معرفی پردرآمدترین مشاغل در ترکیه

برخی از افراد به عنوان کارگر ساده در ترکیه کار می‌کنند و درآمد کمی دارند، در حالی که برخی دیگر مشاغل بهتر و حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. عوامل متعددی در تعیین دستمزد دخیل هستند که میزان آن در برخی موارد شامل شهر محل کار نیز می‌شود. دولت ترکیه همچنین افزایش سالانه حقوق کارمندان و کارگران را با توجه به شرایط اقتصادی این کشور در نظر دارد. هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی برای یافتن مشاغل پردرآمد به ترکیه می‌آیند. ترکیه مکانی فوق العاده برای زندگی و کار دانشجویان بین المللی است. هزاران شرکت و صنعت در ترکیه وجود دارد، که طیف وسیعی از مشاغل را ارائه می دهند. ما در این مقاله قصد داریم درباره پردرآمدترین مشاغل ترکیه اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. تا انتهای این مقاله جذاب همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در ترکیه

یکی از مسائل مهم در هر شغل و حرفه‌ای میزان درآمد آن است. در حقیقت، صرف نظر از علاقه افراد مسئله درآمد نیز موضوع مهمی است و در کیفیت زندگی فرد تاثیر مستقیمی دارد. ما در این بخش قصد داریم ده تا از پردرآمدترین مشاغل ترکیه را به شما معرفی کنیم.

جراح

اولین شغل پردرآمد و پر طرفدار در ترکیه پزشک متخصص است. درآمد متخصصان در کشور ترکیه ماهانه چیزی بین  ۳۴۶۰۰ تا ۱۲۵۲۰۰ لیر ترکیه است. آن‌ها درآمد بسیار خوبی دارند و در رفاه زندگی می‌کنند.

قاضی

دومین شغل پردرآمد در کشور بزرگ ترکیه مربوط به قضات است. درآمد یک قاضی در ترکیه چیزی بین  ۳۲۲۰۰ تا ۹۷۹۰۰ لیر ترکیه در هر ماه است.

وکیل

سومین شغل پردرآمد در کشور ترکیه مربوط به وکلا است. درآمد یک وکیل در ترکیه به طور متوسط در هر ماه چیزی بین  ۲۷۹۰۰ تا ۹۰۷۰۰ لیر ترکیه است.

مدیر بانک

مدیر بانک با داشتن میانگین درآمد  ۲۷۳۲۰ تا ۷۸۵۰۰ لیر ترکیه در هر ماه، چهارمین شغل پر درآمد کشور ترکیه به حساب می‌آید.

مدیر اجرایی

مدیر اجرایی پنجمین شغل پردرآمد در ترکیه است. میانگین درآمد یک مدیر اجرایی در ترکیه چیزی بین  ۲۴۷۴۰ تا ۶۷۱۰۰ لیر ترکیه در ماه است.

مدیر ارشد مالی

ششمین شغل پردرآمد در ترکیه مربوط به مدیر ارشد مالی است. میانگین درآمد یک مدیر ارشد مالی چیزی بین  ۲۳۱۶۰ تا ۶۵۳۰۰ لیر ترکیه در ماه است.

متخصص ارتودنسی

جراح دندان پزشک و متخصص ارتودنسی هفتمین شغل پردرآمد در کشور ترکیه به حساب می‌آید. درآمد این شغل به طور متوسط چیزی بین  ۲۱۸۷۰ تا ۶۴۴۰۰ لیر ترکیه در ماه است.

استادان دانشگاه

هشتمین شغل پردرآمد در ترکیه مربوط به استادان دانشگاه است. درآمد استادان دانشگاه به طور متوسط چیزی بین ۱۸۹۹۰ تا ۶۱۷۰۰ لیر ترکیه در هر ماه است.

خلبانی

خلبانی نهمین شغل پردرآمد در ترکیه محسوب می‌شود. درآمد یک خلبان به طور متوسط بین ا۲۰۳۳۰ تا ۵۹۱۰۰ لیر ترکیه در ماه است.

مدیر بازاریابی

دهمین شغل پردرآمد ترکیه مربوط به مدیر بازاریابی است. درآمد یک مدیر بازاریابی در ترکیه به طور میانگین بین ۱۵۲۴۰ تا ۳۶۳۰۰ لیر ترکیه است.

اشتغال

حقوق

ویژگی های شغلی

جراح

از ۳۴۶۰۰ تا ۱۲۵۲۰۰ لیر ترکیه

علمی پرخطر است و به دانش گسترده نیاز دارد

قاضی

از ۳۲۲۰۰ تا ۹۷۹۰۰ لیر ترکیه

این شغل نیاز به مسئولیت بالا و دانش گسترده دارد

وکیل

از ۲۷۹۰۰ تا ۹۰۷۰۰ لیر ترکیه

دانش گسترده مورد نیاز است

مدیر بانک

از ۲۷۳۲۰ تا ۷۸۵۰۰ لیر ترکیه

مسئولیت پر خطر

مدیر اجرایی

از ۲۴۷۴۰ تا ۶۷۱۰۰ لیر ترکیه

مسئولیت این شغل زیاد است، به تجربه و دانش گسترده نیاز دارد

مدیر مالی

از ۲۳۱۶۰ تا ۶۵۳۰۰ لیر ترکیه

مسئولیتی بزرگ است، تجربه و دانش گسترده نیاز دارد

متخصص ارتودنسی

از ۲۱۸۷۰ تا ۶۴۴۰۰ لیر ترکیه

مواد گران قیمت، به تجربه و دانش زیادی نیاز دارد

استاد دانشگاه

از ۱۸۹۹۰ تا ۶۱۷۰۰ لیر ترکیه

نیاز به دانش و تجربه گسترده دارد

خلبان

از ۲۰۳۳۰ تا ۵۹۱۰۰ لیر ترکیه

پرخطر است و به تجربه زیادی نیاز دارد

مدیر بازاریابی

از ۱۵۲۴۰ تا ۳۶۳۰۰ لیر ترکیه

نیاز به تجربه گسترده دارد

دیگر شغل های پردرآمد در ترکیه

علاوه بر موارد فوق، مشاغل و حرفه‌های بسیار دیگری نیز در این کشور پرطرفدار و سودآور هستند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه نویس

برنامه نویسی یکی از سودآورترین و پرطرفدارترین مشاغل در سراسر جهان است. درآمد برنامه نویسانی که در شرکت‌های دولتی یا خصوصی کار می‌کنند و یا در پروژه‌های مستقل در ترکیه کار می کنند، بسیار خوب است.

دامپزشک

 به دلیل علاقه زیاد به حقوق حیوانات در ترکیه، دامپزشکی به یکی از مشاغل پردرآمد در این کشور تبدیل شده است.

متخصص تغذیه

 با توجه به اهمیت سلامت و حفظ وزن ایده آل در تمام کشورهای جهان، کارشناسان تغذیه در ترکیه نیز درآمد بالایی دارند. به عنوان یک متخصص تغذیه می‌توانید مطب خود را راه اندازی کنید و یا در یکی از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها استخدام شوید.

دفاتر ثبت شرکت

بسیاری از افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند، کسب و کار خود را راه اندازی کرده و برای ثبت شرکت در ترکیه اقدام می‌کنند. خوب است بدانید که سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در ترکیه نیازمند ملاحظات اقتصادی و حقوقی زیادی است که نیازمند مشاوره تخصصی در این زمینه است.

آموزش زبان انگلیسی

وضعیت گردشگری ترکیه و مهاجرت اتباع خارجی لزوم یادگیری زبان انگلیسی در این کشور را بیشتر می‌کند. معلمان انگلیسی در تمام نقاط ترکیه و برای سنین مختلف آموزش اجرا می‌کنند. فرصت‌های شغلی و درآمد معلمان انگلیسی در شهرهای خاصی مانند استانبول، آنکارا و ازمیر بیشتر است.

پردرآمدترین صنایع در ترکیه کدام اند؟

صنایع نقش بسزایی در شکوفایی اقتصادی یک کشور ایفا می‌کنند. در حقیقت، از طریق صنایع یک کشور است که اقتصاد آن کشور رشد کرده و رو به پیشرفت می‌رود. در اینجا قصد داریم که شماری از صنایع پردرآمد در ترکیه را به شما معرفی کنیم.

صنعت گردشگری

اولین و مهم‌ترین صنعت پردرآمد ترکیه صنعت گردشگری آن است. هرساله توریست‌های زیادی به شهرهای مختلف ترکیه سفر می‌کنند. این مسئله باعث شده که دولت ترکیه درآمد نسبت خوبی از صنعت گردشگری داشته باشد. از طرفی، قیمت‌های نسبتا ارزان در ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی و شرایط مطلوب زندگی در آن، موجب شده است که سرمایه گذاران زیادی به سمت این کشور جذب شوند و خیلی‌ها در آن خانه خریداری کرده اند.

صنعت صابون

با توجه به اینکه گردشگران زیادی به ترکیه سفر می‌کنند، خیلی‌ها به دنبال تهیه سوغاتی هستند. از این رو، کشور ترکیه در صنایع مختلف تولیدی حرف زیادی برای گفتن دارد. یکی از صنایع مهم و پردرآمد ترکیه صنعت صابون است. این صنعت حتی برای خود ترک‌ها نیز بسیار محبوب است. صابون‌های ترکیه با روش سنتی ترک‌ها تولید و عرضه می‌شود.

این صابون‌های سنتی با صابون‌های شیمیایی که این روزها در بازار موجود است، تفاوت چندانی ندارد. صابون‌های ترکیه‌ای برای لایه برداری و پاکسازی پوست بسیار مفید هستند.

صنعت فرش

ترکیه در صنعت فرش نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. می‌توان گفت که یکی از ارزشمندترین صنایع کشور ترکیه صنعت فرش آن به حساب می‌آید. فرش‌های ترکیه در سطح جهانی بسیار مشهورند. شاید یکی از علت‌های آن زیبایی خاصی است که فرش‌های ترکیه‌ای دارند. بیشتر این فرش‌ها توسط بانوان ترک بافته می‌شود. عمدتا در طراحی این فرش‌ها از نمادهای فرهنگی کشور ترکیه استفاده می‌شود. قیمت این فرش‌ها نسبتا بالا است. اما با این وجود این سوغاتی تمام عیار از کشور ترکیه به حساب می‌آیند. درآمد صنعت فرش ترکیه بالا است.

صنعت سرامیک آبی

یکی دیگر از صنایع پردرآمد کشور ترکیه، صنعت سرامیک آبی است. سرامیک‌های آبی در ترکیه بسیار محبوب هستند. جنس اصلی این سرامیک‌ها خاک رس است. با یک سری از فرآیندهای خاصی، خاک رس را فشرده و سخت می‌کنند و سپس سرامیک ساخته می‌شود. با کمک یک سری از قلم‌ها، طرح‌های بسیار زیبایی را روی این سرامیک‌ها درج می‌کنند. این سرامیک به حدی زیباست که نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. هرساله گردشگران زیادی سرامیک آبی ترکیه را خریداری می‌کنند و آن را به یکی از صنایع پردرآمد ترکیه تبدیل کرده‌اند.

شغل‌های آزاد پرطرفدار در ترکیه

افراد زیادی در ترکیه شغل آزاد دارند. به عبارت دیگر این افراد برای هیچ سازمان یا شرکت دولتی یا خصوصی کار نمی‌کنند. برای مثال، خیلی‌ها در ترکیه مغازه دارند. برای اینکه در ترکیه مغازه بزنید یک سری از کارهای اداری از جمله گرفتن مجوز از شهرداری، تعیین مکان، مشخص کردن فعالیتی که قرار است انجام دهید و مواردی از این قبیل وجود دارد. یکی دیگر از شغل‌های آزاد در ترکیه، شغل آرایشگری است. آرایشگری یکی از شغل‌های محبوب و در عین حال پردرآمد در کشور ترکیه به حساب می‌آید.

همچنین یک سری از شغل‌های آزاد خانگی در ترکیه وجود دارد که هم محبوبند و هم درآمد خوبی دارند. برای مثال، مشاغلی مانند آشپزی، شیرینی پزی، خدمات آرایشی در منزل، ساخت جواهرات و زیورآلات، آموزش زبان یا آموزش درس‌های دیگر به صورت حضوری یا آنلاین، اینفلوئنسری و بازاریابی از جمله شغل‌های آزاد و در عین حال پردرآمد ترکیه هستند.

پردرآمدترین شهرهای ترکیه

استانبول

در اینجا قصد داریم درباره پردرآمدترین شهرهای ترکیه اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. یکی از پردرآمدترین شهرهای ترکیه شهر استانبول است و از شهرهای پرجمعیت ترکیه به حساب می‌آید. وضعیت اقتصادی استانبول نسبتا خوب است و به لحاظ صنعت گردشگری رتبه سوم را در بین دیگر شهرهای ترکیه به خود اختصاص داده است. صنایع مختلفی در استانبول فعالیت دارند، به همین دلیل مردم زیادی در استانبول مشغول به کار هستند. گفتنی است که متوسط حقوق در شهر استانبول ۲۳۱۰۰ لیر است. هزینه‌های زندگی در استانبول ترکیه در مقایسه با سایر شهرهای آن بالاتر است، اما از آنجایی که درآمد مردم این شهر خوب است، می‌توانند به راحتی در استانبول زندگی کنند.

آنکارا

یکی دیگر از شهرهای پردرآمد ترکیه، شهر آنکارا است. آنکارا پایتخت ترکیه و یکی از بزرگترین شهرهای آن به حساب می‌آید. این شهر دارای بافتی مدرن و جدید است. شرکت‌های زیادی در پایتخت ترکیه یعنی آنکارا فعالیت دارند. این موضوع باعث شده است که افراد زیادی در این شهر مشغول به کار و فعالیت شوند. میانگین حقوق در شهر آنکارا ترکیه ۲۱۴۰۰ لیر است. هزینه‌های زندگی در این شهر مانند استانبول بالا است، اما افرادی که در این شهر کار می‌کنند می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی خود برآیند.

ازمیر

ازمیر سومین شهر پردرآمد ترکیه و به لحاظ جمعیتی نیز سومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می‌آید. هر ساله نمایشگاه و کنگره‌های مختلفی در شهر ازمیر ترکیه برپا می‌شود. به طور متوسط، میزان درآمد در شهر ازمیر ترکیه ۲۰۶۰۰ لیر است. متخصصان حرفه‌های مختلف می‌توانند به راحتی در این شهر زندگی و فعالیت کنند.

گرانترین شهرهای ترکیه

در هر کشوری یک سری از شهرها گرانتر و یک سری از شهرها ارزانتر هستند. گرانترین شهرهای ترکیه شامل استانبول، آنکارا، بدروم و کاکان است. هزینه زندگی در این شهرها بالا است. همچنین افرادی که قصد خرید خانه در این شهرها را دارند باید بیشتر از سایر شهرهای ترکیه هزینه بپردازند. البته لازم به ذکر است که میزان درآمد در این شهرها در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه بالاتر است. از این رو افرادی که در این شهرها زندگی و کار می‌کنند، مشکلات خاص اقتصادی برای زندگی ندارند.

شرایط استخدام و کاریابی در ترکیه

همواره یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله ترکیه گرفتن ویزای کاری آن کشور است. برای اینکه در ترکیه استخدام شوید کافی است که به دنبال آگهی‌های استخدام در روزنامه‌ها و اینترنت باشید. همچنین شما می‌توانید در شرکت‌های کاریابی معتبر ثبت نام کنید و در این حالت شانس پیدا کردن شغل برای شما دوچندان می‌شود. اگر به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید، شانس شما در پیدا کردن کار در ترکیه بیشتر است. همچنین افراد فنی و صاحبان حرفه‌های مختلف شانس بیشتری برای کار در ترکیه دارند. همچنین سازمان کار ترکیه که ایشکور نامیده می‌شود، کمک زیادی به مهاجران برای پیدا کردن کار در ترکیه می‌کند.

جمع بندی

یافتن شغل به عنوان یک شهروند خارجی که به تازگی به ترکیه مهاجرت کرده است می‌تواند کمی دشوار باشد، اما غیرممکن نیست. داشتن رزومه قوی و کسب مهارت‌های عملی می‌تواند گام بزرگی در جهت یافتن مشاغل پردرآمد در ترکیه باشد. برای اینکه بتوانید یک شغل خوب در ترکیه پیدا کنید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که زبان ترکی خود را تقویت کنید تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر به آرزوی خود برسید و شغل مورد علاقه خود را بدست آورید، بدست آوردن درآمد بالا زمان‌بر است.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

2 دیدگاه برای “معرفی پردرآمدترین مشاغل در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *