دریافت ویزای توریستی اسپانیا

اسپانیا کشوری زیبا است که مردمانی خونگرم و پرانرژی دارد. این کشور با مسابقات گاوبازی و جشن گوجه‌فرنگی معروف شده است. سالانه میلیون‌ها توریست به سرزمین ماتادورها سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های گردشگری اسپانیا دیدن کنند. این کشور آب و هوای مطبوعی دارد که باعث شده بسیاری افراد به اسپانیا سفر کنند. در کنار مناظر طبیعی، آثار باستانی و فستیوال‌های جذاب، فوتبال این کشور نیز برای گردشگران اهمیت بالایی دارد. بسیاری افراد علاقه دارند مسابقات تیم‌های باشگاهی رئال مادرید و بارسلونا را از نزدیک تماشا کنند. به طوری که دولت اسپانیایی برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جذب گردشگران ورزشی کرده است. بنابراین، ویزای توریستی اسپانیا امکان سفر به سرزمین ماتادورها را به وجود آورده است.

فهرست مطالب

ویزای توریستی اسپانیا

شرایط دریافت ویزای توریستی اسپانیا

اسپانیا صنعت گردشگری قدرتمندی دارد. این کشور با برگزاری فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگ مختلف سعی می‌کند افراد بسیاری را برای سفر به اسپانیا ترغیب کند. گفتنی است، ماتادورها عضو اتحادیه اروپا هستند. از طرفی، اسپانیا در منطقه شنگن واقع شده است. این موارد باعث شده گردشگران با امکانات ویژه‌ای به این کشور سفر کنند. جالب است بدانید، ویزای توریستی اسپانیا در واقع ویزای شنگن است. بنابراین، گردشگران می‌توانند به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنند.

برای سفر به اسپانیا متقاضیان به پاسپورت احتیاج دارند. گذرنامه باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. همچنین، دو برگه از پاسپورت می‌بایست خالی باشد تا مهر ویزای اسپانیا در آن زده شود.

کارهای دریافت روادید و رزرو بلیت مدت زمانی طول می‌کشد. به طوری که متقاضیان باید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند. مسافران باید یکماه پیش از سفر، اقدامات لازم برای ویزای توریستی اسپانیا را انجام دهند.

کسانی که قصد دارند به همراه اعضای خانواده خود سفر کنند، باید مدارک آنها را به سفارت ارائه دهند. روند صدور ویزای توریستی حداکثر ۲۱ روز کاری طول خواهد کشید. البته ممکن است روادید متقاضیان زودتر از موعد صادر شود.

مدارک مورد نیاز

  • پاسپورت معتبر (حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد)
  • دو قطعه عکس استاندارد با پس‌زمینه سفید
  • پاسپورت اعضای خانواده
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • رسید گردش حساب متقاضی
  • رزرو بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • نامه رزرو هتل یا محل اقامت
  • اصل و کپی دعوت‌نامه (در صورت ارسال برای سفر به اسپانیا)

نحوه اقدام برای دریافت ویزا

متقاضیان برای سفر به اسپانیا باید پاسپورت داشته باشند. برای دریافت گذرنامه، مسافران می‌توانند به پلیس+۱۰ مراجعه کنند. مدت ۷ روز کاری طول می‌کشد تا پاسپورت افراد صادر شود. زمانی که متقاضیان گذرنامه را دریافت کردند، باید یکماه قبل از سفر، مدارک لازم برای سفر به اسپانیا را جمع‌آوری کنند. سپس مسافران کارهای رزرو بلیت هواپیما و هتل را می‌بایست انجام دهند.

متقاضیان با مدارک خود به سفارت اسپانیا در ایران مراجعه می‌کنند. گفتنی است، افراد نیازی به مصاحبه با آفیسر ویزا نخواهند داشت. در سفارت، کارهای پرداخت ویزای توریستی اسپانیا و انگشت‌نگاری انجام می‌شود. با طی شدن این مراحل، مدارک مورد نیاز روادید تمام می‌شود. اگر مدارک کامل باشند، حداکثر ۲۱ روز کاری طول خواهد کشید تا ویزای توریستی صادر شود. زمانی که مهر روادید در پاسپورت متقاضیان زده شود، مراحل صدور ویزا تکمیل خواهد شد.

هزینه‌های دریافت ویزا

بر اساس اعلام سفارت اسپانیا، هر شخص بزرگسال برای دریافت ویزای توریستی باید ۸۰ یورو پرداخت کند. هزینه افراد زیر ۱۲ سال مبلغ ۴۰ یورو است. همچنین، مسافران برای کودکان زیر ۶ سال هیچ هزینه‌ای برای صدور ویزا پرداخت نمی‌کنند. گفتنی است، این مبالغ در سفارت اسپانیا پرداخت خواهد شد و سپس ضمیمه پرونده ویزای توریستی می‌شود.

دعوت‌نامه در ویزای توریستی اسپانیا

اگر یکی از اعضای خانواده متقاضیان در اسپانیا سکونت داشته باشد، می‌تواند برای آنها دعوت‌نامه ارسال کند. این نامه باعث می‌شود روند صدور ویزای توریستی آسان‌تر شود. مسافران هنگام ارائه مدارک به سفارت، می‌بایست دعوت‌نامه را همراه خود داشته باشند. همچنین، با این مدرک دیگر نیازی به رزرو هتل و ارائه آن به سفارت وجود ندارد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا در واقع ویزای شنگن است. به همین منظور، مدت اعتبار آن سه ماه است. در بعضی مواقع برای متقاضیان ویزایی با اعتبار شش ماهه نیز صادر می‌شود. با دریافت روادید اسپانیا، افراد می‌توانند به دیگر کشورهای اروپایی هم سفر کنند.

امکان تمدید ویزای توریستی اسپانیا

دولت اسپانیا امکان تمدید ویزای توریستی را فراهم کرده است. متقاضیان می‌توانند به مدت دو هفته دیگر ویزای خود را تمدید کنند. مسافران باید یک هفته قبل از اتمام ویزا برای افزایش مدت زمان روادید خود اقدام کنند.

دلایلی که ممکن است موجب ریجکتی ویزای توریستی اسپانیا شود

  • پاسپورت با اعتبار کمتر از شش ماه
  • نقص در مدارک لازم اعلام شده
  • عدم پرداخت هزینه‌های ویزای توریستی اسپانیا
  • ارائه اطلاعات اشتباه به سفارت
  • مسافر به عنوان تهدید امنیتی شناخته شود
  • عدم رزرو بلیت هواپیما یا هتل در اسپانیا
  • متقاضی مشمول خدمت سربازی باشد

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *