پردرآمدترین مشاغل در استرالیا

کشور استرالیا یکی از کشورهای پیشرفته است که هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا برای کار و زندگی به آن مهاجرت می‌کنند. یکی از دلایل مهم مهاجرت افراد به استرالیا، پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور است. وضعیت اقتصادی و اجتماعی خوب استرالیا، آن را به یک کشور مطلوب تبدیل نموده است. اقتصاد خوب استرالیا باعث شده است که افراد در حرفه‌ها و مشاغل مختلف در آن فعالیت کنند. استرالیا هر ساله نیروی کار حرفه‌ای را از سایر کشورها جذب می‌کند، اما خیلی‌ها قبل از اینکه وارد شغل یا حرفه‌ای شوند، به درآمد آن اهمیت می‌دهند. ما در این مقاله قصد داریم مشاغل پردرآمد استرالیا را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در استرالیا

ما در اینجا قصد داریم که ده تا از پردرآمدترین مشاغل را در استرالیا به شما معرفی کنیم.

جراحان

اولین شغل پردرآمد در استرالیا مربوط به جراحان است. جراحان در استرالیا بیشترین درآمد را دارند. به طور متوسط درآمد یک جراح در کشور استرالیا در هر سال ۳۹۴۸۶۶ دلار بوده که رقم قابل توجهی است.

متخصصان بیهوشی

دومین شغل پردرآمد در استرالیا مربوط به متخصصان بیهوشی است. متوسط درآمد پزشکان بیهوشی در استرالیا چیزی بین ۱۷۲۰۰۰ تا ۵۲۰۰۰۰ دلار است. بر اساس آمار، پزشکان بیهوشی در استرالیا در رفاه خوبی زندگی می‌کنند.

پزشکان عمومی

 سوم شغل پردرآمد در استرالیا مربوط به پزشکان عمومی است. یک پزشک عمومی به طور متوسط ۲۹۹۰۰۰ دلار در سال درآمد دارد. پزشکی یکی از شغل‌های پرطرفدار در استرالیا به حساب می‌آید.

مشاوران فعال در زمینه سرمایه‌گذاری

دسته چهارم از مشاغل پردرآمد در استرالیا مربوط به مشاوران فعال در زمینه سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری یکی از صنایع ویژه استرالیا به حساب می‌آید. هرساله سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی زیادی در استرالیا صورت می‌گیرد. افراد حرفه‌ای و مشاوران فعال در زمینه سرمایه‌گذاری به طور متوسط ۲۶۰۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند.

روانپزشک‌ها

دسته پنجم از مشاغل پردرآمد در استرالیا مربوط به روانپزشک‌ها است. روانپزشک‌ها در استرالیا درآمد خوبی دارند. به طور میانگین یک روانپزشک حدود ۲۱۰۰۰۰ دلار در سال درآمد کسب می‌کند.

زیرمجموعه‌های رشته پزشکی

رتبه ششم در رابطه با شغل‌های پردرآمد در استرالیا، مربوط به افرادی است که در زیر شاخه‌های پزشکی مشغول بکارند. برای مثال، داروسازی یکی از زیرمجموعه‌های رشته پزشکی است. درآمد یک داروساز به طور میانگین ۲۰۰۰۰۰ دلار در سال است.

وکالت

کار وکالت و حقوق در استرالیا رتبه هفتم را به لحاظ درآمدی به خود اختصاص داده است. به طور متوسط یک وکیل در استرالیا حدود ۱۹۵۰۰۰ دلار درآمد دارد. توجه داشته باشید که برای وکیل شدن در استرالیا باید رشته حقوق را در دانشگاه‌های استرالیا بخوانید.

مهندسان معدن

هشتمین شغل پردرآمد در استرالیا مربوط به مهندسان معدن است. همان طور که می‌دانید، استرالیا به لحاظ معادن طبیعی، کشور غنی است. مهندسینی که در حوزه معدن در استرالیا فعالیت دارند، به طور میانگین ۱۶۷۰۰۰ دلار در سال درآمد خواهند داشت.

مدیر عامل و مدیر اجرایی

نهمین شغل پردرآمد و محبوب در استرالیا، مدیر عامل و مدیر اجرایی است. مدیر عاملان و مدیران اجرایی عمدتا در شرکت‌ها فعالیت دارند. به طور متوسط، یک مدیرعامل یا یک مدیر اجرایی در استرالیا ۱۶۰۰۰۰ دلار در سال درآمد خواهد داشت.

مهندسین ساخت و ساز

دهمین شغل پردرآمد در استرالیا مربوط به مهندسین ساخت و ساز است. هر ساله دولت استرالیا افراد زیادی را در این حوزه استخدام می‌کند و این یکی از دلایل محبوبیت این شغل به حساب می‌آید.

پردرآمدترین صنایع در استرالیا کدامند؟

در اینجا قصد داریم درباره پردرآمدترین صنایع استرالیا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

صندوق بازنشستگی

صندوق بازنشستگی در استرالیا یکی از صنایع پردرآمد به حساب می‌آید. این صندوق برای اعضا مزایای بازنشستگی را ارائه می‌دهد و شامل دو بخش کوچک و بزرگ می‌شود. درآمد این صنعت، ۱۳۰.۳ میلیارد دلار است. درآمد حاصل از این صندوق از عملکرد بازار سهام بسیار قوی بوده است.

استخراج سنگ آهن

دومین صنعت پردرآمد در استرالیا استخراج سنگ آهن است. درآمد این صنعت ۶۳.۴ میلیارد دلار است. صنعت سنگ آهن به شدت متکی بر صادرات بوده و در سال‌های اخیر به دلیل حجم بالای تولید و قیمت ها، به رشد چشمگیری رسیده است.

امور مالی

سومین صنعت پردرآمد استرالیا مربوط به امور مالی با درآمد ۳۷.۴ میلیارد دلار است. شرکت‌ها و موسسات مالی بخش بزرگی از دارایی‌ها را کنترل می‌کنند.

شغل‌های آزاد پرطرفدار در استرالیا

شغل‌های آزاد به مشاغلی گفته می‌شود که در آن فرد برای سازمان یا شرکت خصوصی یا دولتی کار نمی‌کند. به عبارت دیگر، فرد برای خودش کار می‌کند. در استرالیا یک سری از افراد شغل آزاد دارند. شغل‌هایی نظیر، تدریس حضوری و آنلاین، عکاسی، آرایشگری، برنامه نویسی، مراقبت از حیوانات خانگی، نقاشی، انتشار کتاب،  مراقبت از سالمند و نوزاد، مربی ورزشی و مواردی از این قبیل جز مشاغل آزاد در استرالیا به حساب می‌آیند.

پردرآمدترین شهرهای استرالیا

طبیعتا در هر کشوری، فرد می‌تواند با کار کردن در برخی شهرها درآمد بیشتری داشته باشد. میزان درآمد در شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن وکانبرا بیشتر است. این سه شهر در حقیقت جز شهرهای بزرگ استرالیا به حساب می‌آیند و جمعیت زیادی را در خود جای داده‌اند. شانس پیدا کردن شغل در این شهرها بیشتر است و در این حال افرادی که در این شهرها مشغول به کار هستند، حقوق بیشتری را دریافت می‌کنند. با این حال، باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که هزینه زندگی در این شهرها در مقایسه با سایر شهرهای استرالیا بیشتر است.

گرانترین شهرهای استرالیا

در اینجا قصد داریم اطلاعاتی را درباره گرانترین شهرهای استرالیا در اختیارتان قرار دهیم.

سیدنی

می‌توان گفت که سیدنی گرانترین شهر استرالیا به حساب می‌آید. هزینه زندگی در شهر سیدنی در مقایسه با سایر شهرهای آن بسیار بالاتر است. برای مثال اگر در یک خانواده دو نفر از اعضاء مشغول به کار هستند و حقوق متوسط دریافت می‌کنند، هر دو نفر باید بابت پرداخت اجاره خانه حقوق‌هایشان را روی هم بگذارند. گرانی‌ها به نوعی باعث شده که مردم در سیدنی زندگی سختی داشته باشند.

ملبورن

این شهر دومین شهر گران استرالیا به لحاظ هزینه‌ها و اجاره بها است. آمار نشان می‌دهد که رشد قیمت خانه‌ها از میانگین رشد دستمزدها بیشتر بوده است. به همین دلیل مردم ملبورن نیز شرایط سختی را در پرداخت اجاره بها دارند.

کانبرا

سومین شهر گران استرالیا کانبرا است. برای اینکه افراد ساکن در این شهر بتوانند از پس هزینه‌های اجاره خانه بر بیایند به ۱.۲ حقوق نیاز دارند.

بریزبن و هوبارت

بریزبن و هوبارت نیز به ترتیب رتبه چهارم و پنجم را به لحاظ شهر گران در استرالیا دارند. به طور کلی، هزینه زندگی در این شهرها بالا است و اعضای خانواده برای گذراندن زندگی باید باهم کار کنند.

شرایط استخدام و کاریابی در استرالیا

افرادی که قصد دارند از طریق ویزای کار به استرالیا سفر کنند، نخستین گام این است که اطلاعات کاملی را درباره شرایط کار در آنجا کسب کنند. ویزای کار استرالیا با ویزای کاری سایر کشورها متفاوت است. افراد متقاضی ویزای کاری استرالیا، باید بر اساس مدارک و شرایطتشان، درخواست ویزا دهند. استرالیا نوعی سیستم امتیازبندی را برای اخذ ویزای کاری در نظر گرفته است. از این‌رو بر اساس امتیازاتی که استرالیا در نظر گرفته، فرد متقاضی اخذ ویزای کاری استرالیا باید حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کند. همچنین در نظر داشته باشید که در بسیاری از موارد، داشتن مدرک آیلتس زبان در سطح مختلف مورد نیاز است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، استرالیا یکسری از مشاغل بسیار نیاز دارد. از این‌رو افرادی که در این مشاغل مشغول به کارند شانس بیشتری در اخذ ویزای کاری استرالیا دارند. این مشاغل شامل مدیران کسب و کار، مدیر تسهیلات، مدیریت املاک مسکونی، مدیران سایت، مدیران پروژه، جراحان و متخصصان، معماران، مهندسین عمران، حسابدار، پرستار، پاتولوژی زبان گفتاری، مدیر مالی، تکنسین آزمایشگاهی، متخصص بیهوشی، مهندس پزشکی، ریاضیدان، متخصص زنان و زایمان، دندانپزشک، پزشک، جراح فک و صورت، متخصص اطفال و توسعه دهنده نرم‌افزار IT می‌شود.

افرادی که پایین‌ترین سطح از مهارت‌ها را دارند، حداقل دستمزدی که دریافت می‌کنند ۲۷۱۰ دلار است. البته لازم به ذکر است که با این درآمد هم می‌توان در استرالیا زندگی کرد. اما افرادی که دارای مهارت‌های سطح بالاتری هستند، حقوق بیشتری دریافت خواهند کرد. به طور متوسط یک فرد با مهارت بالا در هر ماه ۶۱۲۰ دلار دریافت می‌کند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *