بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق خرید ملک

امروزه بسیاری از مهاجرین، سرمایه‌گذاری را برای راه یافتن به کشورهای دیگر انتخاب می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید، مسیرهای مختلفی برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور وجود دارد. در این شیوه مهاجرتی، متقاضیان بودجه خود را صرف ثبت شرکت، خرید سهام یا کارآفرینی در کشور مقصد می‌کنند. برخی نیز تصمیم به مهاجرت از طریق خرید ملک دارند. این روش یکی از آسان‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی در سطح دنیا به حساب می‌آید.

فهرست مطالب

چرا مهاجرت از طریق خرید ملک؟

افراد به دلایل مختلف در مسیر خرید املاک و مستغلات قدم می‌گذارند. شاید مهم‌ترین آن‌ها توسعه سرمایه و دست یافتن به سود بالا باشد. خوب است بدانید که برخی از کشورها که پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی هستند، مجوز اقامت نیز برای آن‌ها صادر می‌کنند. بنابراین، شمار زیادی از متقاضیان با هدف اقامت در کشور مقصد و استفاده از مزایای زندگی در آن، تصمیم به خرید ملک می‌گیرند. توجه داشته باشید که اصلی‌ترین شرط اقدام برای مهاجرت از طریق خرید ملک، داشتن بودجه مالی کافی است. همچنین انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت از طریق خرید ملک به موارد مختلفی بستگی دارد. برای کسب آگاهی بیشتر از شرایط این شیوه مهاجرتی و بهترین کشورهای ارائه‌دهنده ویزای آن، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شرایط کلی مهاجرت از طریق خرید ملک

در سال‌های اخیر، تعداد افرادی که با خرید املاک و مستغلات به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند، افزایش یافته است. افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به مسکن موجب شده که این روش سرمایه‌گذاری سود بالا و البته قطعی داشته باشد. همچنین افرادی که از توان مالی مناسبی برخوردار هستند، خرید ملک راه آسانی برای مهاجرت‌شان خواهد بود. با این حال، مهاجرت از طریق خرید ملک با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد: برخی آن را تنها یک روش سرمایه‌گذاری مطمئن می‌دانند و به دنبال توسعه سرمایه خود هستند. برخی دیگر نیز از این طریق قصد دریافت اقامت کشور مقصد را دارند. به همین دلیل، متقاضی باید دقت زیادی در انتخاب هدف و براساس آن، انتخاب کشور مناسب داشته باشد.

کشورهای مختلف شرایط متفاوتی را برای سرمایه‌گذاری در ملک و املاک مشخص کرده‌اند. لازم است پیش از اقدام این شرایط را ارزیابی کرده و مقصد مناسب را انتخاب کنید. در اینجا قصد داریم برخی الزامات کلی را که میان مقاصد مختلف یکسان هستند، بررسی کنیم.

  • برای خرید خانه در خارج از کشور، ابتدا باید توانایی مالی خود را به کشور مقصد ثابت کنید. این کار با ارائه گواهی تمکن مالی و گردش حساب از بانک امکان‌پذیر است. توجه داشته باشید که ویژگی‌های ملک انتخابی میزان بودجه مورد نیاز را مشخص می‌کند.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نیز از شروط ضروری خرید ملک در خارج به حساب می‌آید. پیش از این که معامله‌ای صورت گیرد، صاحب خانه باید از سابقه کیفری خریدار کاملا مطلع باشد. بدین منظور، لازم است خریدار مدارکی را ارائه ‌دهد.
  • جالب است بدانید که برای سرمایه‌گذاری تقریبا در هیچ یک از کشورها نیازی به ارائه مدرک زبان یا مدرک تحصیلی نیست.

دریافت ویزای طلایی با خرید ملک

بعد از این که ملک مورد نظر را خریداری کردید، نوبت به دریافت ویزای طلایی می‌رسد. شما با داشتن این ویزا می‌توانید در کشور مقصد اقامت داشته باشید. حفظ ملک خریداری شده برای مدتی مشخص و توانایی تأمین هزینه‌های زندگی شانس شما برای گرفتن گلدن ویزا را بالا می‌برد. نکته مهم این است که تنها تعدادی از کشورها ویزای طلایی صادر کرده و اجازه اقامت را به سرمایه‌گذاران می‌دهند. مراحل دریافت ویزا جهت مهاجرت از طریق خرید ملک عبارتند از:

  • جمع‌آوری مدارک مورد نیاز
  • تنظیم قرار مصاحبه با سفارت کشور مورد نظر
  • مصاحبه با سفارت و ارائه مدارک و اسناد ضروری
  • انتظار جهت انجام بررسی‌های لازم و اعلام نتیجه

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق خرید ملک

قبرس

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ملک، قبرس است. این کشور سابقه طولانی در پذیرش مهاجرین سرمایه‌گذار دارد. در این شیوه مهاجرتی، سرمایه‌گذاران می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را با خود همراه کنند. خوب است بدانید که قبرس شرایط نستبا آسانی را برای سرمایه‌‌گذاری در زمینه امکلاک و مستغلات فراهم کرده است. بدین صورت که شما با داشتن سرمایه معادل ۳۰۰,۰۰۰ یورو می‌توانید برای دریافت ویزای کشور اقدام کنید.

در نظر داشته باشید که درصدی نیز برای مالیات مشخص شده که به این مبلغ اضافه خواهید شد. با خرید ملکی به ارزش حداقل ۳۰۰,۰۰۰ یورو، شرایط برای گرفتن اقامت دائم فراهم است. پس از خرید ملک در قبرس:

  • ضرورتی برای حضور متقاضی و خانواده‌اش در کشور وجود ندارد.
  • سرمایه‌گذار اجازه کار و کسب درآمد در این کشور را نخواهد داشت.
  • او می‌تواند با سرمایه خود کسب و کاری در کشور قبرس تأسیس کند.

اسپانیا

برخی ممکن است اسپانیا را برای مهاجرت از طریق خرید ملک انتخاب کنند. شاید مهم‎ترین دلیل آن‌ها رسیدن به سود بالا پس از سرمایه‌گذاری در این کشور باشد. خبر خوب این است که امکان گرفتن اقامت با خرید خانه در اسپانیا وجود دارد. همچنین سرمایه‌گذار می‌تواند خانواده را با خود همراه کند. شما به عنوان خریدار به این طریق می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در زمینه ملک و املاک اقدام کنید:

  • با خرید ملک به ارزش ۵۰۰,۰۰۰ یورو یا بیشتر، می‌توانید ویزای طلایی و اقاما اسپانیا را به دست آورید. نکته مهم این است که دیگر نیازی نیست تعداد مشخصی از روزهای سال را در اسپانیا باشید. در این حالت ویزا ۲ سال اعتبار داشته و قابلیت تمدید دارد. پس از گذشت ۵ سال به اقامت دائم و بعد از ۱۰ سال به شهروندی اسپانیا دست پیدا می‌کنید.

خوب است بدانید که:

  • امکان دریافت وام برای مهاجرت از طریق خرید ملک در اسپانیا وجود ندارد.
  • شما ممکن است دو ملک مختلف خریداری کنید که هر ارزش آن‌ها در مجموع ۵۰۰,۰۰۰ یورو باشد.

شرط اصلی دریافت اقامت دائم اسپانیا، حفظ ملک خریداری شده برای حداقل ۵ سال است.

یونان

اگر می‌خواهید به راحتی و با هزینه کم به اروپا راه پیدا کنید، بهترین گزینه کشور یونان خواهد بود. هزینه مهاجرت سرمایه‌گذاری به یونان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین است. همچنین سرمایه‌گذاران می‌توانند برای خود و خانواده‌شان اقامت دائم بگیرند.

جالب است بدانید که خرید خانه در یونان و گرفتن اقامت آن بدون حضور فیزیکی شما نیز امکان‌پذیر است. در واقع این کشور از این جهت محدودیتی برای سرمایه‌گذار ایجاد نکرده است. اگر در کشور خود مشغول به کار هستید و به سودآوری بیشتر در اروپا فکر می‌کنید، یونان انتخاب مناسبی به نظر می‌آید. حتی خانواده نیز بدون حضور شما می‌توانند در این کشور اقامت داشته باشند. همه این موارد یونان را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرت از طریق خرید ملک تبدیل کرده است. شرایط اقامت در یونان به این صورت است که افراد در ابتدا مجوز اقامت ۵ ساله را دریافت می‌کنند. پس از آن امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد. برای گرفتن شهروندی یونان لازم است ۷ سال در این کشور اقامت داشته باشند. 

حداقل سرمایه لازم برای مهاجرت از طریق خرید ملک در یونان، ۵۰۰,۰۰۰ یورو است.

پرتغال

پرتغال نیز از دیگر مقاصد اروپایی برای مهاجرت از طریق خرید ملک است. به طور کلی، پرتغال به عنوان کشوری مهاجرپذیر شناخته می‌شود. شما برای خرید خانه در این کشور مسیر سختی نخواهید داشت. اعطای ویزای طلایی و اقامت دائم مهم‌ترین مزیت سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات پرتغال به حساب می‌آید. با داشتن این ویزا می‌توانید به سایر کشورهای حوزه شینگن نیز سفر کنید. شما از طریق سه برنامه و پرداخت سه هزینه مختلف می‌توانید برای خرید ملک در پرتغال اقدام کنید: سرمایه‌گذاری با بودجه ۵۰۰,۰۰۰ یورو، ۳۵۰,۰۰۰ یورو و ۲۸۰,۰۰۰ یورو.

در حالت اول، فرد خود می‌تواند ملک مورد نظر را انتخاب کند. انتخاب اغلب از میان ساختمان‌های نوساز انجام می‌شود. در حالت دوم و سوم، دامنه انتخاب محدود است. سرمایه‌گذار باید از میان ساختمان‌های قدیمی‌تر خرید خود را انجام دهد. خبر خوب این که در هر سه برنامه، نیازی به ارائه مدرک تحصیلی و یا زبان نیست. سایر شرایط جهت مهاجرت از طریق خرید ملک در پرتغال شامل موارد ذیل هستند:

  • عدم ضرورت برای حضور سرمایه‌گذار در کشور
  • امکان دریافت اقامت دو ساله با قابلیت تمدید
  • امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی بعد از گذشت ۵ سال

برزیل

کشور برزیل یکی از بهترین مقاصد جهت مهاجرت از طریق خرید ملک است. این کشور در آمریکای جنوبی واقع شده و اقتصاد پررونق و روبه رشدی دارد. شما با انتخاب برزیل، سودآوری بالایی خواهید داشت. همچنین از امکانات تفریحی و رفاهی فوق‌العاده آن لذت می‌برید.

میزان بودجه مورد نیاز برای خرید خانه در برزیل به مشخصات ملک مورد نظر بستگی دارد. این میزان بسته به نوع، متراژ، امکانات و موقعیت مکانی ملک متفاوت خواهد بود. خوب است بدانید که با خرید ملک در این کشور، می‌توانید برای خود و خانواده‌تان اقامت دائم بگیرید. مهاجرت از طریق خرید ملک در برزیل مزایای دیگری نیز به همراه دارد:

  • عدم ضرورت برای حضور سرمایه‌گذار در کشور (یک ماه در سال)
  • دریافت اقامت دائم و شهروندی بعد از گذشت ۴ سال

ترکیه

کشور ترکیه قطعا یکی از کاندیدهای سرمایه‌گذاران ایرانی برای مهاجرت از طریق خرید ملک خواهد بود. نزدیکی ترکیه به ایران موجب جذب شمار زیادی از ایرانیان به این کشور شده است. موقعیت جغرافیایی این کشور به گونه‌ای است که هم با بازار آسیا و هم بازار اروپا در ارتباط است. از این رو، سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات آن سودآوری زیادی خواهد داشت. برای سرمایه‌گذاری موفق در این زمینه و گرفتن شهروندی کشور، لازم است حداقل ملکی به ارزش ۴۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا خریداری کنید. فراموش نکنید که شما تا ۳ سال اجازه فروش این ملک را نخواهید داشت.

شما به عنوان سرمایه‌گذار ایرانی می‌توانید به مدت ۹۰ روز بدون مجوز خاصی در ترکیه اقامت داشته باشید. در این مدت، اطلاعات خوبی از بازار ملک و املاک کشور به دست می‌آورید. ویزای طلایی این کشور ۱ سال اعتبار داشته و قابلیت تمدید دارد. برای گرفتن اقامت دائم و شهروندی، لازم است ۵ سال در ترکیه حضور داشته باشید.

اقامت خارج از کشور از طریق خرید ملک

امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران با هدف دریافت اقامت کشورهای پیشرفته، تصمیم به مهاجرت از طریق خرید ملک می‌گیرند. در این صورت در کنار دستیابی به سود بالا، از زندگی باکیفیت نیز بهره‌مند می‌شوند.

در نظر داشته باشید که تنها برخی از کشورها امکان اقامت را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. در این کشورها، افراد در ازای خرید ملک، مجوز اقامت دریافت می‌کنند. در برخی موارد، بعد از گذشت زمان مشخصی از اقامت، امکان گرفتن پاسپورت و حق شهروندی نیز وجود دارد. با این حال، کشورهای مختلف قوانین متفاوتی برای ارائه این مزایا وضع کرده‌اند.

شما با خرید ملک در اکثر کشورهای اروپایی می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. اگر این اقامت موقت باشد، قابلیت تمدید دارد. در بیشتر مواقع، با گذشت ۵ سال از زمان خرید ملک و اقامت در کشور، شرایط برای اقامت دائم فراهم می‌شود. اما گرفتن پاسپورت و شهروندی یک کشور، پروسه طولانی‌تر خواهد بود. 

خبر خوب این است که خانواده شما نیز اجازه اقامت و بهره‌مندی از حقوق شهروندی را دارند.

مزایای مهاجرت از طریق خرید ملک

همان‌طور که اشاره شد، مهاجرت از طریق خرید ملک یکی از آسان‌ترین و جذاب‌ترین روش‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری است. این روزها افراد بسیاری از سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات در خارج از کشور استقبال می‌کنند. بنابراین، توصیه می‌شود که آگاهی کافی از مزایای مختلف آن به دست آورند. کشورهای مختلف ممکن است نقاط مثبت متفاوتی در مهاجرت از طریق خرید ملک داشته باشند. در ادامه قصد داریم برخی از مزایای کلی سرمایه‌گذاری در ملک را نام ببریم:

  • امنیت سرمایه‌گذاری بالا
  • رسیدن به سود قابل توجه
  • مجوز اقامت دائم به همراه خانواده
  • بهره‌مندی از حقوق شهروندی (در صورت دریافت شهروندی)
  • مجوز کار و تحصیل
  • امکان سفر به سایر کشورهای حوزه شینگن

سؤالات متداول

  • چه کشورهایی در ازای خرید ملک، اقامت نمی‌دهند؟

استرالیا، فرانسه، کانادا و آلمان از جمله کشورهایی هستند که تنها اجازه مهاجرت از طریق خرید ملک را می‌دهند.

  • چه کشوری به عنوان بهترین مقصد خرید ملک برای ایرانیان به حساب می‌آید؟

نزدیکی جغرافیایی، امکان ورود به کشور بدون ویزا و دریافت اقامت دائم از عواملی هستند که ترکیه را به بهترین گزینه برای مهاجرت سرمایه‌گذاری ایرانیان تبدیل کرده‌اند.

  • شرایط دریافت اقامت پس از خرید ملک در آمریکا چگونه است؟

سرمایه‌گذار با خرید خانه در این کشور، به اقامت دائم دست پیدا نمی‌کند.

در پایان

 خانواده بزرگ و بین‌المللی اِلو ویزا کارگزار و مجری قدرتمند روش‌های مهاجرتی از ایران و خاورمیانه همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *