جدیدترین لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان

کشور انگلیس از جمله کشورهای قدیمی در سطح جهان به حساب می‌آید. این کشور تاریخچه طولانی در فرهنگ، هنر، علم و فلسفه دارد. انگلستان به عنوان بزرگ‌ترین کشور در بریتانیا، یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی و توریستی در دنیا است. رفاه و امنیت بالا، اقتصاد قدرتمند و امکانات اجتماعی و تحصیلی فراوان بر محبوبیت آن افزوده‌‌اند. کشاورزی، تولید نفت و گاز، صادرات ماشین آلات صنعتی، قطعات خودرو، لوکوموتیو و کشتی برجسته‌ترین فعالیت‌های اقتصادی این کشور هستند. هر ساله افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا به انگلیس سفر یا مهاجرت می‌کنند. اگر به کار در این کشور می‌اندیشید، بهتر است با مشاغل مورد نیاز انگلستان آشنا شوید.

فهرست مطالب

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان براساس رشته

انگلیس اقتصاد پیشرفته و روبه رشدی دارد. این کشور به عنوان قطب اقتصادی بریتانیا و جزء شش کشور برتر از لحاظ اقتصادی در جهان شناخته می‌شود. شمار زیادی از موقعیت‌های شغلی مختلف در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان قرار می‌گیرند. انگلیس برای تأمین نیروی کار ماهر، پذیرای متقاضیان از نقاط مختلف جهان است. هر فردی که تصمیم به کار در کشور دیگر می‌گیرد، لازم است ابتدا شرایط خود و مشاغل مورد نیاز کشور مقصد را بررسی کند. افراد با تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن تخصص و مدرک تحصیلی، شانس بیشتری برای کار در انگلیس خواهند داشت.

شهرهای مختلف انگلیس خصوصا لندن در حرفه‌ها و رشته‌های مختلف به نیروی کار ماهر نیاز دارند. بدین منظور، دولت سالانه لیستی از مشاغل مورد نیاز انگلستان را منتشر می‌کند. اگر در زمینه پزشکی، مهندسی یا معلمی تحصیل کرده باشید، فرصت‌های شغلی خوبی پیش‌رو خواهید داشت. آشپزی، برنامه‌نویسی و موسیقی نیز از حوزه‌هایی هستند که انگلیس در آن‌ها با کمبود نیرو مواجه است.

مشاغل سلامت و پزشکی

انگلیس سیستم بهداشتی و درمانی باکیفیتی دارد. به همین دلیل، شاخه‌های مختلف پزشکی از مشاغل مورد نیاز انگلستان محسوب می‌شوند. افرادی که در رشته‌های پزشکی تحصیل کرده‌اند، می‌توانند در موقعیت‌های شغلی متعدد مشغول به کار شوند. پزشکان عمومی و متخصص مهاجر نیز امکان کار در این کشور را دارند و مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند. در این صورت، بعد از معادل‌سازی مدرک، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

داروسازان موقعیت شغلی و اجتماعی مناسبی در انگلیس دارند. دانشگاه‌های انگلستان نیز از جمله دانشگاه‌های ممتاز در رشته داروسازی محسوب می‌شوند. از این رو، بسیاری از دانشجویان سالانه متقاضی تحصیل در این رشته و گرفتن مدرک معتبر هستند. اگر در این رشته تحصیل کرده‌اید یا قصد تحصیل در انگلیس را دارید، موقعیت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای پیش‌رو شما خواهد بود. شما می‌توانید به عنوان داروشناس، پژوهشگر بالینی، محقق محصولات دارویی و نماینده فروش دارو فعالیت کنید.

دندانپزشکی نیز از جمله مشاغل مورد نیاز انگلستان است. افرادی که تجربه و مهارت کافی در این رشته دارند، در موقعیت‌های مناسب مشغول به کار شده و درآمد بالایی خواهند داشت. در دانشگاه‌های انگلیس دندانپزشکی با کیفیت بالایی ارائه می‌شود و متقاضیان بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند.

  • متخصص بیهوشی
  • روانپزشک
  • جراح
  • متخصص خون
  • چشم پزشک
  • متخصص داخلی
  • پزشک سالمندان
  • متخصص اطفال

مشاغل مهندسی

با توجه به صنعتی بودن انگلیس، رشته‌های مختلف مهندسی از مشاغل ضروری این کشور محسوب می‌شوند. مهندسی طیف وسیعی از موقعیت‌های شغلی را در بر می‌گیرد. بنابراین، افرادی که در رشته‌های مختلف آن تحصیل کرده‌اند فرصت‌های شغلی بسیاری در اختیار دارند. انگلیس همواره با کمبود نیروی متخصص در مشاغل گوناگون مهندسی همچون هوافضا، حمل و نقل، آی تی و … روبرو است.

اگر مدرک مهندسی کامپیوتر را دارید، لازم است بدانید که این رشته یکی از پرطرفدارترین رشته‌های انگلیس است. با گسترش ارائه خدمات از طریق تکنولوژی، نیاز به نیروی متخصص در سیستم‌های کامپیوتری افزایش یافته است. از این رو، مهندسی کامپیوتر و گرایش‌های مختلف آن جایگاه ویژه‌ای در مشاغل مورد نیاز انگلستان دارند. اگر قصد فعالیت در این حوزه را دارید، برای کاریابی در این کشور کار سختی نخواهید داشت.

مهندسی برق نیز از جمله مشاغل مورد نیاز و پرتقاضای انگلیس است. بسیاری از دستگاه‌ها و سیستم‌ها برای کارکرد خود به جریان برق وابسته هستند. به همین دلیل، دسترسی به متخصصین برق که آشنایی کامل با این سیستم‌ها داشته باشند، در همه جای دنیا ضروری است. شما می‌توانید به عنوان مهندس برق، مهندس برق قدرت و یا مهندس تجهیزات برق در انگلیس مشغول به فعالیت شوید. دیگر مشاغل مورد نیاز انگلستان در حوزه مهندسی شامل موارد پایین هستند:

  • مهندسی آکوستیک
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی پروژه
  • مهندسی ترافیک
  • مهندسی تکنولوژی غذایی

مشاغل پرتقاضای انگلستان در سال ۲۰۲۲

انگلیس کشوری پیشرفته و صنعتی است. فعالیت‌های اقتصادی آن در زمینه‌های مختلف موقعیت‌های شغلی متعددی را شکل داده است. مردم کشور نیز از رفاه بالا و زندگی باکیفیت برخوردار هستند. بدین ترتیب، انگلیس به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مهاجرتی تبدیل شده است. بسیاری مایلند با مهاجرت به انگلستان، زندگی راحت داشته و از امکانات شغلی فوق‌العاده بهره‌مند شوند. در این صورت، وضعیت بازار کار، نرخ بیکاری و لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان را بررسی خواهند کرد.

در این لیست، مشاغلی تحت عنوان مشاغل پرتقاضا وجود دارند. این‌ موارد موقعیت‌های شغلی هستند که انگلستان نیاز فراوانی به آن‌ها دارد و طبعا بازار کار خوبی خواهند داشت. اگر تخصص یا مدرک مرتبط با مشاغل پرتقاضا دارید، شانس شما برای پذیرش در این کشور بیشتر است. در ادامه با برخی از فرصت‌های شغلی پرتقاضا آشنا می‌شویم.

بازاریابی

امروزه استراتژی بازاریابی به بخش مهمی از تمامی کسب و کارهای موجود تبدیل شده است. مشاغل مختلف با داشتن استراتژی مشخص برای بازاریابی، اعتبار و ثبات خود را حفظ می‌کنند. به همین دلیل است که بازاریابی در سطح دنیا به عنوان یک تخصص شناخته شده و ظرفیت بالایی برای پذیرش نیروی کار دارد. افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند و تجربه کافی دارند، می‌توانند به دنبال شغل مناسب در انگلیس باشند.

حسابداری

حسابداری یکی از مشاغل پرتقاضای کشور انگلستان است. دلیل اصلی آن این است که کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای ساماندهی به امور مالی خود از یک حسابدار کمک می‌گیرند. این موقعیت شغلی یکی از مشاغل مورد نیاز انگلستان نیز محسوب می‌شود. افرادی که دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار در این زمینه هستند، موقعیت خوبی برای کار در انگلیس خواهند داشت.

پرستاری

از دیگر شغل‌های پرطرفدار انگلیس، پرستاری است. با توجه به بحران‌های بهداشتی که رخ داده‌اند، این کشور ظرفیت بالایی در پذیرش نیرو در مشاغل پیراپزشکی و پرستاری دارد. بنابراین، مهاجرین متخصص در این زمینه نیز می‌توانند در مدت کوتاهی موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنند.

امنیت سایبری

همچنان که استفاده از اینترنت در مشاغل مختلف افزایش می‌یابد، نیاز به حفظ امنیت این فضا نیز احساس می‌شود. متخصص امنیت سایبری یکی از مشاغل پرتقاضا و مهم در انگلستان به حساب می‌آید. فرد در این موقعیت شغلی امنیت داده‌های کسب و کارهای مختلف را حفظ می‌کند. انگلیس به دنبال جذب نیروی متخصص از سراسر دنیا است.

پردرآمدترین مشاغل مورد نیاز انگلستان

زمانی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرید، وضعیت کسب و کار، نرخ بیکاری و میزان درآمد از مهم‌ترین فاکتورهای مورد توجه شما هستند. کشور انگلیس از گران‌ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. با این حال، سطح درآمد مردم نیز بالا است. به طور کلی، درآمد بیشتر مشاغل به گونه‌ای است که مخارج بالای زندگی را تأمین می‌کند. عواملی چون سن، جنسیت، مدرک تحصیلی و سابقه کاری تعیین‌کننده میزان حقوق دریافتی هستند.

افرادی که به زبان انگلیسی تسلط داشته و مدرک مورد نیاز را دارند، در انتخاب موقعیت شغلی مناسب موفق‌تر خواهند بود. اگر قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید، لازم است با مشاغل مورد نیاز انگلستان آشنا شوید. در این میان، برخی مشاغل میزان درآمد بیشتری دارند و تحت عنوان مشاغل پردرآمد شناخته می‌شوند. در ادامه برخی از این موقعیت‌های شغلی را بررسی می‌کنیم.

پزشک و جراح

جراحی و شاخه‌های مختلف پزشکی مشاغل بسیار تخصصی و پرریسک هستند. نیاز به سطح دانش و مهارت بالا موجب شده که به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در سراسر جهان شناخته شوند. پزشکان در نقاط مختلف دنیا از جمله انگلستان به موقعیت‌های شغلی بسیاری دسترسی دارند. مشاغل مرتبط با پزشکی از جمله مشاغل مورد حمایت کشور انگلیس هستند. این کشور از ورود پزشکان عمومی و متخصص به انگلیس استقبال می‌کند. علاوه بر درآمد بالا، پزشکان در این کشور از زندگی راحتی برخوردار هستند.

بازه درآمد سالانه: ۳۹,۵۰۰-۲۵۰,۰۰۰ پوند

مدیر بازاریابی

در دنیای امروز، انتخاب استراتژی کارآمد برای کسب و کار نقش مهمی در پیشرفت آن دارد. از این رو، شغل‌های مختلف برای انتخاب استراتژی مناسب و تسریع پیشرفت، از مدیر بازاریابی کمک می‌گیرند. مدیریت بازاریابی از مشاغل پردرآمد انگلیس است. همچنین این موقعیت شغلی در لیست مشاغل مورد نیاز انگلستان قرار می‌گیرد. افرادی که قصد فعالیت در این زمینه را دارند، باید در مقطع فوق لیسانس تحصیل کرده باشند.

بازه درآمد سالانه: ۶۳,۰۰۰-۱۷۰,۰۰۰ پوند

وکیل

وکالت نه تنها شغل پردرآمدی در انگلیس است، بلکه در سراسر جهان هم درآمد بالایی دارد. انگلستان جزو ده کشوری است که حقوق بالایی برای وکلا در نظر می‌گیرد. وکیل به عنوان مشاور حقوقی و نماینده موکل خود در مراجع قانونی عمل می‌کند. اگر قصد دارید به عنوان وکیل در این کشور فعالیت کند، به مدرک کارشناسی ارشد و طی دوره کارآموزی دو ساله نیاز دارید.

بازه درآمد سالانه: ۲۵,۰۰۰-۲۰۰,۰۰۰ پوند

خلبان و مهندس هواپیما

هواپیما به یکی از رایج‌ترین وسایل حمل و نقل در نقاط مختلف دنیا تبدیل شده است. بدین ترتیب، افرادی تحت عنوان مهندس هواپیما برای بررسی وضعیت و نگهداری این وسایل کسب مهارت می‌کنند. برخی نیز به عنوان خلبان تحصیل کرده و مشغول به کار می‌شوند. هر دو این شغل‌ها مسئولیت سنگینی دارند. به همین دلیل از مشاغل پردرآمد انگلیس به شمار می‌آیند.

بازه درآمد سالانه: ۲۵,۰۰۰-۱۵۰,۰۰۰ پوند

شرایط عمومی استخدام در مشاغل مورد نیاز انگلستان

شرایط مساعد اقتصادی، امکانات رفاهی و تحصیلی بالا و مهاجرپذیر بودن انگلیس موجب شده بسیاری قصد مهاجرت و کار در آن را داشته باشند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، ابتدا لازم است شرایط کسب و کار را بررسی کنید. همچنین با مشاغل مورد نیاز انگلستان آشنا شوید. این کار با مراجعه به مؤسسات کاریابی امکان‌پذیر است. این مؤسسات واسطه‌ای میان کارجویان و کارفرمایان هستند. شما با ارائه رزومه خود، به شرکت‌های مرتبط معرفی می‌شوید. شرکت‌ها نیز با انتشار آگهی‌های خود، مناسب‌ترین نیروی کار را جذب می‌کنند.

اگر تخصص شما مطابق با مشاغل مورد نیاز انگلستان باشد، شانس یافتن شغل مناسب افزایش می‌یابد. در صورتی که رزومه شما مورد تأیید کارفرما قرار گیرد، قرار مصاحبه تنظیم می‌شود. بعد از موفقیت در مصاحبه، شما از سوی کارفرما دعوت‌نامه کاری دریافت می‌کنید. اگر نیروی کار داخلی برای موقعیت شغلی مورد نظر وجود نداشته باشد، کارفرما درخواست نیروی خارجی را در نظر می‌گیرد. قدم بعدی، دریافت ویزا و مجوز کاری است. شما تنها در صورتی می‌توانید در یکی از مشاغل مورد نیاز انگلستان کار کنید که این دو مدرک را داشته باشید.

با داشتن جاب آفر، می‌توانید اقدامات لازم را برای ویزای کاری انجام دهید. ویزای کاری انگلیس انواع گوناگونی دارد. متقاضیان کار اغلب به کمک ویزای کاری نیروی ماهر بریتانیا یا ویزای کار عمومی وارد کشور می‌شوند. ویزای کاری موقت، ویزای نوآوری، ویزای استارت آپ و ویزای استعداد جهانی از دیگر انواع ویزا کاری انگلستان هستند. در صورت اتمام اعتبار ویزا، امکان تمدید آن وجود دارد. شما با ۵ سال اقامت موقت در این کشور، واجد شرایط دریافت اقامت دائم خواهید شد.

لازمه دریافت ویزا، داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب آفر است.

مجوز کاری مدرکی است که کارفرما برای دریافت آن اقدام می‌کند. کارفرما با در اختیار داشتن مدارک لازم، به عنوان حامی شما از اداره مربوطه در انگلیس درخواست مجوز کاری می‌دهد. این اقدام قبل از شروع کار انجام می‌شود.

سطح تحصیلات مورد نیاز

ارتباط مستقیمی میان سطح تحصیلات و یافتن شغل مناسب از میان مشاغل مورد نیاز انگلستان وجود دارد. بدون داشتن مدرک دانشگاهی یا فنی و حرفه‌ای، کاریابی در این کشور دشوار خواهد بود. شما برای پذیرش در بیشتر مشاغل به این مدارک نیاز دارید. با این حال، امکان جستجوی کار با مدرک دیپلم نیز وجود دارد.

سطح دانش زبان مورد نیاز

اگر به اشتغال در یکی از مشاغل مورد نیاز انگلستان فکر می‌کنید، تسلط بر زبان انگلیسی اهمیت ویژه‌ای دارد. برای دریافت پذیرش کاری و ویزا در انگلیس شما به نمره آیلتس ۶ به بالا نیاز دارید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *