بهترین موسسات کاریابی در ترکیه

کشور ترکیه همسایه شمال غربی ایران محسوب می‌شود و در واقع کشور اوراسیایی است. موقعیت جغرافیایی این کشور آن را به گذرگاهی میان آسیا و اروپا و مسیری برای نقل و انتقالات کشورهای مختلف تبدیل کرده است. نزدیکی مسافتی و فرهنگی ترکیه و ایران و پایین بودن هزینه‌های زندگی، بسیاری از ایرانیان را به فکر کاریابی در ترکیه انداخته است. افراد زیادی ممکن است کشور ترکیه را گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت، زندگی و کار بدانند.

فهرست مطالب

لیست موسسات کاریابی در ترکیه

چرا کاریابی در ترکیه؟

کشور ترکیه فعالیت گسترده‌ای در زمینه گردشگری، تولید پوشاک، مواد غذایی، پارچه و منسوجات و تجهیزات حمل و نقل دارد. بنابراین، این کشور به یکی از کشورهای برجسته اقتصادی در منطقه تبدیل شده و فرصت‌های شغلی متعددی در آن فراهم شده است. با توجه به نزدیک بودن ترکیه به اروپا، برخی با هدف مهاجرت به کشورهای اروپایی در این کشور ساکن می‌شوند. به همین دلیل، مهاجرین بسیاری از جمله ایرانیان متقاضی کاریابی در ترکیه و داشتن فرصت مهاجرت به اروپا هستند. با این حال، آمار سال‌های اخیر نشان‌دهنده بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور است که شرایط را برای جستجوی کار توسط مهاجرین دشوار می‌کند. هرچه نرخ بیکاری در یک کشور بالا باشد، تعداد افرادی که به دنبال کار هستند بیشتر خواهد شد.

دولت ترکیه همه ساله لیست جدیدی از مشاغل مورد نیاز کشور را منتشر می‌کند. آگاهی از این لیست و انتخاب شغل مورد نظر بر مبنای آن، شانس یافتن کار مناسب را بیشتر می‌کند. اگر می‌خواهید در این مسیر موفق عمل کنید، لازم است که از مؤسسات کاریابی در ترکیه کمک بگیرید. این مؤسسات فهرست کاملی از مشاغل مورد نیاز و شرایط هریک از آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما نیز سوابق کاری و مشخصات کامل خود را تحت عنوان رزومه به آن‌ها ارائه می‌دهید. در صورتی که به کمک آژانس کاریابی موفق به یافتن شغل مناسب خود شوید، بخشی از حقوق شما به مؤسسه تعلق خواهد گرفت.

لیست مؤسسات کاریابی در ترکیه

افراد بسیاری به دلیل نزدیکی سرزمین ترک‌ها به اروپا، به‌صرفه بودن هزینه‌های زندگی و جاذبه‌های توریستی خواهان مهاجرت به این کشور هستند. فاصله نزدیک با ایران و تشابهات مذهبی و فرهنگی نیز این کشور را مورد توجه ایرانیان مهاجر قرار داده است. شاید یافتن شغل مناسب و کسب درآمد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجرین باشد. اگر شما به عنوان یک مهاجر از موقعیت‌های شغلی موجود مطلع باشید، در یافتن شغل موفق‌تر خواهید بود. متقاضیان زندگی و کار در این کشور، به کمک آژانس‌های کاریابی در ترکیه می‌توانند با مشاغل مورد نیاز آشنا شوید. در ادامه لیست مؤسسات کاریابی در ترکیه را مشاهده می‌کنید:

نام مؤسسه

وبسایت

Manpower Turkiye

https://www.manpower.com.tr/

Johnson HR

https://www.recruitment-turkey.com/

Spring Professional Recruitment

https://www.springturkey.com.tr/

Cornerstone Group

https://www.cornerstone-group.com/

Nicholson International Turkey

https://clutch.co/profile/nicholson-international-turkey

International Service Group

https://www.isg.com/en/

TempoEast

https://tempoeast.com/

معرفی مؤسسات کاریابی در ترکیه

کشور ترکیه فعالیت گسترده‌ای در زمینه صنایع و خدماتی چون گردشگری، کشتی‌سازی، پتروشیمی و لوازم خانگی و الکترونیکی دارد. بدین ترتیب، موقعیت‌های شغلی فراوانی برای کار کردن فراهم می‌شود و افراد بسیاری را به کاریابی در ترکیه جذب می‌کنند. مراجعه به آژانس‌های کاریابی از کارآمدترین روش‌های جستجوی شغل در سرزمین ترک‌ها است. کارفرمایانی که به دنبال جذب نیروی کار حرفه‌ای هستند، آگهی‌های خود و کارجویان رزومه خود را به این مؤسسات ارائه می‌دهند. بدین ترتیب، آژانس‌های جستجوی کار به عنوان یک واسطه، روند کاریابی در ترکیه را سرعت می‌بخشند. در مواردی، این مؤسسات خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند و امکان کاریابی پیش از مهاجرت را فراهم می‌کنند.

مؤسسه Manpower Turkiye

مؤسسه من پاور یکی از متفاوت‌‌ترین مؤسسات کاریابی در ترکیه محسوب می‌شود. این مؤسسه علاوه بر کمک به روند جستجوی شغل و تأمین نیروی کار، در زمینه‌هایی چون خدمات برون‌سپاری استعدادگرا و برون‌سپاری استخدامی فعالیت دارد. برون‌سپاری اقدامی است که در آن یک شرکت انجام بخشی از امور خود را به تیم و مجموعه‌ای دیگری می‌سپارد. بسیاری از شرکت‌های این کشور به منظور اصلاح مدل کسب و کار خود، طراحی استراتژی‌های جدید برای آن و دریافت راه‌حل‌هایی برای مدیریت خدمات به این مرکز مراجعه می‌کنند.

مؤسسه کاریابی Johnson HR

مؤسسه جانسون یکی از معتبرترین آژانس‌های کاریابی در ترکیه محسوب می‌شود و در شهرهای مختلف این کشور فعالیت می‌کند. کارشناسان این مرکز دوره‌هایی در زمینه کاریابی و استخدام می‌گذرانند و تجربه زیادی در مشاغل مرتبط با صنعت دارند. این مؤسسه به صورت مداوم با متقاضیان کار و کارفرمایان در ارتباط بوده و با شرایط هریک به خوبی آشنا است. بدین ترتیب، کارمندان جانسون با سرعت بالایی می‌توانند موقعیت‌های شغلی مناسب را به نیروی کار ماهر و متخصص معرفی کنند. جانسون در حوزه مشاغلی چون حسابداری، خدمات بانکی و امور مالی، منابع انسانی، آی تی و بازاریابی فعالیت دارد. همچنین، املاک و ساخت و ساز، نفت و گاز، جستجوی اجرایی، تدارکات و زنجیره تامین نیز از جمله زمینه‌های فعالیت این آژانس هستند.

مؤسسه Spring Professional Recruitment

اگر ابتکار و رویکرد نو در کاریابی برای شما اهمیت دارد، بهتر است برای جستجوی کار در ترکیه به مؤسسه اسپرینگ پروفشنال مراجعه کنید. این آژانس ارتباط مستقیم و مداومی با کارجویان داشته، توجه ویژه‌ای به مهارت‌ها و استعدادهای هریک از آن‌ها دارد و با نیازهای کارفرمایان آشنا است. بدین ترتیب، مؤسسه اسپرینگ پروفشنال افراد ماهر و مستعد را برای موقعیت‌های شغلی برجسته و مناسب انتخاب می‌کند. این مؤسسه بیشتر روی استخدام‌های دائمی، قراردادی و موقت و مشاغل مرتبط با فناوری و دیجیتال متمرکز است.

مؤسسه Cornerstone Group

مؤسسه کورنر استون از جمله شرکت‌های پیشرو در ترکیه محسوب می‌شود. بیش از ۳۰۰ مشاور در شعب مختلف این مؤسسه در سراسر جهان (اروپا، آمریکا، آسیا و اقیانوسیه) مشغول به فعالیت هستند. کورنر استون فعالیت بین‌المللی دارد. متقاضی به عنوان کارفرما یا کارجو در هر نقطه‌ای از دنیا می‌تواند با نیروی کار یا شغل مورد نظر آشنا شود. مؤسسه کورنر استون با شرکت‌های بزرگ و کوچک همکاری می‌کند. جستجوی اجرایی، مشاوره مدیر عامل، ارزیابی رهبری و خدمات مربیگری از اصلی‌ترین خدمات این مؤسسه هستند.

مؤسسه Nicholson International Turkey

آژانس نیکلسون اینترنشنال از سال ۱۹۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است و یکی از باسابقه‌ترین مؤسسات کاریابی در ترکیه به حساب می‌آید. این مؤسسه به طور مداوم اطلاعات خود از وضعیت مشاغل و نیاز کارفرمایان را به‌روز رسانی می‌کند. در نتیجه، نیکلسون اینترنشنال در معرفی شغل مناسب به متقاضی و جذب نیروی کار متخصص برای کارفرما عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

نیکلسون اینترنشنال یک مؤسسه بین‌المللی است و تجربه بسیاری در زمینه جستجوی اجرایی و مشاوره منابع انسانی دارد.

مؤسسه International Service Group

تعداد زیادی از متخصصین و کارشناسان باتجربه در مؤسسه اینترنشنال سرویس دور هم جمع شده‌اند. این مؤسسه بین‌المللی است و متقاضی از هر نقطه‌ای از دنیا می‌تواند از خدمات کاریابی و استخدامی آن بهره‌مند شود. علاوه بر این، شرکت تخصص ویژه‌ای در زمینه‌هایی چون جستجوی اجرایی، مشاوره شخصی، جابجایی و توسعه پرسنل دارد. همچنین برنامه‌های آموزشی بسیاری در این راستا ارائه می‌دهد. اینترنشنال سرویس با ارائه راه‌حل‌ها و استراتژی‌های نوین، اعتماد بسیاری از سازمان‌های بزرگ را به خود جلب کرده است.

مؤسسه کاریابی TempoEast

آژانس تمپوایست در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده است و یکی از کارآمدترین مؤسسات کاریابی در ترکیه محسوب می‌شود. این مؤسسه خدمات استخدامی خود را به صورت بین‌المللی ارائه می‌دهد. استخدام کردن، کمک به اخذ مجوز کار، نقل و انتقال کارکنان و آموزش و صدور گواهینامه چهار حوزه اصلی فعالیت تمپوایست هستند. اگر به دنبال شغل مرتبط با کشاورزی و مواد غذایی، ساخت و ساز، هتل و گردشگری، مهندسی، تدارکات و حمل و نقل و انبارداری و توزیع هستید، به مؤسسه تمپوایست مراجعه کنید.

نحوه کاریابی در ترکیه برای ایرانیان

نحوه کاریابی در ترکیه برای ایرانیان

اگر به عنوان یک مهاجر تصمیم به زندگی و کار در ترکیه دارید، روش‌های مختلفی برای یافتن شغل مناسب در این کشور وجود دارد. شما ممکن است در ترکیه حضور داشته باشید و به طور مستقیم و حضوری به دنبال شغل مورد نظر خود بگردید. در این حالت، برای پیدا کردن کار ۳ ماه فرصت دارید. پس از آن، باید به ایران بازگردید و برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید. در مواردی که در خارج از خاک این کشور هستید نیز امکان کاریابی غیرحضوری وجود دارد. برخی از مؤسسات کاریابی خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. شما می‌توانید مشخصات خود را ارسال کنید و در صورت پذیرش از سوی کارفرما و انجام مصاحبه، برای ویزا اقدام کنید. شما از هریک از این روش‌ها برای کاریابی استفاده کنید، به رزومه کامل و دقیق نیاز دارید. رزومه شامل مشخصات کامل فردی، میزان و زمینه تحصیلات، سوابق کاری و دوره‌های طی شده است. یک نامه پوششی (Cover letter) نیز با رزومه همراه می‌شود. در این نامه، توضیحات بیشتری پیرامون توانایی‌ها و مهارت‌های فرد و هدف او از اقدام برای یافتن شغل در این کشور ارائه می‌شود. در ادامه به برخی از کارآمدترین راه‌های کاریابی در ترکیه اشاره می‌کنیم:

وب‌سایت‌های استخدامی

برخی از مؤسسات استخدامی، وب‌سایت‌هایی برای ارائه خدمات آنلاین خود راه‌اندازی کردند. برخی وبسایت‌های معتبر نیز به طور خاص روی کاریابی و استخدام متمرکز هستند. این سایت‌ها بستری برای انتشار آگهی‌های کارفرمایان ترکیه محسوب می‌شوند. شما به عنوان متقاضی خارجی می‌توانید در سایت ثبت‌نام کرده و رزومه خود را ارسال کنید. حال، این سایت‌ها لیست کاملی از مشاغل مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند.

وبسایت وزارت کار و حمایت اجتماعی یک منبع رسمی برای جستجوی کار در ترکیه است.

شبکه لینکدین

لینکدین یک شبکه اجتماعی بین‌المللی است که افراد از سراسر دنیا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. مجموعه‌ای از کارفرمایان و کارجویان مختلف در این فضا دورهم جمع شده‌اند. بدین ترتیب، متقاضیان کار با حرفه‌های متفاوت می‌توانند از آگهی‌های مربوط به تخصص خود مطلع شده و با سایر همکاران آشنا شوند. شرکت‌‌ها نیز بستر مناسبی برای انتشار فرصت‌های شغلی مورد نیاز و جذب نیروی کار ماهر از سراسر جهان دارند. متقاضی با ساخت یک پروفایل و قرار دادن رزومه خود، می‌تواند از این فضا برای کاریابی در ترکیه استفاده کند. 

سفارت

برخی از مهاجرین که قصد کار در ترکیه را دارند، برای جستجوی کار ممکن است مستقیما به سفارت این کشور مراجعه کنند. در این صورت می‌توانند با ارائه مشخصات کامل، سوابق کاری و تحصیلی به سفارت ترکیه، تقاضای کار کنند. بررسی مشخصات فرد توسط سفارت به یک ماه زمان نیاز دارد. رزومه باید مورد تأیید سفارت قرار گیرد. در صورت تأیید رزومه، فرد از سوی این سازمان به یک کارفرمای ترکیه‌ای معرفی شود. کاریابی از این طریق، احتمال اخذ اقامت ترکیه در آینده را بالا می‌برد.

شرایط مورد نیاز کاریابی در ترکیه

اولین قدم برای کاریابی در ترکیه، استفاده از روش‌های مختلف جستجوی شغل در این کشور است. همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه‌ها مراجعه به مؤسسات کاریابی و وبسایت‌های معتبر آن‌ها است. مهاجرینی که قصد زندگی و کار در ترکیه را دارند، صرف نظر از نحوه کاریابی آن‌ها، به سه مجوز اساسی نیاز خواهند داشت:

  • نامه پیشنهاد کاری معتبر (جاب آفر)
  • ویزای کاری ترکیه
  • مجوز کار در ترکیه

در این پروسه، ابتدا فرد شغل مورد نظر را پیدا کرده و درخواست شغلی خود را ارسال می‌کند. در صورت دریافت تأییدیه از سوی کارفرما، باید خود را برای مصاحبه کاری آماده کند. از جمله نکاتی که در پذیرش از سوی کارفرمایان ترک مطرح است، توجه ویژه آن‌ها به سطح زبان و میزان تحصیلات است. بنابراین، تسلط به زبان ترکی و داشتن مدرک تحصیلی مرتبط نقش مهمی در پذیرش کاری متقاضی خواهند داشت. داشتن سابقه کاری و سن بین ۱۸-۴۰ سال نیز از مهم‌ترین شرایط جستجوی کار در ترکیه محسوب می‌شوند. اگر فرد این مرحله را نیز با موفقیت طی کند، مشمول دریافت جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای ترک می‌شود.

اخذ ویزای کار ترکیه

اقدام برای اخذ ویزای کاری ترکیه تنها با داشتن جاب آفر امکان‌پذیر است. این کار باید ظرف ۱-۲ ماه پیش از سفر به ترکیه انجام گیرد. در این صورت، امکان پیگیری مراحل اخذ ویزای کار وجود دارد. مجوز کار نیز مدرک ضروری دیگری برای کار و کاریابی در ترکیه محسوب می‌شود. شما به عنوان یک کارجو با در دست داشتن پیشنهاد کاری برای ویزا اقدام می‌کنید. همچنین با داشتن مدارک درخواست ویزا، گذرنامه و نامه پیشنهاد کاری کارفرما می‌توانید به سفارت مراجعه کنید. مراحل دریافت مجوز کار در این سازمان پیگیری می‌شود. شرایط این مرحله بسته به این که کارجو در ترکیه حضور دارد و یا از کشور خود اقدام کرده است، متفاوت خواهد بود.

  • کارجویان بین‌المللی ممکن است با اقامت موقت ۶ ماهه (ورزشی، توریستی یا درمانی) در ترکیه حضور داشته باشند. در این صورت برای درخواست مجوز کار، باید به صورت مستقیم به وزارت کار و حمایت اجتماعی این کشور مراجعه کنند.
  • متقاضیانی که از کشور خود برای اخذ ویزا و مجوز کار اقدام کرده‌اند، می‌توانند این مرحله را با مراجعه به سفارت ترکیه طی کنند.

کارفرمایان نیز باید فرم درخواست نیاز برای استخدام نیروی کار خارجی را در اختیار وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه قرار دهند. نکته حائز اهمیت این است که این فرم باید ظرف ده روز ارائه شود. در غیر این صورت، روند اخذ ویزای کار با مشکل روبرو می‌شود. اگر درخواست مجوز کار متقاضی مورد تأیید وزارت کار قرار گیرد، سفارت قرار مصاحبه‌ای با وی تنظیم می‌کند. در این مصاحبه سؤالاتی پیرامون هدف فرد از مهاجرت و دریافت ویزای کار پرسیده می‌شود. در نظر داشته باشید که اخذ مجوز کاری در واقع معادل با دریافت مجوز اقامت در ترکیه است. بنابراین، کارجوی مهاجر باید آمادگی لازم برای پرداخت هزینه ویزای ورود به کشور، مجوز کار و اخذ اقامت به سفارت را داشته باشد.

نیروی کار خارجی از زمانی که درخواست مجوز کار در ترکیه تایید شود، می‌تواند فعالیت خود را در این کشور آغاز ‌کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری ترکیه

اگر قصد کاریابی در ترکیه و اخذ ویزای کاری را دارید، بهتر است پیش از اقدام مدارک مورد نیاز را آماده کنید. نامه پیشنهاد شغلی معتبر اصلی‌ترین مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزا است. علاوه بر آن، شما باید مدارک ضروری دیگری را نیز به سفارت ترکیه ارائه دهید. هرگونه نقص در مدارک ارائه شده می‌تواند روند دریافت ویزا را با مشکل روبرو کند. بهتر است پیش از ارسال مدارک، با مشاورین کاریابی در ترکیه مشورت کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری ترکیه به شرح ذیل است:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس استاندارد جدید (زمینه سفید همراه با اثر انگشت)
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رزومه کاری
  • سند تمکن مالی
  • فرم درخواست ویزای کار
  • نامه پیشنهاد کاری (جاب آفر)
  • بیمه نامه درمانی
  • بلیت هواپیما برای سفر به ترکیه

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *