بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

کانادا انتخابی ایده آل برای افرادی است که برای تحقق رویاهای خود دست به ترک وطن می زنند. اقتصاد قوی، استانداردهای بالای زندگی، سیستم آموزشی جهانی، فرصت های شغلی متعدد و مراقبت های بهداشتی مناسب از دلایل محبوبیت کانادا هستند. از طرف دیگر، تنوع فرهنگی کانادا باعث می شود که در این کشور خیلی هم احساس غریبگی نکنید. بنابراین اصلاً عجیب نیست که مهاجرت به کانادا متقاضیان زیادی داشته باشد. با توجه به وسعت این کشور، انتخاب شهر مقصد نیز اهمیت بسزایی دارد. زندگی در بعضی از مناطق به مراتب بهتر و راحت تر است. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت را معرفی کنیم.

فهرست مطالب

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجران

  1. اوک ویل
  2. کبک
  3. کلگری
  4. مونترال
  5. اتاوا
  6. ادمونتون
  7. ونکوور
  8. تورنتو
  9. هالیفاکس

بعد از بررسی بحث اصلی یعنی بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت به مزایای مهاجرت به کانادا می پردازیم. شرایط کار و زندگی در شهرهایی مانند ونکوور، اتاوا، تورنتو، کلگری، ادمونتون، کبک، مونترال، هالیفاکس و اوک ویل برای مهاجران مناسبتر است. در ادامه شرایط هریک از این شهرها را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

۱. اوک ویل

اوک ویل یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است که در استان انتاریو قرار دارد. فرصت های شغلی متنوع و استانداردهای بالای زندگی شهری، مهم‌ترین مزایای مهاجرت به اوک ویل هستند. ساکنین اوک ویل از طبیعت بکر و شگفت انگیز دریاچه انتاریو نهایت لذت را می برند. همچنین این شهر با یکی از باشکوه ترین مناظر جهانی یعنی آبشار نیاگارا فقط یک ساعت فاصله دارد!

اوک ویل در نزدیکی تورنتو قرار دارد اما هزینه زندگی در این شهر کمتر است. بنابراین با اقامت در اوک ویل بدون نگرانی در مورد هزینه های زندگی می توانید به بازار کار تورنتو دسترسی داشته باشید. علاوه براین، بسیاری از غول های داروسازی و شرکت های علوم زیستی و تعداد زیادی شرکت تولیدی در اوک ویل مستقر هستند که فرصت های شغلی فوق العاده ای را ایجاد می کنند.

هزینه زندگی در اوک ویل برای یک نفر ۲۲۹۳ دلار در ماه و برای یک خانواده چهار نفری ۵۲۰۳ دلار است. در واقع اوک ویل در جمع ۹ درصد شهر گران جهان قرار دارد. همچنین از این منظر در بین ۱۵۳ شهر کانادا نیز رتبه ۱۲ام را به خود اختصاص داده است. میانیگن درآمد ماهانه افراد در اوک ویل حدود ۳۵۰۹ دلار در ماه است که تقریباً معادل با هزینه ۵/۱ ماه زندگی در این شهر می باشد. در کل اوک ویل در جمع ۱ درصد شهر برتر دنیا برای زندگی قرار دارد.

۲. کبک

کبک یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است. این شهر با ۵۴۹ هزار نفر جمعیت، یازدهمین شهر بزرگ کانادا محسوب می شود. طبق رنکینگ QS، کبک نوزدهمین شهر برتر دنیا برای زندگی است. مهاجرت به کبک، فرصت های تحصیلی و شغلی عالی و هزینه مقرون بصرفه زندگی را برای شما به ارمغان می آورد. یکی از بهترین دانشگاه های این شهر، دانشگاه بیشاپ است که می تواند سکوی پرتاب شما باشد.

هزینه زندگی در کبک برای یک نفر حدود ۱۴۰۴ دلار و برای یک خانواده چهار نفری حدود ۳۴۰۱ دلار در ماه است. اگرچه کبک در جمع ۳۴ درصد شهر گران جهان قرار دارد اما از نظر هزینه زندگی در بین شهرهای مختلف کانادا، رتبه ۱۳۳ را به خود اختصاص داده است. میانگین درآمد ماهانه افراد بعد از کسر مالیات در کبک تقریباً ۲۸۴۷ دلار است که به راحتی کفاف هزینه های دو ماه زندگی در این شهر را می دهد. در مجموع باید بگوییم که کبک در جمع ۲ درصد شهر برتر دنیا برای زندگی قرار دارد.

۳. کلگری

کلگری هفتمین شهر برتر جهان و قطب انرژی کانادا است که در استان آلبرتا قرار دارد. کلگری به پاس زحماتش برای ایجاد انقلاب در مصرف سوخت های فسیلی دارای شهرت جهانی است. ساکنین این شهر می توانند از کیفیت بالای تحصیل در دانشگاه کلگری نهایت استفاده را ببرند. سبک زندگی مهیج در کلگری نیز طرفداران زیادی دارد. پارک ملی بنف که در کوه های صخره ای نزدیک شهر قرار دارد، از جاذبه های دیدنی و معروف کلگری بشمار می رود. اسکی و پیاده روی نیز از تفریحات پرطرفدار در این شهر هستند.

کلگری بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال شهری کوچک اما اقتصادی قوی هستند. کلگری با جمعیتی بالغ بر ۳/۱ میلیون نفر از صنعتی قوی در زمینه نفت و گاز بهره می برد. همچنین بخش فناوری نیز در این شهر در حال رشد است.

هزینه زندگی در کلگری برای یک نفر حدود ۱۹۹۶ دلار و برای یک خانواده چهار نفری حدود ۴۶۳۵ دلار در ماه است. کلگری در جمع ۱۶ درصد شهر گران دنیا قرار دارد و به عنوان ۳۴امین شهر گران کانادا شناخته می شود. میانگین درآمد افراد در کلگری بعد از کسر مالیات تقریباً ۳۴۳۸ دلار در ماه است که جوابگوی هزینه های ۷/۱ ماه می باشد. شایان ذکر است که این شهر در جمع ۱ درصد شهر برتر دنیا برای زندگی قرار دارد.

۴. مونترال

مونترال ترکیبی خاص از فرهنگ فرانسوی و انگلیسی و محیطی ایده آل برای تجربه فضایی چندفرهنگی است. مونترال با ۷/۱ میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای کانادا است. شهری که با ساختمان های قدیمی و معماری منحصربفردش، شما را به یک شهر فرانسوی در اروپا می برد.

مونترال دارای فرصت های شغلی متنوعی برای ساکنانش است. همچنین این شهر خانه دانشگاه های بزرگی چون مک گیل و کنکوردیا نیز هست. هزینه املاک و متسغلات نیز در مونترال به اندازه سایر شهرهای کانادا بالا نیست. سایر هزینه ها مانند هزینه غذا و تفریح هم خیلی بالا نیستند. به طور میانگین، هزینه زندگی  برای یک نفر ۱۷۶۰ دلار و برای یک خانواده چهار نفری ۴۱۹۵ دلار در ماه است. در واقع مونترال در ردیف ۲۳ درصد شهر گران دنیا قرار دارد. اما از این نظر در کانادا، رتبه ۵۸ را به خود اختصاص داده است. میانگین درآمد افراد در مونترال بعد از کسر مالیات تقریباً ۳۰۴۰ دلار در ماه است که هزینه های ۷/۱ ماه را پوشش می دهد. به طور خلاصه باید بگوییم که مونترال در جمع ۲/۰ درصد شهر برتر دنیا برای زندگی قرار دارد.

۵. اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا و یکی از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت است. اتاوا با کیفیت آموزشی که به ساکنان خود ارائه می دهد، جایگاهی ویژه در بین بهترین شهرهای کانادا پیدا کرده است. دانشگاه اتاوا و کارلتون از بزرگترین دانشگاه های این شهر و کانادا هستند.

اتاوا میزبان کسب و کارهای مختلفی است؛ از شرکت های علوم زیستی، هوافضا و دانش بنیان گرفته تا رسانه های دیجیتال و سایر حوزه های مرتبط با مهندسی نرم افزار. این شهر دارای تولید ناخالص داخلی بسیار بالایی نیز هست؛ به گونه ای که از این نظر در رتبه ۸۰ جهان قرار دارد. همچنین اتاوا هرساله تعداد زیادی فرصت شغلی خالی برای جذب مهاجران متخصص ارائه می دهد.

هزینه زندگی در اتاوا برای یک نفر ۲۰۰۵ دلار و برای یک خانواده چهار نفری ۴۴۲۵ دلار در ماه است. از این رو به عنوان یکی از ۱۶ درصد شهر گران دنیا و ۳۱امین شهر گران کانادا شناخته می شود. میانگین درآمد افراد در اتاوا بعد از کسر مالیات ۳۳۳۴ دلار در ماه است که کفاف هزینه های ۷/۱ ماه را می دهد. اتاوا در جمع یک درصد شهر برتر دنیا برای زندگی قرار دارد.

۶. ادمونتون

ادمونتون یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است که لقب شهر جشنواره ها را یدک می کشد. این شهر مرکز استان آلبرتا است و دانشگاه آلبرتا را در خود جای داده که در رتبه جهانی ۵۹ قرار دارد. مشاغل و فرصت های کاری نیز در این شهر بسیار متنوع هستند.

هزینه زندگی در ادمونتون برای یک نفر ۱۷۴۲ دلار در ماه است. هزینه زندگی در ادمونتون ۱۳ درصد کمتر از هزینه زندگی در اتاوا هست. ادمونتون در رتبه ۲۱۶۷امین شهر گران دنیا و ۶۱امین شهر گران کانادا قرار دارد. میانگین درآمد افراد در ادمونتون بعد از کسر مالیات تقریباً ۳۰۶۱ دلار در ماه و معادل با هزینه های ۸/۱ ماه است. ادمونتون در رتبه ۹۴امین شهر برتر دنیا برای زندگی و ۱۳امین شهر برتر کانادا برای زندگی قرار دارد.

۷. ونکوور

ونکوور هفتمین شهر برتر دنیا برای زندگی است. چنین جایگاه ویژه ای ناشی از آب و هوای معتدل، طبیعت شگفت انگیز و رشد چشمگیر فناوری و صنایع مربوطه آن است. این شهر با ۶۶۲ هزار نفر جمعیت در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. زندگی شبانه در ونکوور سرزندگی خاصی را به نمایش می گذارد. ونکوور دانشگاه های بزرگی مانند دانشگاه بریتیش کلمبیا را در خود جای داده است. همچنین بسیاری از شرکت های مبتنی بر فناوری کانادا و جهان در ونکوور دارای نمایندگی هستند. از این رو این شهر هرساله فرصت های شغلی زیادی برای مهاجران باز می کند.

هزینه زندگی در ونکوور برای یک نفر حدود ۲۴۴۷ دلار و برای یک خانواده چهار نفری حدود ۵۵۱۰ دلار در ماه است. ونکوور در جمع ۶ درصد شهر گران دنیا قرار دارد و به عنوان دومین شهر گران کانادا شناخته می شود. میانگین درآمد افراد در ونکوور بعد از کسر مالیات تقریباً ۳۳۰۳ دلار در ماه است که هزینه های ۳/۱ ماه را پوشش می دهد.

۸. تورنتو

تورنتو بزرگترین شهر کانادا و میزبان هزاران کسب و کار است. این شهر شلوغ با ۷/۲ میلیون نفر جمعیت از مهاجران به خوبی استقبال می کند. منابع، امکانات و فرصت های شغلی مختلف، زندگی در این شهر را برای مهاجران تلطیف می کند. تورنتو میزبان بهترین دانشگاه های کانادا از جمله دانشگاه تورنتو نیز می باشد.

هزینه زندگی در تورنتو برای یک نفر حدود ۲۴۶۰ دلار و برای یک خانواده چهار نفری ۵۴۹۳ دلار در ماه است. بنابراین تورنتو یکی از ۶ درصد شهر گران دنیا و سومین شهر گران کانادا بشمار می رود. میانگین درآمد افراد در تورنتو بعد از کسر مالیات تقریباً ۳۴۱۹ دلار در ماه است که برای ۴/۱ ماه کفایت می کند. تورنتو در جمع ۴/۰ درصد شهر برتر دنیا برای زندگی قرار دارد.

۹. هالیفاکس

هالیفاکس شهری تاریخی در سواحل شرقی کانادا و استان نوا اسکوشیا است که به خاطر آب های خیره کننده و میراث دریایی اش معروف است. هالیفاکس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر، فرصت های شغلی و تحصیلی زیادی دارد. نرخ رشد صنایع مبتنی بر فناوری در این شهر چشمگیر است.

هزینه زندگی در هالیفاکس برای یک نفر حدود ۲۰۴۱ دلار و برای یک خانواده چهار نفری حدود ۴۵۹۱ دلار در ماه است. هالیفاکس در ردیف ۱۶ درصد شهر گران دنیا قرار دارد و  ۲۶امین شهر گران کانادا محسوب می شود. میانگین درآمد افراد در هایفاکس بعد از کسر مالیات ۲۸۴۶ دلار در ماه و جوابگوی ۴/۱ ماه زندگی در این شهر است. این شهر زیبا در جمع ۲ درصد شهر برتر دنیا برای زندگی جای دارد.

مزایای مهاجرت به کانادا

قبل از معرفی بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت اجازه دهید ابتدا مزایای مهاجرت به این کشور را به صورت کلی بررسی کنیم:

  • فرصت های شغلی متعدد: کانادا به دلیل کمبود نیروی کار از متقاضیان استقبال می کند. در واقع دولت برای رفع کمبود نیروی کار و پر کردن فرصت های شغلی خالی از بین متقاضیان متخصص مهاجر می پذیرد. آمار نشان می دهد که از اوایل دهه ۲۰۱۰، نرخ اشتغال مهاجران و درآمد آنها به ترتیب ۸ و ۳۹ درصد افزایش یافته است.
  • نظام آموزشی عالی: کانادا به عنوان تحصیل کرده ترین کشور جهان شناخته می شود. تحصیل در مدارس دولتی کانادا رایگان است. دانشگاه های کانادا نیز در سطح بین المللی شناخته شده هستند. همچنین هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهایی مانند ایالات متحده کمتر است.
  • مراقبت های بهداشتی همگانی: دسترسی به خدمات پزشکی یک حق اساسی برای کانادایی ها محسوب می شود. سیستم بیمه سلامت ملی تضمین می کند که هیچ شهروند یا مقیم کانادایی به دلیل هزینه ها از مراقبت های پزشکی محروم نخواهد ماند. تازه واردها باید در سیستم بیمه درمانی استان محل اقامت خود ثبت نام و کارت سلامت دریافت کنند. در اکثر مواقع، خدمات پزشکی اورژانسی به صورت رایگان ارائه می شود.
  • حمایت از مهاجران: کانادا سالهاست که برای جبران جمعیت سالخورده خود و کمبود نیروی کار، برنامه های مختلفی برای جذب مهاجر ارائه می دهد. یکی از این برنامه ها، برنامه اکسپرس اینتری است. از این طریق می توانید برای برنامه های مهاجرتی استان های مختلف تقاضا و شانس خود برای اخذ اقامت دائم کانادا را افزایش دهید.
  • تنوع فرهنگی: در سال ۱۹۸۸، کانادا قانون چندفرهنگی را تصویب کرد. امروزه کانادا خانه مردمی از بیش از ۲۰۰ کشور دنیا با طیف وسیعی از نژادها، مذاهب و فرهنگ هاست. بدین ترتیب اکثر مهاجران به این کشور تعلق خاطر دارند.
  • امنیت بالا: نرخ جرم و جنایت در کانادا نسبت به اکثر کشورها کمتر است. میزان خشونت با اسلحه در کانادا تا ۳ برابر کمتر از ایالات متحده است. از نظر شاخص صلح جهانی، کانادا همواره در جمع ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد. همچنین کانادا به عنوان دومین کشور امن برای گردشگران شناخته می شود.
  • ثبات سیاسی: دولت کانادا ارزش زیادی برای دموکراسی قائل است. در سال ۲۰۲۰ به عنوان پنجمین کشور دموکرات جهان معرفی شد.
  • اقتصاد قوی: کانادا دارای ثبات اقتصادی بی نظیری نیز می باشد. حتی برخلاف اکثر کشورها بعد از کنترل ویروس کرونا نیز قوی تر از قبل بازگشت.

در پایان

 خانواده بزرگ و بین‌المللی اِلو ویزا کارگزار و مجری قدرتمند روش‌های مهاجرتی از ایران و خاورمیانه همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

2 دیدگاه برای “بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

  1. Mojtaba گفته:

    اطلاعات خوبی بود ولی شهرهای دانشجویی با شهر های تجاری کاملا متفاوته و اگر یه دسته بندی بر این اساس میگردید جالب میشد
    همچنین سختی PR شدن در شهر های بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *