شرایط و هزینه های زندگی در آمریکا

بسیاری از افراد در سراسر جهان رویای زندگی در آمریکا را دارند. آمریکا یک کشور پیشرفته و مدرن است که امکانات خوبی را در اختیار مردم قرار می‌دهد. هرساله حدود یک میلیون نفر به صورت قانونی وارد خاک این کشور می‌شوند. از این رو، این کشور به یکی از مهاجرپذیرترین و در این حال گسترده‌ترین کشورهای جهان تبدیل شده است. هزینه‌های زندگی در آمریکا نسبت به کشورهای اروپایی بالا است اما از آنجایی که این کشور سرزمین فرصت‌ها است افراد می‌توانند شغل مورد نظرشان را پیدا کرده و درآمد خوبی داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که شما نیاز دارید درباره شرایط و هزینه زندگی در کشور آمریکا بدانید در اختیارتان قرار دهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

معرفی مختصر کشور آمریکا

آمریکا یکی از کشورهای بزرگ و پیشرفته جهان به حساب می‌آید. این کشور ۴۸ ایالت و دو منطقه فدرال دارد. کیفیت زندگی در آمریکا بالا است و همین موضوع سبب شده است که هرساله مهاجران زیادی وارد این کشور شوند. جالب است بدانید که آمریکا جاذبه توریستی زیادی ندارد و تنها علت اصلی ورود مهاجران به این کشور کیفیت بالای زندگی و امکانات کشور آمریکا است. از آنجایی که هرساله حدود یک میلیون مهاجر وارد این کشور می‌شوند، جمعیت آن رو به افزایش است. بر اساس آخرین آمارهایی که صورت گرفته حدود ۳۲۹ میلیون نفر در کشور آمریکا زندگی می‌کنند. هشتاد و یک درصد از مردم آمریکا سفید پوست و ۱۳ درصد از آن‌ها سیاه پوست هستند. بیشتر مردم آمریکا مسیحی هستند و بیشتر آن‌ها پروتستان و کاتولیک هستند. زبان اصلی مردم آمریکا، زبان انگلیسی است. با این حال از آنجایی که هرساله مهاجران زیادی وارد این کشور می‌شوند، زبان‌های دیگری نیز مانند زبان اسپانیایی در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از آنجایی که کشور آمریکا یکی از کشورهای وسیع به لحاظ پهنه جغرافیایی است، در این کشور شاهد آب و هوای متنوع و مختلفی خواهید بود. برای مثال، در مناطقی مانند هاوایی و فلوریدا، آب و هوا استوایی است. در مناطقی که نزدیک قطب قرار دارد مانند منطقه آلاسکا آب و هوا سرد است. سواحل کالیفرنیا آب و هوای معتدلی دارد. همچنین در بخش‌های بیابانی این کشور شاهد آب و هوای گرم و خشک خواهید بود. در طول فصول مختلف شما شاهد تفاوت آب و هوایی زیادی در این کشور خواهید بود.

شرایط زندگی در کشور آمریکا

آمریکا چهارمین کشور بزرگ جهان به حساب می‌آید. این کشور به لحاظ پهنای جغرافیایی ۴۲.۵۵ کیلومتر مربع است. از آنجایی که این کشور بسیار وسیع است، جمعیت زیادی را در خود جای داده است و دارای آب و هوای متنوعی می‌باشد. آمریکا به لحاظ تولید ناخالص داخلی، یکی از اقتصادهای قدرتمند دنیا به حساب می‌آید. آمریکا به لحاظ اقتصادی یکی از پیشتازان جهان بوده و رتبه اول را به خود اختصاص داده است. میزان صادرات این کشور بسیار بالا است و درآمد زیادی را از این راه کسب می‌کند. آمریکا به لحاظ وضعیت اقتصادی جایگاه مناسبی دارد. بر اساس آهرین آمارهای انجام شده، نرخ بیکاری در این کشور ۶.۷ درصد است. هرساله این نرخ در حال کاهش پیدا کردن است. نیویورک یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای آمریکا و همچنین یکی از اقتصادی‌ترین شهرهای آن به حساب می‌آید.

کیفیت و نرخ امید به زندگی در آمریکا

کیفیت زندگی در کشور آمریکا بالا است. با این وجود در سال‌های گذشته نرخ امید به زندگی در این کشور کاهش داشته است. امید به زندگی در سال ۲۰۱۹ در آمریکا ۷۸.۸۶ درصد بود که این نرخ یکسال بعد یعنی در سال ۲۰۲۰ به عدد ۷۶.۹۹ سال رسید. برخی معتقدند که شیوع ویروس کرونا و مرگ و میر زیاد از جمله عوامل زیاد در کاهش نرخ امید به زندگی در سراسر جهان به ویژه در آمریکا بوده است.

فرهنگ مهاجرپذیری در آمریکا

همان طور که قبلا گفتیم آمریکا یک کشور وسیع به لحاظ موقعیت جغرافیایی است. اقتصاد این کشور یک اقتصاد پویا و زنده است. همین امر سبب شده که بسیاری از مردم از سراسر جهان به دنبال مهاجرت به آمریکا باشند. بر اساس آمارهای منتشر شده در این کشور، هرساله یک میلیون مهاجر به صورت قانونی وارد این کشور می‌شوند. از این رو می‌توان گفت که فرهنگ مهاجرپذیری در آمریکا بسیار بالا است و مردم با ملیت‌های مختلفی در این کشور زندگی می‌کنند.

بازار کار و نرخ بیکاری در آمریکا

اقتصاد کشور آمریکا یک اقتصاد پویا و خوب است. به همین دلیل بیشتر مردم ساکن در این کشور شغل و درآمد مناسب دارند. بر اساس آخرین آمارهایی که در سال ۲۰۲۳ صورت گرفته است، نرخ بیکاری در این کشور به ۳.۴ درصد کاهش یافته است که این برای کشور بزرگی مانند آمریکا واقعا خوب و مناسب است.

میانگین درامد مشاغل مختلف در آمریکا

میانگین درآمد در آمریکا خوب است و یک کارمند می‌تواند با درآمدی که دارد از پس هزینه‌ها بربیاید و در این حال پس اندازی نیز داشته باشد. به طور میانگین یک کارگر تمام وقت حدود ۵۳۴۹۰ دلار در هر سال درآمد دارد. با این حال، میزان درآمد افراد در کشور آمریکا به فاکتورهای مختلفی از جمله ایالتی یا شهری که افراد در آن کار می‌کنند، تخصص و حرفه‌ای که دارند، سابقه کار، شرکتی که برای آن کار می‌کنند و برخی موارد دیگر بستگی دارد. بر اساس آمار برخی از مشاغل در آمریکا پردرآمد هستند. این مشاغل شامل دندانپزشکی، مدیران فناوری اطلاعات، دستیاران پزشک و پرستاران می‌شوند. همچنین بر اساس آمارهایی که در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است توسعه دهندگان نرم افزار، فیزیوتراپیست و مدیر مالی از جمله شغل‌های پرطرفدار و پردرآمد در آمریکا به حساب می‌آیند.

مزایا و معایب زندگی در آمریکا

همان طور که می‌دانید هر شهر یا کشوری، برای زندگی دارای معایب و مزایای خاص خود است. در رابطه با آمریکا نیز همین طور است. در ادامه این مقاله درباره مزایا و معایب زندگی در آمریکا اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

مزایا

زندگی در آمریکا دارای مزایای زیادی است. برای مثال در این کشور زنان و مردان از حقوق برابری برخوردارند و زنان می‌توانند در انواع مشاغل مختلف کار و فعالیت نمایند. مردم این کشور پذیرای هر دین و هر نوع پوششی هستند. از جمله مزیت‌های زندگی در کشور آمریکا امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آن است. دانشگاه‌های مختلف این کشور کمک هزینه و بورسیه‌ای را برای برخی از دانشجویان در نظر میگیرد که اگر شامل شما شود بسیار خارق العاده است. همچنین در آمریکا امکان پیدا کردن شغل مناسب بسیار زیاد است و دولت آن خدمات خوبی را به کارآفرینان ارائه می‌دهد. از دیگر مزایای زندگی در آمریکا می‌توان به فرهنگ و اجتماع، خدمات درمانی و بیمه و کیفیت بالای زندگی اشاره کرد.

معایب

همان طور که گفتیم زندگی در هر کشوری در کنار مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز هست. از جمله معایب زندگی در آمریکا می‌توان به هزینه بالای تحصیل، معایب سیستم مالیاتی، معایب سیستم درمانی و برخی معایب شغلی اشاره کرد. علاوه بر این آمار جنایت در این کشور بسیار بالا است و در برخی مناطق امنیت این کشور بسیار پایین است.

هزینه‌های زندگی در آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا بستگی به این دارد که در کدام شهرها و ایالات آن زندگی می‌کنید. میانگین حقوق افراد با توجه به شغل و سابقه کاریشان متفاوت است. برای مثال میانگین درآمد یک صندوقدار در آمریکا به طور سالانه ۲۵۷۹۰ دلار است. این در حالی است که میانگین درآمد یک مدیر محصول در آمریکا حدود ۹۷.۰۶۰ دلار می‌باشد.

هزینه خوراک

میانگین هزینه خورد و خوراک یک فرد در هر ماه چیزی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار آمریکا است. این میزان بستگی به عادات غذایی فرد دارد. برای مثال، این هزینه برای افرادی که در اقامتگاه‌های دانشجویی زندگی می‌کنند و از غذاهای آنجا استفاده می‌کنند ۲۵۰ دلار در ماه است.

هزینه مسکن

همواره در بسیاری از کشورها، یخش بزرگی از درآمد مردم صرف هزینه اجاره مسکن می‌شود. هزینه اجاره مسکن در آمریکا بسیار بالا است. با این حال بستگی به این دارد که شما در چه شهر و چه ایالتی ساکن هستید. برای مثال، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در نیویورک ۳.۰۰۳ دلار در ماه و در حومه شهر ۱.۸۹۶ دلار در ماه است.

هزینه پوشاک

هزینه پوشاک در آمریکا متوسط است. برای مثال برای خرید یک تی شرت زنانه، فرد باید مبلغ ۲۰ دلار بپردازد. کاپشن چرم زنانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار قیمت دارد. طبیعتا افرادی که به دنبال خرید لباس‌های برند هستند باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنند.

هزینه حمل و نقل

داشتن خودرو و رانندگی در آمریکا نسبتا ارزان است. بسیاری از افراد به ویژه افرادی که در حومه شهرها زندگی می‌کنند، یک وسیله حمل و نقل دارند که این کاملا طبیعی است. با این حال ممکن است که رانندگی در شهرهای بزرگ این کشور کمی مشکل باشد. سیستم حمل و نقل عمومی کشور آمریکا خوب است. هزینه هر لیتر بنزین در آمریکا ۰.۹۶ دلار است. هزینه اتوبوس به صورت ماهانه ۱۱۹ دلار است.

هزینه خدمات

آمریکا خدمات خوبی را به شهروندانش ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که داشتن بیمه درمانی در آمریکا برای همه افراد ضروری است. این بیمه برای افرادی که پس اندازی برای پرداخت هزینه‌های درمان ندارند بسیار مفید و کارآمد است. با این حال افرادی که نتوانند از پس پرداخت هزینه‌های قبض‌ها بر بیایند نمی‌توانند مراقبت کافی را دریافت کنند. به طور میانگین هزینه معاینه پزشک خانواده در هر ماه ۱۵۵ دلار است. هزینه داروی سرما خوردگی به مدت یک هفته ۹ دلارو برای داروهای آنتی بیوتیک فرد باید ۲۳ دلار را پرداخت کند.

تحصیل فرزندان

برای افرادی که قصد دارند برای تحصیل به آمریکا مهاجرت کنند، اطلاع داشتن از هزینه‌ها بسیار حائز اهمیت است. هزینه تحصیل در آمریکا بستگی به این دارد که در چه دانشگاه و چه رشته‌ای مشغول به تحصیل باشید. برای مثال، قیمت دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های خصوصی متفاوت است. با این حال برخی از دانشگاه‌های خصوصی یک سری از کمک هزینه‌ها را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند. هزینه دانشگاه‌های دولتی در مقطع لیسانس برای افرادی که در ایالت ساکن هستند ۹۶۵۰ دلار در سال و برای افرادی که خارج از ایالت ساکن هستند ۲۴۹۳۰ دلار در سال است.

ارزانترین و گرانترین شهرهای آمریکا برای زندگی

همان طور که گفتیم، آمریکا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. هرساله افراد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند. از این رو برای بسیاری از مهاجران این مسئله هزینه هیا زندگی حائز اهمیت است. در اینجا قصد داریم شما را با ارزان‌ترین و گرانترین شهرهای آمریکا آشنا کنیم.

شهر هانتس ویل در ایالات آلاباما، شهر فورت وین در ایالت ایندیانا، شهر کووآدسیتی در ایالت آیووا، شهر هیکری در ایالت کارولینای شرقی، شهر دمواین لوآ در ایالت آیووا، شهر گرین بی‌ در ایالت ویسکانس، شهر گرند رپیدز در ایالت میشیگان، شهر ساوث‌بند در ایالت ایندیانا، شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا و شهر فایت‌ویل در ایالت آرکانزاس از حمله ارزان‌ترین شهرهای ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آیند. در این شهرها هزینه زندگی در مقایسه با سایر شهرهای آمریکا از جمله نیویورک بسیار پایین‌تر است.

از جمله گرانترین شهرهای آمریکا می‌توان به نیویورک، هونولولو، سان فرانسیسکو، آلکساندریا، آنکوریج، اوکلند، سیاتل، بوستون، جرسی سیتی و واشینگتن اشاره کرد.

بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی ایرانیان

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده حدود ۱.۵ میلیون ایرانی در حال حاضر در کشور آمریکا ساکن هستند. بر اساس گزارش‌ها حدود یک سوم از مهاجران ایرانی در کالیفرنیا زندگی می‌کنند. با این حال برخی دیگر از ایرانیان در ایالت نیویورک ساکن هستند. شهرهای لس آنجلس، تگزاس و مریلند بهترین شهرها برای مهاجران ایرانی به حساب می‌آیند.

بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل

همان طور که می‌دانید، آمریکا دانشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است. ده تا از بهترین شهرهای آمریکا برای تحصیل شامل سن دیگو، فیلادلفیا، لس آنجلس، نیویورک، واشنگتن دی سی، آتلانتا، سانفرانسیسکو و پیتسبورگ می‌شود. هرساله دانشجویان زیادی در رشته‌ها و مقاطع مختلف وارد آمریکا شده و در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل می‌گردند.

بهترین شهرهای آمریکا برای کار

همان طور که گفتیم، آمریکا اقتصاد پویایی دارد. به همین دلیل نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. آمریکا ایالت‌های مختلفی دارد و هر ایالت چندین شهر دارد. ما در اینجا بهترین شهرهای آمریکا را برای کار به شما معرفی می‌کنیم. بهترین شهرهای آمریکا برای کار شامل بولدر از ایالت کلرادو، سیاتل از ایالت واشینگن، سن فرانسیسکو از ایالت کالیفرنیا، دنور از ایالت کلرادو، آستین از ایالت تگزاس و شهر آن آربر از ایالت میشیگان است.

سوالات متداول

۱. هزینه اجاره مسکن در آمریکا چقدر است؟

هزینه اجاره مسکن در آمریکا بالا است و بستگی دارد که در چه ایالت و شهری ساکن هستید. برای مثال، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در نیویورک ۳.۰۰۳ دلار در ماه و در حومه شهر ۱.۸۹۶ دلار در ماه است.

۲. نرخ بیکاری در آمریکا چقدر است؟

نرخ بیکاری در آمریکا بسیار پایین است و بر اساس آخرین آمارهای انجام شده در این زمینه این نرخ ۳.۴ درصد است.

۳. میانگین درآمد یک کارگر تمام وقت در آمریکا چقدر است؟

به طور میانگین یک کارگر تمام وقت حدود ۵۳۴۹۰ دلار در هر سال درآمد دارد. با این حال، میزان درآمد یک کارگر بستگی به حرفه و ایالتی دارد که وی در آن مشغول به کار است.

در پایان

 اِلو ویزا با مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه شماست. برای دریافت مشاوره و آگاهی از شرایط ویژه مهاجرتی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق وب سایت وقت مشاوره بگیرید و منتظر تماس مشاوران ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *