بهترین موسسات کاریابی در کانادا

کانادا کشوری صنعتی و پیشرفته در شمال اروپا است. این کشور وسعت زیاد و تراکم جمعیت کمی دارد و شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال از شهرهای پرجمعیت آن محسوب می‌شوند. امکانات رفاهی، تحصیلی و شرایط مساعد اقتصادی موجب شده که بسیاری از مهاجرین به فکر کاریابی در کانادا باشند. شمار زیادی از ایرانیان این کشور مهاجرپذیر را برای مهاجرت کاری یا تحصیلی برمی‌گزینند.

فهرست مطالب

لیست موسسات کاریابی در کانادا

توضیح کلی درباره کاریابی در کانادا

کشور کانادا یکی از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا را دارد و شرایط را برای راه‌ندازی کسب و کارهای مختلف فراهم کرده است. کانادا فعالیت گسترده‌ای در بخش خدمات، تولید هواپیما، وسایل نقلیه و کشاورزی دارد و همواره با کمبود نیروی کار متخصص در زمینه‌های مختلف روبرو است. حمایت از حقوق کارمندان و کارگران (چه شهروندان و چه اتباع خارجی) از دیگر مزایای کار در کانادا به حساب می‌آید. بنابراین، این کشور شرایط مطلوبی برای مهاجرت افراد خصوصا جوانان از نقاط مختلف دنیا و اشتغال آن‌ها به مشاغل مختلف دارد.

برخی مواقع شما با ویزای کاری به این کشور مهاجرت کرده و مشغول به کار می‌شوید. در مواردی نیز ویزای تحصیلی یا اقامت موقت کانادا را دارید و می‌توانید در این کشور کار کنید و اقامت دائم بگیرید. در هر صورت، زندگی در کانادا و داشتن شغل در این کشور، این امکان را به شما می‌دهد که از مزایای رفاهی و اقتصادی آن بهره‌مند شوید. اما شاید یافتن شغل در کانادا یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین چالش‌هایی باشد که مهاجرین تازه وارد با آن مواجه می‌شوند.

مراجعه به شرکت‌ها و مؤسسات کاریابی در کانادا، یکی از روش‌های یافتن شغل مناسب است. این مؤسسات در واقع واسطه‌ای میان متقاضیان کار و مشاغل نیازمند نیرو هستند و در شهرهای مختلف کانادا شعبه دارند. با مراجعه به این مؤسسات و کسب اطلاعات کافی پیرامون قوانین و فرهنگ محیط‌های کار، می‌توانید پروسه کاریابی در کانادا را با موفقیت طی کنید.

لیست بهترین موسسات کاریابی‌ در کانادا

یکی از کارآمد‌ترین مراکزی که مهاجرین را در کاریابی در کانادا یاری می‌کنند، مؤسسات و آژانس‌های کاریابی هستند. شما با مراجعه به این آژانس‌ها، در زمانی کوتاه می‌توانید از مشاغل مورد نیاز در نقاط مختلف کانادا مطلع شوید، شرایط آن‌ها را بررسی کرده و برای استخدام در موقعیت شغلی مورد نظر، اقدام کنید. موسسات کاریابی پذیرای متقاضیان از سراسر جهان هستند و مهاجرین در شهرهای مختلف کانادا به آن‌ها دسترسی دارند. این مؤسسات ممکن است به صورت خصوصی یا دولتی فعالیت کنند. در زیر لیست موسسات معتبر کاریابی در کانادا آورده شده است:

نام موسسه

شهر محل استقرار

وبسایت

خدمات آنلاین

Global Hire Placement Services

ادمونتون، کلگری، ونکوور

globalhire.ca

✔       

Hays  Recruitment Agency

تورنتو، ونکوور، مونترال، ادمونتون، کلگری

www.hays.ca

✔       

Petro Staff International

تورنتو، کلگری

petro-staff.com

✔       

Work Global Canada Inc

نیوفاندلند، لابرادور

www.workglobalcanada.com

✔       

Canadian Staffing Consultants Ltd

تورنتو، مارکهام

www.cdnemploymentconsultants.com

✔       

Canadian International Recruitment services Inc.

تورنتو

Goldbeck Recruiting

ونکوور

www.goldbeck.com

✔       

Renard International Hospitality Search Consultants

تورنتو

www.renardinternational.com

 

معرفی مؤسسات بزرگ کاریابی در کانادا

کشور کانادا اقتصاد قوی، روبه رشد و پویایی دارد. از این رو، همواره موقعیت‌های شغلی متعددی در عرصه‌های گوناگون فراهم می‌شود. همچنین، نرخ بیکاری در کانادا بسیار پایین بوده و کشور با کمبود نیروی کار ماهر و متخصص مواجه است. بنابراین، کانادا به دنبال جذب نیرو از سراسر جهان است و مهاجرین بسیاری نیز قصد مهاجرت و کار در این کشور را دارند.

کاریابی در کانادا یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجرینی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. در حال حاضر مؤسسات کاریابی بسیاری در این کشور فعالیت دارند و جستحوی شغل مناسب را برای این افراد آسان کرده‌اند. مراکز کاریابی در کانادا با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در ارتباط هستند. به طوری که به صورت حضوری و یا آنلاین فعالیت می‌کنند. آنها لیست کاملی از مشاغل مورد نیاز در سراسر کشور و شرایط هر یک از آن‌ها را ارائه می‌دهند. در ادامه با تعدادی از معتبرترین موسسات کاریابی در کانادا بیشتر آشنا می‌شویم.

مؤسسه Global Hire Placement

یکی از بهترین مؤسسات کاریابی در کانادا است که به صورت بین‌المللی در شهرهای ادمونتون، کلگری و ونکوور کانادا فعالیت می‌کند. بیشترین فعالیت مؤسسه هایر در حوزه مشاغل مربوط به بهداشت و درمان، حمل و نقل و جوشکاری است. کارشناسان باتجربه و ماهر این مؤسسه علاوه بر کمک به فرآیند کاریابی مهاجرین، آن‌ها را در فرآیند مهاجرت نیز راهنمایی می‌کنند. خدمات تابعیتی و کمک به استفاده از برنامه‌های امتیازبندی برای مهاجرت کاری همچون اکسپرس اینتری و اسکیل ورکر از خدمات مهاجرتی مؤسسه هایر محسوب می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید به کمک موسسه مهاجرتی الوویزا با آژانس Hire در تماس بوده و برای دریافت اقامت و یافتن شغل مورد نظر خود در کانادا اقدام کنید. 

مؤسسه استخدامی Hays

مؤسسه هایز یک مؤسسه بین‌المللی است که علاوه بر کانادا در کشورهای مختلفی فعالیت دارد و دفاتر اصلی آن در شهرهای ادمونتون، ونکوور، تورنتو و مونترال مستقر هستند. این مؤسسه کاریابی در کانادا از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. مؤسسه Hays اکنون با کارمندان بسیاری در دفاتر مختلف به کار خود ادامه می‌دهد. هایز گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که در زمینه آی تی، حسابداری و امور مالی، ساخت و ساز، بازاریابی و فروش تخصص دارند. این موسسه همچنین پیرامون مشاغل مرتبط با تولید، لجستیک، مدیریت تأسیسات، املاک، منابع و معادن فعالیت دارد. در نظر داشته باشید که این مؤسسه بر روی خدمات کاریابی تمرکز دارد و متقاضیان برای دریافت خدمات مهاجرتی باید از آژانس‌های دیگر کمک بگیرند.

مؤسسه هایز ارائه‌دهنده خدمات برای استخدام متقاضیان در مشاغل موقت، قراردادی و دائمی است.

مؤسسه Petro Staff International

مؤسسه Petro Staff International آژانس کاریابی در کانادا و آمریکا است و به طور خاص روی مشاغل مرتبط با نفت و گاز تمرکز دارد. موسسه پترو استف به صورت بین‌المللی عمل می‌کند، برای جذب نیروی کار ماهر و متخصص از سراسر جهان فعالیت دارد و استراتژی‌های استخدامی را در کانادا و آمریکا توسعه می‌دهد. دفاتر اصلی پترو استف در شهرهای کلگری و تورنتو قرار دارند. شما در هر نقطه‌ای از جهان که باشید، به کمک این مشسسه می‌توانید اطلاعات کافی از مشاغل مورد نیاز در کشورهای کانادا و آمریکا به دست آورید.

مؤسسه کاریابی Work Global Canada

صرف نظر از این که شما به عنوان یک دانشجو در کانادا زندگی می‌کنید یا اقامت موقت یا دائم دارید، احتمالا به دنبال شغل مناسب برای کسب درآمد در این کشور هستید. مشاورین مؤسسه Work Global شما را در تمام مراحل کاریابی در کانادا همراهی خواهند کرد. این مؤسسه که از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را آغاز کرده، همواره برای جذب بین‌المللی نیروی کار باتجربه و آشنایی آن‌ها با شرکت‌های نیازمند نیروی کار تلاش می‌کند. مشاوره منابع انسانی، خدمات مهاجرتی و تابعیتی، مشاوره مهاجرتی، خدمات مربوط به مجوز تحصیل، کار و تجارت از دیگر خدمات گلوبال ورک هستند.

با مراجعه حضوری یا آنلاین به مؤسسه گلوبال ورک، می‌توانید لیست کاملی از فرصت‌های شغلی موجود در سراسر کشور کانادا را مشاهده کنید.

مؤسسه Canadian Staffing Consultants

یکی از بهترین و فعال‌ترین آژانس‌های کاریابی در کانادا است و با شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ در ارتباط است. این موسسه لیست کاملی از فرصت‌های شغلی و شرایط آن‌ها را به صورت حضوری و آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. بنابراین، اگر به تازگی وارد کشور کانادا شده‌اید و یا قصد مهاجرت به آن را دارید، براساس تحصیلات و مهارت خود می‌توانید کار مورد نظر خود را در این مؤسسه جستجو کنید. استفینگ کانسالتنت در واقع یک مرکز مشاوره است که به کارفرمایان کانادایی نیز کمک می‌کند تا با نیروهای کار خارجی متخصص در ارتباط باشند. مشاوره مالی، برنامه‌ریزی مالی، خدمات حقوق و دستمزد و خدمات کارکنان از دیگر فعالیت‌های استخدامی این مرکز است.

مؤسسه کاریابی Canadian International Recruitment

آژانس کاریابی Canadian International Recruitment به صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند و مقر آن در تورنتو قرار دارد. این مؤسسه با شمار زیادی از کارفرمایان و شرکت‌های کوچک و بزرگ در کانادا در ارتباط است و خدمات ویژه‌ای برای تأمین نیروی کار آن‌ها ارائه می‌دهد. این آژانس با ارائه لیست کامل از مشاغل مورد نیاز در سراسر کانادا و شرایط هر یک از آن‌ها، فرصت بی‌نظیری را برای یافتن شغل در اختیار مهاجرین و متقاضیان خارجی قرار می‌دهد.

اگر تخصص و حرفه خاصی دارید و یا در یک رشته تحصیل کرده‌اید، با مراجعه حضوری یا آنلاین به موسسه Canadian International Recruitment می‌توانید کار مورد نظر خود را برگزینید. شما می‌توانید از میان طیف وسیعی از مشاغل در زمینه‌های مختلف شغل مورد نظر را انتخاب کرده و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید.

مؤسسه Goldbeck Recruiting

گلد بک از جمله مؤسسات معتبر کاریابی در کانادا محسوب می‌شود. این مؤسسه ارائه‌دهنده خدمات به کارفرمایان و متقاضیان کار است. شما به عنوان یک متقاضی کار در کانادا، با مراجعه به این مؤسسه می‌توانید فرصت‌های شغلی متعدد را بررسی کرده و بسته به توانایی و علاقه خود و شرایط مشاغل، شغل مطلوب خود را برگزینید. کارفرمایان نیز با همکاری با گلد بک، به نیروی کار ماهر و متخصص دسترسی پیدا می‌کنند.

لازم به ذکر است، گلد بک خدمات وسیعی در زمینه‌های دیگر همچون بررسی سوابق، استخدام احتمالی، استخدام اجرایی، جستجوی اجرایی، مشاوره منابع انسانی، موقعیت‌های شغلی، کاریابی دائم، کمپین های استخدام و برنامه‌ریزی نیروی کار ارائه می‌دهد. اگر در زمینه‌های زیر تخصص دارید، برای یافتن شغل مناسب می‌توانید به این مؤسسه مراجعه کنید.

  • فناوری اطلاعات
  • حسابداری
  • فروش بازاریابی
  • مراقبت‌های بهداشتی
  • بیوتکنولوژی
  • منابع انسانی
  • خدمات مشتری
  • مدیریت
  • جستجو و مشاوره اجرایی
  • تولید و عملیات

مؤسسه Renard International Hospitality Search Consultants

مؤسسه رینارد یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین مؤسسات کاریابی در کانادا به حساب می‌آید. رینالد اینترنشنال در تورتنو قرار دارد و به صورت بین‌المللی عمل می‌کند. این مؤسسه در عرصه‌هایی چون صنایع غذایی، مهندسی، فروش و بازاریابی، حسابداری و مدیریت مالی فعالیت می‌کند و با کارفرمایان مشاغلی چون هتل‌داری، رستوران‌داری، کشتی‌های تفریحی و کترینگ‌ها در ارتباط است. اگر در مشاغل ذکر شده حرفه‌ای هستید، به کمک این مؤسسه در کمترین زمان می‌توانید شغل مطلوب خود را بیابید.

📌 برای دریافت آگاهی بیشتر مقاله شرایط کار در کانادا ویژه ایرانیان را هم بخوانید.

نحوه کاریابی در کانادا برای ایرانیان

نحوه کاریابی در کانادا برای ایرانیان

افرادی که به عنوان مهاجر قصد زندگی و کار در کانادا را دارند، یافتن شغل مناسب از مهم‌ترین اهداف آن‌ها خواهد بود. لازمه دستیابی به این هدف، داشتن شناخت کافی از بازار کار این کشور، نحوه کاریابی و شرایط استخدام است. کانادا هر سال لیستی از تخصص‌ها و رشته‌هایی را منتشر می‌کند که در واقع نیاز کشور هستند و بازار کار خوبی خواهند داشت. انتخاب شغل بر اساس این لیست، قطعا شانس کاریابی موفق در کانادا را بیشتر می‌کند.

متقاضیان از راه‌ها و منابع مختلفی می‌توانند کار مورد نظر را به صورت حضوری یا مجازی جستجو کنند. اگر فکر می‌کنید شرایط لازم برای کار در کانادا را دارید، در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین روش‌های کاریابی در این کشور آشنا شوید.

بانک کار (Job bank)

یکی از معتبرترین و اصلی‌ترین منابع کاریابی در کانادا محسوب می‌شود. این سیستم اطلاعات کاملی از مشاغل مختلف و بازار کار کشور ارائه می‌دهد. شما با مراجعه به بانک کار می‌توانید از مشاغل مرتبط با رشته و تخصص خود، نرخ حقوق و دستمزد، مدرک تحصیلی مورد نیاز، وضعیت مشاغل مختلف، شرح وظایف مشاغل و سایر جزئیات مربوط به آن‌ها مطلع شوید. در این روش امکان مراجعه حضوری، مجازی و ارتباط مستقیم با خود کارفرمایان وجود دارد. بنابراین اگر در کانادا حضور داشته و یا قصد مهاجرت دارید، به کمک جاب بانک برای یافتن شغل مطلوب خود اقدام کنید.

مشاغل دولتی (GC Jobs)

دولت کانادا به صورت سالانه لیستی از مشاغل دولتی را در وبسایت خود (Jobs.gc.ca) منتشر کرده و مدت زمان مشخصی برای ثبت نام در این مشاغل تعیین می‌کند. متقاضیان (شهروندان و مهاجرین) در این وبسایت می‌توانند با میزان حقوق، مدرک تحصیلی و مهارت‌های مورد نیاز برای شغل‌های مختلف آشنا شوند.

مؤسسات مهاجرتی 

این مؤسسات در کنار ارائه خدمات مهاجرتی چون صدور انواع ویزا و مجوز اقامت در کشورهای مختلف، مهاجرین را در جستجو و اخذ پذیرش کار در کشور مقصد نیز یاری می‌کنند. شما با کمک گرفتن از مؤسسه مهاجرتی، با هزینه و زمان کمتر و البته شانس بیشتر می‌توانید به شغل مورد نظر در کانادا دست پیدا کنید.

مؤسسات کاریابی 

از ساده‌ترین و قابل دسترس‌ترین روش‌های کاریابی در کانادا، مراجعه به مؤسسات معتبر کاریابی است. بسیاری از این مؤسسات دارای وبسایت هستند و خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهند. پیش از مراجعه به وبسایت‌های مؤسسات کاریابی، باید رزومه‌ای کامل و دقیق از سوابق کاری، میزان تحصیلات و تخصص و مهارت‌های خود آماده کنید. شما بدون پرداخت هزینه می‌توانید در این مؤسسات ثبت نام کرده و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.   

پس از آن که با طیف وسیعی از مشاغل مورد نیاز کانادا آشنا شدید، می‌توانید درخواست خود را برای پذیرش در یک موقعیت شغلی تحت عنوان رزومه ارسال کنید. تهیه یک رزومه مناسب نقش مهمی در موفقیت شما برای پذیرش در شغل مورد نظر دارد. از این رو، بهتر است برای نوشتن آن از دستورالعمل‌های مربوطه کمک بگیرید. اغلب همراه با رزومه نامه‌ای (Cover letter) نیز ارسال می‌شود که حاوی جزئیات بیشتر از شرایط، توانایی‌ها و مهارت‌های متقاضی کار است.

بهترین روش کاریابی در کانادا

این که کدام روش به عنوان بهترین روش جستجوی کار در کانادا به حساب می‌آید، ارتباط مستقیمی با شغل مورد نظر، شهر محل سکونت و شرایط فرد متقاضی دارد. در مورد برخی مشاغل امکان کسب اطلاعات کافی به صورت آنلاین و اقدام غیرحضوری برای مصاحبه و اخذ پذیرش کاری وجود دارد. در حالی که بررسی شرایط برخی از مشاغل تنها با حضور در محل و انجام بررسی‌های لازم امکان‌پذیر است.

بیشتر شهرهای بزرگ کانادا سیستم کاریابی اینترنتی خود را بسیار ارتقا داده و امکان دسترسی را برای متقاضیان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. در شهرهای کوچک این کشور، کاریابی آنلاین به گسترش بیشتری نیاز دارد.

بهترین روش کاریابی در کانادا را شغل مورد نظر، شهر محل سکونت و شرایط شما تعیین می‌کند.

شرایط مورد نیاز برای کاریابی در کانادا

همان‌طور که اشاره شد، امکان دسترسی به لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به صورت حضوری و اینترنتی برای متقاضیان وجود دارد. در صورتی که موفق به یافتن شغل متناسب با رشته و حرفه خود شده باشید، لازم است برای تهیه و ارسال رزومه اقدام کنید. رزومه نقش مهمی در انتخاب شدن شما برای مصاحبه دارد.

در مواردی شما از کشور خود برای کاریابی اقدام می‌کنید، مصاحبه را به خوبی انجام می‌دهید و موفق به اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در کانادا می‌شوید. این پیشنهاد شغلی رسمی جاب آفر (Job offer) نام دارد و باید مورد تأیید دولت کانادا قرار گیرد. در این حالت، با داشتن جاب آفر می‌توانید برای دریافت ویزای کاری و مجوز کار کانادا اقدام کنید و در فاصله کمی بعد از ورود خود به کشور، مشغول به کار شوید. حال با مهاجرت به کانادا و اشتغال به کار، فرصت گرفتن اقامت این کشور را نیز خواهید داشت.

اگر شما به واسطه تحصیل، شغل یا سرمایه‌گذاری خانواده خود در کانادا زندگی می‌کنید، مجوز کار (Open work permit) در این کشور را خواهید داشت. حال باید به دنبال کار مناسب باشید و برای ارسال رزومه و انجام مصاحبه اقدام کنید. پس از موفقیت در این مراحل، می‌توانید کار خود را آغاز کنید.

مدارک مورد نیاز برای کاریابی در کانادا

شما برای کاریابی در کانادا به مدارکی نیاز دارید که بهتر است پیش از اقدام، آماده شوند. در پایین به برخی از ضروری‌ترین مدارک مورد نیاز برای جستجوی کار در کانادا اشاره می‌کنیم. همه موارد پایین باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند.

  • سوابق کاری
  • مدارک تحصیلی
  • نامه Cover letter
  • رزومه کامل

متقاضیان بین‌المللی که به واسطه ویزاهای دیگر در کانادا ساکن هستند باید مدارک مربوط به مجوز کار خود را ارائه دهند. در غیر این صورت، برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنند.

📌 برای دریافت آگاهی بیشتر مقاله شرایط دریافت ویزای کار کانادا را هم بخوانید.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۶۹۵۴۱۱ و ۰۲۱۸۸۶۹۶۵۰۷ تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *