لیست کامل بهترین رشته های آوسبیلدونگ آلمان

کشورهای توسعه یافته نیاز به نیروی انسانی متخصص دارند تا بتوانند در تمامی زمینه‌ها پیشرفت کنند. آلمان یکی از این کشورهایی است که به دنبال جذب نیروی کار است. این کشور موقعیت‌های شغلی فراوانی دارد که به افراد ماهر و باتجربه نیاز دارند. دولت آلمان برای تربیت نیروی متخصص، دوره‌های آموزشی مشاغل مختلف را ایجاد کرده است. این دوره‌ها «آوسبیلدونگ» نام دارند که شرایط کارآموزی در سرزمین ژرمن‌ها را فراهم می‌کند. به طوری که متقاضیان بسیاری ترغیب شده‌اند به آلمان مهاجرت کنند. اگر شما هم جذب این دوره‌ها شده اید ما در ادامه این مقاله لیست کامل بهترین رشته های آوسبیلدونگ آلمان را برای شما آماده کرده‌ایم.

فهرست مطالب

لیست رشته های آوسبیلدونگ آلمان

ویژگی‌های آوسبیلدونگ آلمان

آوسبیلدونگ به دلیل شرایط خوب و راحتی که دارد، به یکی از پردرخواست‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان تبدیل شده است. داشتن حداقل ۱۸ سال سن و مدرک زبان آلمانی (حداقل سطح B2) باعث شده بسیاری افراد اقدام به درخواست آوسبیلدونگ آلمان کنند. همچنین، این دوره‌های کارآموزی نیازی به مدرک تحصیلی خاصی ندارد.

شرکت‌های معتبر در آلمان دوره‌های آوسبیلدونگ را برگزار می‌کنند. این شرکت‌ها بنابر نیاز خود، اقدام به جذب نیروی کارآموز می‌کنند. دولت آلمان هر سال لیست رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان را منتشر می‌کند. شایان ذکر است، این لیست بر اساس نیاز کشور در مشاغل مختلف تنظیم می‌شود. رشته‌های فروشندگی، فیزیوتراپی، پرستاری و صنعتی از جمله مشاغلی هستند که دوره‌های کارآموزی برگزار می‌کنند.

متقاضیان پس از گذراندن این دوره‌ها می‌توانند در این شرکت‌ها استخدام شوند. البته آنها می‌توانند در دیگر شرکت‌های مرتبط نیز مشغول شوند. متقاضیان پس از چند سال زندگی در آلمان، امکان دریافت اقامت دائمی سرزمین ژرمن‌ها برای آنها فراهم خواهد شد. مدت زمان اقامت در آلمان و دوره‌های کارآموزی بستگی به نوع رشته کاری دارد. بنابراین، مدت زمان دوره‌های آوسبیلدونگ متغیر هستند. اما زمانی که متقاضی اقامت دائمی را دریافت کند، از تمام حقوق شهروندی آلمان برخوردار خواهد شد.

لیست رشته های آوسبیلدونگ آلمان

بر اساس لیست رشته های آوسبیلدونگ آلمان، بیشتر شرکت‌های آلمانی دوره‌های کارآموزی را برگزار می‌کنند. گفتنی است، رشته‌های پرستاری و مهندسی جزو دوره‌های محبوب در آلمان هستند. به طوری که این رشته‌ها سالانه در لیست آوسبیلدونگ حضور دارند. در ادامه رشته‌های کارآموزی آلمان را معرفی می‌کنیم. برای دریافت آگاهی در مورد هر رشته روی آن کلیک کنید.

آوسبیلدونگ پرستاری

آوسبیلدونگ پزشکی

آوسبیلدونگ دستیار پزشک

آوسبیلدونگ فیزیوتراپی

آوسبیلدونگ حسابداری

آوسبیلدونگ برقکاری

آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

آوسبیلدونگ مکانیک خودرو

آوسبیلدونگ آرایشگری

آوسبیلدونگ فناوری اطلاعات (IT)

آوسبیلدونگ صنایع غذایی

آوسبیلدونگ بینایی‌سنجی

آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشک

آوسبیلدونگ فروشندگی

آوسبیلدونگ موسیقی

آوسبیلدونگ معماری

آوسبیلدونگ قصابی

آوسبیلدونگ عکاسی

آوسبیلدونگ بازاریابی

آوسبیلدونگ داروسازی

آوسبیلدونگ تربیت بدنی

آوسبیلدونگ تجارت الکترونیک

آوسبیلدونگ کارمند بانک

آوسبیلدونگ تأسیسات

آوسبیلدونگ مکاترونیک

آوسبیلدونگ معلمی

آوسبیلدونگ مدیریت

آوسبیلدونگ نجاری

آوسبیلدونگ نانوایی

آوسبیلدونگ نساجی

آوسبیلدونگ خیاطی

آوسبیلدونگ آزمایشگاه

آوسبیلدونگ گرافیک

آوسبیلدونگ آشپزی

آوسبیلدونگ اقتصادی

 

بهترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان

سرزمین‌ ژرمن‌ها چند سالی است که رشد جمعیت منفی را تجربه می‌کند. این موضوع باعث شده است که آلمان دچار پیری جمعیت شود. با بالا رفتن میانگین سنی جمعیت این کشور، ژرمن‌ها دچار کمبود نیروی انسانی شده است. بنابراین، آلمان دوره‌های آوسبیلدونگ را ایجاد کرده تا بتواند این کمبود را جبران کند. دوره‌های کارآموزی به مهاجران کمک می‌کند تا در این کشور اروپایی مشغول به کار شوند.

آلمان برای بیشتر مشاغل دوره آوسبیلدونگ برنامه‌ریزی کرده است. اما برخی از رشته‌های کاری شرایط بهتری دارند. به طوری که متقاضیان بسیاری علاقه‌مند هستند در این دوره‌های کارآموزی شرکت کنند. برقکاری، مکانیکی، پیراپزشکی، کارشناس IT، منشی‌ ادارات، فروشندگی، پرستاری، کمک پرستاری و دستیار پزشک از جمله بهترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان هستند.

شرکت‌های آلمانی به رشته‌های نامبرده شده نیاز بیشتری دارند. بنابراین، شغل‌های ذکر شده جزو بهترین رشته‌های آوسبیلدونگ هستند. همچنین، شرکت‌ها تسهیلات ویژه‌ای برای کارآموزان در نظر گرفته‌اند. بیمه درمانی، امکانات رفاهی و سنوات کاری از جمله امکاناتی است که شرکت‌های آلمانی برای کارمندان خود در نظر گرفته‌اند.

مزایای دوره آوسبیلدونگ آلمان

دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ به متقاضیان در فراگیری مهارت‌های شغلی کمک بسزایی می‌کند. از آنجایی که این دوره‌ها به مدرک تحصیلی نیاز ندارد، بسیاری از افراد شرایط گذراندن آوسبیلدونگ آلمان را دارند. بنابراین، متقاضیان می‌توانند به سادگی در رشته کاری مورد نظر خود مشغول شوند.

کسب درآمد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آوسبیلدونگ آلمان است. کارآموزان در طول این دوره حقوق مناسبی دریافت می‌کنند. زمانی که دوره کارآموزی به اتمام می‌رسد و متقاضیان در شرکتی استخدام می‌شوند، درآمد آنها افزایش پیدا می‌کند. به همین منظور، افراد با فراگیری یک مهارت، درآمدی نیز کسب می‌کنند. همچنین، فرصت‌های شغلی زیادی برای کارآموزان فراهم می‌شود که هر کدام مزیت‌های مناسبی برای کار کردن دارند.

دولت آلمان شرایط ویژه‌ای برای کارآموزان آوسبیلدونگ ایجاد کرده است. به طوری که متقاضیان می‌توانند پس از چند سال زندگی در این کشور، اقامت دائمی آلمان را دریافت کنند. در واقع شرکت‌های آلمانی با برگزاری دوره‌های کارآموزی، کمبود نیروی انسانی خود را جبران می‌کنند. از طرفی، متقاضیان فرصت مناسبی برای زندگی در آلمان خواهند داشت.

پردرآمدترین رشته‌ های آوسبیلدونگ آلمان

در لیست رشته های آوسبیلدونگ آلمان، مشاغلی وجود دارند که درآمد بالایی دارند. با استخدام شدن در شرکت‌های آلمانی، به مرور حقوق متقاضیان افزایش پیدا می‌کند. بعضی از مشاغل نسبت به دیگر شغل‌ها سرعت رشد درآمد بیشتری دارند.

داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری، وکالت، مهندسی، کامپیوتر، معماری، روانشناسی و اقتصاد از جمله پردرآمدترین رشته‌ های آوسبیلدونگ آلمان هستند. بر اساس آمار رسمی، میانگین حقوق سالانه این مشاغل بین ۶۰ هزار دلار تا ۸۰ هزار دلار محاسبه شده است. با دریافت مدرک آوسبیلدونگ، متقاضیان می‌توانند روی درآمدزایی بالای این مشاغل حساب کنند.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

24 دیدگاه برای “لیست کامل بهترین رشته های آوسبیلدونگ آلمان

  1. کارزان مصری گفته:

    سلام وقت بخیر من میخوام در رشته ارسال بار پوشاک دست دو دست ب کار بشم آیا باید دوره خاصی رو بگذرونم

  2. امیر گفته:

    سلام‌ آیا آوسبیلدونگ کنترل ترافیک هوایی را میتوان با مدرک ایلتس و B2 گرفت یا فقط مختص خود آلمانی هاست ؟

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      آوسبیلدونگ کنترل ترافیک هوایی صرفا برای افراد مقیم آلمان قابل ثبت نام است. با توجه به تنوع بالای رشته ها شما می توانید رشته دیگری انتخاب کنید. برای راهنمایی و مشاوره تماس بگیرید.

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      بله وجود دارد ولی شرایط خیلی خاصی برای پذیرش خارجی ها دارد. بهتر است از طریق رشته های راحت تر اقدام کنید و بعد از ورود به آلمان برای رشته خبرنگاری اقدام کنید.

  3. نسرین گفته:

    سلام من ۲۸ سالمه رشتم حقوق بوده میخام از طریق اوسبیلدونگ اقدام کنم مربیگری درجه ۳ بدنسازی دارم میخام علوم ورزشی کاربردی انتخاب کنم میخاستم بدونم مناسبه ایا؟چون من علاقه به رشته های درمانی و کامپیوتری ندارم اگه میشه یه توضیح بدین با توجه به شرایط من چه رشته هایی مناسبه که هم درآمد آوسبیلدونگش خوب باشه و هم بعداز پایان دوره

    • مدیر گفته:

      با درود و احترام
      بله امکان اقدام وجود دارد ولی ظرفیت رشته ها تعیین کننده است. برای بررسی دقیق شرایط با مشاوران مجموعه تماس بگیرید.

  4. ili گفته:

    سلام ببخشید من از چند نفر هم پرسیدم خیلی اطلاعی نداشتن میخواستم بدونم آوسبیلدونگ پلیس هم میتونم شرکت کنیم؟و اگه هست میشه یه راهنمایی کنین چون از چند جا پرسیدم گفتن خیلی سخته یا باید اقامت دائم داشته باشین یا گفتن با پاس ایران خیلی سخت تره ولی میشه میخواستم از شما بپرسم ببینیم اصلا امکان پذیر است ؟

    • مدیر گفته:

      با درود و اجترام
      برای اقدام در رشته آوسبیلدونگ پلیس باید اقامت یا پاسپورت آلمانی داشته باشید. تنها این هست که از طریق رشته دیگه اقدام کنید و در آلمان تغییر رشته بدید. برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  5. ابوالفضل گفته:

    سلام و عرض ادب ببخشید امکان کار با آوسبیلدونگ و با مدرک دیپلم مدرک زبان آلمانی b2 امکانش هست که در شرکت های خودرو سازی هم کار کرد

  6. فرشته گفته:

    سلام
    راجب اوسبیلدونگ دندانپزشکی که گفتید به عنوان دندانپزشک وارد بازار کار میشیم با دوره های اوسبیلدونگ یا منظورتون دستیاری هستش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *