لیست پردرآمدترین مشاغل در پرتغال

میزان درآمد و حقوق در پرتغال بستگی به حرفه و سابقه کاری افراد دارد. اما به طور کلی، درآمد افراد در این کشور خوب است. ما در این مقاله قصد داریم درباره پردرآمدترین مشاغل در پرتغال اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی پردرآمدترین مشاغل در پرتغال

ما در این بخش، قصد داریم که ۱۰ تا از پردرآمدترین مشاغل در کشور پرتغال را به شما معرفی کنیم.

قاضی

قضات یکی از پردرآمدترین مشاغل در کشور زیبای پرتغال را دارند. افرادی که قصد دارند در سمت قاضی در پرتغال فعالیت کنند، باید صلاحیت لازم را داشته باشند. برای این منظور داشتن مدرک لیسانس در یکی از رشته‌های حقوقی الزامی است. همچنین بعد از گذراندن این دوره، افراد باید به عنوان کارآموز در دادگستری پرتغال کار کنند. همچنین قبل از ورود به این کار، آزمونی برگزار می‌شود که متقاضیان باید در آن قبول شوند. به طور متوسط، میانگین درآمد یک قاضی در کشور پرتغال چیزی بین ۵.۳ تا ۱۶.۱۵ هزار یورو در هر ماه است.

پزشک

پزشکی دومین شغل از لیست پردرآمدترین مشاغل در پرتغال به حساب می‌آید. حساسیت شغل پزشکی بسیار بالاست. دوره پزشکی در کشور پرتغال ۶ سال است. بعد از اینکه افراد این دوره را گذرانده باید به عنوان کارآموز در بیمارستان‌های پرتغال کار کنند تا به طور عملی با این کار آشنا شده و تجربه لازم را کسب کنند. افرادی که قصد دارند که دوره تخصص را در کشور پرتغال بگذرانند، با توجه به تخصص انتخابی باید ۳ تا ۶ سال دیگر نیز درس بخوانند. همچنین افرادی که مدرک خود را از کشورهای دیگر گرفته‌اند، باید مدرک‌شان را در پرتغال معادل سازی کنند. میانگین درآمد یک پزشک در پرتغال چیزی بین ۵.۲ تا ۱۷.۷ هزار یورو در ماه است.

وکیل

وکلا سومین شغل پردرآمد در کشور پرتغال را دارند. افرادی که قصد دارند به عنوان وکیل در پرتغال فعالیت کنند، باید حداقل مدرک کارشناسی یکی از رشته‌های حقوقی را داشته باشند. همچنین بعد از گرفتن این مدرک، باید دوره‌های کارآموزی را طی کنند. همچنین متقاضیان برای شغل باید ابتدا مجوز لازم را از کانون وکلا پرتغال بگیرند. به همین دلیل، باید در آزمون کانون وکلا پرتغال شرکت کرده و در آن قبول شوند. بعد از گرفتن مجوز، وکلا می‌توانند در بخش‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند. میانگین درآمد یک وکیل در کشور پرتغال چیزی بین ۳.۶ تا ۱۰.۷ هزار یورو در ماه است.

مدیر بانک

مدیر بانک چهارمین شغل پردرآمد در پرتغال به حساب می‌آید. مدیر بانک وظیفه دارد که بر کارکنان نظارت کرده و همچین ابزارهای مالی و شیوه وام دهی را مشخص نمایند. مدیران بانک‌ها باید به صورت روزانه به مافوق‌شان گزارش دهند. افرادی که قصد دارند به عنوان مدیر بانک در پرتغال فعالیت کنند، باید حداقل مدرک لیسانس یکی از رشته‌های مالی را داشته باشند. همچنین برای رسیدن به این سمت این افراد باید حداقل ۵ سال به عنوان کارمند فعالیت کنند. میانگین درآمد یک مدیر بانک در کشور پرتغال چیزی بین ۳.۴ تا ۱۰ هزار یورو در ماه است.

مدیر ارشد اجرایی

یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در کشور پرتغال، مدیر ارشد اجرایی است. مدیران ارشد معمولا روند شرکت را تعیین کرده و دستورالعمل‌های لازم را برای پیشبرد اهدافشان اجرایی می‌کنند. همچنین برخی مدیر ارشد اجرایی را تحت عنوان مدیر عامل می‌شناسند. این مدیران باید مهارت ارتباطی خوبی داشته باشند تا بتوانند با سایر کارمندان ارتباط برقرار نمایند. افرادی که قصد دارند به عنوان مدیر ارشد اجرایی کار کنند باید حداقل مدرک لیسانس در یکی از رشته‌های مدیریتی را داشته باشند. همچنین برای گرفتن این سمت در پرتغال افراد باید حداقل ۱۰ سال سابقه کار داشته باشند. میانگین درآمد یک مدیر ارشد اجرایی در کشور پرتغال چیزی بین ۳.۱ تا ۹.۴ هزار یورو در هر ماه است.

مدیر ارشد مالی

ششمین شغل پردرآمد در کشور پرتغال مربوط به مدیران ارشد مالی است. مدیر ارشد مالی گزارشات مالی را تهیه کرده و مستقیما آن را به مدیر عامل ارسال می‌کند. مدیر ارشد مالی نقش متفاوتی در شرکت‌ها دارد. افرادی که قصد دارند به عنوان مدیر ارشد مالی در کشور پرتغال فعالیت کنند، باید حداقل در یکی از رشته‌های مالی مدرک کارشناسی و ۱۰ سال سابقه کار مرتبط داشته باشند. میانگین درآمد یک مدیر ارشد مالی در کشور پرتغال چیزی بین ۲.۹ تا ۸.۷ هزار یورو در ماه است.

دانپزشک

دندانپزشکی هفتمین شغل پردرآمد در پرتغال به حساب می‌آید. به دلیل تقاضای بالای پرتغال به رشته دندانپزشکی، میزان مهاجرت دندانپزشک‌ها به این کشور بسیار زیاد است. برای فعالیت در این زمینه، افراد باید دوره‌های دندانپزشکی را گذرانده باشند و همچنین برای مدت تعیین شده در پرتغال کارآموزی کنند. پس از گذراندن این مرحله و گرفتن مدارک لازم، افراد می‌توانند در کلینیک‌های این کشور در پرتغال مشغول به کار شوند. میانگین درآمد یک دندانپزشک در پرتغال چیزی بین ۲.۸ تا ۸.۴ هزار یورو در ماه است.

استاد دانشگاه

یکی دیگر از شغل‌های پردرآمد در کشور پرتغال مربوط به استاد دانشگاه است. افرادی که قصد دارند به عنوان استاد دانشگاه در کشور پرتغال فعالیت کنند، باید حداقل مدرک فوق لیسانس داشته باشند. وظیفه استادان دانشگاه در پرتغال علاوه بر تدریس، توسعه و تحقیق نیز هست. به همین دلیل استادان دانشگاه باید حداقل چند مقاله مرتبط با رشته خود را داشته باشند. همچنین افرادی که قصد دارند به استاد تمام تبدیل شوند، باید مدرک دکتری داشته باشند. همچنین تدریس در مقاطع بالاتر به سابقه کاری استادان دانشگاه مرتبط است. میانگین درآمد یک استاد دانشگاه در پرتغال چیزی بین ۲.۵ تا ۷.۵ هزار یورو در هر ماه است.

خلبانی

نهمین شغل پردرآمد در کشور پرتغال مربوط به خلبان‌ها است. متقاضیانی که قصد دارند به عنوان خلبان در کشور پرتغال فعالیت کنند، باید در کنار داشتن مدارک علمی معتبر، از قدرت فیزیکی خوبی نیز برخوردار باشند. داشتن مدرک کارشناسی برای این شغل الزامی است. همچنین، افرادی که این دوره را می‌گذرانند باید در دوره‌های کارآموزی نیز شرکت کنند تا صلاحیت لازم را برای پرواز داشته باشند. میانگین درآمد یک خلبان در کشور پرتغال چیزی بین ۲.۱ تا ۶.۲ هزار یورو به صورت ماهانه است.

مدیر بازاریابی

دهمین شغل پردرآمد کشور پرتغال مربوط به مدیر بازاریابی است. مدیر بازاریابی باید روابط عمومی خوبی داشته باشد و بتواند ارتباط خوبی با کارکنان برقرار کند. افرادی که قصد دارند به عنوان مدیر بازاریابی در کشور پرتغال فعالیت کنند، باید حداقل مدرک کارشناسی این رشته را داشته باشند و داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار الزامی است. میانگین درآمد یک مدیر بازاریابی در پرتغال به طور ماهانه چیزی بین ۱.۹ تا۵.۶ هزار یورو است.

پردرآمدترین صنایع در پرتغال کدامند؟

کشور پرتغال دارای صنایع زیادی است، طوری که بخش عظیمی از اقتصاد این کشور از طریق صنایع آن می‌چرخد. یکی از سودآورترین صنایع پرتغال، صنعت کشاورزی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در زمینه صادرات رب گوجه‌فرنگی به سراسر جهان، کشور پرتغال حرف اول را می‌زند. همچنین این کشور در زمینه نوشیدنی‌ها نیز بسیار فعال است و درآمد زیادی را از این بخش به دست می‌آورد.

همچنین، پرتغال در زمینه تولید مواد شیمیایی نیز یکی از کشور برجسته است. هر سال این کشور، انواع مختلفی از مواد شیمیایی را به کشورهای دیگر صادر می‌کند و از این طریق درآمد زیادی به دست می‌آورد. کشور پرتغال در صنایع دیگر از جمله چرم سازی، فرآورده‌های چوبی، دامدارای و وسایل حمل و نقل فعالیت دارد و درآمد نسبتا خوبی از این صنایع به دست می‌آورد.

شغل‌های آزاد پر طرفدار در پرتغال

در پرتغال نیز، مانند سایر کشورها یک سری از افراد در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی این کشور کار نمی‌کنند. در حقیقت این افراد، شغل آزاد دارند و از این طریق درآمدشان را به دست می‌آورند.

یکی از شغل‌های آزاد پردرآمد در پرتغال مهندس کامپیوتر و توسعه دهندگان نرم‌افزار است. افرادی که در این زمینه کار و فعالیت می‌کنند، می‌توانند تا ۷۱۵۰ یورو در ماه درآمد داشته باشند.

همچنین، یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در کشور پرتغال پرستاری است. برخی از پرستارها به صورت آزاد کار می‌کنند. برای مثال، برخی‌ها در منازل برای بیماران خدمات بهیاری انجام می‌دهند. درآمد یک یک پرستار می‌تواند در پرتغال تا ۳۰۶۰ یورو در ماه درآمد داشته باشد.

مترجمی یکی دیگر از شغل‌های آزاد پردرآمد در کشور پرتغال به حساب می‌آید. مترجمان مسلط به زبان‌های مختلف می‌توانند در پرتغال فعالیت کنند. میانگین درآمد یک مترجم در هر ماه چیزی بین ۱۲۸۰ تا ۳۷۷۰ یورو است.

پردرآمدترین شهرهای پرتغال

معمولا افرادی که در شهرهای بزرگتر زندگی می‌کنند، در مقایسه با افرادی که در شهرهای کوچکتر هستند، درآمد بیشتری دارند. میزان در آمد در سه شهر لیسبون، پورتو و فونچال در کشور پرتغال بیشتر از سایر شهرهای آن است. برای مثال، برای مثال متوسط درآمد در شهر لیسبون پرتغال ۴۹۹۰ یورو در هر ماه، در شهر پورتو، ۴۵۸۰ یورو و در شهر فونچال ۴۱۶۰ یورو است.

گرانترین شهرهای پرتغال

دو شهر لیسبون یعنی پایتخت پرتغال و شهر کشکایش دو تا از گران‌ترین شهرهای پرتغال به حساب می‌آیند. همچنین شهر پورتو که جمعیت زیادی را در خود جای داده است، سومین شهر گران کشور پرتغال است. هزینه اجاره ماهانه در شهر لیسبون ۱۱۰ یورو است.

شرایط استخدام و کاریابی در پرتغال

اگر قصد دارید که در کشور پرتغال، کار و فعالیت کنید، باید یک رزومه کامل از خود و سوابق کاری و مدارک دانشگاهی‌تان تهیه کرده و آن را ترجمه نمایید. سپس آن را به مراکز کاریابی در پرتغال فرستاده و در آنجا اگر کارفرمایی به کار یا حرفه شما نیاز داشته باشد، برایتان دعوتنامه ارسال خواهد کرد. توجه کنید که برای استخدام در این کشور باید به زبان پرتغالی که زبان رسمی این کشور است، تسلط داشته باشید. از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ما برایتان مفید واقع شود.

جمع بندی

ما انواع مشاغل در پرتغال را برای مهاجرین بررسی کردیم. ایجاد شغل در پرتغال یکی از بهترین فرصت هاست. همچنین، این مقاله اطلاعات صحیحی را در مورد درخواستتان به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید در مورد مشاغل پردرآمد در کشورهای مختلف بیشتر بدانید، وبلاگ‌ دیگر کشورها را بخوانید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *