شرایط ثبت شرکت در انگلستان

موضوعی که در مقاله امروز می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم، ثبت شرکت در انگلستان است. از طریق راه‌اندازی شرکت و افتتاح حساب بانکی در انگلستان می‌توان در جمعیت این کشور به عنوان فرد تجاری فعالیت داشت. پس از آن در کمتر از یک سال اقامت خود را دریافت می‌کنید و از حقوق شهروندی انگلستان بهره‌مند خواهید شد. مرکزیت انگلستان در انجام امور بازرگانی، چهارمین اقتصاد برتر جهان بودن این کشور مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گفته  است. علاوه بر این کشور انگلستان در مقایسه با کشورهای دیگر در حوزه ثبت حقوقی، قوانین آسان‌تری دارد. با این حساب، آمارها نشان می‌دهند که حدود ۹۰ درصد از شرکت‌های جهان در انگلستان شعبه دارند. دولت انگلستان به منظور ایجاد شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاران خارجی، به حفظ ساختار اقتصادی و تدوین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری پرداخته است. کسب و کار آزاد مهم‌ترین عواملی است که فعالان اقتصادی را به خود جذب می‌کند. ثبت شرکت در انگلستان، قبل از هرچیزی به مهارت و اطلاعات کامل در این زمینه نیاز دارد. در این راستا می‌خواهیم شما را با صفر تا صد مراحل تأسیس شرکت و سرمایه‌گذاری در این کشور آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

ثبت شرکت در انگلستان

مزایا ثبت شرکت در انگلستان

  • روند آسان، سیار و سریع
  • هزینه‌های مقرون به صرفه و فوق‌العاده پایین ثبت شرکت
  • ثبت شرکت در انگلستان، به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است. برای این کار لازم نیست که حتماً سفر کنید.
  • عدم نیاز به مسکن و اقامت در انگلستان (ثبت شرکت در این کشور بدون انجام فعالیت‌های تجاری انجام شدنی است.)
  • مالیات نسبتاً پایین (حدود ۲۳ درصد از درآمد خالص دریافتی)
  • برای کارآفرینان در این کشور تعداد زیادی مشوق‌های مالیاتی فراهم شده است.
  • تبدیل کسب و کار خود به یک شرکت بین‌المللی
  • زندگی با کیفیت در یک کشور توسعه یافته و پیشرفته
  • برقراری ارتباط گسترده با کشورهای جهان
  • قوانین نسبتاً ساده‌ای در انگلستان حاکم است
  • فرآیند ثبت شرکت، تنها به واسطه یک نفر قابل انجام است
  • تحت حمایت دولت انگلستان قرار گرفتن
  • دسترسی به کارکنان ماهر و مجرب
  • انجام کسب‌و‌کار در محیط با ثبات سیاسی
  • بهره‌مند شدن از اقتصاد پر رونق این کشور

معایب ثبت شرکت در انگلستان

  • دست و پنجه نرم کردن با کمبود بعضی از مهارت‌ها در کشور

کشور انگلستان به تعداد قابل توجهی از مهندسان، برنامه‌نویسان و متخصصان نرم‌افزار نیاز دارد. دولت انگلیس به منظور جبران این کمبود به سیستم آموزشی روی آورده است. با این حال هنوز هم پیشبرد برنامه‌های کارآفرینی، به مهاجرانی بسیار ماهر و مستعد از سراسر دنیا نیاز دارد.

  • وضعیت بی ثبات کنونی انگلستان

با وجود شرایط بی‌‍‌ثبات کنونی حاکم بر انگلستان، پیش‌بینی وضعیت آینده کار چندان راحت و ممکنی نیست. از آنجایی که بسیاری از مشاغل تاکنون با چنین وضعیت اقتصادی مواجه نشده بودند، کارآفرینان و مدیران آن‌ها، از نحوه حرکت به جلو آگاهی درستی ندارند. بنابراین، کسب و کارهای موفق به استراتژی‌های طولانی مدت برای تکامل و پیشرفت نیاز دارند.

  • رقابت ناسالم و تهاجمی

عدم اطمینان و آگاهی از وضعیت اقتصادی در آینده، موجب شده تا بخش عمده‌ای از کسب و کارها به رقابت تهاجمی و ناسالم در کنار هم بپردازند.

انواع شرکت قابل ثبت در انگلستان

انتخاب ساختار شرکتی مناسب، نخستین مانعی است که برای ثبت شرکت در انگلستان باید از آن عبور کرد. مطابق با مسئولیت، هدف و میزان سرمایه بنیانگذاران، ساختارهای قانونی گسترده‌ای برای ثبت شرکت در انگلستان وجود دارد. هر شرکت در این کشور از نظر قوانین حاکم و خصوصیات با هم تفاوت دارند. از این رو انتخاب ساختار و موضوع شرکت، میزان ساعات کار مسئولیت‌های شخصی و حتی مقدار سرمایه‌گذاری شما در شرکت تأثیر می‌گذارد. کسب و کاری که با ساختار نامناسب و اشتباه راه‌اندازی شود، بعدها شما را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد. هزینه‌های جایگزینی هنگفت تنها یکی از این مشکلات است. پس در انتخاب خود دقت کنید.

Sole Trader

به عنوان شخص حقیقی می‌توان ساده‌ترین ساختار را برای ثبت شرکت استفاده کرد. در ساختار شرکتی Sole Trader کنترل فعالیت‌ها و مالکیت تنها به یک شخص اختصاص دارد و سود و ضرر یک شرکت برعهده همان فرد است. به منظور اداره مستقل کسب و کار در انگلستان، این ساختار شرکتی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. در این ساختار، شما و شرکت یک نهاد حقوقی به شمار می‌روید. علاوه بر این، در عین حال که کلیه سود شرکت را برای خود نگه می‌دارید، باید مالیات پرداخت کنید. در صورت ورشکستگی هم دارایی مشترک و شخصی شما در معرض خطر قرار می‌گیرد. چرا که مسئولیت تمامی بدهی‌ها، بر عهده شما است.

Partnership

در ساختار مشارکتی  دو یا چندین نفر با راه‌اندازی کسب و کار مشترک با هم توافق می‌کنند، که هر یک در سود و ضررهای کاری مسئول هستند. پس تمامی شرکا در هزینه‌ها، خطرات و امور کسب و کار نقش دارند. از  آنجایی که شریک‌ها به صورت خوداشتغالی فعالیت می‌کنند، این ساختار از نهاد‌های غیرشرکتی به شمار می‌رود. علاوه بر این، هر یک از شریکان در برابر کوتاهی یا قصور سایر شرکا مسئول‌ هستند. همه شرکا سهم یکسانی از سود و زیان حاصل شده در شرکت دارند.

ساختار شرکت مشارکتی را می‌توان در دو دسته مشارکت عمومی و محدود طبقه‌بندی کرد. در مشارکت عمومی سود و مسئولیت هر شریک  یکسان است و هر یک باید به تنهایی سهم مالیات خود را به دولت بپردازند.

Limited Liability Partnership

ساختار مشارکتی با مسئولیت محدود یا به اختصار LLP، شبیه به ساختار قبلی است. با این تفاوت که هر یک از شرکا بسته به میزان مبلغی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مسئولیت دارند. این ساختار از طریق دو یا چندین سهامدار قابل تاسیس است. شریک  تجاری در ثبت شرکت می‌تواند یک شرکت دیگر یا یک شخص باشد.

Limited Company

از دیدگاه قانونی، کارآفرین و خود کسب‌وکار در این ساختار کاملاً جدا هستند. ارائه مسئولیت‌های محدود از بارزترین مزیت‌های این ساختار است. از آن جهت که شرکت نهاد جداگانه‌ای محسوب می‌شود، شما به تنهایی مسئولیت زیان و ضررهای شرکت را برعهده ندارید.

Unlimited Company

ساختار شرکت نامحدود خیلی رایج نیست. در این ساختار شرکا در ازای بدهی‌های شرکت، مسئولیت‌های نامحدودی دارند. یعنی چنانچه بدهی‌ها از دارایی شرکت تأمین و پرداخت نشوند، دارایی سهامداران در معرض خطر قرار می‌گیرد.

Offshore Company

این ساختار شرکتی مرتبط با کسب و کارهایی است که خارج از مرزهای کشور فعالیت دارند. عملکرد این شرکت‌ها دقیقاً مشابه با سایر شرکت‌های معمولی بوده و تعیین مقررات آن‌ها از جانب استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد.

شرایط ثبت شرکت در انگلستان

ثبت شرکت در انگلستان شرایط مخصوصی  برای خود دارد. انگلستان با احتساب بخش گسترده‌ای از بریتانیا، عنوان ششمین اقتصاد بزرگ دنیا را از آن خود کرده است. برخلاف سایر کشورهای اروپایی، انگلستان هم قوانین ساده‌تری داشته و هم بدون حضور در کشور  می‌توان به ثبت شرکت در آن اقدام کرد.

حداقل سرمایه مورد نیاز

حداقل سرمایه مورد نیاز جهت راه اندازی  یک کسب و کار جدید در کشور انگلستان، ۵ هزار پوند گزارش شده است. به طور متوسط، استارت آپ‌های بریتانیا ۵۰۰۰ پوند برای راه‌اندازی بودجه لازم دارند . علاوه بر این ، طبق مطالعه‌ای که توسط Geniac انجام شده است ، میانگین استارتاپ‌های بریتانیایی  ۲۲۷۵۶ پوند در سال اول خود خرج می‌کنند .

هزینه‌های ثبت شرکت در انگلستان

هزینه و سرمایه ثبت شرکت در انگلستان در مقایسه با اغلب کشورهای اروپایی، ناچیز است.

بسته به ساختار کسب و کارتان، ممکن است نیاز به پرداخت هزینه شرکت داشته باشید. در اینجا تفکیک هزینه ثبت کسب و کار شما آمده است:

  • ثبت نام به عنوان تاجر انحصاری رایگان است
  • ثبت شرکت محدود بسته به روشی که انتخاب می کنید بین ۱۲ تا ۱۰۰ پوند هزینه دارد، اگرچه می توانید به صورت رایگان در سایت ثبت نام کنید زیرا ما هزینه را برای شما انجام می دهیم.
  • ثبت نام مشارکت محدود ۲۰ پوند یا ۱۰۰ پوند برای ثبت نام در همان روز هزینه دارد
  • ثبت نام به عنوان مشارکت با مسئولیت محدود بسته به روشی که انتخاب می کنید بین ۱۰ تا ۱۰۰ پوند هزینه دارد

جهت استفاده از مشاوره‌های معتبر و تایید شده از Companies House، معمولا باید مبالغ بیشتری هزینه کنید. مراجعه به حسابدار یا مشاور مالیاتی، چاپ مدارک رسمی شرکت، هزینه‌های بازاریابی، حقوق پرسنل، اجاره دفاتر کاری، خرید تجهیزات از جمله هزینه‌های جانبی ثبت شرکت در انگلستان هستند. در حالت کلی، بسته به ساختار شرکتی انتخاب شده، این هزینه‌ها متغیر خواهند بود.

مناسب چه کسب و کارهایی است؟

از جمله سرمایه گذاری‌های مناسب و کارآمد در انگلستان می توان به موارد پایین اشاره کرد:

  • سرمایه‌گذاری در خرید ملک
  • سرمایه‌گذاری در تجارت و کسب و کار که خود شامل دو دسته سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار پوندی و ۵۰ هزار پوندی است
  • سرمایه‌گذاری در خرید سهام

مراحل ثبت شرکت در انگلستان

  1. آماده کردن بیزینس پلن یا همان طرح تجاری
  2. تصمیم‌گیری و انتخاب ساختار مناسب شرکتی
  3. انتخاب اسم برای شرکت خود
  4. جمع‌آوری و آماده کردن اطلاعات شرکت
  5. تقسیم سهام شرکت میان سهامداران
  6. تکمیل اساسنامه و تفاهم‌نامه شرکت
  7. افتتاح حساب بانکی
  8. ارسال اطلاعات مدیران و سهامداران به همراه اسناد شرکت برای Companies House
  9. ثبت نام مالیات شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت در انگلستان

به عنوان یک متقاضی ثبت شرکت در انگلستان، باید بدانید که قوانین خاص کشور نام برده روبروی شما قرار دارد. برای  ثبت شرکت در انگلستان باید مدارک نام برده شده در لیست زیر را ارسال کنید. مدارک ارسال شده حتماً باید معتبر و قابل قبول باشند.

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • ملیت
  • آدرس محل سکونت و محل کار
  • درصد مشخص شده از سهام شرکت برای هر یک از شرکا
  • دادن سه مورد از اطلاعات امنیتی
  • نسخه کپی پاسپورت سهامداران
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ترجمه رسمی شناسنامه
  • برخورداری از مدرک زبان (سطح آیلتس با حداقل نمره ۴)
  • مدارک شرکت
  • اسناد پرداخت‌های مالیاتی
  • فیش پرداخت هزینه‌ها
  • اسناد ازدواج در صورت تأهل
  • ترجمه حداقل یک مدرک دولتی رسمی مثل قبض برق، گاز، آب و یا تلفن

بعد از دریافت تایید از سمت شرکت‌های خانگی دولت انگلستان، می‌توانید اقدام به درخواست اخذ ویزا و سایر مراحل آن کنید.

دانش زبان مورد نیاز برای ثبت شرکت در انگلستان

در صورتی که متقاضی از تمام شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت برخوردار باشد، به حداقل نمره ۴ آیلتس نیاز دارد. داشتن نمره ۴ الزامی بوده و بدون آن نمی شود برای ثبت شرکت اقدام کرد.

آیا می‌توان از طریق ثبت شرکت، اقامت انگلستان را گرفت؟

به تمامی سرمایه‌گذارانی که درخواست ثبت شرکت آنها در انگلستان به موفقیت برسد و تأییدیه لازم را کسب کند، اجازه اقامت در کشور می‌دهند. جهت تمدید ویزا و اقامت انگلستان، کسب و کار شما باید همچنان فعال و پابرجا باشد. ثبت شرکت در انگلستان به واسطه ویزای استارتاپ، تنها اجازه ۲ سال اقامت را در اختیار شما می‌گذارد. پس از آن شما می‌توانید به عنوان متقاضی از راه تبدیل یا تمدید ویزای خود به ویزای نوآوری، اقامت دائم را دریافت کنید.

شرایط دریافت اقامت انگلستان برای خانواده

مطابق با شرایطی که در قسمت قبل بیان کردیم، می‌توان اقامت دائم در انگلستان را دریافت کرد. با این شرایط شما می‌توانید به واسطه ثبت شرکت در این کشور، اعضای خانواده را برای تحصیل، کار و زندگی همراه خود به انگلستان بیاورید. همراهان می‌تونند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال باشند.

آیا با ثبت شرکت می‌توان به شهروندی انگلستان رسید؟

برای اخذ اقامت انگلستان با ثبت شرکت در این کشور می توان اقدام نمود. البته ثبت شرکت در انگلستان مزایای کاربردی دیگری هم دارد. بعد از ثبت شرکت در انگلستان، اول کارت اقامت یک ساله به متقاضی می‌دهند. پس از آن فرد باید هر ساله اقامت خود را تمدید کند. چنانچه فردی که ۵ سال در انگلیس اقامت دارد و تنها ۳ سال از دوره زندگی ۵ ساله خود در انگلیس را مالیاتی بیشتر از حداقل مبلغ تعیین شده به دولت بپردازد، اقامت دائمی کشور را بدست خواهد آورد. با این شرایط متقاضی حق دارد به همراه خانواده خود در انگلیس سکونت کند و از تمام مزایای شهروندی کشور بهره‌مند شود.

شرایط لازم برای تاسیس شعبه شرکت در انگلستان

  • برخورداری از سهام شرکت یا یک شرکت ثبت شده در کشور مبدا
  • برخورداری از تجربه مدیریتی
  • تمکن مالی و هزینه مالی داشتن
  • ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلن مناسب
  • توانایی ارتقاء و رشد اقتصاد کشور مقصد
  • تکمیل مراحل ثبت شرکت شامل استخدام نیروی کار، انتخاب نام و ارائه مدارک و اسناد لازم

پرسش و پاسخ

آیا مدیر شرکت ثبت شده الزاماً باید مقیم انگلستان باشد؟

  • خیر، ثبت شرکت در این کشور الزاماً به مدیر مقیم انگلستان نیاز ندارد.

امکان ثبت شرکت در انگلستان، در خارج از کشور وجود دارد؟

  • بله، اقامت سهامداران یا مدیران به منظور ثبت شرکت در کشور الزامی نیست. اما باز هم متقاضی نیاز به آدرس ثبت شده در انگلستان دارد.

سرمایهگذاری در انگلستان از طریق ثبت شرکت، به چند نفر نیاز دارد؟

  • یک نفر به تنهایی می‌تواند اقدام به ثبت شرکت در انگلستان کند. حداقل یک مدیر برای سهامدار شدن کافی است. بنابراین، تعداد برابر سهامداران و مدیران محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

آیا شرکای یک شرکت حتماً باید از یک ملیت باشند؟

  • بله، فرقی نمی‌کند شرکای یک شرکت از کدام ملیت باشند.

کدام نوع ساختار شرکتی برای راهاندازی کسب و کار و شرکت مناسب‌تر است؟

  • LLP  یا همان ساختار شرکتی با مسئولیت محدود، مناسب‌ترین انتخاب پیش روی شما است.

با ثبت شرکت در انگلستان، همسر متقاضی می‌تواند فعالیت کاری داشته باشد؟

  • بله، بعد از ثبت شرکت در کشور، به همسر و فرزندان متقاضی اجازه کار و تحصیل داده می‌شود.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *