لیست پردرآمدترین مشاغل در لهستان

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه چالش‌های شغلی در لهستان را طی کنید، تنها نیستید. به وب سایت ما بپیوندید و با جامعه‌ای از مهاجران همفکر در اینجا ارتباط برقرار کنید! ما در این مقاله قصد داریم درباره پردرآمدترین مشاغل در کشور لهستان اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

نگاهی به کشور لهستان

لهستان به طور فزاینده‌ای به یک مقصد محبوب برای مهاجرانی که به دنبال کار هستند، تبدیل می شود. این کشور اخیراً به عنوان یکی از ۲۵ اقتصاد برتر جهان با ششمین تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا انتخاب شده است و طیف گسترده ای از فرصت‌ها به ویژه در مراکز شهری مانند ورشو، کراکوف و پوزنان در دسترس است. به عنوان مثال، حقوق ممکن است در مقایسه با انگلستان کمتر باشد، اما هزینه زندگی نیز پایین‌تر است، چیزی حدود ۴۰٪ کمتر از انگلستان. اگر شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشید، شانس شما برای یافتن شغل بیشتر خواهد بود، اما اگر از خارج از منطقه آمده باشید، باید به جستجوی کار بپردازید.

به دلیل میانگین سنی بالای لهستانی‌ها، این کشور نیروی متخصص و حرفه‌ای مورد نیاز خود را از سایر کشورها جذب می‌کند. شاید بتوان گفت که یکی از دلایل پیشرفت اقتصادی لهستان، بکارگیری نیروهای حرفه‌ای و کاربلد از سایر کشورها است. بررسی مشاغل پردرآمد در لهستان، این را نشان می‌دهد که این مشاغل به مدارک دانشگاهی و حرفه‌ای نیاز دارند.

معرفی پردرآمدترین مشاغل در لهستان

به طور متوسط، لهستانی‌ها در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی حقوق کمتری می‌گیرند. اما این مسئله را مدنظر قرار دهید که هزینه زندگی در لهستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است. از این رو، مردم در رفاه بالاتری زندگی می‌کنند. واحد پول کشور لهستان زلوتی است. در حال حاضر هر زلوتی لهستان برابر با ۰.۲۳ دلار آمریکا است. 

جراحان و پزشکان 

رتبه نخست پردرآمدترین مشاغل در لهستان مربوط به جراحان و پزشکان با میانگین درآمد در سال ۲۰۲۳ در بازه ۲.۳۶۰ الی ۳۳.۸۰۰PLN (زلوتی) است. درآمد این گروه شغلی در لهستان بسیار خوب است و آن‌ها می‌توانند در رفاه خیلی خوبی در کشور لهستان زندگی کنند. 

قضات 

رتبه دوم مشاغل پرطرفدار در لهستان به قضات با میانگین درآمد ۲۳.۶۰۰ زلوتی اختصاص دارد. 

وکلا 

وکلا در لهستان سومین رتبه مشاغل پردرآمد را با میانگین درآمد ۱۹.۱۰۰ زلوتی به خود اختصاص داده اند. 

مدیر اجرایی 

رتبه چهارم مشاغل پردرآمد در لهستان مربوط به مدیر اجرایی با متوسط درآمد ۱۹۹۰۰ در ماه بوده است. 

مدیر بانک 

مدیر بانک با متوسط درآمد ۱۸۰۰۰ زلوتی در ماه رتبه پنجم شغل پردرآمد را به خود اختصاص داده است.

 مدیر امور مالی

رتبه ششم درآمدی مربوط به شغل مدیر امور مالی با متوسط درآمد ۱۵۸۰۰ زلوتی است. 

دندانپزشکی 

بعد از آن شغل دندانپزشکی با میانگین درآمد ۱۵۲۰۰ زلوتی رتبه هفتم شغل پردرآمد در کشور لهستان را به خود اختصاص داده است. 

استادان دانشگاه

رتبه هشتم مشاغل پردرآمد در کشور لهستان مربوط به استادان دانشگاه با متوسط درآمد ۱۳۵۰۰ زلوتی است. 

خلبانی 

خلبانی در لهستان نهمین شغل پردرآمد به حساب می‌آید و درآمد آن ۱۱.۳۰۰ زلوتی لهستان در ماه است. 

مدیر بازاریابی

دهمین شغل پردرآمد در کشور لهستان مربوط به مدیر بازاریابی است. میانگین درآمد یک مدیر بازاریابی در لهستان ۱۰.۱۰۰ زلوتی در ماه است.

پردرآمدترین صنایع در لهستان کدامند؟

لهستان به لحاظ جغرافیایی در مرکز اروپا واقع شده است. این کشور به دلیل وجود صنایع پردرآمد زیاد یکی از قطب‌های اقتصادی اروپا به حساب می‌آید. اقتصاد کشور لهستان در سال‌های اخیر نقش پررنگی را هم برای خود و هم برای اروپا ایفا کرده است. اقتصاد اصلی لهستان بر پایه کشاورزی، تولیدات و کارهای خدماتی است. عمدتا سرمایه‌گذاران خارجی که در لهستان سرمایه‌گذاری می‌کنند، فرصت‌های کسب و کار خوبی را پیش رو دارند. از این رو بعد از ورود به لهستان با بهره‌گیری از این فرصت‌ها، انگیزه تجاری‌شان دوچندان می‌شود.

صنعت خودروسازی

یکی از صنایع پردرآمد و موفق کشور لهستان صنعت خودروسازی آن است. این صنعت نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی لهستان ایفا نموده است. این کشور یکی از تولید کننده‌های بزرگ در زمینه قطعات خودرو و وسایل نقلیه است و خیلی از کشورها از آن خرید می‌کنند. به همین دلیل کشور لهستان حرف زیادی در زمینه صادرات قطعات خودرو در اروپا و حتی برخی کشورهای آسیایی دارد. این کشور در این صنعت، نیروهای متخصص جذب کرده و می‌کند. شاید یکی از علت‌های موفقیت آن در صنعت خودروسازی همین امر است.

از این رو صنعت خودروسازی کشور لهستان برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری خارجی دارند، بسیار جذاب است. به همین دلیل دولت لهستان تلاش‌های زیادی را در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی برای این صنعت نموده است. برای این منظور دولت امتیازاتی را برای سرمایه گذاران در نظر گرفته است که شامل معافیت از مالیات در مناطق ویژه اقتصادی، معافیت از مالیات برای مستغلات و املاک و حمایت مستقیم از پول نقد است.

صنعت هوا و فضا در لهستان

صنعت هوا و فضای کشور لهستان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هزینه‌های زیادی برای تحقیق و توسعه به این بخش اختصاص داده شده است. در لهستان شرکت‌های هوایی انواع قطعات برقی و یدکی هواپیما، هلیکوپتر و خود هواپیما را تولید و عرضه می‌کنند. بسیاری از کشورها با لهستان قرارداد بسته‌اند و قطعات مورد نیاز هواپیما و هلیکوپتر را از این کشور تهیه می‌کنند. از این رو بخش هوا فضای کشور لهستان نیز نقش بسزایی در توسعه اقتصادی آن ایفا می‌کند.

بخش تحقیق و توسعه

دولت لهستان برای سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه این کشور امتیازاتی را در نظر گرفته است. بر اساس آخرین آماری که در سال ۲۰۲۲ انجام شد، میزان سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه کشور لهستان پیشرفت چشمگیری داشته است. بیشتر بخش‌هایی مانند الکترونیک و مخابرات، بیوتکنولوژی و بیوشیمی، حمل و نقل هوایی، فناوری اطلاعات، محصولات دارویی و برخی فناوری‌های نوین برای سرمایه گذاران این بخش جالب بوده است. دولت با حمایت‌هایی که در این بخش انجام داد، انگیزه را در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه به طور قابل توجهی بالا برد. به همین دلیل، کشور لهستان در بخش تحقیق و توسعه از سایر کشورهای اروپایی پیشی گرفته است.

برنامه نویسی

هر شرکت مدرن به یک سیستم درونی نیاز دارد که در آن هر کارمند و محصولی مشخص شود. برنامه نویسان نیز وب سایت می‌سازند. نوع خاصی از برنامه نویسان به نام «معماران فناوری اطلاعات» وجود دارد. این‌ها کسانی هستند که نه تنها برنامه نویسی می‌کند، بلکه در مورد تجارت نیز اطلاعات زیادی دارند. این بدان معناست که این افراد ارائه دهنده اصلی یک استراتژی و هدف برای شرکت هستند. معماران فناوری اطلاعات بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند. 

حوزه مدیریتی (رئیس) 

یک شرکت بزرگ درآمد بهتری دارد، اما شرکت کوچک هم برای پیشرفت نیاز به مدیر دارد. مدیران اشخاص مهم در کنترل کردن تمام امورات شرکت هستند. در شغل مدیریتی برای اینکه در اوج باشید، باید مهارت انجام کارهای درست را به افراد تخصصی واگذار کنیم.

وکیل دادگستری

همه می‌دانند که وکلا پول زیادی دریافت می‌کنند، اما همه نمی‌دانند که این افراد حتی بیشتر هم حقوق می‌گیرند. خوب است بدانید که به دست آوردن این شغل چنان آسان هم نیست. یک وکیل خوب به تجربه و دانش زیادی نیاز دارد و به اندازه کافی باهوش است که از آن استفاده کند.

حوزه پزشکی

پزشکان در رسته شغل‌های حساس و مهم قرار می‌گیرند. شغل پزشکی با توجه به حساسیتی که دارد حقوق بسیار عالی هم برای آن‌ها مدنظر می‌گیرند.

حسابداران ارشد

زمانی که یک حسابدار ارشد هستید، احتمال بیشتری برای دریافت چنین دستمزدهای هنگفتی وجود دارد تا زمانی که یک پزشک یا برنامه‌نویس هستید. به هر حال هر یک از این پنج شغل‌های معرفی شده آینده روشنی را تضمین می‌کند.

شغل‌های آزاد پر طرفدار در لهستان

شغل‌های آزاد در واقع به مشاغلی گفته می‌شود که در آن افراد حرفه و مهارت لازم در یک زمینه دارند و یا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، اما این افراد در هیچ سازمان یا شرکت دولتی و خصوصی استخدام نشده‌اند و تنها برای خودشان کار می‌کنند.

از این رو از جمله شغل‌های آزاد پر طرفدار در لهستان می‌توان به برنامه‌نویس و توسعه دهنده برنامه‌های کامپیوتری، کارشناسان فناوری اطلاعات، مترجمان، معلمان، دستیاران مجازی، مدرسان آنلاین، نویسندگان، متخصصان گرافیک و رانندگان اشاره کرد. همچنین برخی پزشکان نیز برای خودشان کار می‌کنند.

پردرآمدترین شهرهای لهستان

همان طور که در بخش‌های قبل بیان کردیم، لهستان یکی از کشورهایی با اقتصاد پویا است. اقتصاد جذاب این کشور باعث شده که آن به ششمین کشور بزرگ اقتصادی اروپا به لحاظ تولید ناخالص داخلی تبدیل شود. ما در اینجا قصد داریم درباره پردرآمدترین شهرهای لهستان اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.

ورشو 

یکی از پردرآمدترین شهرهای پردرآمد لهستان ورشو پایتخت آن است. این شهر یکی از شهرهای استراتژیک و حائز اهمیت لهستان است. در سال‌های اخیر، گوگل بخشی از فعالیت‌های خود را در این شهر مستقر کرد. امروزه، خیلی از شرکت‌های نوپا فعالیت خود را در این شهر آغاز نموده‌اند. به طور کلی، هزینه زندگی در شهر ورشو در مقایسه با سایر شهرهای لهستان بالا است. با این وجود باز هم ورشو در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ اروپایی ارزان‌تر است. افرادی که در ورشو کار و فعالیت می‌کنند، در آمد نسبتا بالایی دارند. میانگین درآمد در ورشو بین ۲۱۵۰ تا ۳۸ هزار زلوت است. متوسط هزینه‌های زندگی در ورشو ۵۹۲۳ زلوت است.

وروکلاو 

یکی دیگر از شهرهای پردرآمد در لهستان، وروکلاو است. این شهر یکی از پیشرفته‌ترین صنایع حمل و نقل را دارد. از طریق این شهر بخش‌هایی از لهستان به کشورهای همسایه یعنی جمهوری چک و آلمان متصل می‌شود. با توجه به اینکه شرکت‌های صاحب نامی مانند گوگل، اچ پی، آی بی‌ام و نوکیا در این شهر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، باز این شهر در کانون توجه‌های اقتصادی در لهستان قرار دارد. به طور میانگین، حقوق افرادی که در وروکلاو زندگی می‌کنند، بین ۲۰۴۰ زلوت تا ۳۶ هزار زلوت است. هزینه زندگی متوسط در هر ماه در وروکلاو حدود ۴۷۵۴ زلوت است. می‌توان گفت که یکی از پردرآمدترین و در این حال بهترین شهرهایی لهستان برای زندگی و کار، شهر وروکلاو است.

گرانترین شهرهای لهستان

در هر کشوری، هزینه زندگی و کار در تعدادی از شهرها بالاتر از سایر شهرها است. در رابطه با لهستان نیز همین گونه است. هزینه زندگی در شهرهای ورشو، کراکوف، ترونیو گدانسک بالاتر است. با این حال افرادی که در این شهرها زندگی می‌کنند نیز درآمد بالاتری در مقایسه با افرادی دارند، که در شهرهای دیگر لهستان مشغول به کار و زندگی هستند.

شرایط استخدام و کاریابی در لهستان

اگر قصد دارید که در لهستان استخدام شوید و کار مناسبی پیدا کنید، باید بدانید که علاوه بر اینکه به یک رزومه قوی نیاز دارید، باید از مهارت کافی نیز برخوردار باشید. بسیاری از افراد برای مهاجرت به لهستان روش گرفتن ویزای کاری را انتخاب می‌کنند. علت این امر این است که متقاضیان می‌توانند در آنجا کار کنند و درآمد داشته باشند و همچنین هزینه مهاجرت از طریق گرفتن ویزای کاری پایین‌تر است. انواع مختلفی از ویزای کاری لهستان وجود دارد که باید با توجه به شرایط و مهارت‌تان با افراد با تجربه مانند وکلای مهاجرتی درباره نوع ویزای کار مشورت کنید. توجه داشته باشید هر قدری که سابقه کاری افراد بیشتر باشد، حقوق دریافتی آن‌ها بیشتر خواهد بود. همچنین هر قدری که مدرک تحصیلی فرد بالاتر باشد، حقوق دریافتی وی نیز بیشتر خواهد بود. 

جمع بندی

قبل از اینکه یک تیم در لهستان راه اندازی کنید، باید به دقت تجزیه و تحلیل کنید که چقدر باید به کارمندان خود حقوق بدهید. شما می‌توانید از آمار و روندهای میانگین حقوق به اشتراک گذاشته شده در این سایت‌ها و منابع معتبر برای انجام بودجه‌بندی دقیق و ارائه حقوق رقابتی به نیروی کار خود استفاده کنید.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم که مطالب ما برایتان مفید بوده باشد.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *