بهترین ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت

آلمان یکی از مدرن‌ترین و مرفه‌ترین کشورها در سطح اروپا و همچنین جهان به حساب می‌آید. استانداردهای بالای زندگی و شرایط مساعد اقتصادی، مهاجرین بسیاری را به این کشور جذب می‌کند. آلمان با فعالیت گسترده‌ در عرصه‌ صنایع و فناوری‌های مختلف، چهارمین اقتصاد برتر دنیا محسوب می‌شود. همین موجب شده که شمار زیادی از مهاجرین با هدف سرمایه‌گذاری به این کشور نقل مکان کنند. برخی از آن‌ها قصد انتخاب ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت را دارند. به طور کلی، تأسیس شرکت یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور به حساب می‌آید.

فهرست مطالب

متقاضیان با انتخاب آلمان، فرصت‌های فوق‌العاده‌ای جهت سرمایه‎گذاری در اختیار دارند. اقتصاد قدرتمند و نرخ بیکاری پایین موجب شده که سرمایه‌گذاران با اطمینان کامل سرمایه خود را به آلمان منتقل کنند. اگر به ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت فکر می‌کنید، لازم است بدانید که این کشور قوانین یکسانی را برای افراد بومی و خارجی اعمال می‌کند. همچنین برای سرمایه‌گذاری در آلمان، داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی نیست. افراد با راه‌اندازی شرکت، شانس دریافت اقامت دائم کشور برای خود و خانواده‌شان را خواهند داشت. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل و شرایط ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را مطالعه کنید.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

همان‌طور که اشاره شد، سرمایه‌گذاری یکی از شیوه‌های مهاجرتی آلمان محسوب می‌‎شود. روش‌های مختلفی بدین منظور وجود دارد که ثبت شرکت یکی از پرطرفدارترین آن‌ها است. در سال‌های اخیر، این شیوه مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته و از این رو، شمار شرکت‌های جدید التأسیس دائما بیشتر می‌شود. متقاضیانی که قصد فعالیت در ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت را دارند، از طریق مسیرهای مختلفی اقدام می‌کنند. شرکت‌های با مسئولیت محدود، سهامی، انفرادی و افتتاح شعبه نمونه‌هایی از شرکت‌های قابل راه‌اندازی در آلمان هستند. توجه داشته باشید که مراحل این شیوه سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های مختلف، متفاوت است. در ادامه، به برخی از مراحل کلی ثبت شرکت در آلمان اشاره می‌کنیم.

  • تهیه پلن تجاری: اولین قدم جهت فعالیت در ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت، طراحی و ارائه یک طرح اقتصادی قوی است. متقاضی برای دریافت مجوز کسب و کار در این کشور باید اثبات کند که بیزنس او تأثیر مثبتی بر اقتصاد کشور خواهند داشت.
  • انتخاب نوع شرکت: شرکت‌های آلمان انواع گوناگونی دارند و ثبت هریک مستلزم داشتن شرایط ویژه‌ای است. بنابراین، سرمایه‌گذاران بسته به شرایط و اهداف خود، نوع شرکتی که قصد راه‌اندازی آن را دارند، انتخاب می‌کنند.
  • انتخاب اسم شرکت: یکی از مراحلی که ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت در نظر گرفته‌اند، انتخاب نام مناسب است. تکراری نبودن و خاص بودن اسم انتخابی شانس درایفت تأییدیه را بالا می‌برد.
  • درخواست ثبت شرکت: پس از این که ایالت محل فعالیت خود را انتخاب کردید، نوبت به تکمیل فرم مربوط به درخواست شرکت می‌رسد. این کار در یک دفتر اسناد رسمی انجام می‌گیرد.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز: شما برای ثبت هر نوع شرکتی در ایالت‌های آلمان، به سرمایه اولیه نیاز دارید. بدین منظور لازم است حساب بانکی افتتاح کرده و حداقل پول مورد نیاز را به آن واریز کنید. مبلغ این سرمایه بسته به نوع شرکت متفاوت خواهد بود.
  • تنظیم اساسنامه: تنظیم سند شرکت از دیگر مراحل فعالیت در ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت است. در این سند، جزئیات مربوط به سهامداران قید می‌شود. اساسنامه در یک محضر معتبر به ثبت خواهد رسید.

معرفی بهترین ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت

شما نیز ممکن است همانند بسیاری از سرمایه‌داران، برای حفظ ارزش پول خود تصمیم به سرمایه‌گذاری در خارج از کشور بگیرید. در این صورت، آلمان قطعا یکی از گزینه‎های شما خواهد بود. کشور آلمان نیز همواره به دنبال جذب سرمایه‌گذاران خارجی بوده و شرایط مساعدی را برای ثبت شرکت و سایر روش‌ها فراهم کرده است. این کشور دارای ۱۶ ایالت است؛ سه ایالت تحت عنوان ایالت شهری شناخته می شوند (دارای یک یا دو شهر) و مابقی بیش از دو شهر داشته و ایالت منطقه‌ای هستند. اگر قصد انتخاب ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت را دارید، بهتر است اطلاعات بیشتری پیرامون مشخصات آن‌ها به دست آورید.

۱. ایالت برلین

برلین یکی از بهترین ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت به حساب می‌آید. این ایالت یک ایالت شهری بوده و در شمال شرق کشور واقع شده است. برلین به عنوان پایتخت آلمان نیز شناخته می‌شود؛ از این رو، نهادهای مالی و حکومتی مهمی در آن واقع شده‌اند. خوب است بدانید که این استان از سال‌های دور پذیرای مهاجرین از نقاط مختلف دنیا بوده است. به همین دلیل، افرادی با ملیت‌های گوناگون در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وجود کمپانی‌های بزرگ بین‌المللی، جمعیت بالا و اقتصاد قوی و در حال رشد برلین را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرت سرمایه‌گذاری تبدیل کرده‌اند. در بسیاری از مواقع، افرادی با هدف ثبت شرکت و یا راه‌اندازی کسب و کار جدید، به این استان مهاجرت می‌کنند. رشد سریع قیمت‌ها و افزایش سرمایه در مدتی کوتاه، بستری مناسبی را جهت فعالیت استارتاپ‌ها فراهم کرده است.

مشخصه‌های برلین

نرخ بیکاری

۸/۸ درصد

GDP (تولید ناخالص داخلی/ بیلیون یورو)

۴۵۷/۱۶۵

۲. ایالت هامبورگ

یکی دیگر از ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت، ایالت شهری هامبورگ است. این استان در شمال کشور قرار دارد و دومین شهر بزرگ آلمان به حساب می‌آید. هامبورگ با توجه موقعیت جغرافیایی خود، در واقع یک بندر محسوب می‌شود. از این رو، به عنوان یک مرکز تجاری مهم، آلمان را به سایر کشورها متصل می‌کند. صنایع مرتبط با حمل و نقل و تجارت‌های دریایی مهم‌ترین بخش فعالیت‌های اقتصادی هامبورگ را تشکیل می‌دهند. شاید اصلی‌ترین عاملی که موجب قدرت اقتصادی و رونق بازار کار این استان شده نیز همین باشد. همه این موارد در کنار موقعیت‌های شغلی متنوع، هامبورگ را به مقصدی ایده‌آل برای ثبت شرکت توسط سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل کرده است.

از دیگر مزایای مهاجرت و زندگی در این شهر می‌توان به امکانات رفاهی بالا و سیستم آموزشی معتبر اشاره کرد.

مشخصه‌های هامبورگ

نرخ بیکاری

۸/۶ درصد

GDP (تولید ناخالص داخلی/ بیلیون یورو)

۲/۱۴۴

۳. ایالت بادن- وورتمبرگ

بادن- وورتمبرگ به عنوان یکی از برترین ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت، در جنوب کشور واقع شده است. این استان سومین استان بزرگ آلمان بوده و با کشورهای سوئیس و فرانسه مرز مشترک دارد. اقتصاد قدرتمند و نرخ بیکاری پایین آن را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل کرده است. بسیاری نیز با هدف ورود به بازار کار پررونق، به بادن وورتمبرگ مهاجرت می‌کنند. جالب است بدانید که اولین کمپانی خودروسازی آلمان یعنی مرسدس بنز در مرکز این استان (اشتوتگارت) واقع شده است. همه این موارد موجب شده که بادن- وورتمبرگ مقصدی مطمئن و پرسود جهت سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت باشد.

اشتوتگارت نه فقط در آلمان، بلکه در جهان نیز به عنوان یکی از مطرح‌ترین تولید کننده‌های خودرو شناخته می‌شود. همین موضوع به اقتصاد آن قدرت بخشیده و موقعیت‌های شغلی متعددی را شکل داده است. اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار جدید و چند برابر سرمایه خود با کمتری ریسک هستید، اشتوتگارت گزینه ایده‌آلی خواهد بود.

مشخصه‌های اشتوتگارت

نرخ بیکاری

۶/۵ درصد

GDP (تولید ناخالص داخلی/ بیلیون یورو)

۱۴۹

۴. ایالت بایرن (باواریا)

نام ایالت بایرن نیز در لیست بهترین ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت به چشم می‌خورد. این استان از استان‌های جنوبی کشور بوده و با چک و اتریش هم مرز است. امنیت بالا، زندگی پیشرفته، آموزش باکیفیت و البته اقتصاد پررونق از عواملی هستند که مهاجرین را به کار و زندگی در این ایالت جذب می‌کنند. باواریا فعالیت گسترده‌ای در عرصه صنایع مختلف داشته و شرکت‌های مطرح بین‌المللی را در خود جای داده است. کمپانی‌های تولید کننده خودرو همچون بی ام دبلیو و آئودی، زیمنس، اینتل و ماکروسافت از جمله این شرکت‌ها هستند. از این رو، انتظار می‌رود که بایرن شرایط بسیار مساعدی جهت راه‌اندازی شرکت‌ و فعالیت استارتاپ‌ها داشته باشد.

مونیخ سومین شهر بزرگ کشور است و مهاجرین درصد بالایی از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند. شمار زیادی از سرمایه‌گذاران مونیخ را جهت ثبت شرکت خود انتخاب می‌کنند. چرا که اطمینان دارند با این کار با کمترین ریسک، به درصد سود بالایی دست خواهند یافت.

مشخصه‌های مونیخ

نرخ بیکاری

۹/۳ درصد

GDP (تولید ناخالص داخلی/ بیلیون یورو)

۱/۱۲۰

۵. ایالت هسن

برخی ممکن است هسن را به عنوان یکی از برجسته‌ترین ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت انتخاب کنند. این ایالت در مرکز کشور قرار دارد و ویسبادن به عنوان مرکز آن شناخته می‌شود. خوب است بدانید که این استان یک قطب اقتصادی نه فقط در آلمان، بلکه در سطح اروپا به حساب می‌آید. فعالیت کمپانی‌ها و صنایع مهم در این استان در کنار استانداردهای بالای زندگی، شرایط را برای زندگی و سرمایه‌گذاری مهاجرین هموارتر ساخته است.

فرانکفورت مهم‌ترین شهر این ایالت بوده و مراکز مالی مهمی همچون بانک مرکزی اروپا و بانک فدرال آلمان را در خود جای داده است. بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی کشور نیز در فرانکفورت قرار دارد. ارتباط گسترده با سایر کشورها در کنار منابع مالی فراوان، بستر مناسبی را جهت راه‌اندازی شرکت و کسب و کارهای جدید در این شهر فراهم کرده‌ است. در سال‌های اخیر، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بسیاری این شهر را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. اگر قصد مهاجرت از طریق ثبت شرکت به همراه خانواده خود را دارید، باید بدانید که فرانکفورت از سیستم آموزشی باکیفیتی نیز برخوردار است. 

مشخصه‌های فرانکفورت

نرخ بیکاری

۸/۵ درصد

GDP (تولید ناخالص داخلی/ بیلیون یورو)

۰۸۷/۷۴

سؤالات متداول

۱. مدت زمان اعتبار ویزای سرمایه‌گذاری آلمان چه قدر است؟

  • شما با دریافت این ویزا، امکان اقامت سه ساله در آلمان را خواهید داشت.

۲. آیا با انتخاب ایالت‌های آلمان برای ثبت شرکت، امکان دریافت اقامت دائم وجود دارد؟

  • بله، در صورت فعالیت پایدار و کارآمد شرکت امکان تمدید اقامت سه سال و گرفتن اقامت دائم وجود دارد.

۳. آیا سرمایه‌گذاران خارجی نیز به ملزم به پرداخت مالیات در آلمان هستند؟

  • بله، تمام ثبت کنندگان شرکت در آلمان باید بسته به نوع شرکت، مالیات مشخص شده را پرداخت کنند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *