دریافت ویزای توریستی فرانسه

فرانسه یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. این کشور دارای آثار باستانی، اماکن تاریخی و مناظر طبیعی زیبایی است. سالانه میلیون‌ها گردشگر به سرزمین هنر سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های توریستی فرانسه دیدن کنند. این کشور روی سفر گردشگران حساب ویژه‌ای باز کرده است. در چند سال اخیر، صنعت توریسم در فرانسه توانسته رشد چشم‌گیری را تجربه کند. با این تفاسیر، دولت نگاه ویژه‌ای به اماکن گردشگری کشور خود دارد. به طوری که فرانسوی‌ها میزبان جهانگردان سراسر دنیا هستند.  با این وجود، امکان سفر به این کشور زیبا تنها با دریافت ویزای توریستی فرانسه را فراهم است.

فهرست مطالب

ویزای توریستی فرانسه

شرایط دریافت ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه در واقع ویزای شنگن است. این ویزا مزیت‌های زیادی برای متقاضیان دارد که ارزش سفر به این کشور را دوچندان می‌کند. مرزها به روی دارندگان ویزای شنگن باز است و آنها می‌توانند به راحتی به کشورهای دیگر سفر کنند.

سرزمین پانتومیم یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. از طرفی، فرانسه در منطقه شنگن واقع شده است. بنابراین،‌ گردشگران با دریافت ویزای توریستی می‌توانند علاوه بر سفر به فرانسه، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم بازدید کنند. این روش باعث شده گردشگران از اماکن دیدنی بیشتری بازدید کنند.

دریافت ویزای شنگن مجوز ورود به فرانسه را برای متقاضیان صادر می‌کند. به طوری که گردشگران می‌توانند یکماه قبل از سفر، اقدامات لازم برای سفر به این کشور را انجام دهند.

پیش از درخواست ویزای توریستی فرانسه، متقاضیان باید برای دریافت پاسپورت اقدام کنند. مدت اعتبار گذرنامه می‌بایست حداقل شش ماه باشد تا ویزا برای افراد صادر شود. همچنین، پاسپورت باید دو برگه خالی داشته باشد تا مهر ویزای توریستی در آن زده شود.

کسانی که قصد دارند با خانواده خود به فرانسه سفر کنند، باید مدارک خود و همراهان را به سفارت تحویل دهند. پس از سپری شدن ۲۱ روز کاری، ویزای توریستی فرانسه برای متقاضیان صادر خواهد شد.

مدارک مورد نیاز

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس با پس‌زمینه سفید
  • پاسپورت اعضای خانواده
  • رسید پرداخت هزینه ویزای توریستی
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • رسید گردش حساب متقاضی
  • رزرو بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • نامه رزرو هتل یا محل اقامت
  • اصل و کپی دعوت‌نامه (در صورت ارسال برای سفر به فرانسه)

نحوه اقدام برای دریافت ویزا

متقاضیان ابتدا باید برای دریافت پاسپورت به پلیس+۱۰ مراجعه کنند. پس از ارائه مدارک لازم گذرنامه، ۷ روز کاری سپری می‌شود تا پاسپورت برای آنها صادر خواهد شد. برای سفر به فرانسه، باید یکماه قبل از پرواز کارهای خرید بلیت و رزرو هتل یا تور گردشگری برنامه‌ریزی شوند.

پس از رزرو بلیت هواپیما و هتل، با جمع‌آوری مدارک لازم ویزا، متقاضیان باید به سفارت فرانسه در ایران مراجعه کنند. گردشگران نیازی به مصاحبه با آفیسر ویزا ندارند. آنها مدارک ویزا را به سفارت تحویل می‌دهند تا مراحل صدور ویزا طی شود. گفتنی است، مدت زمان تکمیل مراحل و صدور روادید، ۲۱ روز کاری طول خواهد کشید.

هزینه‌های دریافت ویزا

هزینه صدور ویزای توریستی یا کوتاه‌مدت فرانسه ۸۰ یورو است. متقاضیان هنگام ارائه مدارک به سفارت، باید این مبلغ را برای انجام کارهای ویزا پرداخت کنند. همچنین، رسید هزینه ویزا جزوی از مدارک صدور ویزای توریستی فرانسه است.

دعوت‌نامه در ویزای توریستی فرانسه

اگر یکی از اعضای خانواده متقاضیان در فرانسه زندگی کند، می‌توانند از آنها دعوت‌نامه سفر به این کشور را دریافت کنند. این روش مراحل صدور ویزای توریستی را آسان‌تر می‌کند. به طوری که سفارت ویزا را بر اساس دعوت‌نامه صادر خواهد کرد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه برای گردشگران به مدت سه ماه اعتبار دارد. متقاضیان می‌توانند با این ویزا در منطقه شنگن سفر و از دیگر کشورها بازدید کنند. گفتنی است، در بعضی شرایط مدت اعتبار ویزای توریستی برای متقاضیان به شش ماه افزایش پیدا می‌کند.

امکان تمدید ویزا

متقاضیان برای اینکه مدت زمان بیشتری در فرانسه بمانند، امکان تمدید ویزای توریستی خود را دارند. مدت اعتبار پس از تمدید ۲ هفته است. گردشگران یک هفته پیش از اتمام ویزا، باید برای تمدید آن اقدام کنند.

دلایلی که ممکن است موجب ریجکتی ویزای توریستی فرانسه شود

  • پاسپورت کمتر از شش ماه اعتبار داشته باشد
  • متقاضی مشمول خدمت سربازی باشد
  • نقص در ارائه مدارک ویزای توریستی
  • عدم پرداخت هزینه‌های ویزا
  • متقاضی برای صدور ویزا به عنوان تهدید امنیتی شناخته شود
  • بلیت هواپیما یا هتل در فرانسه رزرو نشده باشد

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *