مهاجرت تکنسین اتاق عمل به آلمان

تکنسین اتاق عمل یکی از رشته‌های پیراپزشکی به حساب می‌آید. هرساله بسیاری از تکنسین‌های اتاق عمل به فکر مهاجرت می‌افتند. بسیاری از این افراد آلمان را به عنوان کشور مقصد انتخاب می‌کنند. دلیل این انتخاب این است که آلمان یکی از کشورهای مهاجرپذیر به حساب می‌آید. از طرفی، این کشور در هر سال تعداد زیادی تکنسین اتاق عمل جذب می‌کند. داشتن رفاه و حقوق بالا در آلمان می‌تواند جامه عملی به رویاهای تکنسین‌های اتاق عمل بپوشاند. به طوری که مهاجرت تکنسین اتاق عمل به آلمان شرایط مناسبی برای متقاضیان دارد.

خوشبختانه کسانی که در این شغل مشغول به کار هستند، موقعیت خوبی برای مهاجرت کاری به آلمان دارند. از مزیت‌های این شغل می‌توان به وقت سریع مصاحبه سفارت، تأمین اسکان متقاضی، اعزام تکنسین‌ها در کوتاه‌ترین زمان، عقد قرارداد پیش از اعزام، بیمه درمانی و بسیاری دیگر از مزیت‌ها اشاره کرد.

فهرست مطالب

مهاجرت تکنسین اتاق عمل به آلمان

بازار کار و نرخ اشتغال تکنسین اتاق عمل در آلمان

با در نظر گرفتن این نکته که جامعه آلمانی رو به پیر شدن می‌رود، طبیعتا نیاز آن‌ها به جایگزین کردن نیروی کار در زمینه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند. این نیاز در بخش درمانی دو چندان است. به همین دلیل، آلمان در بخش مهاجرت کاری، بخش ویژه‌ای را برای کادر درمان در نظر گرفته است. به همین دلیل، متخصصان و افرادی که در زیرمجموعه‌های پیراپزشکی تحصیل کرده‌اند، می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند. به طور کلی، بازار کار برای تکنسین اتاق عمل در آلمان بسیار خوب است. در بسیاری از موارد با افراد قبل از مهاجرت قرار داد بسته می‌شود و حتی اسکان مناسب نیز برای آن‌ها تهیه می‌کنند.

حقوق و درآمد تکنسین اتاق عمل در آلمان

با توجه به پیرتر شدن جمعیت، آلمان هر ساله در رشته‌های مختلف نیروی کار می‌گیرد. این کشور بیشتر از سایر رشته آلمان کادر درمان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را جذب می‌کند. همچنین آلمان برای جذب این افراد رفاه و امکان خوبی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. به همین دلیل معمولا حقوق کادر درمان در آلمان بالا است. برای مثال، یک تکنسین اتاق عمل در هر ماه حدود ۵۰۰۰ یورو درآمد دارد. به طور میانگین آمار نشان می‌دهد که یک تکنسین اتاق عمل می‌تواند تا ۲۰۴ هزار یورو در سال نیز درآمد داشته باشد.

شرایط استخدام و کاریابی تکنسین اتاق عمل در آلمان

به طور کلی، افرادی که دارای مدرک تکنسین اتاق عمل هستند و حداقل سابقه دو سال کار دارند، می‌توانند مدارک خود را به مراکز بهداشتی و درمانی ارسال کنند. این مراکز درمانی بعد از تأیید مدارک و بررسی افراد، حتی قبل از ورود به آلمان با آن‌ها قرار داد می‌بندند. افرادی متقاضی حداقل باید مدرک لیسانس تکنسین اتاق را داشته باشند. همچنین، آنها نیاز دارند که حداقل تا سطح B1 زبان آلمانی بلد باشند. بعد از دریافت نامه پذیرش از مرکز درمانی یا عقد قرارداد، متقاضیان می‌توانند وقت سفارت گرفته و برای مصاحبه بروند تا ویزای کاری آن‌ها صادر شود.

وظایف یک تکنسین اتاق عمل در آلمان

وظیفه یک تکنسین اتاق عمل این است که در کنار جراح باشد و وسایل لازم را در اختیار او قرار دهد. او در حقیقت، دستیار جراح در زمان انجام عمل است. او برای ورود به اتاق عمل باید لباس مخصوص بپوشد. او باید قادر باشد که ساعات زیادی را در کنار یک تیم پزشکی و درمانی به طور سرپا کار کند. همچنین او باید وسایل مورد نیاز جراح را استریل و آماده کند. همچنین تکنسین‌ها ممکن است در مرض بیماری‌های واگیر، صحنه‌های ناخوشایند، بو و بسیاری چیزهای دیگر باشند. از این رو باید تحمل این موارد را داشته باشند. تکنسین اتاق عمل به عنوان یک عضو از تیم درمانی باید قادر باشد که با سرعت و دقت بالایی کارها را انجام دهد.

بهترین شهرها برای تکنسین اتاق عمل در آلمان

آلمان یک کشور پیشرفته و مدرن است. بسیاری از شهرهای آلمان به دنبال استخدام کادر درمانی و تکنسین اتاق عمل هستند. از این رو، تکنسین‌های اتاق عمل می‌توانند رزومه خود را به هر یک از شهرهای آلمان بفرستند. توجه داشته باشید که معمولا حقوق در شهرهای بزرگ مانند فرانکفورت بیشتر است اما به طبع آن هزینه‌های زندگی نیز در این شهر بالاتر است.

شرایط مهاجرت تکنسین اتاق عمل به آلمان

به طور کلی، برای مهاجرت به آلمان تکنسین اتاق عمل باید حداقل دارای مدرک کارشناسی باشد. همچنین او باید به زبان آلمانی مسلط باشد. سابقه کار نیز در پذیرش حائز اهمیت است.

سطح تحصیلات

به منظور اقدام برای مهاجرت به عنوان تکنسین اتاق عمل، فرد متقاضی باید حداقل مدرک کارشناسی این رشته را به صورت دانشگاهی داشته باشد. از این رو، شما برای اقدام به مهاجرت باید لیسانس رشته تکنسین اتاق عمل را داشته باشید.

مدرک زبان

یک تکنسین اتاق عمل که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارد باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد. زیرا او باید برای ساعت‌ها در اتاق عمل باشد و با جراحان و پزشکان کار کند. او باید قادر به گفتگو باشد. از این رو متقاضی باید زبان آلمانی را تا سطح B2 بدانند و در این زمینه مدرک داشته باشد.

سابقه کار

تکنسین‌های اتاق عملی که سابقه کار بالایی دارند، شانس بیشتری در پذیرش خواهند داشت. از این رو، فرد متقاضی باید حداقل دو سال سابقه کار در زمینه مرتبط را داشته باشد.

شرایط سنی

برای کادر درمان محدودیت سنی وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند در هر گروه سنی برای مهاجرت اقدام کنند. در رابطه با تکنسین اتاق عمل نیز همین‌گونه است و محدودیت سنی برای آن‌ها وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار تکنسین اتاق عمل آلمان

یک تکنسین اتاق عمل باید مدارک زیر را داشته باشد:

  • مدرک کارشناسی تکنسین اتاق عمل و بالاتر
  • مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • حداقل دو سال سابقه کار
  • نامه پذیرش از یک مرکز درمانی در آلمان

مهارت‌های مورد نیاز تکنسین اتاق عمل

یک تکنسین اتاق عمل باید از دقت و مهارت بالایی برخوردار باشد. او باید تجهیزات موجود در اتاق عمل را استریل کند و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند. او باید بتواند وسایل مورد نیاز جراحی را برای هر جراحی تهیه کند و در اتاق عمل در اختیار او قرار دهد. همچنین چک کردن بیمار و علامت‌های حیاتی او از دیگر مهارت‌های تکنسین اتاق عمل به حساب می‌آید. او باید قادر باشد که چک‌لیست‌ها را با در نظر گرفتن بیمار پر کند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

4 دیدگاه برای “مهاجرت تکنسین اتاق عمل به آلمان

  1. خسروی گفته:

    سلام و عرض ادب و احترام.ممنونم از راهنمایی شما.بنده ۱۷ سال سابقه کار دارم دسیار جراحی قلب و زیبایی هستم

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      باید cv شما توسط کارشناسان مجموعه بررسی شود. لطفا cv خود را به آدرس ایمیل رسمی موسسه در بالای سایت بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *