالایی قرار دارد. از آنجایی که مردمان مالزی مسلمان هستند، همواره شئونات اسلامی را رعایت می‌کنند و آن را یک ارزش می‌دانند. توجه داشته باشید که بیشتر آن‌ها به جنس مخالف دست نمی‌دهند. آن‌ها با مهاجران رفتار خوبی دارند و نژاد پرستی در رفتار آن‌ها دیده نمی‌شود. 

بازار کار و نرخ بیکاری در مالزی

مالزی یکی از کشورهای پیشرفته آسیایی است که اقتصاد خوبی دارد. در این کشور فرصت‌های شغلی زیادی در دسترس مردم است. از این رو، اگر مهاجرین کمی تلاش کنند، می‌توانند شغل مناسبی را برای خود انتخاب کنند. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۲۲، نرخ بیکاری در کشور مالزی ۳.۷ درصد است. این آمار نسبتا خوبی برای یک کشور است. 

میانگین درآمد مشاغل مختلف در مالزی

اطلاعات مربوط به میانگین درآمد مشاغل مختلف در مالزی به شرح زیر است:

  • پزشکان: درآمد مالی پزشکان چیزی بین ۹۱.۰۰۰ تا ۱۲۳.۰۰۰ رینگیت مالزی (در حدود ۷۰۰۰ دلار آمریکایی) در ماه است. 
  • برنامه نویس: درآمد برنامه نویسان چیزی در حدود ۹.۰۰۰ تا ۱۲.۰۰۰ رینگیت (در حدود ۷۰۰ دلار آمریکایی) در ماه است. 
  • مدیر ارشد شرکت: میانگین درآمد مالی مدیران شرکت‌ها ۲۴.۰۰۰ تا ۹۶.۰۰۰ رینگیت (در حدود ۲۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار آمریکایی) در ماه است. 
  • حقوق معلمان: میانگین درآمد معلمان ۵.۸۰۰ تا ۸.۸۰۰ رینگیت (در حدود ۴۶۰ تا ۷۰۰ دلار آمریکایی) در ماه است. 
  • پرستاران: میانگین درآمد مالی ۵.۰۰۰ تا ۸.۰۰۰ رینگیت (در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار آمریکایی) در ماه است. 

علاوه بر این، میانگین درآمد ماهانه در مالزی در حدود ۳.۷۰۰ رینگیت مالزی (در حدود ۳۰۰ دلار آمریکایی) است.

مزایا و معایب زندگی در کشور مالزی

زندگی در هر کشوری دارای پستی و بلندی‌های خاص خودش است. به عبارت دیگر، هر کشوری با داشتن مزایا، معایبی نیز دارد. حال اینکه چقدر مزایای آن بیشتر از معایبش است ارزش زندگی در یک کشور را مشخص می‌کند. در رابطه با کشور مالزی نیز همین طور است. 

مزایا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های زندگی در کشور مالزی امنیت بالا این کشور است. مردم مالزی بسیار خونگرم هستند و ارتباط خوبی با مهاجران دارند. علاوه بر این، کشور مالزی دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی است، که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. از دیگر مزیت‌های زندگی در این کشور این است که امکان گرفتن حق شهروندی در آن فراهم است. هزینه‌های زندگی در کشور مالزی نسبتا پایین است. با این حال این کشور دارای استانداردهای بالایی است. بیشتر مردم مالزی به زبان انگلیسی تسلط دارند و این امکان ارتباط برقرار کردن را برای مهاجران راحت کرده است. نکته مثبت دیگر در رابطه با کشور مالزی هزینه پایین تحصیل است. در این کشور همچنین ثبات سیاسی برقرار است و مردم با آسایش زندگی می‌کنند.

معایب

باید این نکته را در نظر داشته باشید که مالزی در منطقه خط استوا قرار دارد. به همین دلیل بیشتر اوقات شاهد آب و هوای بارانی در این کشور خواهید بود. از دیگر مشکلات زندگی در کشور مالزی میزان ترافیک بالا این کشور است. در مالزی به ویژه در شهرهای بزرگ آن مانند کوالالامپور شاهد ترافیک خواهید بود. نکته منفی دیگر این است که بیشتر مغازه در ایام تعطیلات مختلف بسته هستند و افراد در یافتن برخی اقلام در طول تعطیلات به مشکل بر می‌خورند.

هزینه‌های زندگی در کشور مالزی

برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، بررسی هزینه‌ها در کشور مقصد بسیار حائز اهمیت است. هزینه‌های کلی زندگی شامل مسکن، خوراک، پوشاک، اینترنت و هزینه آب و برق است. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده یک خانواده چهار نفر برای اینکه در مالزی یک زندگی متوسط داشته باشند، در هر ماه به ۶۰۰۰ رینگیت نیاز دارند. طبیعتا این هزینه برای افراد مجرد یا زوج‌ها کمتر است. 

هزینه خوراک

همواره بخشی از درآمد افراد در هر جایی که زندگی کنند صرف خورد و خوراک می‌شود. هزینه یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت در کشور مالزی ۱۲ رینگیت و یک وعده غذای دو نفره در یک رستوران متوسط ۸۰ رینگیت است. هزینه یک کیلوگرم برنج در این کشور ۶.۵۸، یک کیلوگرم مرغ ۱۳.۰۷، یک کیلو گرم گوشت گوساله ۳۶.۴۱ و یک کیلوگرم سیب زمینی ۴.۳۰ رینگیت است. به طور کلی، هزینه خورد و خوراک در کشور مالزی مقرون به صرفه است. 

هزینه مسکن

هزینه مسکن در مالزی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به موارد مهم زیر توجه کنید: 

  • موقعیت مسکن: اجاره بها و ارزش خانه‌ها به شدت به موقعیت و محل‌های زندگی تاثیر می‌گذارد. خانه‌های که در مرکز شهر قرار گرفته‌اند و یا در نزدیکی مراکز تجاری و جاذبه‌های گردشگری هستند، اغلب گران‌تر از مسکن‌های دورتر از امکاناتند. 
  • نوع مسکن: ملک‌های با اندازه متوسط یا کوچکتر، آپارتمان‌ها یا ویلاها با امکانات متفاوت رهن و اجاره داده شده یا و خرید و فروش می‌شوند. ویلاها و آپارتمان‌های لوکس اغلب به طور قابل ملاحظه‌ای گران‌تر می‌باشند. 
  • سایر عوامل: درآمدها، نرخ تورم، تقاضا و عرضه در بازار مسکن نیز قیمت‍‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

به طور کلی، هزینه مسکن در مالزی از ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ رینگیت مالزی برای یک واحد مسکونی متوسط اجاره می‌رود که برابر با ۲۵۰ تا ۱۲۵۰ دلار آمریکا است.

هزینه پوشاک

پوشاک نیز جز نیازهای اصلی افراد است همواره بخشی از درآمد افراد صرف تهیه پوشاک می‌شود. در مالزی هزینه پوشاک مقرون به صرفه است و هزینه یک ست کامل لباس همراه با کفش بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ رینگیت کی باشد. 

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در مالزی متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه حمل و نقل در مالزی به شرح زیر می باشند:

  • وسیله نقلیه: هزینه بلیط وسیله نقلیه و همچنین قیمت بنزین بر میزان هزینه سفر تأثیر می‌گذارد. استفاده از حمل و نقل عمومی معمولاً ارزان‌تر از اجاره وسیله نقلیه خصوصی است.
  • نوع سفر: هزینه سفرهای یک طرفه یا رفت و برگشت متفاوت است. سفرهای بین شهری معمولاً از سفرهای درون شهری گرانتر هستند.
  • فصل سفر: قیمت بلیت‌ها معمولاً در فصل گردشگری یا طول هفته بیشتر است. سفر کردن خارج از این فصل‌ها موجب صرفه جویی در هزینه می‌شود.
  • موقعیت سفر: هزینه سفر به مناطق بیشتر مدرن‌ و پرجمعیت اغلب بیشتر از مناطق دور افتاده‌تر است.

بر اساس این عوامل، شما می‌توانید انتظار پرداخت ۵۰ تا ۵۰۰ رینگیت مالزی (حدود ۱۲-۱۲۵ دلار آمریکا) برای یک سفر داخل شهری یک طرفه یا ۱۰۰ تا ۲۰۰۰ رینگیت مالزی (حدود ۲۵-۵۰۰ دلار آمریکا) برای یک سفر بین شهری رفت و برگشتی را داشته باشید.

لازم به ذکر است که این هزینه‌ها تقریبی هستند و ممکن است با توجه به شرایط مختلف متغیر باشند. همچنین، هزینه حمل و نقل بین شهری در مالزی ممکن است با توجه به فصل و روزهای هفته متفاوت باشد.

هزینه خدمات

در بخش بهداشت و درمان، دولت بخش زیادی از هزینه‌های بیماران را پرداخت می‌کند. هزینه قبوض مصرفی در این کشور برای یک آپارتمان با متراژ متوسط ۲۱۴.۴۳ رینگیت، هزینه اینترنت با سرعت بالا در هر ماه ۱۰۸.۴۸ رینگیت و هزینه تماس با موبایل ۰.۳۰ رینگیت است. هزینه باشگاه بدنسازی در این کشور ۱۶۳.۱۲ رینگیت و هزینه هر ساعت اجاره زمین تنیس ۲۷ رینگیت است. 

تحصیل فرزندان

بسیاری از افراد به دنبال گرفتن ویزای تحصیلی کشور مالزی هستند. برای این افراد دانستن هزینه تحصیل در کشور مالزی بسیار حائز اهمیت است. هزینه تحصیل در مالزی بستگی به مقطع، رشته و دانشگاهی دارد که فرد قصد دارد در آن ثبت نام کند. به طور متوسط هزینه تحصیل در مالزی با توجه به فاکتورهای ذکر شده در برد ۱۲ هزار تا ۴۵ هزار رینگیت است. برای مثال، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی با توجه به رشته و دانشگاه فرد در برد ۲۴ هزار تا ۳۲ هزار رینگیت قرار دارد. هزینه کارشناسی ارشد بین ۱۵ هزار تا ۵۰ هزار رینگیت می‌شود. هزینه دکتری تخصصی نیز بین ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار رینگیت است. 

ارزانترین و گرانترین شهرهای مالزی برای زندگی

در هر کشوری، یک سری از شهرها بزرگ و هزینه زندگی در آن‌ها بیشتر است، در رابطه با مالزی نیز همین طور است. یکی از مدرن‌ترین و گرانترین شهرهای این کشور، شهر کوالالامپور پایتخت آن است. این شهر یکی از شهرهای مهم مالزی به حساب می‌آید و هرساله گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. از دیگر شهرهای گران مالزی می‌توان به شهر پنانگ اشاره کرد. این شهر امکانات و تجهیزات خوبی دارد و به لحاظ زیبایی نیز مانند مرواریدی در شرق آسیا می‌درخشد. سومین شهر گران قیمت مالزی شهر جوهور است. این شهر یکی از شهرهای بزرگ مالزی به حساب می‌آید. 

یک سری شهرها در مالزی وجود دارد که کوچکتر هستند و جمعیت کمتری در آن‌ها زندگی می‌کنند. هزینه‌های کلی زندگی مانند اجاره مسکن در این شهرها کمتر از شهرهای دیگر مالزی است. این شهرها عبارتند از  کوالالامپور، کوچینگ، بندر پنانگ و کولیم. 

بهترین شهرهای مالزی برای زندگی ایرانیان 

مالزی یک کشور چند فرهنگی است که از لحاظ زبانی، فرهنگی و دینی بسیار گوناگون است. با این حال، برخی شهرهای مالزی برای زندگی ایرانیان بسیار ایده آل هستند. در زیر به برخی از بهترین شهرهای مالزی برای زندگی ایرانیان اشاره شده است:

  1. کوالالامپور: پایتخت مالزی است که دارای زندگی شبانه و فعالیت‌های تفریحی بسیاری مانند خرید و بازارهای شلوغ، رستوران‌های خوب، مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری است. شهری پویا با فرهنگ غربی و شرقی است.
  2. پنانگ: شهری در جزیره‌ای با هوای گرم است که تمام سال گردشگرانی از سراسر دنیا به آنجا می‌آیند. شهری آرام با فضای سبز بسیار زیبا و طبیعتی خیره کننده است.
  3. جورج تاون: شهری تاریخی و قدیمی با معماری برجسته است که بعضی از بهترین رستوران‌های مالزی را داراست. همچنین، جورج تاون با دارا بودن دانشگاه‌های برتر، یک شهر دانشگاهی نیز است.
  4. مالاکا: شهری که در آن فرهنگ مالاکا و چینی به خوبی تلفیق شده‌اند. مالاکا دارای تاریخ غنی، آثار باستانی، فرهنگ محلی و غذاهای خوشمزه است.
  5. کوانتان: شهری آرام و ساحلی که دارای فضای سبز و طبیعتی زیباست. کوانتان با داشتن امکانات ورزشی و تفریحی متنوع، شهری بسیار جذاب برای زندگی است.
  6. سراوانگ: شهری کوهستانی در دامنه‎های کوه بینتانگ معروف به جنگل کشاورزی کشور است. چشمه‌های معروف، رستوران‌ها و منظره‌های سبز آن مجذوب می‎کند. هوای معتدل کوهستانی و فضای آرام آن شرایط زیست عالی را فراهم می‌کند.

مالزی با داشتن فرهنگ و زبان بسیار گوناگون، بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور با شرایط و ویژگی‌های آن آشنا شوید و با توجه به نیازهای خود، شهری را انتخاب کنید.

بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل

مالزی یک مقصد محبوب برای تحصیل در جنوب شرق آسیا است و دانشگاه‌هایی با کیفیت علمی بالا دارد. برخی از بهترین شهرهای مالزی برای تحصیل عبارتند از:

  • کوالالامپور: میزبان بسیاری از برترین دانشگاه های مالزی است. شهر مدرن و محیط دانشجویی زنده‌ای دارد. 
  • جوهر بهرو: دارای بهترین دانشگاه تصویربرداری پزشکی جنوب شرق آسیا است. پردیس زیبا و آرامش بخش دارد. 
  • یونیورسیتی مالایا: محیط آموزشی برجسته و تحقیقاتی برای دانشجویان مهندسی و علوم فراهم می‌کند. مالایای زیبا با داشتن آب و هوای آرامش بخش مقصد خوبی برای انتخاب مهاجران دانشجو است.

بهترین شهرهای مالزی برای کار

پیدا کردن کار در شهرهای بزرگ طبیعتا راحتتر است. به عبارت دیگر افراد به ویژه مهاجران شانس بیشتری در پیدا کردن کار در شهرهای بزرگ دارند. بهترین شهرهای مالزی برای کار شامل، کوالالامپور، پنانگ، جوهور و ملاکا می‌شود. افرادی که در این شهرها ساکن هستند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل دارند. 

مالزی مقصد جذابی برای کسب و کار است. برخی از بهترین شهرهای مالزی برای استخدام شامل:

  • کوالالامپور: پایتخت مالزی و مرکز اقتصادی این کشور است. دارای بزرگترین ساختمان انفورماتیک و فناوری جنوب شرق آسیا است. شرکت های بسیاری از جمله پتروناس و سامسونگ اینجا فعالیت می‌کنند. کار فراوانی برای مهندسین و متخصصین در این شهر وجود دارد.
  • پنانگ: نیز مرکز اقتصادی مهمی است که میزبان شمار زیادی از کارخانجات از جمله اینوز، اینفینیکس، بوئینگ است. این شهر بهترین فرصت‌های شغلی را در بخش‌های نیروی کار متعهد و ماهر ارائه می‌کند. 
  • مالاکا: مرکز اقتصادی و تجاری مهم است که دارای پورت بین‌المللی جورج تاون است. اینجا شرکت‌های زیادی از جمله مجتمع سامسونگ مستقر شده‌اند. کار فراوانی برای کارکنان ماهر خصوصا در بخش های تولید و بازرگانی وجود دارد.

سوالات متداول

۱. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به مالزی چیست؟

  • پاسپورت معتبر
  • چهار عکس پاسپورت رنگی
  • کپی از فارغ‌التحصیلی یا مدرک آکادمیک
  • مدارک کاری
  • رزومه و لیست اشتغال
  • سابقه پزشکی
  • بیمه سفر
  • گواهی جرم سابقه

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *