لیست موسسات کاریابی در استرالیا

استرالیا کشوری زیبا، مرفه و پیشرفته در قاره اقیانوسیه است. شرایط مساعد اقتصادی و اجتماعی، امکانات رفاهی بالا و سیستم درمانی و آموزشی فوق‌العاده، استرالیا را به یکی از مقاصد مهاجرتی تبدیل کرده است. این کشور از لحاظ کیفیت زندگی رتبه بالایی دارد و افراد از حقوق برابری برخوردار هستند. ثبات اقتصادی و موقعیت‌های شغلی متنوع موجب شده که بسیاری از ایرانیان نیز به فکر کاریابی در استرالیا باشند.

فهرست مطالب

لیست موسسات کاریابی در استرالیا

چرا کاریابی در استرالیا؟

اگر تصمیم به مهاجرت دارید، یکی از مهم‌ترین اقدامات شما بررسی وضعیت اقتصادی و بازار کار کشور مقصد است. در این صورت تصمیم مطمئن و آگاهانه‌تری می‌گیرید. استرالیا اقتصاد فعال و روبه رشدی دارد و به همین دلیل، موقعیت‌های شغلی متعددی را برای ساکنین و مهاجرین فراهم کرده است. بیشترین فعالیت اقتصادی این کشور در بخش‌های کشاورزی، صنعت و بازرگانی است. استرالیا همچنین فعالیت گسترده‌ای در صنعت توریسم دارد. 

یکی از شاخص‌هایی که وضعیت بازار کار هر کشوری را مشخص می‌کند، نرخ بیکاری است. پایین بودن نرخ بیکاری در استرالیا نشان می‌دهد که بیشتر نیروها مشغول به کار هستند. بنابراین، شما به عنوان یک مهاجر شانس بیشتری برای اشتغال به کار در این کشور دارید. استرالیا نیز همواره با کمبود نیروی کار مواجه بوده و به دنبال جذب نیروی بین‌المللی ماهر است.

شما ممکن است دارای مدرک تحصیلی یا فنی باشید و به مهاجرت و برخورداری از فرصت‌های شغلی سرزمین آکسیای طلایی بیاندیشید. مؤسسات کاریابی در استرالیا شما را در این مسیر یاری می‌کنند. این مؤسسات با سازمان‌ها و کارفرمایان استرالیا در ارتباط هستند و اطلاعات کاملی از موقعیت‌های شغلی مورد نیاز آن‌ها و شرایطشان ارائه می‌دهند. همچنین کارجویان با مراجعه به آژانس‌های کاریابی می‌توانند از مشاغل موجود مطلع شوند و شغل متناسب با حرفه خود را جستجو کنند. بنابراین، این مؤسسات نقش مؤثری در روند تأمین نیروی کار متخصص و کاریابی در استرالیا دارند.

لیست مؤسسات کاریابی در استرالیا

کیفیت بالای زندگی و شرایط ایده‌آل کار در استرالیا سبب شده که مهاجرین بسیاری از سراسر جهان به دنبال مهاجرت و جستجوی شغل در این کشور باشند. استرالیا نیز برای جبران کمبود نیروی کار خود، از حضور نیروی کار بین‌المللی در این کشور استقبال می‌کند. کسب اطلاعات کافی پیرامون مشاغل مختلف، بازار کار آن‌ها و در نهایت یافتن شغل مناسب، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های متقاضیان خارجی محسوب می‌شود. از جمله اقداماتی که به مدیریت این دغدغه کمک می‌کند، مراجعه به مؤسسات کاریابی در استرالیا و جستجوی کار به کمک آن‌ها است. این مؤسسات با هر دو طرف -کارجو و کارفرما- ارتباط برقرار می‌کنند. مراکز کاریابی به عنوان یک واسطه کارآمد، روند پیدا کردن شغل در سرزمین آکسیای طلایی را سرعت می‌بخشند. در اینجا لیستی از مؤسسات کاریابی در استرالیا را مشاهده می‌کنیم.

نام مؤسسه

وبسایت

Lloyd Connect Melbourne

https://www.lloydconnect.com.au/

Adecco: Australia’s Leading Recruitment Agency

https://www.adecco.com.au/

Randstad Australia, Leading Specialist Recruitment Agency

https://www.randstad.com.au/

Robert Walters Australia

https://www.robertwalters.com.au/

Hudson Recruitment Agency

https://au.hudson.com/

Hays Specialist Recruitment job employment agency

https://www.hays.com.au/

Chandler MacLeod

https://www.chandlermacleod.com/

معرفی مؤسسات کاریابی در استرالیا

کشور استرالیا همه ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز که طبعا بازار کار خوبی نیز دارند، منتشر می‌کند. بدین ترتیب، نیروی کار ماهر و باتجربه به سوی مشاغل متناسب با تخصص خود و البته نیاز کشور جذب می‌شود. این امکان برای متقاضیان کار خارجی نیز وجود دارد. مؤسسات کاریابی در استرالیا راه را برای ورود مهاجرین به سیستم کاری این کشور و برخورداری آن‌ها از موقعیت‌های شغلی مناسب باز می‌کنند. همچنین با تسریع تأمین نیروی کار مورد نیاز، رشد و ثبات اقتصادی کشور را حفظ می‌کنند. بسیاری از این مؤسسات خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهند و متقاضیان خارجی از این طریق می‌توانند برای جستجوی کار اقدام کنند. در ادامه با برخی از معتبرترین آژانس‌های کاریابی در استرالیا آشنا می‌شویم:

مؤسسه Lloyd Connect Melbourne

آژانس LIoyd  شامل مجموعه‌ای از متخصصین است که تجربه بالایی در ارائه خدمات استخدامی دارند. این مرکز سابقه‌ای درخشان و موفقیت‌آمیز در حوزه کاری خود دارد و موفق به برنده جایزه در این زمینه شده است. مؤسسه LIoyd رابطی میان سازمان‌های بزرگ و نیروهای کار ماهر و متخصص است و دفتر اصلی آن در شهر ملبورن استرالیا قرار دارد.

مؤسسه کاریابی Adecco

آژانس آدکو یکی از کارآمدترین مؤسسات کاریابی در جهان محسوب می‌شود. این مؤسسه لیست کاملی از مشاغل مورد نیاز کشور را منتشر می‌کند. این لیست به طور مداوم به‌روزرسانی شده و موقعیت‌های شغلی جدیدی به آن اضافه می‌شوند. کارمندان بسیاری در آدکو مشغول به کار هستند و همه ساله افراد بسیاری را با شغل مناسب خود آشنا می‌کنند. دفاتر اصلی این مؤسسه در شهرهای سیدنی، ملبورن، بریزبن، پرث، آدلاید و کانبرا قرار دارد. این آژانس در حوزه مشاغلی چون حسابداری و مدیریت مالی، خدمات مشتریان، فروش و بازاریابی، عملیات ساخت و ساز، بازرگانی، خدمات بهداشتی، مهندسی و حمل و نقل بیشترین فعالیت را دارد. شما صرف نظر از این که در چه نقطه‌ای از دنیا با استرالیا قرار دارید، می‌توانید از خدمات آدکو بهره‌مند شوید. 

مؤسسه کاریابی Randstad Australia

مؤسسه راندزتد یکی از برجسته‌ترین مؤسسات کاریابی در استرالیا به حساب می‌آید. متخصصین این مرکز کارجویان را با شغل متناسب و کارفرمایان را با نیروی کارآمد و ماهر آشنا می‌کنند. این آژانس آگهی‌های کارفرمایان را با اطلاعات و جزئیات کامل در اختیار کارجویان استرالیایی و خارجی قرار می‌دهد. بانکداری و امور مالی، مهندسی فناوری اطلاعات زمینه‌های شغلی هستند که این مؤسسه به طور خاص بر روی آن‌ها متمرکز است.

اگر قصد مهاجرت و کاریابی در استرالیا را دارید، بهتر است بدانید که راندزتد تا پایان مسیر جستجوی کار شما را همراهی خواهد کرد.

مؤسسه Robert Walters Australia

آژانس رابرت والتر مرکز کاریابی و استخدامی معتبر در استرالیا است. این مؤسسه بیش از ۳۶ سال سابقه کار دارد و شرکت‌ها و کارفرمایان بسیاری را به خود جذب کرده است. رابرت والتر به صورت بین‌المللی کار می‌‌کند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در استرالیا برای جذب نیروی خارجی متخصص و باتجربه به این مؤسسه مراجعه می‌کنند. این مرکز روی موقعیت‌های شغلی موقت، قراردادی و استخدامی فعالیت می‌کند. همچنین تمرکز ویژه‌ای بر مشاغل مرتبط با حسابداری عملیاتی، مالیات و خزانه‌داری، بانکداری و امور مالی، منابع انسانی، حقوق و دستمزد، پشتیبانی تجاری و فروش دارد.

اگر قصد دارید پیش از مهاجرت به دنبال شغل مناسب خود در استرالیا باشید، با رابرت والتر تماس بگیرید.

مؤسسه Hudson Recruitment

آژانس هادسون در واقع یک مرکز استعدادیابی به حساب می‌آید. این مؤسسه رویکرد جدیدی در استخدام دارد؛ بدین صورت که کارجویان را از میان افرادی که در شبکه‌ها و پایگاه‌های پرورش استعداد عضو هستند، انتخاب می‌کند. بنابراین، کارفرمایان نیروی کار متخصص و باتجربه را انتخاب می‌کنند و متقاضیان کار نیز شغل متناسب با حرفه خود را پیدا می‌کنند. برخی از مشاغلی که هادسون به صورت تخصصی بر روی آن‌ها کار می‌کند، در پایین آورده شده‌اند.

  • حسابداری و امور مالی
  • تجزیه و تحلیل
  • پشتیبانی کسب و کار
  • مهندسی
  • منابع انسانی
  • بازاریابی، ارتباطات و دیجیتال
  • خدمات پروژه‌ای
  • املاک و ساخت و ساز
  • فناوری اطلاعات

مؤسسه کاریابی Hays

مجموعه‌ای از متخصصین و مشاورین جستجوی کار در مؤسسه هایز دورهم جمع شده‌اند. این مؤسسه یکی از برجسته‌ترین مؤسسات کاریابی در استرالیا است و دفاتر آن در شهرهای سیدنی، ملبورن و بریزبن قرار دارند. هایز به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند و پذیرای متقاضیان کار از سراسر جهان است. شرکت‌های بزرگ و کوچک استرالیا، با اعتماد به این آژانس می‌توانند افراد ماهر و حرفه‌ای را برای موقعیت‌های شغلی مورد نیاز خود استخدام کنند. شما نیز برای اطلاع از مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا، ارائه رزومه، ارتباط با کارفرمایان و یافتن شغل مناسب خود می‌توانید از مؤسسه هایز کمک بگیرید.

مؤسسه Chandler MacLeod

اگر مقصد دارید کاریابی در استرالیا را به کمک یک مؤسسه باسابقه و مطمئن انجام دهید، آژانس چاندلر مکلود از جمله این مؤسسات است. این مرکز یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های کاریابی در این کشور نیز محسوب می‌شود و بیش از ۶۰ سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند. این مؤسسه پیشرو، خدمات استخدامی ویژه‌ای را برای مشاغل مرتبط با حسابداری و امور مالی، رانندگان و اپراتورها ارائه می‌دهد.

📌 برای دریافت آگاهی بیشتر مقاله شرایط کار در استرالیا ویژه ایرانیان را هم بخوانید.

نحوه کاریابی در استرالیا برای ایرانیان

نحوه کاریابی در استرالیا برای ایرانیان

پیدا کردن کار در کشور مقصد، از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجرین است. انتشار سالیانه فهرستی از فرصت‌های شغلی موجود در استرالیا، این دغدغه را برطرف کرده است. کارجویان می‌توانند لیست مشاغل و میزان تقاضا برای رشته و حرفه خود را بررسی کنند. مراجعه به مؤسسات کاریابی، وبسایت‌های کاریابی، مطالعه روزنامه‌ها و مجلات تخصصی و ملاقات حضوری با کارفرمایان از جمله روش‌های کاریابی در استرالیا هستند. مؤسسات کاریابی در واقع ارتباط میان کارفرما و متقاضی کار را آسان کرده و شرایط را برای اطلاع هر دو طرف از مشخصات یکدیگر فراهم می‌کنند. برخی از این مؤسسات وبسایت‌های تخصصی و معتبری را برای کاریابی آنلاین راه‌اندازی کرده‌اند. جستجوی کار در این کشور به دو طریق کلی انجام می‌شود:

کاریابی حضوری

زمانی که شما در استرالیا حضور دارید، با داشتن ویزای اقامت دائم یا موقت اجازه کار در این کشور را خواهید داشت. در این صورت می‌توانید به کمک روش‌های مختلف کاریابی، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. یکی از مزایای کاریابی حضوری این است که شما می‌توانید به طور همزمان از راه‌های متعدد اقدام کنید. بنابراین، شانس‌ بیشتری نیز برای یافتن کار مورد علاقه و متناسب با حرفه خود خواهید داشت.

کاریابی غیرحضوری

در مواردی که شما خارج از استرالیا هستید و برای مهاجرت اقدام نکردید، امکان کاریابی در استرالیا از طریق وبسایت‌های معتبر خصوصی و دولتی وجود دارد. بسیاری از مؤسسات کاریابی خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهند و پذیرای کارجویان از نقاط مختلف دنیا هستند. با جستجو در فهرست مشاغل و ارسال رزومه، می‌توانید شانس خود برای پذیرش از سوی کارفرما را امتحان کنید.

در اینجا قصد داریم برخی از کارآمدترین روش‎‌های غیرحضوری یافتن شغل در سرزمین آکسیای طلایی را معرفی کنیم:

۱. وبسایت‌های استخدامی

برخی وبسایت‌ها در استرالیا به طور اختصاصی در زمینه کاریابی و استخدام مشاغل مختلف فعالیت می‌کنند. این وبسایت‌ها فضای مناسبی برای انتشار آگهی‌های کارفرمایان فراهم می‌کنند و اطلاعاتی را پیرامون نگارش صحیح رزومه ارائه می‌دهند. شما می‌توانید رزومه خود را در وبسایت‌های کاریابی در استرالیا قرار دهید و اطلاعات کاملی پیرامون مشاغل مورد نظر (میزان حقوق، کارفرما مربوطه، شرایط شغلی و …) دریافت کنید.

جاب اکتیو و ای پی اس جابز دو وبسایت دولتی این کشور هستند که اجازه انتشار و مشاهده آگهی‌های مختلف را می‌دهند.

۲. مؤسسات مهاجرتی 

این مؤسسات یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاریابی در استرالیا محسوب می‌شوند. مؤسسات مهاجرتی دارای مجوز کاریابی و تسلط کافی به شرایط و بازار کار کشورهایی چون استرالیا هستند. بنابراین، علاوه بر خدماتی که برای مهاجرت و اخذ ویزا ارائه می‌دهند، نقش مؤثری در جستجوی کار در کشور مورد نظر دارند. شما به کمک این مؤسسات می‌توانید پروسه کاریابی را دقیق‌تر و سریع‌تر طی کنید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید با شرکت‌های استرالیایی ارتباط بگیرید.

توجه داشته باشید که موسسه مهاجرتی اِلو ویزا دارای مجوز کاریابی بین‌المللی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

۳. روزنامه‌ها و مجلات

اینترنت در دنیای امروز امکان دسترسی راحت و سریع به اطلاعات مختلف را فراهم کرده است. با این حال، رسانه‌هایی چون روزنامه‌ها و مجلات همچنان جایگاه خود را در اطلاع رسانی عمومی حفظ کرده‌اند. بسیاری از کارفرمایان فرصت‌های شغلی مورد نظر و شرایط هریک از آن‌ها را در روزنامه‌ها منتشر می‌کنند. اگر در این کشور حضور دارید و به کاریابی در استرالیا فکر می‌کنید، بهتر است بدانید که برخی مجلات به طور اختصاصی لیست جامعی از مشاغل مورد نیاز کشور را ارائه می‌دهند.

روش های جذب نیروی کار خارجی در استرالیا

استرالیا کشوری مرفه با اقتصاد پیشرفته است. نیاز همیشگی این کشور به نیروی کار ماهر، آن را به یک کشور مهاجرپذیر تبدیل کرده است. استرالیا شرایط مساعدی را برای اخذ ویزا و مهاجرت نیروی کار خارجی فراهم کرده است. از این رو، مهاجرین بسیاری قصد کاریابی در استرالیا را دارند. اولین مرحله در این مسیر اخذ ویزای کار استرالیا است که خود پیش نیازهایی دارد.

دریافت ویزای کار استرالیا

اخذ ویزای کاری و راه یافتن به بازار کار این کشور، از طریق برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر یا همان اسکیل ورکر امکان‌پذیر است. این برنامه در واقع یک سیستم کاریابی عمومی است که برای هریک از مشخصات متقاضی، امتیازی را در نظر می‌گیرد. این مشخصات شامل سابقه کاری، سطح تحصیلات، سطح زبان انگلیسی، سن و … می‌شوند. زمانی که فرد از طریق مؤسسات کاریابی آنلاین برای یافتن شغل مورد نظر اقدام کرده و رزومه خود را ارسال می‌کند، در واقع به این سیستم امتیازبندی راه می‌یابد. وجود رشته و تخصص متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز و تسلط او به زبان انگلیسی، میزان امتیاز را بالا می‌برد. لازمه اخذ ویزای کار استرالیا، کسب امتیاز کافی و عبور موفقیت‌آمیز از این مرحله است.

در صورت تطابق رشته با یکی از مشاغل موجود در لیست و کسب امتیاز بالا، فرد دعوت‌نامه‌ای از سوی کارفرما دریافت می‌کند. با در اختیار داشتن این دعوت‌نامه، متقاضی ظرف مدت ۶۰ روز می‌تواند برای دریافت ویزای کاری و پیمودن سایر مراحل کاریابی اقدام کند.

در مواردی که کارجو در زمینه خاصی تحصیلی کرده و یا مهارت دارد، مشمول دریافت ویزای جاب آفر می‌شود. این ویزا به افرادی تعلق می‌گیرد که به واسطه مهارت ویژه خود، از سوی کارفرمای استرالیایی پیشنهاد کاری دریافت کرده‌اند. همچنین برخی ممکن است به واسطه موقعیت شغلی که در حال حاضر دارند، واجد شرایط کار در استرالیا باشند. بهتر است بدانید که لازمه اخذ این نوع ویزا داشتن قابلیتی فراتر از سایر متقاضیان کار است؛ به گونه‌ای که ثابت شود استرالیا اختصاصا به این نیروی کار با این قابلیت نیاز دارد. وجود شغل مورد نظر در لیست مشاغل و تسلط کافی به زبان انگلیسی از دیگر لازمه‌های دریافت جاب آفر محسوب می‌شوند.

نوشتن رزومه کامل، دقیق و متناسب با قوانین کار استرالیا، یکی از آیتم‌های بسیار مهم در ارائه درخواست انواع مختلف ویزای کاری و کاریابی در استرالیا است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار استرالیا

بسته به این که واجد شرایط اخذ چه نوع ویزای کاری هستید، مدارک مورد نیاز متفاوت خواهد بود. بهتر است پیش از ارائه درخواست انواع مختلف ویزای کار، اطلاعات کافی پیرامون مدارک مورد نیاز داشته باشید و برای تکمیل آن‌ها اقدام کنید. به طور کلی، شما به منظور اقدام برای ویزا و کاریابی در استرالیا به مدارک پایین نیاز دارید:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • فرم تکمیل شده اخذ ویزا
  • چند قطعه عکس استاندارد (جدید و زمینه سفید)
  • مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک تحصیلی و هویتی
  • گواهی سابقه کاری
  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک مربوط به دعوت‌نامه یا پیشنهاد شغلی از استرالیا
  • بیمه‌نامه مسافرتی و درمانی
 📌 برای دریافت آگاهی بیشتر مقاله شرایط دریافت ویزای کار استرالیا را هم بخوانید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *